Boras schreef:Ik had het niet over het risico dat de chauffeur liep, maar over het risico dat de gegijzelde liep.
Die had kunnen (neer)vallen, in paniek de baan van de auto in kunnen lopen. En een auto met snelheid is dan ontzettend log en gevaarlijk. Kortom, de situatie was allerminst te voorspellen. De auto kwam ook heel dichtbij de gegijzelde in de buurt, hij rent er net voorlangs. Gelukkig bleef de man overeind en de goede kant uitgaan.
Eind "goed", al "goed" hoor, maar ik neem dingen die zomaar aan, maar stel mezelf vragen bij wat ik zie.
Dit is en blijft mensenwerk onder hoogspanning in een plotseling veranderende situatie. En als buitenstaanders weten we nu eenmaal vaak niet alles.
Daarom zijn mensen als jij ook bij uitstek totaal ongeschikt voor dat soort banen.
Op het moment dat er gehandeld moet worden sta jij nog in je boekje te rekenen welke kans van slagen wat heeft.
Er zijn momenten bij dat soort banen dat geen van de opties zonder risico is. Dat er hoe dan ook andere keuzes waren en dat je nu eenmaal maar 1 seconde hebt om iets te doen.
Dan heb je maar een ding nodig en dat zijn ballen om uberhaupt een keuze te maken, wetende dat een 100% goede keuze niet bestaat.
Dan kunnen later alle boekenwijsheden er weer op losgelaten worden door de theoreticussen.