Johan Derksen over seksueel misbruik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16441
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 16:27


Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 16:32

'Dat soort dingen gebeurden'. Die zin deed mijn nekharen overeind staan.
Nee. Zulke dingen gebeuren niet zomaar.
Bizar dat het wordt weggelachen daar.

Jessix

Berichten: 16441
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 16:33

Nou ik word er gewoon misselijk van. Alsof het een goede grap is... Als die vrouw nu alsnog aangifte doet is hij nog niet jarig, mag ik hopen. Wat een akelige kerel!

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 16:35

Eikel. Gewoon een eikel. Van de buis met die … eikel.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 16:35

Jessix schreef:
Nou ik word er gewoon misselijk van. Alsof het een goede grap is... Als die vrouw nu alsnog aangifte doet is hij nog niet jarig, mag ik hopen. Wat een akelige kerel!

Ik ben bang dat het verjaard is.

Jessix

Berichten: 16441
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 16:38

rien10 schreef:
Jessix schreef:
Nou ik word er gewoon misselijk van. Alsof het een goede grap is... Als die vrouw nu alsnog aangifte doet is hij nog niet jarig, mag ik hopen. Wat een akelige kerel!

Ik ben bang dat het verjaard is.

Oh ja dat zou wel weer. Laat hem dan op zijn minst van t.v. verdwijnen. En die andere lachende idioten erbij.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 16:38

rien10 schreef:
Jessix schreef:
Nou ik word er gewoon misselijk van. Alsof het een goede grap is... Als die vrouw nu alsnog aangifte doet is hij nog niet jarig, mag ik hopen. Wat een akelige kerel!

Ik ben bang dat het verjaard is.


Verkrachtingszaken kunnen niet meer verjaren, dus als het goed is kan het nog gewoon :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 16:39

rien10 schreef:
Eikel. Gewoon een eikel. Van de buis met die … eikel.
Eikels, meervoud. Dat de rest nog het smerige lef heeft om erom te lachen vind ik minstens net zo ziek. :r

sterregoud
Berichten: 1845
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 16:41

rien10 schreef:
Jessix schreef:
Nou ik word er gewoon misselijk van. Alsof het een goede grap is... Als die vrouw nu alsnog aangifte doet is hij nog niet jarig, mag ik hopen. Wat een akelige kerel!

Ik ben bang dat het verjaard is.


En die van der gijp maakte het nog erger met zijn opmerking over een honkbalknuppel.

Echt boetes , van de tv !!

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 16:42

Ik heb het ook gehoord. Belachelijk. En hoe hij daar zat te lachen.
Gauw van de buis met die omhoog gevallen droeftoeter.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 16:42

Ik weet inderdaad bijna niet wat ik erger vind; zijn bekentenis, of hoe er op gereageerd wordt daar.
Hoe nonchalant hij er zelf ook mee omgaat, met zijn: "ik ga geen sorry zeggen, ik deed het in de tijdsgeest van toen". Wat een onzin zeg..

Ik vond het hele programma al 3x niks, maar wat mij betreft verdwijnt het per direct van de buis.

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 16:44

Bizar.
Vind het sowieso echt een nare man, snap echt niet dat hij zendtijd krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 16:44

SimoneeM schreef:
Ik weet inderdaad bijna niet wat ik erger vind; zijn bekentenis, of hoe er op gereageerd wordt daar.
Hoe nonchalant hij er zelf ook mee omgaat, met zijn: "ik ga geen sorry zeggen, ik deed het in de tijdsgeest van toen". Wat een onzin zeg..

Ik vond het hele programma al 3x niks, maar wat mij betreft verdwijnt het per direct van de buis.
Als het allemaal zo grappig is, hebben de heren vast geen bezwaar tegen een kaars in hun eigen achterste, maar dan bij hun volle bewustzijn. :)

Sellyxx

Berichten: 1203
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 16:48

Wilfred (volgens mij) zegt ook echt nog "is dit nou verstandig, of niet"? Die heeft denk ik ook wel door dat dit zéker niet verstandig is.

Links of rechtsom, je wéét dat dit heel gevoelig ligt momenteel en je wéét dat zoiets opschudding gaat veroorzaken. Het feit dat Johan zich hier bewust van is, en juíst expres dit verhaal vertelt om zijn punt te bewijzen, slaat naar mijn idee echt wel de plank mis. Want wat wil je dan bereiken? "Kijk joh, iedereen wordt boos, zoals ik al had ingeschat, tjonge jonge?". En dan? Als je nu vind dat er vandaag de dag dingen overdreven worden, of je vind écht iets van een bepaalde tendens in de cultuur, kom dan nog met normale argumenten en een redelijk gesprek. Dit maakt het zóveel erger, en totaal misplaatst om een triest verhaal te gebruiken als illustratie, voor wat. eigenlijk?

Hij is er zelf niet trots op. Is dat nu z'n punt, om aan te geven dat je als je jong bent dingen doet waar je niet trots op bent? En daarom is het oké? Hij lijkt als conclusie te stellen dat hij vindt dat als je jong en onbezonnen bent, je daden dus minder erg zijn dan als je volwassen bent en beter moet weten. Misschien dat je dan nog minder door hebt wat de gevolgen voor een ander zijn, als je jong bent. Dat zou kunnen. Maar de daad an sich (en de gevolgen voor een ander) blijft en blijven hetzelfde, of niet soms? Daarom is het mijns inziens júist goed om jongeren die zelf nog niet altijd gevolgen van hun daden kunnen overzien hierover te vertellen, om ze te behoeden voor zulke daden.

