Feminisme

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 10:38

Volgens mij deelt de politie de bovenste (een fluitje, en glas bedekking). De website "veilige vriendin" (oid) deelt de onderste...

Geweld vs geweld (mini mesjes, steekwapen) ik vind het ingewikkeld.. ze adviseren om geweld te voorkomen, of om aandacht te trekken. Alles wat je bij je hebt kan tegen je gebruikt worden, met name als de aanvaller groter / sterker is...

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:27

Het is een winactie.

Ik vind het helemaal niet naar dat de politie dit deelt, dit zijn goede hulpmiddelen om jezelf iets veiliger te kunnen houden.


Afbeelding

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 11:28

[/quote]
Naar dat de politie dit deelt. Ga liever de mensen aanpakken die het probleem veroorzaken.[/quote]

Dit vind ik dus ook. Het goed dat ze het delen als in veel vrouwen voelen zich onveilig op straat. Maar ze leggen hier wel de schuld mij het slachtoffer en dat is als zeden politie echt niet oke vind ik. En daarbij hangen ze er nog een ‘winactie’ aan alsof het wen leuk iets is. En het is van een commercieel bedrijf, dat geld verdient achter de rug om van vrouwen die zich onveilig voelen.
Laatst bijgewerkt door naranja1 op 14-10-22 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 11:30

Urbanus schreef:
Het is een winactie.

Ik vind het helemaal niet naar dat de politie dit deelt, dit zijn goede hulpmiddelen om jezelf iets veiliger te kunnen houden.


[ [url=m/zvKzzZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Om daarbij de schuld bij jezelf te leggen? En van een ‘winactie’ iets leuks te maken? Ik vind het ook sws hee fout om hier iets leuks van te maken. En ik vond het ook slecht dat ze met een commerciee bedrijf werken.
Ik vind het waardeloos en het maakt mij echt boos dat er mensen zijn die dit nodig hebben. Zoek een oplossing niet bij hulpmiddelen maar bij de kern van het probleem.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:34

naranja1 schreef:
Urbanus schreef:
Het is een winactie.

Ik vind het helemaal niet naar dat de politie dit deelt, dit zijn goede hulpmiddelen om jezelf iets veiliger te kunnen houden.


[ [url=m/zvKzzZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Om daarbij de schuld bij jezelf te leggen? En van een ‘winactie’ iets leuks te maken? Ik vind het ook sws hee fout om hier iets leuks van te maken. En ik vond het ook slecht dat ze met een commerciee bedrijf werken


Vind je dat het bedrijf die producten gratis moeten maken?

En het woord schuld wordt nergens genoemd. Er staat: een veiliger gevoel te geven. Er staat niet: als je dit niet gebruikt is het je eigen schuld als je gedrogeerd wordt.

Janneke2

Berichten: 22782
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:34

Hmmm, geweld met geweld beantwoorden vind ik ook ingewikkeld, en een aanvalswapen dat jou wordt afgenomen - brrrr.

Maar oma is geloof ik te oud om hier blaming the victim in te zien.
Ik hoor dit als:
"de politie zegt: 'Er is helaas geweld op straat tegen vrouwen en meisjes, draag svp een sirene en een verfbom bij je, dan kunnen wij ook beter helpen."
En /of: andere burgers met goed fatsoen kunnen helpen.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 14-10-22 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:37

Je wint ook geen wapens maar iets om je drinken mee af te schermen, een fluitje en een alarm.

pien_2010

Berichten: 43467
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:40

Urbanus schreef:
Je wint ook geen wapens maar iets om je drinken mee af te schermen, een fluitje en een alarm.


Precies en zelfs als je het niet wint, weet je dat het bestaat. Ik wist dat dus niet dat het bestond.

Janneke2

Berichten: 22782
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:41

Aha, stond dat op de foto.

Je kunt stommere dingen bij je dragen.

En al associeer ik de politie niet direct met ludieke acties: het is een goede manier om het spul onder de aandacht te brengen.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 14-10-22 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

KSHancox
Berichten: 1259
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:42

Ik vind dit juist een goede manier om meer aandacht te vragen voor bijvoorbeeld het feit dat je beter je drankje niet onbeheerd achter kan laten. Ja, natuurlijk moeten ze de rotzakken aanpakken die dit doen. Tot de tijd dat het 100% veilig is, vind ik het prima om mensen te informeren. Ook als het met winacties is.

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 12:01

Vind je dat het bedrijf die producten gratis moeten maken?

En het woord schuld wordt nergens genoemd. Er staat: een veiliger gevoel te geven. Er staat niet: als je dit niet gebruikt is het je eigen schuld als je gedrogeerd wordt.

Iig geen winst op moeten maken. Maar productie kosten kunnen vergoed worden. Nee het wordt inderdaad nergens genoemd, maar ik vind dat dit het wel insinueert.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 12:03

Urbanus schreef:
Je wint ook geen wapens maar iets om je drinken mee af te schermen, een fluitje en een alarm.

Op de onderste foto staan, meen ik, voorwerpen waarmee je kunt steken?
Dat blauwe ding, en dat inklapbare kleine zakmes?
Maar misschien zie ik het niet goed?

De politiewinactie is wat jij noemt inderdaad. Daarom gaf ik aan dat het, volgens mij, twee verschillende foto's zijn, met twee verschillende producten .. Het verwarrende is dat de ring van de politie (met dat fluitje) ook als label 'veiligevriendin' heeft.. Maar de onderste ring, met dat nagelvijltje en dat blauwe ding (waarvan ik eerst dacht dat het iets anders was, maar dat leek me stug :+ ) kun je op de website van VeiligeVriendin bestellen..als ik het goed gezien heb :)
Laatst bijgewerkt door Cer op 14-10-22 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 12:04

Ik zal het als een manier zien van laten we onder de aandacht brengen dat vrouwen zich onveilig voelen op straat
En laten we vervolgens zeggen dat we de oplossing zoeken bij de kern van het probleem en niet bij de vrouw.

