Zijn er vrouwen die WEL zitten te wachten op d*ck pics?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Ik vind dick pics ontvangen leuk!

Ja!
16 (1%)
Nee!
956 (90%)
Alleen van een bekende
75 (7%)
Anders, graag toelichten
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1062


Winged

Berichten: 33072
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 13:27

Coentjuh schreef:
Oh echt ik had een vrouwelijke collega die beweerde van iedere man waarmee ze het bed had gedeeld (en ook diverse andere (mannelijke) collega's) een collectie foto's op haar telefoon had staan. Was echt een heel raar persoon. :+

Ik bewaar ze niet, maar van diverse bedpartners heb ik wel een stokje ontvangen. Ook met aangeven dat ik er geen behoefte aan had. Was ook exit bedpartner zegmaar.

Mars

Berichten: 33275
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 13:32

Suliko schreef:
Mars schreef:
Jij snapt hem!

En mijn vergelijking met de fiets heeft niets met objectificatie van een vrouw te maken, dat is een verkeerde interpretatie. De fiets was niet degene die iets verkeerds deed, degene die hem jat wel.
De vrouw in de kroeg doet niets verkeerds, de man die haar ongevraagd aanraakt wel.

Beiden mag niet maar beiden gebeuren toch. En zolang we nog geen concrete oplossingen hebben om zulk gedrag 100% te voorkomen zetten we onze fiets op slot in het winkelcentrum, passen we op onszelf bij het stappen of in andere situaties.


Het was misschien niet hoe je het bedoelde, maar ik denk dat het toch een prima interpretatie is. De fiets doet ook niets verkeerd, die is slechts een object waar de dader iets mee doet. En zo kan je ook naar het probleem van vrouwen die worden lastiggevallen kijken, ze worden niet meer gezien als een subjectief wezen met gevoelens en een eigen mening en grenzen waar je rekening mee moet houden, maar slechts als een object die de dader 'toe-eigent'.

Een daadwerkelijk object kan zichzelf niet beschermen, die moeten wij als mensen beschermen. Maar zodra een vrouw geobjectificeerd wordt, ontneem je diegene ook de macht door te bepalen wat ermee gebeurt en mag gebeuren. Terwijl een vrouw dat helemaal zelf mag bepalen, echter wordt dat niet gerespecteerd zodra iemand als object wordt gezien. Dit objectificeren is overigens een onbewust mechanisme wat ten grondslag ligt aan alle vormen van discriminatie. Betekend niet dat we er niet bewust van kunnen worden en de verantwoording daarin ligt bij degene die objectificeert.


Het maakt in die zin ook niet uit of je een mens bent of een object, er lopen figuren rond die kwaad met je willen.
Dan kun je zeggen ‘je hoort dat niet te doen dus ik zet mn fiets niet op slot en ga alleen ‘s nachts in string door het park wandelen, iedereen moet zijn poten thuis houden’, en daar zou je ook gelijk in hebben. Neemt echter nog steeds niet weg dat hufters bestaan en door je eigen gedrag wel aan te passen (fiets op slot, niet alleen door het park wandelen in je string) verklein je zelf de kans dat zo iemand misbruik kan maken.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Zijn er vrouwen die WEL zitten te wachten op d*ck pics?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 13:39

Nee nee nee, :n en ik vind dat er hier ook heel veel vrouwen best lief reageren.
Gelukkig nog nooit een ontvangen, ben vast te oud haha
Maar echt 8)7 wat een sukkel ben je dan, en ook meteen chantabel lijkt me. Of zou het die kerels echt niet uitmaken wie die d*ckpic verder nog te zien krijgen.
Zo platvloers en volgens mij levert het nooit op wat ze er blijkbaar van verwachten. Als je nou iedere keer wordt geblokkeerd wanneer je zoiets verstuurd dan zou je toch ook zelf de conclusie kunnen trekken dat dit niet werkt?
Ik kan er echt met mijn verstand niet bij.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58014
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 13:51

Azmay schreef:
Plop1997 schreef:
Ik denk dat als ik in het vervolg eentje zou krijgen dat ik dan een foto terug stuur van mijn ruin z’n piem. Krijgen ze meteen ook een minderwaardigheidscomplex :Y)

Zou ik niet doen, denk dat eem groot deel dat juist leuk vind :o

Ik ontvang regelmatig zulke fotos, zie er ook belachelijk veel op fetlife. Maar ik word er niet warm of koud van.
Denk vaak iets in de richting van "Die heeft ook een piemel, leuk voor hem" en weer door met het leven :+

Eigenlijk moet je dat terug sturen: hè, jij hebt er ook één?!! :+

Elisa2

Berichten: 37474
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 13:53

Suliko schreef:
Mars schreef:
Jij snapt hem!

