Feminisme

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43467
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 14:08

Goof schreef:
pien_2010 schreef:
Mijn kleinkinderen zitten ook in de studentenvereniging (jongen, meisjes) en de jongen zelfs met belangrijke functie. Zijn gewoon hele normale en lieve mensen en zeker niet seksistisch.


Deze jongens zullen thuis aan de keukentafel bij hun ouders ook niet zitten verkondigen dat hun moeder en zusje prutsmutsen zijn...


Ook niet in de club! Want zijn zussen kielhalen hem, en daar is het ook niet de jongen naar.

Goof

Berichten: 28840
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 14:31

Ik denk dat iedere ouder over zijn/haar zoon zrgt dat het 'daar de jongen niet naar is'.

pien_2010

Berichten: 43467
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 14:50

Goof schreef:
Ik denk dat iedere ouder over zijn/haar zoon zrgt dat het 'daar de jongen niet naar is'.


Het is niet mijn (klein) kind via de bloedlijn en L doet dat niet.

Op vakantie ooit meegemaakt dat mijn volwassen zoon zijn vrienden bij zich had. Een van die gasten was behoorlijk vervelend seksistisch én rascistisch bezig met vervelende "grapjes" .

Op een gegeven moment weer en ik was erbij. Ik heb hem toen de keuze gegeven om of gezellig te doen en ermee te kappen of weg te gaan. Nog 1x en ik zou besluiten dat hij weg moest kreeg hij te horen.

Zijn vrienden dachten dat ik uit beeld was en vertelden hem, dat hij niet pastte in die vriendenkring en ze hem al zo vaak hadden gevraagd te kappen. Dat ze na de vakantie ieders weg weer zouden gaan.
Waarop mijn zoon hem boos zei:" denk niet dat mijn moeder het niet meent. Je bent volwassen dus ze schopt je zo op straat, voordat je met je ogen kunt knipperen. Wij houden daar echt niet van ".

Dus het zijn niet alle mannen, vrienden groepen cq studenten. Maar soms zit er zo iemand tussen of zoals in deze studentengroep teveel van die nare jonge mannen.

Janneke2

Berichten: 22782
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:05

Vwb het woord 'studentenvereniging' : ik ging in 1978 in Leiden studeren. Geen haar op mijn hoofd dat ik lid zou willen zijn van het plaatselijke 'kôr' (genoemd naar de godin Miverva, het is me wat/'het arme mens').

De andere drie grotere verenigingen waren totaal anders.
Betrokken op de samenleving, discussies, vormingswerk, vrijwilligerswerk - noem maar op.

(Inmiddels is Augustinus een 'halve ballentent' geworden :( en is 'quintus' erbij gekomen: die is puur gericht op borrelen en 'tradities maken'.)
Qua fatsoen moet mijn oude stek het hebben van Catena en SSR.

Ik hoop vurig dat Amalia een andere vereniging kiest!!

CharleyT
Berichten: 3996
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:29

Goof schreef:
Ik denk dat iedere ouder over zijn/haar zoon zrgt dat het 'daar de jongen niet naar is'.


Geloof me, er zijn echt ouders die de mindere kanten van hun kroost wel degelijk onderkennen en erkennen!

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 18:53

Bij Eenvandaag was vanavond een heel interessant inkijkje bij een Societeit samen met Joris Luyendijk. Daar komt de elite van Nederland dus samen. Het doet allemaal wel erg negentiende eeuws aan moet ik zeggen.

Er hing zelfs een extreem racistisch printje aan de wand die ik eerder had verwacht in het partijkantoor van Forum voor democratie. Maar dit was dus bij de mensen die het land besturen.

Janneke2

Berichten: 22782
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 19:26

... dat denken ze zelf dat ze dat gaan doen.

Ooit zong ik samen met :o de bestuursvoorzitter van de plaatselijke universiteit in een koor.
Ik heb hem aangemoedigd om bij het verwelkomen van de eerstejaars niet alleen te zeggen 'word vooral lid van een vereniging', maar daar aan toe te voegen dat het sprookje 'lid worden van vereniging x maakt dat een aantal docenten jou eerder zullen uitkiezen' niet waar is.

(Maar het is wel de reden om lid te worden van het kôr. En waarschijnlijk de reden om een bak ellende maar gewoon te slikken. |()

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 14:08

Spanje is een actie begonnen tegen discriminatie van vrouwen die in de zomer van het strand en de zee willen genieten, zelfs zonder het "perfecte lichaam".