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 12:05

Cer schreef:
Urbanus schreef:
Je wint ook geen wapens maar iets om je drinken mee af te schermen, een fluitje en een alarm.

Op de onderste foto staan, meen ik, voorwerpen waarmee je kunt steken?
Dat blauwe ding, en dat inklapbare kleine zakmes?

Maar misschien zie ik het niet goed?


Ze maken inderdaad ook sleutelhangers met zakmessen enz

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 12:08

Maar totdat die oplossing er is, moet je toch wat? Want die oplossing is er morgen niet, maar meisjes/vrouwen moeten wel over straat, denk ik?

Die fluitjes, piepdingen, glasbeschermers.. het is triest dat het nodig is, maar als het kan helpen.. Overigens, ook bij overvallen op ouderen is zo'n piepding handig..

Zelfverdedigingswapens wordt meestal (altijd?) afgeraden, vanwege vaak het krachtverschil (niet altijd natuurlijk) en dat het tegen je gebruikt kan worden.

Het aanbevelen van zelfverdediging valt er eigenlijk ook onder.. onder zelfbescherming.. jammer dat het nodig is, maar wellicht heeft iemand er wat aan..

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 12:13

Naranja, ik vind je beredenering niet logisch. Jij werkt toch ook niet gratis?

Sterker nog, Veilige Vriendin wordt gerund door een vrouw. Dat moedig ik aan.

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 12:38

Urbanus schreef:
Naranja, ik vind je beredenering niet logisch. Jij werkt toch ook niet gratis?

Sterker nog, Veilige Vriendin wordt gerund door een vrouw. Dat moedig ik aan.


Ik kan nergens vinden door wie het gerund werd (wel maar gezocht)
Ik werk inderdaad niet gratis, maar ik doe dan ook geen werk achter andermans leed om.
Ik zet mij trouwens wel vrijwillig (gratis) in voor dingen rondom abortus recht. Omdat ik het belangrijk vind voor de maatschappij en daar idd niks mee hoef te verdienen.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 12:44

Oh dear. Laat dan alle verzorgenden, verplegers, dokters ook maar gratis werken.

Janneke2

Berichten: 22782
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 12:53

naranja1 schreef:
Ik zal het als een manier zien van laten we onder de aandacht brengen dat vrouwen zich onveilig voelen op straat
En laten we vervolgens zeggen dat we de oplossing zoeken bij de kern van het probleem en niet bij de vrouw.

Als feministe ben ik het hier volmondig mee eens.

Maar de politie is er 'voor als het kwaad geschied is'.
Ik heb ooit een rondleiding gehad bij de zedenpolitie van de gemeente Leiden.
Nu, ik hoop ze nóóit of te nimmer nodig te hebben - maar qua insteek waren de agenten m/v glashelder: vrouwen horen veilig te zijn.

En als iemand midden in de nacht (kan dat nog steeds?) binnen komt en toonloos zegt: 'ik wil een vrouwelijke agent spreken', dan wordt dat gewoon geregeld. (In het ergste geval moet er iemand uit bed worden gebeld, maar het kan altijd.)
En in de verschillende kamers hingen posters tegen sexueel geweld.
(Ook in de kamer waar verdachten worden ge/verhoord.)

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 14:56

Urbanus schreef:
Oh dear. Laat dan alle verzorgenden, verplegers, dokters ook maar gratis werken.

Een ziekenhuis is ook een overheidsinstelling. ;) maar dat heeft opzich niks met de discussie te maken

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 15:14


Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:24

Ik vind zelf niet dat zoiets gratis moet zijn, maar als de politie dit deelt onder het mom van dat het zo belangrijk is en veiligheid, vind ik eerder dat er een potje kan zijn vanuit de staat die dit soort producten onder (jonge) vrouwen verspreid in plaats van dat het een soort winactie is en er in die zin maar één persoon geholpen is.

pien_2010

Berichten: 43467
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:33

De staat kan toch niet voor alles zorgen?
Ik ben het eens met Urbanus. Het zijn goede spulletjes en prima dat een jonge vrouw er aan verdient. Dan is het win - win. Zij kan haar bedrijf hebben, en het is tevens goed voor vrouwen. Top!

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 17:09

Urbanus schreef:
Maar probeer me nog eens uit te leggen waarom jij vindt dat deze 25 jarige ondernemer dit gratis moet weg geven. Want ik begrijp het gewoon niet.

https://www.linda.nl/lifestyle/gezondhe ... -vriendin/



Laat ik het dan zo zeggen persoonlijk zou ik mijzelf niet moreel kunnen verantwoorden als ik deze dingen met winst verkoop. Ik zal het maken omdat ik maatschappelijke probleem erachter belangrijk vind en ik zal hier geen winst op hoeven te behalen. Maarja dat ligt bij mijn normen en waarden.

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 17:11

Soepblik schreef:
Ik vind zelf niet dat zoiets gratis moet zijn, maar als de politie dit deelt onder het mom van dat het zo belangrijk is en veiligheid, vind ik eerder dat er een potje kan zijn vanuit de staat die dit soort producten onder (jonge) vrouwen verspreid in plaats van dat het een soort winactie is en er in die zin maar één persoon geholpen is.


Ik zei ook niet gratis. Ik zei geen winst. Dus dan idd een potje vanuit de staat en dit dan onder (jonge) vrouwen verspreiden ipv een winactie.