Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37461
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:10

Ik begrijp het heel goed, het is te confronterend..en het roept veel op en moet toch bespreekbaar gemaakt worden.

Ja ik vind het ook heel bijzonder hoe veel mannen reageren in eens vanuit angst dat ze niks meer kunnen zeggen of doen en bij voorbaat al veroordeeld zijn als een vrouw zoiets verzint. En dan wordt het weer zo gedraaid alsof vrouwen heksen zijn en vanalles verzinnen om mannen kapot te maken. Terwijl ik ergens last dat mar 0,3 van de aangiftes valse aangiftes zijn.

MyWishMax

Berichten: 25403
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 10:25

Soms gaat het ook erg ver, op social media zie ik af en toe dingen voorbij komen die ik te bizar voor woorden vind dat die meisjes daarover roepen dat het fout is. Van ongewenste complimentjes (kijk hier maar naar de sexy of mooi voorbeelden, dat je dan een compliment over de kledingstijl moet geven?) Tot aan iets verkrachting noemen aan toe. Dat de man die beschuldiging over zich heen krijgt, terwijl hij in een relatie zit en zij hem aan alle kanten moet verdedigen tegenover mensen die hem niet eens kennen. Of zij wordt beschuldigd. Omdat ze elkaar wakker maken met seksuele handelingen.
Dus ja, sommige slaan naar mijn idee te ver door. Vooral in het proberen te bepalen voor anderen waar een grens ligt of waar niet elke keer meer toestemming voor gevraagd hoeft te worden...

Ja, er moet over gesproken worden en het moet aangepakt worden. Maar nee, je moet ook niet doorslaan wat nu af en toe wel gebeurd door bepaalde groepen. Bewustwording is alleen maar goed en de veiligheid om het ergens te durven melden.

Jessix

Berichten: 16470
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 17:18

Elisa2 schreef:
Valt me trouwens wel op, veel reacties op social media dat veel mensen al helemaal klaar met dit onderwerp lijken te zijn. Ik vraag me af of dit komt omdat de media zich er vol op stort? of dat er gewoon echt een beerput losgetrokken is waar men liever niks over wil horen?


Helemaal klaar niet perse, maar het is niet iets waar ik zelf nog erg lang mee bezig ben geweest. In het begin van heb ik dit topic één of twee dagen gevolgd, ik heb de documentaire gezien en ben er daarna nog 3 keer over in gesprek geweest. De nieuwsgierigheid naar waar dit topic nu overgaat op pagina 98 maakt dat ik het weer even openklik en de laatste pagina's lees.

Het leeft niet erg om mij heen. Ik zie het niet terug op mijn social media en op mijn werk, vrienden/familie kring wordt er ook niet over gesproken. (zoals ik al schreef, in mijn bijzijn 3x) Ik scan dagelijks de NOS app en dan zie ik wel weer een nieuwe ontwikkeling voorbij komen, maar het triggert mij persoonlijk niet om daar de diepte in te gaan.

Begrijp me goed, helemaal fout dat het gebeurd en goed dat het aan het licht komt. Maar ik ben er niet nu al weken mee bezig.

CharleyT
Berichten: 4006
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 09:45

Elisa2 schreef:
Ik begrijp het heel goed, het is te confronterend..en het roept veel op en moet toch bespreekbaar gemaakt worden.

Ja ik vind het ook heel bijzonder hoe veel mannen reageren in eens vanuit angst dat ze niks meer kunnen zeggen of doen en bij voorbaat al veroordeeld zijn als een vrouw zoiets verzint. En dan wordt het weer zo gedraaid alsof vrouwen heksen zijn en vanalles verzinnen om mannen kapot te maken. Terwijl ik ergens last dat mar 0,3 van de aangiftes valse aangiftes zijn.


Zal wel meevallen hoor. Ik heb van mijn vrouwelijke collega's officieel toestemming! om ze elke ochtend te mogen begroeten met de vrolijke kreet: 'goedemorgen schoonheden, super dat jullie er weer zijn'.

