Gijzeling gaande Leidseplein

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 01:38


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 01:45

Kristy1998x schreef:
Snap niet hoe hij aan een VOG heeft kunnen komen, lijkt mij logisch dat je dit moet afleggen als je bij de AH als bezorger komt te werken.

Loretta schreef:
Het was alles behalve een lieverdje.

https://www.boevennieuws.pro/nieuws/gij ... -vriendin/


Een VOG voor een specifieke baan gaat over alleen gerelateerde zaken. Iemand die bijvoorbeeld heeft gefraudeerd kan nog prima een VOG krijgen om met kinderen te werken, en andersom.
Het bedrijf moet aantonen welke zaken relevant zijn en waarom. Belaging zal niet als relevant zijn gezien, als er al een VOG werd gevraagd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110699
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gijzeling gaande Leidseplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 03:53

Jammer dat we nu waarschijnlijk geen antwoorden krijgen...

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Gijzeling gaande Leidseplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 04:34

Ergens jammer dat hij is overleden, ik had ook graag gezien dat hij berecht werd voor zijn daden en een passende straf kreeg. Aan de andere kant, dat kost allemaal bakken vol geld, en waarschijnlijk staat zo iemand veel te vroeg weer op straat waar hij weer een gevaar voor de samenleving zou zijn.
En als je een 'bomgordel' om doet en iemand gijzelt dan wéét je toch eigenlijk dat de kans dat je het niet overleeft nogal groot is..

DuoPenotti

Berichten: 29544
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 08:38

8nnemiek schreef:
Ergens jammer dat hij is overleden, ik had ook graag gezien dat hij berecht werd voor zijn daden en een passende straf kreeg. Aan de andere kant, dat kost allemaal bakken vol geld, en waarschijnlijk staat zo iemand veel te vroeg weer op straat waar hij weer een gevaar voor de samenleving zou zijn.
En als je een 'bomgordel' om doet en iemand gijzelt dan wéét je toch eigenlijk dat de kans dat je het niet overleeft nogal groot is..

:j

Ik vind het ook jammer, anderzijds hij was natuurlijk verward en zielig want hij was altijd een slachtoffer volgens hem zelf. Dus ja best logisch dat je dan zulke dingen gaat doen ja.... daar moet toch rekening mee gehouden worden.
Dus strafvermindering hoort er dan wel bij en daar krijgen ze nog wel smoesjes voor aangedragen ook.
Dus als hij 10 jaar zou zitten zou het lang zijn.
Nu weten we zeker dat hij geen mensen een trauma meer gaat bezorgen. En ik denk dat zijn ex vriendin wel eens beter kan slapen nu.

Jis_

Berichten: 11608
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 09:30

Bomgordel stond niet op scherp, waarom zou dat zijn? Ik denk om zijn daad kracht bij te zetten, niet omdat hij dacht ik ga of wil toch dood tijdens de overval. Misschien heb ik het mis, want ik weet niet hoe snel je zo’n bom op scherp kan zetten

Loretta schreef:
Het was alles behalve een lieverdje.

https://www.boevennieuws.pro/nieuws/gij ... -vriendin/



Net zo’n type als die uit Rotterdam waar ik het eerder over had.
Engerds die vinden dat “schuld” altijd bij een ander ligt en daar ook naar handelen.

Loretta
Berichten: 8773
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 10:57

DuoPenotti schreef:
8nnemiek schreef:
Ergens jammer dat hij is overleden, ik had ook graag gezien dat hij berecht werd voor zijn daden en een passende straf kreeg. Aan de andere kant, dat kost allemaal bakken vol geld, en waarschijnlijk staat zo iemand veel te vroeg weer op straat waar hij weer een gevaar voor de samenleving zou zijn.
En als je een 'bomgordel' om doet en iemand gijzelt dan wéét je toch eigenlijk dat de kans dat je het niet overleeft nogal groot is..

:j

Ik vind het ook jammer, anderzijds hij was natuurlijk verward en zielig want hij was altijd een slachtoffer volgens hem zelf. Dus ja best logisch dat je dan zulke dingen gaat doen ja.... daar moet toch rekening mee gehouden worden.
Dus strafvermindering hoort er dan wel bij en daar krijgen ze nog wel smoesjes voor aangedragen ook.
Dus als hij 10 jaar zou zitten zou het lang zijn.
Nu weten we zeker dat hij geen mensen een trauma meer gaat bezorgen. En ik denk dat zijn ex vriendin wel eens beter kan slapen nu.