En mijn vergelijking met de fiets heeft niets met objectificatie van een vrouw te maken, dat is een verkeerde interpretatie. De fiets was niet degene die iets verkeerds deed, degene die hem jat wel.
De vrouw in de kroeg doet niets verkeerds, de man die haar ongevraagd aanraakt wel.

Beiden mag niet maar beiden gebeuren toch. En zolang we nog geen concrete oplossingen hebben om zulk gedrag 100% te voorkomen zetten we onze fiets op slot in het winkelcentrum, passen we op onszelf bij het stappen of in andere situaties.


Het was misschien niet hoe je het bedoelde, maar ik denk dat het toch een prima interpretatie is. De fiets doet ook niets verkeerd, die is slechts een object waar de dader iets mee doet. En zo kan je ook naar het probleem van vrouwen die worden lastiggevallen kijken, ze worden niet meer gezien als een subjectief wezen met gevoelens en een eigen mening en grenzen waar je rekening mee moet houden, maar slechts als een object die de dader 'toe-eigent'.

Een daadwerkelijk object kan zichzelf niet beschermen, die moeten wij als mensen beschermen. Maar zodra een vrouw geobjectificeerd wordt, ontneem je diegene ook de macht door te bepalen wat ermee gebeurt en mag gebeuren. Terwijl een vrouw dat helemaal zelf mag bepalen, echter wordt dat niet gerespecteerd zodra iemand als object wordt gezien. Dit objectificeren is overigens een onbewust mechanisme wat ten grondslag ligt aan alle vormen van discriminatie. Betekend niet dat we er niet bewust van kunnen worden en de verantwoording daarin ligt bij degene die objectificeert.

Het maakt in die zin ook niet uit of je een mens bent of een object, er lopen figuren rond die kwaad met je willen.
Dan kun je zeggen ‘je hoort dat niet te doen dus ik zet mn fiets niet op slot en ga alleen ‘s nachts in string door het park wandelen, iedereen moet zijn poten thuis houden’, en daar zou je ook gelijk in hebben. Neemt echter nog steeds niet weg dat hufters bestaan en door je eigen gedrag wel aan te passen (fiets op slot, niet alleen door het park wandelen in je string) verklein je zelf de kans dat zo iemand misbruik kan maken.



Helemaal met jullie eens, en dat is ook het stuk waar ik me aan stoor..dat vrouwen geobjectificeert worden in (oa)de media en tot lustobject gemaakt en mannen niet. Ik denk dan: doe het allebei niet..of als je het wel doet dan moet je vrouw en man allebei doen. Gelijkwaardigheid.

Ik zie die objectificatie wel echt als een grote bron van problemen.

Elisa2

Berichten: 37474
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 13:55

justkid schreef:
Nee nee nee, :n en ik vind dat er hier ook heel veel vrouwen best lief reageren.
Gelukkig nog nooit een ontvangen, ben vast te oud haha
Maar echt 8)7 wat een sukkel ben je dan, en ook meteen chantabel lijkt me. Of zou het die kerels echt niet uitmaken wie die d*ckpic verder nog te zien krijgen.
Zo platvloers en volgens mij levert het nooit op wat ze er blijkbaar van verwachten. Als je nou iedere keer wordt geblokkeerd wanneer je zoiets verstuurd dan zou je toch ook zelf de conclusie kunnen trekken dat dit niet werkt?
Ik kan er echt met mijn verstand niet bij.


Nouja als je er trots op bent zoals de artikelen suggeren, dan lijkt het me dat het ze idd niet uitmaakt wie dat verder nog te zien krijgt. Vaak staat het hoofd er toch niet bij op en sommige kicken daar misschien juist wel op.

Petrichor

Berichten: 10541
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 13:58

Wie zit er nou in hemelsnaam op een foto van een champignon op steel te wachten? :')

Hoe ziek is de wereld zeg, zegt echt wel wat over het niveau van de mannen die dat soort foto's rond sturen!