Popstra
Berichten: 13810
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:17

Achja, dames kunnen er ook wat van
https://www.parool.nl/nederland/geschor ... ~b6ebd450/

Plus een leraar die verzoek kreeg van een van zijn studentes of hij in ruil voor een blowjob haar een goed cijfer kon geven...
Bron: AD

Maar laten we vooral mannen blijven veroordelen..

fotolijstje

Berichten: 2724
Geregistreerd: 17-09-21

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:21

Dit is geen competitie wie wat doet >;)

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:22

Ik denk dat an sich niet zo zeer mannen veroordeeld worden maar gedrag. Gedrag dat niet Ok is. Of dat nu door een man of vrouw is.

Sintara

Berichten: 7436
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:24

Popstra schreef:
Maar laten we vooral mannen blijven veroordelen..

Waar slaat dit op? Laten we vooral daders van grensoverschrijdend gedrag blijven veroordelen.

Ja vrouwen doen het soms ook... Bij de voice en ajax is er tot nu toe geen verhaal naar buiten gekomen over een vrouw though

Popstra
Berichten: 13810
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:27

Dit is toch grensoverschrijdend!? Het is niet vanwege een paar zweet voetjes. Dus zie niet in waarom dit niet geplaatst kan worden though

VuurVleugelsJarig
Berichten: 1767
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:31

Sintara schreef:
Popstra schreef:
Maar laten we vooral mannen blijven veroordelen..

Waar slaat dit op? Laten we vooral daders van grensoverschrijdend gedrag blijven veroordelen.


Laat maar, dit soort mensen zijn en blijven gewoon blind voor het complete plaatje. Je kan honderd keer herhalen dat het óók vrouwen zijn (en ja, ik ken ze ook) maar dat het over het gedrag gaat ipv de sekse, en dat blijft over het hoofd heen vliegen. Geen energie meer in steken, word je alleen maar doodmoe van.

Tallie1979
Berichten: 22760
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:41

Popstra schreef:
Achja, dames kunnen er ook wat van
https://www.parool.nl/nederland/geschor ... ~b6ebd450/

Plus een leraar die verzoek kreeg van een van zijn studentes of hij in ruil voor een blowjob haar een goed cijfer kon geven...
Bron: AD

Maar laten we vooral mannen blijven veroordelen..


Ik ben heel benieuwd wat je punt hierin nou precies is. Want ik zie, net zoals bij Ali B, Marco B, Mark O, Jeroen R en Mick van W dat deze dame net zo hard aan de schandpaal gaat. Volgens mij wordt er door niemand onderscheid gemaakt. Wie zijn kont brand, moet op de blaren zitten.

Iedereen die kickt op de macht over een ander, zou hiertoe in staat kunnen zijn. En dan maakt het dus geen reet uit van welk geslacht je bent. En het is van een man/vrouw/anders even erg.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:50

Popstra schreef:
Dit is toch grensoverschrijdend!? Het is niet vanwege een paar zweet voetjes. Dus zie niet in waarom dit niet geplaatst kan worden though


Dat mag ook geplaatst worden en zo zie je maar dat deze hetze doorwerkt op ieder gebied, ongeacht sexe. En dat is juist goed.

Cer

Berichten: 30202
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:55

Popstra schreef:
Dit is toch grensoverschrijdend!? Het is niet vanwege een paar zweet voetjes. Dus zie niet in waarom dit niet geplaatst kan worden though

Waar zie jij dat het niet geplaatst mag worden?
Of had je dat zelf bedacht van te voren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:37

Popstra schreef:
Achja, dames kunnen er ook wat van
https://www.parool.nl/nederland/geschor ... ~b6ebd450/

Plus een leraar die verzoek kreeg van een van zijn studentes of hij in ruil voor een blowjob haar een goed cijfer kon geven...
Bron: AD

Maar laten we vooral mannen blijven veroordelen..


Dus omdat vrouwen het ook kunnen doen is het niet meer erg wat mannen doen?

Babootje

Berichten: 26389
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:39

Nou inderdaad, die arme mannen... :D

Jolien87

Berichten: 17487
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:53

Nou, ik schrik echt van de reacties van mannen op social media onder berichten over grensoverschrijdend gedrag, waaruit blijkt dat ze echt geen benul hebben van de ernst van de zaak.
Vooral de slachtofferrol aannemen en denken dat ze voortaan alleen nog maar met hun ogen dicht over straat mogen.

Elisa2

Berichten: 37461
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:08

Ja erg he..daar erger ik me ook dood aan en dan maar weer vrouwen de schuld geven, want vrouwen kunnen je overal inluizen en als man heb je geen leven meer nu pfft. Vreselijke lui.

Daarnaast vind ik het goed als ieder grensoverschrijdend gedrag aangepakt wordt, of dat nu van een man of van een vrouw is. Wellicht zou de media ook wat meer op de persoon en gedrag kunnen gaan zitten ipv het vrouw tegen man principe waar veel mensen in blijven hangen.

Elisa2

Berichten: 37461
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:09

CharleyT schreef:
Elisa2 schreef:
Ik begrijp het heel goed, het is te confronterend..en het roept veel op en moet toch bespreekbaar gemaakt worden.

Ja ik vind het ook heel bijzonder hoe veel mannen reageren in eens vanuit angst dat ze niks meer kunnen zeggen of doen en bij voorbaat al veroordeeld zijn als een vrouw zoiets verzint. En dan wordt het weer zo gedraaid alsof vrouwen heksen zijn en vanalles verzinnen om mannen kapot te maken. Terwijl ik ergens last dat mar 0,3 van de aangiftes valse aangiftes zijn.


Zal wel meevallen hoor. Ik heb van mijn vrouwelijke collega's officieel toestemming! om ze elke ochtend te mogen begroeten met de vrolijke kreet: 'goedemorgen schoonheden, super dat jullie er weer zijn'.


Haha, kijk zo hoort het.. :D consent ;)

Ailill

Berichten: 11671
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 18:45

Elisa2 schreef:
Ja erg he..daar erger ik me ook dood aan en dan maar weer vrouwen de schuld geven, want vrouwen kunnen je overal inluizen en als man heb je geen leven meer nu pfft. Vreselijke lui.

Daarnaast vind ik het goed als ieder grensoverschrijdend gedrag aangepakt wordt, of dat nu van een man of van een vrouw is. Wellicht zou de media ook wat meer op de persoon en gedrag kunnen gaan zitten ipv het vrouw tegen man principe waar veel mensen in blijven hangen.
Misschien zou je hier zelf dan ook een voorbeeld aan kunnen nemen. Je bent, in mijn optiek, binnen dit topic als een van de luidste personen telkens weer naar mannen aan het wijzen. En dan niet als individueel.

Popstra
Berichten: 13810
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:02

Cer schreef:
Popstra schreef:
Dit is toch grensoverschrijdend!? Het is niet vanwege een paar zweet voetjes. Dus zie niet in waarom dit niet geplaatst kan worden though

Waar zie jij dat het niet geplaatst mag worden?
Of had je dat zelf bedacht van te voren?

Nou eh, kijk wat een commentaar je krijgt als je dit plaatst hier! Ik zie verder ook niemand berichten over dames plaatsen. Het gaat constant over de mannen die over de scheef gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:05

Popstra schreef:
Cer schreef:
Waar zie jij dat het niet geplaatst mag worden?
Of had je dat zelf bedacht van te voren?

Nou eh, kijk wat een commentaar je krijgt als je dit plaatst hier! Ik zie verder ook niemand berichten over dames plaatsen. Het gaat constant over de mannen die over de scheef gaan.


Waar zie jij dan voor dat tweede Kamerlid voorbeelden in de media van grensoverschrijdend gedrag door vrouwen? Volgens mij is dat het eerste voorbeeld van de afgelopen tijd.
Verder werd er veel over eigen ervaringen gepraat. Je weet wel, dingen die je zelf hebt meegemaakt. Dus dan heb je het niet over grensoverschrijdend gedrag door vrouwen als dat je niet is overkomen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41727
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:06

Popstra schreef:
Cer schreef:

Waar zie jij dat het niet geplaatst mag worden?
Of had je dat zelf bedacht van te voren?

Nou eh, kijk wat een commentaar je krijgt als je dit plaatst hier! Ik zie verder ook niemand berichten over dames plaatsen. Het gaat constant over de mannen die over de scheef gaan.

Het commentaar zit hem in de insinuaties die je er zelf bij plaatst.

Electra63

Berichten: 17864
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 23:36


Suzanne F.

Berichten: 49334
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 08:19


Tiquira_Jill

Berichten: 421
Geregistreerd: 10-07-18

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 08:34

Ik vind dit echt een hele goede vooruitgang! *\o/*
En ik vind dat iedereen die grensoverschrijdend gedrag naar anderen doet dat diegene daarvoor bestraft moet worden ongeacht gender.