Gijzeling gaande Leidseplein

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boras
Berichten: 9962
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 22:13

Electra63 schreef:
Sunnda schreef:


Daarom zijn mensen als jij ook bij uitstek totaal ongeschikt voor dat soort banen.
Op het moment dat er gehandeld moet worden sta jij nog in je boekje te rekenen welke kans van slagen wat heeft.

Er zijn momenten bij dat soort banen dat geen van de opties zonder risico is. Dat er hoe dan ook andere keuzes waren en dat je nu eenmaal maar 1 seconde hebt om iets te doen.

Dan heb je maar een ding nodig en dat zijn ballen om uberhaupt een keuze te maken, wetende dat een 100% goede keuze niet bestaat.

Dan kunnen later alle boekenwijsheden er weer op losgelaten worden door de theoreticussen.



Er zijn sowieso maar heel weinig mensen geschikt voor de DSI.
Er zijn er maar weinig die door de strenge selectie komen en dan valt er ook nog een aantal af tijdens de opleiding.


Ik val direct af. Samen met Sunnda :D

Electra63

Berichten: 17865
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Gijzeling gaande Leidseplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 22:19

2 jaar geleden konden militairen, met name mariniers, zich aanmelden voor een verkorte opleiding politie/AT.
Van de 600 aanmeldingen werden er 40 geselecteerd voor deze opleiding.

Voor gewone burgers, is deze selectie helemaal niet te doen.

Suzanne F.

Berichten: 49347
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Gijzeling gaande Leidseplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 22:30

Ik ben niet eens geschikt als militair, laat staan zoiets. Kruisje ‘ongeschikt’.

DuoPenotti

Berichten: 29877
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Gijzeling gaande Leidseplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 22:32

Ben er niet eens jaloers op dat ik niet geschikt ben.
Zo heftig waar die heen moeten en moeten doen.
En dan nog bagger over zich heen krijgen ook.

Plausibel
Berichten: 118
Geregistreerd: 07-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 22:38

[***] schreef:
Hoe kan het dat iemand die zo vaak verward gedrag heeft vertoond en steeds weer de fout in gaat nog steeds niet de behandeling heeft die nodig is? Dat is de enige manier om recidive te voorkomen... (en nee, dit is geen medelijden met de dader)
Hopelijk krijgt hij tbs.

De vraag is: wat doet de huidige behandeling?wat zijn de effecten? Wat als er geen effectieve behandeling is? Geen passende medicatie die de klachten verminderd?

Loretta
Berichten: 8784
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Gijzeling gaande Leidseplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:11

Het gaat nu net op Nieuwsuur over de slechte behandeling van mensen met een psychose. Gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:13

Loretta schreef:
Het gaat nu net op Nieuwsuur over de slechte behandeling van mensen met een psychose. Gewoon niet.


Waarom niet? Ik heb in mijn eigen omgeving gezien hoe het fout kan gaan, en dan is het nog geluk dat die vriendin alleen een gevaar voor zichzelf is en niet zozeer voor haar omgeving. Maar als je haar lang genoeg laat aanmodderen kan ze ook iemand aanvliegen.
Het moet beter.

chanicha

Berichten: 12183
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:19

In de Telegraaf, koortsachtige zoektocht naar motief 8)7
Wat maakt dat nou uit, die halve gare gijzelt mensen en weet ik wat, willen ze het perse begrijpen of zo?

Themba

Berichten: 1469
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: Gijzeling gaande Leidseplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:20

Lees net dat hij is overleden. Vind het nog jammer ook. Boeten voor zijn daad kan nu niet meer. Enige die nou moeten boeten zijn zijn ouders familie en vrienden.

Ladygiroc

Berichten: 5091
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:23

Themba schreef:
Lees net dat hij is overleden. Vind het nog jammer ook. Boeten voor zijn daad kan nu niet meer. Enige die nou moeten boeten zijn zijn ouders familie en vrienden.


Dat idd.

Overigens vind ik het filmpje dus ook triest voor de familie.

daantjuhhh

Berichten: 26897
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Gijzeling gaande Leidseplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:26

Ik vind dit ook erg jammer.

Er zijn zoveel vragen, die blijven waarschijnlijk gedeeltelijk onbeantwoord.

Jolien87

Berichten: 17487
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:42

Waar lezen jullie dit?

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:43

chanicha schreef:
In de Telegraaf, koortsachtige zoektocht naar motief 8)7
Wat maakt dat nou uit, die halve gare gijzelt mensen en weet ik wat, willen ze het perse begrijpen of zo?