Voor zulke mensen bestaat dan weer TBS.

DuoPenotti

Berichten: 29544
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Gijzeling gaande Leidseplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 10:58

Dat hoop je.... zal niet de eerste tbs-er zijn met verlof die meteen ernstige dingen uitspookt.

Janneke2

Berichten: 22753
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:04

Plausibel schreef:
[***] schreef:
Hoe kan het dat iemand die zo vaak verward gedrag heeft vertoond en steeds weer de fout in gaat nog steeds niet de behandeling heeft die nodig is? Dat is de enige manier om recidive te voorkomen... (en nee, dit is geen medelijden met de dader)
Hopelijk krijgt hij tbs.

De vraag is: wat doet de huidige behandeling?wat zijn de effecten? Wat als er geen effectieve behandeling is? Geen passende medicatie die de klachten verminderd?


Het antwoord op die vraag luidt:
dan betekent tbs levenslang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:11

DuoPenotti schreef:
Dat hoop je.... zal niet de eerste tbs-er zijn met verlof die meteen ernstige dingen uitspookt.


Gelukkig is dit ongelooflijk zeldzaam. Bij de TBS kliniek waar ik contact mee heb zijn in meer dan 20 jaar tijd 3 dingen gebeurt buiten de kliniek.
Na afloop van de behandeling is de recidive hoger dan tijdens de behandeling (wat niet gek is, meer vrijheid en minder controle), maar nog steeds veel lager dan na alleen een gevangenisstraf.

DuoPenotti

Berichten: 29544
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Gijzeling gaande Leidseplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:13

En nu weten we het 100% zeker dat hij niemand meer bedreigd en erger. Nooit meer.
Ik vind het prima :j

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:22

Dat is drie keer teveel!
Je zag het aan die Michael P.en die Anne die hij vermoordde.

Janneke2

Berichten: 22753
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:24

Ik vind het niet 'prima' dat deze meneer nu dood is.

'Het minste van een serie kwaden' zou nog kunnen.

Ik vind het rot voor de agent in kwestie, een ander mens naar de andere wereld helpen is geen kleinigheidje.

"En nu mag de Hoogste Rechter de zaak overnemen."

En please, houd op met dat rare gedoe van 'dat zijn drie recidives teveel'.
Ja, natuurlijk.
Zonder tbs heb je meer recidives.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:28

chanicha schreef:
Dat is drie keer teveel!
Je zag het aan die Michael P.en die Anne die hij vermoordde.


Vertel mij wat, ik ben de ernstigste van die 3.
Het is nog altijd honderden tot duizenden keren minder dan zonder tbs.

Jis_

Berichten: 11608
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:39

Janneke2 schreef:
Ik vind het niet 'prima' dat deze meneer nu dood is.

'Het minste van een serie kwaden' zou nog kunnen.

Ik vind het rot voor de agent in kwestie, een ander mens naar de andere wereld helpen is geen kleinigheidje.

"En nu mag de Hoogste Rechter de zaak overnemen."

En please, houd op met dat rare gedoe van 'dat zijn drie recidives teveel'.
Ja, natuurlijk.
Zonder tbs heb je meer recidives.


Ik sta er dubbel in. Heftig voor agenten die dit mee moesten maken en wat daar verder nog bij komt kijken. Maar voel ook opluchting dat deze man niemand meer iets ergs aan kan doen.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Gijzeling gaande Leidseplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 14:19

Ik heb het filmpje gezien dat hij onderuit wordt gereden. Ik kan er dus geen meelij mee hebben.

De mensen die meelij verdienen zijn die arme gijzelaar, de familie van de gijzelnemer, de mensen in de kast boven en de politieagent die geen andere oplossing zag dan dit vreselijke figuur onderuit te rijden.

If you don't want to do the time, don't do the crime.

Janneke2

Berichten: 22753
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 14:33

Tallie1979 schreef:
Ik heb het filmpje gezien dat hij onderuit wordt gereden. Ik kan er dus geen meelij mee hebben.

De mensen die meelij verdienen zijn die arme gijzelaar, de familie van de gijzelnemer, de mensen in de kast boven en de politieagent die geen andere oplossing zag dan dit vreselijke figuur onderuit te rijden.


Mededogen is voor mij geen wedstrijd.
'Wie heeft er het meest recht op...?'