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 13:59

Maar dit is toch een vrij nieuw fenomeen, of hype?
of heb ik onder een steen geleefd. :7
Ik vind het wel erg dat sommigen hier er zoveel hebben gekregen. -O-

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Zijn er vrouwen die WEL zitten te wachten op d*ck pics?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:03

Maar stel dat je zo'n pik van een collega krijgt of in het geval van Marc Overmars van je baas, dan maak je jezelf toch;
-onsterfelijk belachelijk
-verliest het respect van je collega's
-je bent chantabel.
-erg onprofessioneel

Ik vraag me af of die mannen het daar onderling ook over hebben dat ze zulke foto's versturen, dat moet haast wel anders wordt het toch niet zo massaal gedaan denk ik.

irmaz

Berichten: 4812
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:06

Mars schreef:
Jij snapt hem!

En mijn vergelijking met de fiets heeft niets met objectificatie van een vrouw te maken, dat is een verkeerde interpretatie. De fiets was niet degene die iets verkeerds deed, degene die hem jat wel.
De vrouw in de kroeg doet niets verkeerds, de man die haar ongevraagd aanraakt wel.

Beiden mag niet maar beiden gebeuren toch. En zolang we nog geen concrete oplossingen hebben om zulk gedrag 100% te voorkomen zetten we onze fiets op slot in het winkelcentrum, passen we op onszelf bij het stappen of in andere situaties.

Maar de fietsendief krijgt een procesverbaal aan z'n broek als hij gesnapt wordt, de handtastelijke man gaat gewoon weer naar huis en is de bink van de vriendenclub.

Over beeldvorming gesproken, de dag dat de ongewenste intimiteiten van de voice naar buiten kwamen had M op NPO1 een item over sexrobots, waarbij het introductiefilmpje eindeloos veel beelden lieten zien van robots die eruit zagen als schaarsgeklede, stompzinnig uit hun ogen kijkende, vrouwen met een levende man ernaast (of op). In een flits kwam er ook een mannelijk uitziende robot voorbij, maar die was blijkbaar niet interessant genoeg om daar verder zendtijd aan te verspillen.
Laatst bijgewerkt door irmaz op 10-02-22 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiquira_Jill

Berichten: 421
Geregistreerd: 10-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:06

justkid schreef:
Maar stel dat je zo'n pik van een collega krijgt of in het geval van Marc Overmars van je baas, dan maak je jezelf toch;
-onsterfelijk belachelijk
-verliest het respect van je collega's
-je bent chantabel.
-erg onprofessioneel

Ik vraag me af of die mannen het daar onderling ook over hebben dat ze zulke foto's versturen, dat moet haast wel anders wordt het toch niet zo massaal gedaan denk ik.


De jongens in mijn klas sturen in hun eigen groep ook d*ck picks van elkaar, ze zijn tussen de 13- 15 :=
En ze vinden het helemaal geweldig >;)

Mars

Berichten: 33275
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:08

irmaz schreef:
Mars schreef:
Jij snapt hem!

En mijn vergelijking met de fiets heeft niets met objectificatie van een vrouw te maken, dat is een verkeerde interpretatie. De fiets was niet degene die iets verkeerds deed, degene die hem jat wel.
De vrouw in de kroeg doet niets verkeerds, de man die haar ongevraagd aanraakt wel.

Beiden mag niet maar beiden gebeuren toch. En zolang we nog geen concrete oplossingen hebben om zulk gedrag 100% te voorkomen zetten we onze fiets op slot in het winkelcentrum, passen we op onszelf bij het stappen of in andere situaties.

Maar de fietsendief krijgt een procesverbaal aan z'n broek als hij gesnapt wordt, de handtastelijke man gaat gewoon weer naar huis en is de bink van de vriendenclub.


Klopt. Is niet okee.
Maar wat doen we daartegen? Op korte termijn?

Kinke

Berichten: 20557
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:09

Ibbel schreef:
Aan de andere kant mogen vrouwen natuurlijk ook wel blijven nadenken. Het is natuurlijk waar 'dat je alles moet kunnen dragen, al is het alleen maar een string' (wat trouwens niet waar is, er zijn nog altijd wetten mbt 'public decency' naaktlopen in het openbaar is verboden :D ), je kunt natuurlijk ook gewoon je verstand gebruiken zolang je weet dat er mannen zijn bij wie dat verstand in het wormvormig aanhangsel zit.
Als jij het leuk vindt om pitspoes te zijn, moet je je niet als de vermoorde onschuld gedragen als je een keer een hand op je bil krijgt. Hoe ongewenst en onbetamelijk ook, je wéét dat dat kan gebeuren. Je bent met je volle verstand pitspoes geworden.
Daar ligt imo de grens wel wat verder weg dan wanneer je in de metro in je reet wordt geknepen.