Irene Montero, de minister van Gelijkheid, deelde de foto op Twitter en schreef: "We hebben het recht om van het leven te genieten zoals we zijn, zonder schuld of schaamte. De zomer is hier voor alle!“

(Excuus als de vertaling niet helemaal klopt).

https://mobile.twitter.com/IreneMontero ... nheitswahn

Elisa2

Berichten: 37341
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 09:47

Idioot dat zoiets nodig is...

Van die corpsballen..tja, ik ben verbaasd dat het mensen schokt. Niet vanwege de corpsballen maar ik zie best wel veel over de grens gaande humor over vrouwen voorbij komen bij/ van bepaalde mannen op bijvoorbeel sociaal media of in de app. Waarbij het seksisme en de respectloosheid er vanaf druipt. Ik zeg er meestal wat van of reageer met een kotssmiley. Maar kennelijk is dit toch in deze cultuur nog een soort heersende norm. Ik vind het misselijkmakend en ook niet bepaald een goed voorbeeld he.

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-22 11:11

Daar ben ik weer, terug van weggeweest. :) heb alles teruggelezen

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-22 11:14

Je hoort vaker dat er sekistische dingen gebeuren op het korps en de grotere studenten verenigingen door het hele land. Snap nog steeds niet fat er niks aan gedaan word. Paar jaar geleden was het bij vindicat met een bangalijst…

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 16:26

Sexisme zit in alle lagen van de maatschappij, dus ook bij studenten.

Elisa2

Berichten: 37341
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 08:33

Precies..vroeger met uitgaan waren er ook weleens jongens/ jonge mannen met een bangalijst. Deze waren nergens bij aangesloten. Ik denk dat er eerst sowieso een mentaliteitsverandering moet komen dat zoiets niet stoer is maar eerder zielig. Ik ken(de) trouwens ook vrouwen met zo'n lijst...

anjali
Berichten: 15137
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:51

Elisa2 schreef:
Precies..vroeger met uitgaan waren er ook weleens jongens/ jonge mannen met een bangalijst. Deze waren nergens bij aangesloten. Ik denk dat er eerst sowieso een mentaliteitsverandering moet komen dat zoiets niet stoer is maar eerder zielig. Ik ken(de) trouwens ook vrouwen met zo'n lijst...

Ik vernam uit de media dat op dezelfde dag dat de mannelijke studenten van het Corps dat smakeloze feestje hadden, de vrouwelijke Corpsleden een apart feestje hadden waarvoor ze een mannelijke stripper hadden ingehuurd.Ik weet wel dat zo'n man dat graag zal doen waarschijnlijk voor het geld. Maar toch vind ik dat ook niet okay want zo'n man wordt ook als sexobject gebruikt.Een degelijk feestje zou ik ook niet heengaan.Wel typisch dat deze studenten mogelijk de toekomstige hoge functies in ons land zullen gaan bekleden.Qua niveau vind ik het echter niet bepaald hoog allemaal.

Elisa2

Berichten: 37341
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 12:58

Tja..vrouwen zijn en worden nog steeds en al eeuwenlang als sexobject gebruikt..dat vrouwen nu mannen meer op zo'n manier gaan gebruiken tja. Het is wel meer gelijkwaardigheid, maar zelf zie ik ook liever dat mensen elkaar helemaal niet "gebruiken" op zulke manieren.

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 13:14

Ach ik ga ook graag naar de Chippendales hoor. Geweldig! Mag je niet meer naar mooie mannen of mooie vrouwen kijken dan? Goede show, kunnen goed dansen/zingen/performen en ze hebben prachtige lichamen. Erg vermakelijk. Ik vind daar niks seksistisch aan eigenlijk.

Elisa2

Berichten: 37341
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 13:21

Mij persoonlijk boeit het niet, ik wordt er niet warm of koud van. Het denk ik meer op de manier waarop...respectvol of respectloos. Het is ook belangrijk om na te denken over wat voor een (voor)beeld je neerzet denk ik. Maar dat bedoel ik dan over het algemeen, in alle media, SM, tv etc.

anjali
Berichten: 15137
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 15:57

Elisa2 schreef:
Tja..vrouwen zijn en worden nog steeds en al eeuwenlang als sexobject gebruikt..dat vrouwen nu mannen meer op zo'n manier gaan gebruiken tja. Het is wel meer gelijkwaardigheid, maar zelf zie ik ook liever dat mensen elkaar helemaal niet "gebruiken" op zulke manieren.

