Oekraïne

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 13:33

Ik wist wat ging komen lang voordat ik op de link klikte _O-

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 13:49

Babootje schreef:
Telpeva schreef:
Bijzonder hoe hij zijn rechterarm zo laat hangen en meteen soort van struikelt (pijnreactie?) zodra hij hem toch even wil gebruiken.


Dat viel me in het filmpje ook op. Het lijkt net een prothese (die arm en hand).


Cowboy55 schreef:
Hij heeft een raar loopje. Linkerhand zwaait vrij hoog op, rechts doet niet veel. Maar in de laatste 10 seconden weer wel. Kan ook iets simpels als een blessure opgelopen bij het halfnaakt paardrijden of bij 8 doelpunten scoren in een ijshockey wedstrijd tegen geharde professionals.


Je bedoelt zoiets?
https://www.youtube.com/watch?v=E-eCfaGpyX8[/quote]
Op het filmpje : John Cleese Monthy Python, haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 13:49

Sizzle schreef:
Het valt me trouwens op dat het op SM steeds vaker gaat over op flauwe grappen, memes, of passief aggresieve nep-grappig bedoelde opmerkingen die niets bijdragen behalve de sfeer nog verder omlaag brengen tussen de landen.
De EU gaat heus niet stoppen met wapens leveren omdat een Rus op twitter grapjes maakt over „Bratwurst“ en de sneuheid van het reizen met de trein.
Rusland gaat heus zijn oorlog niet stoppen omdat de EU grapjes maakt over Putins ontbloote bovenlijf en mogenlijk medicijngebruik.

Hetzelfde binnen dit topic, maar een beetje humor moet kunnen vind ik zolang het beide kanten op mag gaan. Zie de posts hierboven ;)

pien_2010

Berichten: 43455
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 15:32

Het AD HEEFT een interessant artikel over de bekoelde relatie tussen Kazachstan en Rusland
https://www.ad.nl/buitenland/relatie-me ... ~a18c336e/

Tokajec heeft nl openlijk kritiek durven leveren op Rusland

Citaat:
Half juni kreeg de Kazachse president Kassym-Zjomart Tokajev tijdens het Internationaal economische forum in Sint-Petersburg de vraag voorgelegd of Kazachstan de pro-Russische pseudo-republiekjes Donetsk (DNR) en Loehansk (LNR) in Oost-Oekraïne zou gaan erkennen.

,,Nee’’, luidde zijn antwoord onomwonden. ,,Als we alle twee- tot driehonderd volkeren die dat willen onafhankelijk zouden verklaren, zou het chaos worden.’’ Poetin, die nota bene naast Tokajev op het podium zat, zei niets, maar was duidelijk not amused.

,,Het was moedig om dat op het podium met Poetin te doen’’, zei William Courtney, de Amerikaanse oud-ambassadeur in Kazachstan over Tokajevs optreden in Sint-Petersburg. ,,De houding van Rusland wordt steeds agressiever tegenover zijn buren en het is mogelijk dat de frustraties over (de oorlog in) Oekraïne die houding verder zullen beïnvloeden. Dat betekent dat Kazachstan in de toekomst meer onder druk kan komen te staan.”

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 15:37

Ik las gisteren een soortgelijk artikel n.a.v. een link van jou, Pien. Het rotte in deze situatie is het feit dat Kazachstan enorm afhankelijk is van Rusland, dat kan aankomende winter nog weleens heel moeilijk uit gaan pakken voor Kazachstan.

pien_2010

Berichten: 43455
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 15:46

Dat is inderdaad zorgelijk Ailill. Ik kijk er ook wel van op want getuigd van moed en geeft aan dat er barstjes zijn.

irmaz

Berichten: 4805
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 16:08

Dit schreef ik bijna 2 weken geleden over Kazachstan. Leuk dat het "Nieuws" het nu ook oppakt :D
irmaz schreef:
Kazachstan lijkt niet langer mee te willen spelen met het spel van Putin.
Tijdens het Internationale Economische Forum in st Petersburg heeft Tokayev (President Kazachstan) tijdens een gezamelijk interview met Putin laten weten dat hij de Ukraïnse Donbas-gebieden LPR en DPR niet als aparte staten zal erkennen, hij voegt daaraan toe dat voor hem dit ook geldt voor Taiwan en Kosovo. Daarmee schaart hij zich achter het standpunt van China. Een aantal dagen eerder heeft hij ook al publiekelijk laten weten de Westerse sancties niet te zullen te breken. Het ziet er naar uit dat Kazachstan zijn eigen koers zal varen en geen steun biedt aan de agressie en uitbreidingsdrang van Putin.