Zolang zelfs vrouwen dit nog zeggen over hun seksegenoten zijn we nog een heel eind weg van fatsoenlijk gedrag. Ik vraag me af of we er überhaupt gaan komen

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:32

Nee. Bah. Dan liever een kont. Of een baar borsten ofzo (dat laatste dan wel op een vrouw aub :')).

c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:37

Een pitspoes is mooi om naar te kijken, daar waren ze voor.
Niet om aan te zitten, zo lang men dat niet kan bedenken zijn we inderdaad nog niet zo ver als we zouden willen.

Heb altijd meer opmerkingen gekregen wanneer ik in mijn paardrijbroek en strontlaarzen over straat liep, dan ben je ook niet bewust "sexy" gekleed.
Een fluitje, een opmerking dat het een sexy broekje is kan ik ook echt wel hebben dat boeit mij niet zo.
Maar de vraag of ik niet eens even lekker op iemand zijn piemel wil rijden ipv op een paard gaan gewoon te ver :')

En daarbij...
Een vrouw kan zich ook gewoon sexy kleden omdat zij het mooi vind, of omdat zij trots is op haar lichaam.
Kijken mag, een opmerking maken dat je er mooi of sexy uit ziet wat mij betreft ook.
Maar ongevraagd in je reet knijpen of ergens anders naar grabbelen is echt over een grens, al staat de vrouw in haar lingerie.

Sexy kleden is inderdaad een eigen keuze, en dat mensen je zien is dan inderdaad heel logisch... maar vulgaire opmerkingen of aanrakingen gaan imo altijd over elke grens heen.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:43

chanicha schreef:
Dat gaat mij dan weer te ver.


je snapt hoop ik wel dat t een grapje was?

fransje23

Berichten: 15412
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-22 16:03

Denk dat we moeten oppassen dat we dingen niet gaan gebagatelliseerd worden met "zo zijn mannen nu eenmaal".

Het feit dat je als vrouw zijnde vrijwel dagelijks op je hoede moet zijn en bewust van een beperking bij een aantal mannen is gewoon niet, nooit, oké!

DuoPenotti

Berichten: 29869
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:06

fransje23 schreef:
Denk dat we moeten oppassen dat we dingen niet gaan gebagatelliseerd worden met "zo zijn mannen nu eenmaal".

Het feit dat je als vrouw zijnde vrijwel dagelijks op je hoede moet zijn en bewust van een beperking bij een aantal mannen is gewoon niet, nooit, oké!

ervaar jij dit echt zo?

Ik ervaar dit dus helemaal niet dagelijks, niet wekelijks of maandelijks.

Als ik nu elke dag alleen door een donker steegje moest fietsen misschien wel.
Maar voor de rest, nee voel me helemaal niet beperkt in mijn kleding, in mijn verwoording in, nee zou niet weten wat zo. Laat staan dagelijks

Cer

Berichten: 30202
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:20

Ik ervaar dat wel zo... althans, wel in het uitgaansleven..
ja, dat is nu niet dagelijks want bijna alles is een tijd gesloten geweest, en ik ga niet meer zo vaak 'op stap'..
Maar goed, misschien is het ook het verschil tussen 'de grote stad' en landelijker gebieden..
Ik zou bijv nooit s avonds alleen over de boulevard van Scheveningen gaan lopen.
Of een praatje maken met iemand die ik niet ken, in een bar ..
Laatst bijgewerkt door Cer op 10-02-22 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiquira_Jill

Berichten: 421
Geregistreerd: 10-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:24

Ik ook, elke dag wel.
Veel auto- stalkers als ik gewoon op de stoep loop. Veel staren, opmerkingen, toeteren enz.
En ik heb meestal gewoon spijkerbroek met t-shirt of trui aan. :\

fransje23

Berichten: 15412
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-22 16:29

Persoonlijk ervaar ik het niet zo. Ik fiets dus wel in mijn eentje door het donker en doe wel dat korte rokje aan. Al lette ik zeker op mijn werk wel op mijn decolleté.