Vind je dan dat gelijkwaardigheid inhoudt dat vrouwen,als zij eindelijk eens aan de macht komen, op dezelfde wijze mannen mogen gaan misbruiken zoals inderdaad vrouwen zijn misbruikt door mannen? Dus zelf net zo slecht gaan worden uit een soort wraak? Overigens begrijp ik na beter lezen van jouw post dat jij inderdaad vindt dat "mensen" elkaar helemaal niet zouden moeten misbruiken .Dat vind ik dus ook.Maar het schiet helaas nog niet echt op in de wereld.En de hoogst opgeleide, machtigste en rijkste mensen geven absoluut geen goede voorbeelden.

pien_2010

Berichten: 43467
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 16:16

Als een striptease gedaan wordt door man of vrouw, wil dat niet zeggen dat er per definitie sprake is van ongelijkwaardigheid.

Als een mannelijke of vrouwelijke prostitué seks heeft idem dito.

Dus ik vind dat niet dat 1 + 1 = 2.

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 16:46

Sizzle schreef:
Spanje is een actie begonnen tegen discriminatie van vrouwen die in de zomer van het strand en de zee willen genieten, zelfs zonder het "perfecte lichaam".

Irene Montero, de minister van Gelijkheid, deelde de foto op Twitter en schreef: "We hebben het recht om van het leven te genieten zoals we zijn, zonder schuld of schaamte. De zomer is hier voor alle!“

(Excuus als de vertaling niet helemaal klopt).

https://mobile.twitter.com/IreneMontero ... nheitswahn


De boodschap is mooi maar iig een aantal van de dames zijn zonder hun eigen medeweten als zeer duidelijke ‘inspiratie’ voor de poster gebruikt en daarbij is ook nog eens van 1 van de vrouwen een prothese vervangen voor een echt (behaard) been. Zo jammer! Slaat de plank echt helemaal mis dit :(

bron

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 17:34

Oh, dat is wel een beetje jammer (en dom) ja :')

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:15

anjali schreef:
Elisa2 schreef:
Tja..vrouwen zijn en worden nog steeds en al eeuwenlang als sexobject gebruikt..dat vrouwen nu mannen meer op zo'n manier gaan gebruiken tja. Het is wel meer gelijkwaardigheid, maar zelf zie ik ook liever dat mensen elkaar helemaal niet "gebruiken" op zulke manieren.

Vind je dan dat gelijkwaardigheid inhoudt dat vrouwen,als zij eindelijk eens aan de macht komen, op dezelfde wijze mannen mogen gaan misbruiken zoals inderdaad vrouwen zijn misbruikt door mannen? Dus zelf net zo slecht gaan worden uit een soort wraak? Overigens begrijp ik na beter lezen van jouw post dat jij inderdaad vindt dat "mensen" elkaar helemaal niet zouden moeten misbruiken .Dat vind ik dus ook.Maar het schiet helaas nog niet echt op in de wereld.En de hoogst opgeleide, machtigste en rijkste mensen geven absoluut geen goede voorbeelden.



Als jij vrijwillige prostitutie vergelijkt met opmerkingen als "we breken hun nekken om onze piemel erin te steken", dan raad ik je aan om een keer met een prostituee te gaan praten die je hopelijk erg hard uitlegt. Alsjeblieft, stop met het rondspuien van je aparte aannames voordat je ze volkomen volgens je eigen wereldbeeld de wereld in helpt.

pien_2010

Berichten: 43467
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 19:10

De rode draad en de opvolger proud probeerde en probeert de positie van prostituees te verbeteren en zijn wel degelijk emanciperend bezig


https://nl.m.wikipedia.org/wiki/De_Rode_Draad


Eens met Soepblik dus dat er nogal wat foute aannames zijn in de wereld rondom de vrije prostitutie.

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 12:30

Toevallig laatst nog gehoord van een man ‘als je dit werk doet, doe je voor mij nog lager werk dan een prostituee.’ Ik zo ? Waar slaat dat op dat het laag is? Aan het beeld daarvan mag ook nog behoordlijk wat bijgeschaafd worden in de maatschappij.

Ik zag vandaag dit verschrikkelijkenfilpmje op tiktok

https://vm.tiktok.com/ZMNVrRtCf/?k=1

Janneke2

Berichten: 22782
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 12:43

Zozo, 'nog lager dan een prostituée'...

Wat mij betreft het zwaarste beroep van de wereld.

En er wordt gezegd over de oude Rotterdamse wijk Katendrecht, dat bepaalde families in hoog aanzien stonden. Dat waren de families waarvan de vrouwen 'in het leven' zaten.
De nuchtere, harde realiteit van een grote havenstad...

Ik zie niet in dat iemand zou neerkijken op prostitutie.
(Al weet ik dat heel veel mensen het doen.)