Dat maakt heel veel uit…

Deed hij het georganiseerd etc etc.

Je wil niets over het hoofd zien of zelfs wellicht medeplichtigen laten lopen.

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:43

Jolien87 schreef:
Waar lezen jullie dit?


Telegraaf.nl onder andere..

Ladygiroc

Berichten: 5091
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Gijzeling gaande Leidseplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:44

Op hart van nl ook.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:44

Jolien87 schreef:
Waar lezen jullie dit?

NOS

Kookaburra

Berichten: 5426
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Gijzeling gaande Leidseplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:45

NOS.nl: Advocaat geeft het aan. Openbaar ministerie heeft nog niets bevestigd.

Jolien87

Berichten: 17487
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:54

Ik zie het nu inderdaad her en der verschijnen.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 00:01

Themba schreef:
Lees net dat hij is overleden. Vind het nog jammer ook. Boeten voor zijn daad kan nu niet meer. Enige die nou moeten boeten zijn zijn ouders familie en vrienden.


Hoe is dood gaan niet boeten voor zijn daad?

Plausibel
Berichten: 118
Geregistreerd: 07-01-22

Re: Gijzeling gaande Leidseplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 00:04

Ik vraag me af wat voor plek deze mensen hebben in de maatschappij als de hulp niet afdoende is.
Ik weet niet of dit gevolgen heeft voor de heer/vrouw die de auto bestuurde of dat het een groot gevolg heeft voor het onderzoek maar ik denk dat de slachtoffers dit een geruststelling vinden.

Warboel
Berichten: 14696
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 00:05

Kreeg gisteravond veel berichtjes omdat ik voor Apple werk bij een reseller. Moet er niet aan denken zeg :7 paar jaar geleden is een van onze winkels overvallen, daar heb ik toen de beelden van gezien… vreselijk. En dan is dit nog een stapje erger! Echt heel heftig.

Kookaburra

Berichten: 5426
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 00:15

Badeendje schreef:
Themba schreef:
Lees net dat hij is overleden. Vind het nog jammer ook. Boeten voor zijn daad kan nu niet meer. Enige die nou moeten boeten zijn zijn ouders familie en vrienden.


Hoe is dood gaan niet boeten voor zijn daad?

In het geval hij echt overleden is, want het is formeel nog niet bevestigd... Dan kan ik wel aangeven waarom ik denk dat dit niet boeten is voor zijn daad. Althans, niet bewust meer. Ik geloof namelijk niet dat er iets is na de dood. Dus ja, voor mij is het een gevoel van 'niet boeten voor zijn daad' omdat hij als overleden persoon niets meer kan ervaren. Ook geen straf.

Nu is de dood wel de hoogste prijs voor alles. Dus ook in dit geval heeft hij deze prijs betaald. Maar daar kan hij zich niet meer bewust van zijn (als mijn theorie "er is niets na de dood" klopt).

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 00:38

Het staat op diverse nieuwspagina's waaronder NOS en Nu.nl bevestigd dat hij is overleden. Dit lijkt mij een formele bevestiging :o.

Kookaburra schreef:
In het geval hij echt overleden is, want het is formeel nog niet bevestigd... Dan kan ik wel aangeven waarom ik denk dat dit niet boeten is voor zijn daad. Althans, niet bewust meer. Ik geloof namelijk niet dat er iets is na de dood. Dus ja, voor mij is het een gevoel van 'niet boeten voor zijn daad' omdat hij als overleden persoon niets meer kan ervaren. Ook geen straf.

Nu is de dood wel de hoogste prijs voor alles. Dus ook in dit geval heeft hij deze prijs betaald. Maar daar kan hij zich niet meer bewust van zijn (als mijn theorie "er is niets na de dood" klopt).

Loretta
Berichten: 8784
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 01:17

[***] schreef:
Loretta schreef:
Het gaat nu net op Nieuwsuur over de slechte behandeling van mensen met een psychose. Gewoon niet.


Waarom niet? Ik heb in mijn eigen omgeving gezien hoe het fout kan gaan, en dan is het nog geluk dat die vriendin alleen een gevaar voor zichzelf is en niet zozeer voor haar omgeving. Maar als je haar lang genoeg laat aanmodderen kan ze ook iemand aanvliegen.
Het moet beter.


Tja, goede GGZ zorg kost geld. Dus daar wordt steevast op bezuinigd. Dit soort toestanden horen gewoon bij een neo liberale samenleving.

Loretta
Berichten: 8784
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Gijzeling gaande Leidseplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 01:26