Ook voor malloten als Willem H. en Marc du T. geldt dat je somehow ver van het padje af bent om te doen wat dit soort lui deed - en zelfs Willem H. heeft nog wel eens gezegd toen hij efkes op vrije voeten was, 'dat een fijne boswandeling met fijne mensen toch erg belangrijk is'.
(En die gaat hij niet meer meemaken Eigen schuld als hij levenslang krijgt, waar ik van uitga.)

CharleyT
Berichten: 3994
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 14:45

Janneke2 schreef:
Tallie1979 schreef:
Ik heb het filmpje gezien dat hij onderuit wordt gereden. Ik kan er dus geen meelij mee hebben.

De mensen die meelij verdienen zijn die arme gijzelaar, de familie van de gijzelnemer, de mensen in de kast boven en de politieagent die geen andere oplossing zag dan dit vreselijke figuur onderuit te rijden.


Mededogen is voor mij geen wedstrijd.
'Wie heeft er het meest recht op...?'

Ook voor malloten als Willem H. en Marc du T. geldt dat je somehow ver van het padje af bent om te doen wat dit soort lui deed - en zelfs Willem H. heeft nog wel eens gezegd toen hij efkes op vrije voeten was, 'dat een fijne boswandeling met fijne mensen toch erg belangrijk is'.
(En die gaat hij niet meer meemaken Eigen schuld als hij levenslang krijgt, waar ik van uitga.)


En wat wil je nu precies zeggen, uitleggen, duidelijk maken. Dat soort types is inderdaad van het padje af getuige hun activiteiten. En dan.............?

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Gijzeling gaande Leidseplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 14:48

Mededogen is zeker geen wedstrijd, ik zie mezelf ook zeker nergens beweren van wel.

Janneke2

Berichten: 22753
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 14:53

Tallie1979 schreef:
Mededogen is zeker geen wedstrijd, ik zie mezelf ook zeker nergens beweren van wel.

Naar de letter van de wet zeg je dat idd niet.

Maar zo voelt het wel : 'het zijn de slachtoffers die mededogen verdienen' impliceert voor mij een toon die de dader uitsluit.

Dat je geen meelij hebt met de dader heb je wel letterlijk gezegd.
Dat mag.
Ik stroom ook niet over, maar hij is na een kort 'puinhoop leven' gestorven (terwijl hij bezig was de puinhoop nog groter te maken) en "dat wens ik niemand toe".

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Gijzeling gaande Leidseplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 15:10

Sorry, waarom zou iemand die meisjes verkracht, opsluit en vermoord maar enige medelijden moeten hebben?
Omdat zijn vader hem vroeger een keer een draai om zijn oren heeft gegeven?

Kom nou toch.

DuoPenotti

Berichten: 29544
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 15:17


Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 15:21

Janneke2 schreef:
Tallie1979 schreef:
Mededogen is zeker geen wedstrijd, ik zie mezelf ook zeker nergens beweren van wel.

Naar de letter van de wet zeg je dat idd niet.

Maar zo voelt het wel : 'het zijn de slachtoffers die mededogen verdienen' impliceert voor mij een toon die de dader uitsluit.

Dat je geen meelij hebt met de dader heb je wel letterlijk gezegd.
Dat mag.
Ik stroom ook niet over, maar hij is na een kort 'puinhoop leven' gestorven (terwijl hij bezig was de puinhoop nog groter te maken) en "dat wens ik niemand toe".


Hij heeft vast te weinig moedermelk gehad.

als we dit soort idioten de hand boven het hoofd gaan houden, dan gaat onze maatschappij er niet beter van worden. Dus nee, ik heb zeker geen meelij.

Ik wens zijn slachtoffers hun ervaring niet toe. Maar ze zijn er toch aan blootgesteld.

Suzanne F.

Berichten: 49232
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 16:16

DuoPenotti schreef:
Suzanne F. schreef:
Zou de bestuurder van de politieauto zich wel bewust zijn geweest van het feit dat hij opgeblazen kon worden?

Deze is wel interessant.
Uitleg over wat voor auto het is.

https://topgear.nl/autonieuws/over-de-b ... Irr9qSFkTU


Ah kijk, interessant!

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Gijzeling gaande Leidseplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 16:21

Het lijkt me voor de agent/bestuurder van de BMW die de man uitgeschakeld heeft ook vreselijk om dit te moeten doen. Het zal best tegen je instinct, om geen mensen omver te rijden, indruisen.