Gijzeling gaande Leidseplein

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29714
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 16:59

Ernstig delict het is iig geen brood uit de supermarkt stelen stiekem in een tas gestopt.
En drugs geeft altijd slachtoffers....

Fijn dat andere landen komen kijken, mooi voor die persoon die al 3 keer is gepakt voor wat minder ernstigs .
Die Michael P, daar zou tbs helemaal niet ter discussie moeten staan.

Maar goed stop met deze discussie.... kom je toch niet uit. :)
Ik blijf het iig belachelijk vinden dat er russisch roulette met de samenleving gespeeld mag worden en we er niets eens zeggenschap over hebben.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 17:00

Ik geloof niet in tbs. Psychopaten blijven psychopaten. Gewetenloosheid kun je niet wegbehandelen.

Anoniem

Re: Gijzeling gaande Leidseplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 17:02

Ik ben maar wat blij dat het bestaat in ieder geval :) ik ben ook ontzettend blij dat de dader in mijn zaak een nieuwe tbs heeft gekregen. Op naar de longstay.

Dan maar niet eens worden met elkaar.

paars

Berichten: 5589
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 20:09

Ik ben van mening dat er heel veel geld aan de achterkant van problemen wordt gespendeerd.
Dat is op veel vlakken het geval (ook de zorg bijvoorbeeld).
Dat geld moet naar de voorkant. Maatschappelijke (betaalde) dienstplicht kan jongeren helpen structuur te krijgen. Veel meer stimuleren dat werken loont. En dan zwaardere straffen waar een preventieve werking vanuit gaat. Water en brood klinkt hard, maar er is een middenweg. Onze ouderen in verzorgingshuizen zijn er qua verzorging slechter aan toe dan de criminelen. Gedetineerde betalen bijvoorbeeld geen zorgpremie. Krijgen niet de rekening voor die politie inzet die nodig was. Ze hebben veel “rechten”. Wordt tijd dat er wat meer “plichten” komen aan die kant van de samenleving.