Maar ik ken toch veel vrouwen die met een sleutelbos in de hand in de avond in de parkeergarage naar hun auto lopen. Die niet in het donker alleen ergens heen fietsen maar de auto pakken.
Die als ze op een verlaten plek een groepje jongens zien daar met een boog omheen lopen etc
Die hun kledingstijl wel aanpassen
Dochters die worden gewaarschuwd en vaker worden weggebracht en opgehaald dan jongens.

DuoPenotti

Berichten: 29869
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Zijn er vrouwen die WEL zitten te wachten op d*ck pics?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:35

ah jou dagelijks is meer dat het dagelijks wel ergens is dat vrouwen op hun hoede zijn.
Ja dat is helaas waar.
En ik denk ook niet dat dat ooit veranderd. Hoeveel aandacht er ook voor is.
En net zo voor bijvoorbeeld 2 mannen die hand in hand lopen....
Triest maar waar.
Er hoeft maar 1 kl..tzak tussen 10.000 goede te zitten en het is al zo.

Maar ik loop zelf dus wel door de stad waar veel mensen zijn.
Fiets hier in het buitengebied ook door de donkere niet bevolkte gebieden.
Het enige waar ik me niet prettig voel is juist in de stad waar het te rustig is.
Maar niet perse omdat ik vrouw ben. Maar voor iemand die mijn telefoon en mijn geld wil. En dat kan een man net zo overkomen.

c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Zijn er vrouwen die WEL zitten te wachten op d*ck pics?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:51

Moet je even door Den Haag laak of spoorwijk komen wandelen :P
Binnen een half uur heb je 10 opmerkingen naar je hoofd :')

Ik voel me er ook niet onveilig bij, maar het irriteert mme wel.

Elisa2

Berichten: 37474
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:54

DuoPenotti schreef:
fransje23 schreef:
Denk dat we moeten oppassen dat we dingen niet gaan gebagatelliseerd worden met "zo zijn mannen nu eenmaal".

Het feit dat je als vrouw zijnde vrijwel dagelijks op je hoede moet zijn en bewust van een beperking bij een aantal mannen is gewoon niet, nooit, oké!

ervaar jij dit echt zo?

Ik ervaar dit dus helemaal niet dagelijks, niet wekelijks of maandelijks.

Als ik nu elke dag alleen door een donker steegje moest fietsen misschien wel.
Maar voor de rest, nee voel me helemaal niet beperkt in mijn kleding, in mijn verwoording in, nee zou niet weten wat zo. Laat staan dagelijks


Misschien heb je dan geluk?

Vanaf dat ik een tiener was ervaar ik ook dat ik op mijn hoede moet zijn overal en moet oppassen in bepaalde situaties. Ik vind het prettig om me lekker slonzig te kleden en geen make up op te doen als ik naar bepaalde plekken ga. (zo incognito mogelijk) Juist om geen aandacht te trekken. Jurkjes of korte rokjes doe ik nooit aan omdat ik me dan al helemaal kwetsbaar voel. Ik woon bewust op een plek waar niet al teveel mensen wonen.

Ibbel beschrijft het wat mij betreft heel realistisch, in de ideale wereld zou alles moeten kunnen op een normale manier. Maar we leven niet in een ideale wereld, en dan nog zijn er inderdaad ook gewoon nog fatsoensnormen. Als vrouw kun je beter je verstand gebruiken.

DuoPenotti

Berichten: 29869
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 17:01

c_alsemgeest schreef:
Moet je even door Den Haag laak of spoorwijk komen wandelen :P
Binnen een half uur heb je 10 opmerkingen naar je hoofd :')

Ik voel me er ook niet onveilig bij, maar het irriteert mme wel.

Maar dat is het denk ik ook.

Loop ik door Helmond of Eindhoven zijn die opmerkingen er ook.
Maar opmerkingen boeien me niet.
Het is anders als je echt achterna gelopen word of zo.
Een onveilig gevoel is wat anders dan stomme sukkels die wat roepen. En dat ervaar ik niet zo snel denk ik dan.

Elisa, nee heeft niet met geluk te maken, wel met ook je eigen interpretatie denk ik.
En ja dat zei ik eerder ook al, de perfecte wereld bestaat niet, gaat er ook nooit komen.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 10-02-22 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt