Feminisme

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 12:52

naranja1 schreef:
Ik zag vandaag dit verschrikkelijkenfilpmje op tiktok

https://vm.tiktok.com/ZMNVrRtCf/?k=1


Ik vind Klikbeet dus echt hilarisch, ze nemen op een satirische manier maatschappelijke issues op de hak.

pien_2010

Berichten: 43469
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 14:03

naranja1 schreef:
Toevallig laatst nog gehoord van een man ‘als je dit werk doet, doe je voor mij nog lager werk dan een prostituee.’ Ik zo ? Waar slaat dat op dat het laag is? Aan het beeld daarvan mag ook nog behoordlijk wat bijgeschaafd worden in de maatschappij.

Ik zag vandaag dit verschrikkelijkenfilpmje op tiktok

https://vm.tiktok.com/ZMNVrRtCf/?k=1


_O- lieverd dit is Satire in optima fora. Het zijn allemaal cabaretiers _O- . Ze zijn juist linkse rakkers (Vara, VPRO) cabarettiers die wellicht de "woke " cultuur op de hak nemen en ik heb zo gelachen om al die bijnamen ...

Ik dacht eerst...."wat is dit" "waar kijk ik nu eigenlijk naar"?, dit is zo grotesk, zo overdreven, zo over de top, " de vleesetende plant" bv dat neem je toch niet serieus _O- "... _O- en ik voelde in het begin al een lach kick opkomen
Totdat ik opeens bepaalde gezichten herkende en mijn verbazing := veranderde in een klaterende bevrijdende lach . Heerlijke satire en je bent er vol ingetrapt en ik bijna _O-

Oeps Urbanus had ook al gepost, zie ik nu pas. Ik ken ze niet in deze samenstelling, maar ik vind het heel heel erg grappig.

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 14:41

pien_2010 schreef:
naranja1 schreef:
Toevallig laatst nog gehoord van een man ‘als je dit werk doet, doe je voor mij nog lager werk dan een prostituee.’ Ik zo ? Waar slaat dat op dat het laag is? Aan het beeld daarvan mag ook nog behoordlijk wat bijgeschaafd worden in de maatschappij.

Ik zag vandaag dit verschrikkelijkenfilpmje op tiktok

https://vm.tiktok.com/ZMNVrRtCf/?k=1


_O- lieverd dit is Satire in optima fora. Het zijn allemaal cabaretiers _O- . Ze zijn juist linkse rakkers (Vara, VPRO) cabarettiers die wellicht de "woke " cultuur op de hak nemen en ik heb zo gelachen om al die bijnamen ...

Ik dacht eerst...."wat is dit" "waar kijk ik nu eigenlijk naar"?, dit is zo grotesk, zo overdreven, zo over de top, " de vleesetende plant" bv dat neem je toch niet serieus _O- "... _O- en ik voelde in het begin al een lach kick opkomen
Totdat ik opeens bepaalde gezichten herkende en mijn verbazing := veranderde in een klaterende bevrijdende lach . Heerlijke satire en je bent er vol ingetrapt en ik bijna _O-

Oeps Urbanus had ook al gepost, zie ik nu pas. Ik ken ze niet in deze samenstelling, maar ik vind het heel heel erg grappig.


Haha dan zie je niet het goede filmpje want het filmpje dat ik bedoelde gaat totaal ergens anders over. Daar in het filmpje komt het er op neer dat mannen wel vreemd mogen gaan en vrouwen al vremd gaan als ze met een andere man praten.

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 14:43

Dubbwl
Laatst bijgewerkt door naranja1 op 02-08-22 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 14:46

Haha dan zie je niet het goede filmpje want het filmpje dat ik bedoelde gaat totaal ergens anders over. Daar in het filmpje komt het er op neer dat mannen wel vreemd mogen gaan en vrouwen al vreemd gaan als ze met een andere man praten.

Ik probeer het nogmaals als het goed is zie je andrew tate https://vm.tiktok.com/ZMNquSWLw/?k=1

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 14:51

Urbanus schreef:
naranja1 schreef:
Ik zag vandaag dit verschrikkelijkenfilpmje op tiktok

https://vm.tiktok.com/ZMNVrRtCf/?k=1


Ik vind Klikbeet dus echt hilarisch, ze nemen op een satirische manier maatschappelijke issues op de hak.


He volgensmij zie ik dus oprecht een ander filmpje??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 14:53

Absurd internetfiguur die graag aandacht wil doet absurde uitspraken op internet zodat hij aandacht krijgt.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 14:53

Je tweede link klopt wel, maar je eerste link is een link naar Klikbeet.

pien_2010

Berichten: 43469
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 14:58

Urbanus schreef:
Je tweede link klopt wel, maar je eerste link is een link naar Klikbeet.


Klopt en toen die gast zei:"hier zullen feministen niet blij mee zijn, heb ik het gelijk weggeklikt. Want als hij dat zelf al zegt, dan zal het ook wel "rommel" zijn.

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 15:05

Urbanus schreef:
Je tweede link klopt wel, maar je eerste link is een link naar Klikbeet.

Dat was niet de goede dan hahaha ik ken klikbeet niet eens haha
Laatst bijgewerkt door naranja1 op 02-08-22 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 15:06

pien_2010 schreef:
Urbanus schreef:
Je tweede link klopt wel, maar je eerste link is een link naar Klikbeet.


Klopt en toen die gast zei:"hier zullen feministen niet blij mee zijn, heb ik het gelijk weggeklikt. Want als hij dat zelf al zegt, dan zal het ook wel "rommel" zijn.

Het is zeker ook rommel

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 15:09

Dat soort dingen zijn gewoon niet de moeite van het kijken of verder linken.
Net zo goed is hij juist thuis onder de plak en doet enkel voor de clicks wat stoere klets.

Een beetje net als in van het soort meetings waarin de kerels stoere grote praat met de vuist op tafel hebben over wat allemaal fout is in het management (metaal bewerkingsbedrijf) totdat de directeur er bij kwam, dan waren ze ineens muisstil en mocht een ander (ik als vrouw in mijn geval) het woord doen _O-

pien_2010

Berichten: 43469
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 15:15

Sizzle schreef:
Dat soort dingen zijn gewoon niet de moeite van het kijken of verder linken.
Net zo goed is hij juist thuis onder de plak en doet enkel voor de clicks wat stoere klets.

Een beetje net als in van het soort meetings waarin de kerels stoere grote praat met de vuist op tafel hebben over wat allemaal fout is in het management totdat de directeur er bij komt, dan zijn ze ineens muisstil en mocht een ander (ik als vrouw in mijn geval) het woord doen _O-


Of zoals op het personeelsfeest 25 jaar geleden bij mijn man, dat de vrouw van Piet naar de toilet ging (dacht Piet), maar die was alleen naar de garderobe en kon dus alles horen.
Piet schepte als een Adonis op, over hoe grote penis hij wel niet had, en hoe vaak hij hem wel niet gebruikte. Helaas had zijn vrouw er niet zo vaak zin in als hij. Waarop zijn vrouw binnenstapte en zei:"Piet, als jij al 1x in de maand zou doen wat je hier allemaal staat te vertellen, dan zou ik al een hele gelukkige vrouw zijn".......zijn collega's barstten in lachen uit daar hij altijd zijn vrouw omlaag duwde als het om de seks ging, iets dat zij natuurlijk ook wel wist. _O- Hij kreeg nu dus een koekje van eigen deeg....

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 15:20

Op internet en in de kroeg kun je zonder moeite iemand anders zijn. Dat moet je altijd met een korreltje zout nemen, ongeacht wie het is.
Soms is het ook gewoon wel leuk om een beetje te stangen of te provoceren O:)

Suzanne F.

Berichten: 49284
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 16:21

Je eerste link is grappig, die tweede niet. Andrew Tate is gewoon een eikel.

pien_2010

Berichten: 43469
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 16:22

Suzanne F. schreef:
Je eerste link is grappig, die tweede niet. Andrew Tate is gewoon een eikel.

+:)+ heerlijk recht voor zijn raap. Dat dacht ik al bij zijn 1ste zin te zien.

Roodvos

Berichten: 6678
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 15:55


pien_2010

Berichten: 43469
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:53


Elisa2

Berichten: 37349
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 17:09

naranja1 schreef:
Haha dan zie je niet het goede filmpje want het filmpje dat ik bedoelde gaat totaal ergens anders over. Daar in het filmpje komt het er op neer dat mannen wel vreemd mogen gaan en vrouwen al vreemd gaan als ze met een andere man praten.

Ik probeer het nogmaals als het goed is zie je andrew tate https://vm.tiktok.com/ZMNquSWLw/?k=1


Haha ja dit is serieus wel iets wat ik herken bij vele hypocriete mannen. :+

Prachtig verhaal Pien, een koekje van eigen deeg...

Roodvos

Berichten: 6678
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 17:49

pien_2010 schreef:
Roodvos schreef:
Gelukkig ook een beetje hoopvol nieuws uit de USA:
"Meerderheid in Kansas stemt voor behoud abortusrecht"
https://nos.nl/artikel/2439239-meerderh ... ortusrecht
https://www.nu.nl/294490/video/blijdsch ... biedt.html
65% voor het behoud op het recht op abortus, een mooie meerderheid in deze conservatieve staat.


Betekent dit dan dat in Kansas het recht op abortus dus blijft? Dat zou fantastisch nieuws zijn!

Wat ik uit deze nieuwsberichten begrijp: JA! *\o/*

En dat is niet alleen goed nieuws voor de vrouwen uit Kansas, maar ook uit Oklahoma, Texas, Missouri, Louisiana die nu aangewezen zijn op Kansas. Zou het in Kansas ook verboden worden dan zou het voor deze vrouwen helemaal een onmogelijke opgave worden naar een kliniek te reizen.
https://nos.nl/artikel/2438180-langs-fr ... ar-wanhoop

pien_2010

Berichten: 43469
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 17:58

Citaat:
"Als je iemand naar een kliniek rijdt, of voor iemand een afspraak maakt, ben je medeplichtig. Precies wat wij doen met onze hulplijn is nu dus strafbaar."
staat te lezen in het artikel. Wat vind ik dit ongelooflijk naar. Ik kan er zo boos om worden.
Dat mensen conservatief zijn→ soi→ dat mag. Dat mensen gelovig zijn→ soi→ dat mag. Maar dat allerlei mensen over anderen hun leven gaan beslissen en zoveel nu weer in het verdomhoekje gaan zetten→ ik vind het echt stuitend en zo slecht. Ik word daar echt boos van.

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 18:01

Een vroegere (zeer katholieke) buurvrouw van mijn moeder heeft zo ongeveer de vlag uitgehangen om de „overwinning“ tegen abortus. Vreselijk hypocriet omdat ze vroeger zelf 2x een abortus ondergaan heeft, maar dat telt niet want nu is ze wijzer geworden _-:(

pien_2010

Berichten: 43469
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 18:11

Heel naar vind ik dat soort mensen. De hypocrisie ten top.

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-22 18:46

Wat fijn dat mensen daar toch het revht hebben!

Ah naar dat soort mensen en ook naar dat ze de vlach uithangen voor de mensen die nog abortus ondergaan

pien_2010

Berichten: 43469
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 19:57

Naranja heb jij ook dyslexie, net als ik?