Tuurlijk zou je nog iets kunnen zeggen van mensen die proberen heel erg te deugen of doen alsof ze heilig zijn, terwijl iedereen wel eens iets gezegd of gedaan heeft wat misschien te ver ging. Maar daar gewoon eerlijk over zijn en bewust zijn van wat je verkeerd hebt gedaan, en daar een les uit leren én in het vervolg anders mee om gaan, of anderen voor waarschuwen, dát lijkt me de wijze manier om met je dingen uit het verleden om te gaan waar je niet trots op bent. Sinds wanneer ga je een verhaal waar je niet trots op bent in geur en kleur vertellen?
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 27-04-22 16:53, in het totaal 5 keer bewerkt

prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 16:49

Verjaard, dat is helaas zeker. Verder ongelofelijk in deze tijd...

Jessix

Berichten: 16441
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 16:53

Hij heeft zelf een dochter. Vraag me dan af wat hij er van zou vinden als zij met zo'n verhaal thuis zou komen. Wauw gewoon....

Rocamor

Berichten: 10878
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 16:58

De opmerking van hem: een OvJ zou dit kunnen opvatten als verkrachting.

Euhm, dit is toch gewoon verkrachting? _-:(

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 16:58

Zonnebloem92 schreef:
Bizar.
Vind het sowieso echt een nare man, snap echt niet dat hij zendtijd krijgt.

Dit sowieso al.
Nu helemaal.
Het was een andere tijd.
Nee eikel zoiets uitspoken is nooit oké geweest.
Hoe kom je er zelfs op.

Van mij mogen ze allemaal van tv gedonderd worden om mee te beginnen.

Lestrange01

Berichten: 2807
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 16:58

Wtf, dit is echt te belachelijk voor woorden. Wie haalt het in zijn hoofd op om dit te doen, maar vooral om het in het huidige klimaat even op tv te verkondigen.

Mijn moeder vind daarentegen dat we dat soort kwajongens streken niet moeten bestraffen :r

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:00

Dat is dus gewoon verkrachting.

En dat is geen jeugdzonde maar een misdaad. Vieze smerige klootzak is het.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:01

Rocamor schreef:
De opmerking van hem: een OvJ zou dit kunnen opvatten als verkrachting.

Euhm, dit is toch gewoon verkrachting? _-:(


Zekers!
Penetratie met een voorwerp tegen iemands wil (of bewusteloos, zonder iemands medewerking dus) is verkrachting.

Ik vind het zo bizar!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:02

Ik had het gelezen, het programma of de reacties niet gezien. Geen idee wat hij ermee heeft willen bereiken.
Enige wat ik zou kunnen bedenken waarom iemand dergelijke brrrr verhalen nu naar buiten brengt (de reacties zo te lezen zijn te schokkend voor woorden en eigenlijk erger dan het verhaal an zich dat al erg genoeg is mocht het waar zijn) is dat hij van mening is dat "men" ervoor moet waken dat er nu een trend lijkt te zijn van berichten van dingen die iemand jaren en jaren geleden heeft gedaan of gedaan zou hebben en daar nu volledig voor wordt uitgekotst voordat bewezen is dat dat ook daadwerkelijk is gebeurd.

Zoals Johny de Mol, het bericht van Ellen ten Damme, Johny Depp die opeens een nieuwe aanklacht me too heeft gekregen. En zo zijn er heel veel verhalen binnen en buitenland waarin mannen volledig worden uitgespuugd en door de media werkgevers en veel mensen worden buitengesloten zonder enige vorm van eerlijk proces. Zoals een brandstapel vroeger met heksen.

Mocht dat de gedachtengang erachter zijn lijkt het me hoe dan ook geen heel verstandige keuze. :n
Laatst bijgewerkt door karuna op 27-04-22 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:03

Blijft toch bijzonder. In die tijd gebeurde dat 'gewoon' dus nu niet meer over zeuren. En nu zou het verkrachting zijn, want toen was het wel normaal? Ik denk dat als hij in die jaren een bezemsteel in een merrie had gestoken er meer verontwaardiging was geweest op dat moment dan dat 'grappige' kaars momentje. Triest.

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:04

Ik werd er misselijk van toen ik het las. Verschrikkelijk. En wat moet het slachtoffer/slachtoffers wel niet denken? Verkrachting is niet alleen ontzettend fout, maar ook zeer vernederend. En dan herhaalt die gore gast het nog eens en gaat iedereen er een beetje om lachen. Dubbele vernedering voor slachtoffers.

Hoop toch zo dat dit een staartje krijgt. Bah bah bah. Weer misselijk ervan.

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 17:06

karuna schreef:
dat hij van mening is dat "men" ervoor moet waken dat er nu een trend lijkt te zijn van berichten van dingen die iemand jaren en jaren geleden heeft gedaan of gedaan zou hebben en daar nu volledig voor wordt uitgekotst voordat bewezen is dat dat ook daadwerkelijk is gebeurd.

Wacht even, wat???

Hij bekent hier zelf een verkrachting, en naar mag dan geen reactie op komen??

Verkrachters moeten zonder meer uitgekotst worden, die hebben niets in een beschaafde maatschappij te zoeken.