Kazachstan heeft zelf ook een roerig half jaar achter de rug. Waarbij ze begin januari de hulp van het CSTO (soort NAVO alliantie van de voormalig USSR landen Armenië, Belarus, Kyrchysistan, Kazachstan, Tagykistan en Rusland) in hebben geroepen om een interne opstand te onderdrukken die uit de hand dreigde te lopen. https://www.themoscowtimes.com/2022/01/ ... est-a76013

Hierna heeft Tokayev de touwtjes zelf strakker in handen genomen door een aantal hervormingen aan te kondigen waarbij onder andere van een aantal mensen die zich onder zijn voorganger enorm hadden verrijkt, te eisen dat zij een deel van het vermogen aan de staat zouden afdragen ten gunste van de bevolking.

In april van dit jaar probeert Kazachstan neutraal te blijven in het conflict en zegt dan al dat ze niet van plan zijn de LPR en DPR als aparte republieken te erkennen. https://asiatimes.com/2022/04/kazakhsta ... sian-ally/

En nu worden deze uitspraken herhaald, face-to-face met Putin in het Russische st. Petersburg, nadat Putin zijn macht probeert uit te venten door te wijzen op de Militaire Russische hulp van begin januari aan Kazachstan.
Dit lijkt me een land om op te gaan letten.

Overigens wil dit niet zeggen dat Kazachstan zich achter het Westen schaart. In April was er nauwelijks steun voor Ukraïne in Kazachstan te vinden.

irmaz

Berichten: 4805
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 16:11

Ailill schreef:
Ik las gisteren een soortgelijk artikel n.a.v. een link van jou, Pien. Het rotte in deze situatie is het feit dat Kazachstan enorm afhankelijk is van Rusland, dat kan aankomende winter nog weleens heel moeilijk uit gaan pakken voor Kazachstan.

Steeds minder, Kazachstan wordt gesteund door China en is bezig om met Azerbajan een pijplijn richting Turkije te gaan leggen. Armenië ligt daar nog een beetje in de weg.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 16:14

Babootje schreef:
Telpeva schreef:
Bijzonder hoe hij zijn rechterarm zo laat hangen en meteen soort van struikelt (pijnreactie?) zodra hij hem toch even wil gebruiken.


Dat viel me in het filmpje ook op. Het lijkt net een prothese (die arm en hand).

Zo loopt hij al jaren. Hier in een artikel uit 2015 wat meer uitleg over het KGB-loopje

irmaz

Berichten: 4805
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 16:17

Een mooi moment voor Ukraïne wanneer de EU vlag het parlement binnen wordt gedragen.

Het commentaar op twitter:
Citaat:
Tot tranen toe geroerd - de EU-vlag wordt naar de plenaire zaal van @ua_parliament . gebracht
. Voorgoed.

https://mobile.twitter.com/MattiMaasika ... 9143254016

pien_2010

Berichten: 43455
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 16:20

irmaz schreef:
Een mooi moment voor Ukraïne wanneer de EU vlag het parlement binnen wordt gedragen.

Het commentaar op twitter:
Citaat:
Tot tranen toe geroerd - de EU-vlag wordt naar de plenaire zaal van @ua_parliament . gebracht
. Voorgoed.

https://mobile.twitter.com/MattiMaasika ... 9143254016


Ja, ik las het. Fijn en ook bijzonder. Ze willen het zo graag en hebben erveel voor gedaan.

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 16:43

oomens schreef:
Babootje schreef:

Dat viel me in het filmpje ook op. Het lijkt net een prothese (die arm en hand).

Zo loopt hij al jaren. Hier in een artikel uit 2015 wat meer uitleg over het KGB-loopje


Interessant. Nieuwe info voor mij.

pien_2010

Berichten: 43455
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 16:55

Ik moet er vooral heel erg om lachen want vind het wel geestig.

Telpeva

Berichten: 14749
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 17:54

Neejoh dat meen je niet... een ''KBG loopje''? nou eh... ik heb dat dus ook, nooit geweten dat dat schijnbaar een ding is en een naam heeft :')
Bij mij is de oorzaak echter gewoon neurologisch waardoor ik mijn arm op zo'n zelfde manier laat hangen :+

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 18:15

Telpeva schreef:
Neejoh dat meen je niet... een ''KBG loopje''? nou eh... ik heb dat dus ook, nooit geweten dat dat schijnbaar een ding is en een naam heeft :')
Bij mij is de oorzaak echter gewoon neurologisch waardoor ik mijn arm op zo'n zelfde manier laat hangen :+

Maar jij bent dan waarschijnlijk ook niet altijd klaar om je pistool te trekken.

Telpeva

Berichten: 14749
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 18:35

Ik sta altijd klaar om in the blink of an eye mijn mobiel bij mijn broekzak te trekken, telt dat? :')

Neejoh grapje uiteraard :) Maar ik vind de reden van wapengebruik eerlijk gezegd wel een beetje vergezocht voor iemand die anderen op de oorlog in stuurt, constant beveiliging om zich heen heeft, en zelf ver buiten bereik van de vijand blijft. Een medisch probleem lijkt mij veel waarschijnlijker, het heeft alleen een lager stoere bink gehalte.

Babootje

Berichten: 26341
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 09:00

Oekraine wint de soepoorlog van Rusland.

VN roept borsjt uit tot bedreigd Oekraïens erfgoed, tot woede van Rusland

De Unesco heeft Oekraïense borsjt, een soep van rode biet, wortel, aardappel, kool en ui, erkend als immaterieel erfgoed van Oekraïne. Het leidt al jaren tot discussies tussen Rusland en Oekraïne. Want Rusland claimt de soep ook als nationaal gerecht.
https://nos.nl/video/2434902-vn-roept-b ... an-rusland

mysa

Berichten: 10496
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 09:08

Ludiek maar helpt niet echt. Tenzij ze hierna officieel Oekraïne tot de bakermat van het Russische rijk bestempelen.

irmaz

Berichten: 4805
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 09:29

Babootje schreef:
Oekraine wint de soepoorlog van Rusland.

VN roept borsjt uit tot bedreigd Oekraïens erfgoed, tot woede van Rusland

De Unesco heeft Oekraïense borsjt, een soep van rode biet, wortel, aardappel, kool en ui, erkend als immaterieel erfgoed van Oekraïne. Het leidt al jaren tot discussies tussen Rusland en Oekraïne. Want Rusland claimt de soep ook als nationaal gerecht.
https://nos.nl/video/2434902-vn-roept-b ... an-rusland

:))

irmaz

Berichten: 4805
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 09:31

Rusland heeft nieuwe 100 roebel biljetten in omloop gebracht. Ze kunnen alleen niet aan de pinautomaat gepind worden omdat die de nieuwe biljetten niet herkent. De automaten kunnen helaas niet ge-update worden omdat alle automaten in Rusland ge-importeerd zijn vanuit het westen.

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 09:48

Hilarisch

pien_2010

Berichten: 43455
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 10:45

2x hilarisch: 1. De soep oorlog (ik dacht even dat het beeldspraak was), 2. De biljetten waar men niets mee kan.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 10:51

Haha!

Anoniem

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 10:57

Haha, de enige manier om nu nog die soep terug te krijgen is het compleet wegvagen van oekraine... uhm, oeps.

pien_2010

Berichten: 43455
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 11:06

enzino schreef:
Haha, de enige manier om nu nog die soep terug te krijgen is het compleet wegvagen van oekraine... uhm, oeps.


Daar zijn de Russen hard mee bezig. Dus gaat wellicht nog gebeuren ook. Ik vind dit dus een misplaatst grapje (ik zet het er even voor de duidelijkheid bij enzino) .