Vermiste Rebecca Groenendijk wil niet gevonden worden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Vermiste Rebecca Groenendijk wil niet gevonden worden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-22 11:26

Ik zat een artikel te lezen over een moeder die haar vermiste dochter zoekt. Nu blijkt ze na 8 jaar nog te leven en niet gevonden te willen worden. Dat is toch wel heftig als je al jaren dag en nacht in touw bent en je dochter is gewoon met de noorderzon vertrokken. Dan moet er toch wel meer aan vooraf zijn gegaan lijkt me?

Maar ook voor haar toenmalige partner......bizar als mijn vriend zou verdwijnen en na 8 jaar: laat me met rust en ik heb een andere man.

Het zal je maar gebeuren!

https://www.ad.nl/binnenland/haar-familie-is-de-wanhoop-nabij-waar-is-rebecca~a7af0dfc/

https://www.ed.nl/binnenland/vermiste-rebecca-groenendijk-geeft-na-acht-jaar-stilte-een-teken-van-leven-voelt-vreselijk-dubbel~a41e6005/


Moderatoropmerking:
in verband met Copyright heb ik zojuist delen verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Ladybird op 23-02-22 19:48, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: copyright

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Vermiste Rebecca Groenendijk wil niet gevonden worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:29

Wat bizar zeg!

Hoop voor hen allen dat ze rust in hun leven hebben :(:)

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:34

Tuurlijk is er meer gebeurd, en als die moeder eerlijk tegen zichzelf zou zijn zou ze waarschijnlijk ook wel weten wat.

Dit fenomeen heet missing reasons; kinderen nemen afstand van hun ouders, weigeren soms alle vormen van contact, en ouders huilen het uit want ze hebben zogenaamd geen idee wat ze fout gedaan hebben. Kinderen hebben ze dan al weet ik hoe vaak uitgelegd wat ze anders willen zien, waarom ze ergens moeite mee hebben etc. maar ouders willen het niet horen...

https://www.issendai.com/psychology/est ... asons.html
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 23-02-22 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_88

Berichten: 14052
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:34

Wat een bijzonder verhaal. Het is speculeren, maar je zou toch zeggen dat daar het een en ander in de opvoeding/haar jeugd niet goed is gegaan.
Ze is ook ineens getrouwd? Is ze ooit gescheiden van de man die ze alleen achterliet?

Ik heb zoveel vragen.

DuoPenotti

Berichten: 29537
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:38

Zo, dat is heftig zeg.
8 jaar in die onduidelijkheid. Wow.

Er staat ook in een artikel dat ze een moeilijke jeugd heeft gehad, dus dat er meer is gebeurt is wel duidelijk.

Gelukkig gaat het goed met haar, maar wat een nachtmerrie voor die familie.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-22 11:39

Vjestagirl schreef:
Tuurlijk is er meer gebeurd, en als die moeder eerlijk tegen zichzelf zou zijn zou ze waarschijnlijk ook wel weten wat.

Dit fenomeen heet missing reasons; kinderen nemen afstand van hun ouders, weigeren soms alle vormen van contact, en ouders huilen het uit want ze hebben zogenaamd geen idee wat ze fout gedaan hebben. Kinderen hebben ze dan al weet ik hoe vaak uitgelegd wat ze anders willen zien, waarom ze ergens moeite mee hebben etc. maar ouders willen het niet horen...

https://www.issendai.com/psychology/est ... asons.html


Dit is interessant, ga ik straks even lezen.

Sizzle

Berichten: 35697
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:44

Helaas heb ik zulke dingen al vaker gehoord.
In die gevallen ging er vaak een psychose of een depressie aan vooraf en besloot diegene blijkbaar om dan alle contact met familie te verbreken zonder uitleg. Soms kwamen er dan nog boze verwijten die de ouders niet konden plaatsen.

Ik zie dit on het klein nu ook gebeuren in mijn familie. Twee personen uit een normale gezinssituatie (2 verschillende gezinnen) met een zware depressie die de ouders heel veel kwalijk nemen op een niveau waar iemand zonder depressie zou denken: are you serious????. Zelfs de broers of zussen snappen het niet echt. Het zijn dan echt ook dingetjes als: jullie stonden niet 100% achter mijn studiekeus (maar hebben wel alles voor diegene betaald en geregeld).
Dat is deels echt overmacht door de depressie ben ik bang, heel treurig.

Over de situatie in het verhaal kan natuurlijk niemand oordelen zonder de mensen te kennen.

DuoPenotti

Berichten: 29537
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Vermiste Rebecca Groenendijk wil niet gevonden worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:57

Maar soms gaan dingen wel dieper. (en ik weet dat je dat ook niet bedoeld dat het niet zo is :) )
Ouders die echt nooit klaar stonden voor kinderen, zelfs niet als ze klein waren en echt de ouders nog zo hard nodig hadden. Dus troosten en dat soort dingen.
Ouders die alleen in hun eigen wereldje leefde door psychische klachten, maar daardoor niet zagen wat ze de kinderen te kort deden.
En dat 30 jaar later nog steeds niet inzien, want ze zaten in dat wereld in zichzelf. Hun waarheid.
Maar naar de buitenwereld toe konden ze hel heel fijn en mooi beschrijven dat alles prima ging. En zo had de buitenwereld ook niets in de gaten.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:01

Vjestagirl schreef:
Tuurlijk is er meer gebeurd, en als die moeder eerlijk tegen zichzelf zou zijn zou ze waarschijnlijk ook wel weten wat.

Dit fenomeen heet missing reasons; kinderen nemen afstand van hun ouders, weigeren soms alle vormen van contact, en ouders huilen het uit want ze hebben zogenaamd geen idee wat ze fout gedaan hebben. Kinderen hebben ze dan al weet ik hoe vaak uitgelegd wat ze anders willen zien, waarom ze ergens moeite mee hebben etc. maar ouders willen het niet horen...

https://www.issendai.com/psychology/est ... asons.html

Hm, lastige kwestie want dit zal in sommige/veel (?) gevallen vast de oorzaak zijn maar niet in alle. En je kunt ook zeggen: ik verbreek nu al het contact toedeledoki. Wellicht is dat in sommige gevallen niet mogelijk maar ik kan me niet voorstellen dat iemand die van de een op de andere dag met de Noorderzon vertrekt en alles en iedereen achterlaat, helemaal 100% bij het volle verstand, mentaal helemaal stabiel, weloverwogen deze keuze maakt.

XladyX

Berichten: 1332
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:02

Vjestagirl schreef:
Tuurlijk is er meer gebeurd, en als die moeder eerlijk tegen zichzelf zou zijn zou ze waarschijnlijk ook wel weten wat.

Dit fenomeen heet missing reasons; kinderen nemen afstand van hun ouders, weigeren soms alle vormen van contact, en ouders huilen het uit want ze hebben zogenaamd geen idee wat ze fout gedaan hebben. Kinderen hebben ze dan al weet ik hoe vaak uitgelegd wat ze anders willen zien, waarom ze ergens moeite mee hebben etc. maar ouders willen het niet horen...

https://www.issendai.com/psychology/est ... asons.html


Jeetje wat een ontzettend interessant leesvoer. Goed geschreven en verklaart een hoop. Bedankt voor het delen!

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Vermiste Rebecca Groenendijk wil niet gevonden worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:04

Ik ken deze meid en het verhaal dus ook van dichtbij.
Ik vind het zeer bijzonder.

sterregoud
Berichten: 1846
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:09

DuoPenotti schreef:
Maar soms gaan dingen wel dieper. (en ik weet dat je dat ook niet bedoeld dat het niet zo is :) )
Ouders die echt nooit klaar stonden voor kinderen, zelfs niet als ze klein waren en echt de ouders nog zo hard nodig hadden. Dus troosten en dat soort dingen.
Ouders die alleen in hun eigen wereldje leefde door psychische klachten, maar daardoor niet zagen wat ze de kinderen te kort deden.
En dat 30 jaar later nog steeds niet inzien, want ze zaten in dat wereld in zichzelf. Hun waarheid.
Maar naar de buitenwereld toe konden ze hel heel fijn en mooi beschrijven dat alles prima ging. En zo had de buitenwereld ook niets in de gaten.


Dit komt helaas voor.

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:10

Ik vind het vooral bijzonder dat je zomaar kan verdwijnen in dit land. :?
De overheid weet altijd alles van je en bij hunted hebben ze iedereen zo terug. Je kan toch niet 8 jaar in NL onder de radar blijven?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:10

Ik vind het vooral ook best bijzonder dat iemand op die manier volledig van de radar kan verdwijnen. Je komt al nauwelijks meer ergens als je geen geldige ID kaart hebt.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:14

verootjoo schreef:
Ik vind het vooral bijzonder dat je zomaar kan verdwijnen in dit land. :?
De overheid weet altijd alles van je en bij hunted hebben ze iedereen zo terug. Je kan toch niet 8 jaar in NL onder de radar blijven?


Misschien is ze inderdaad wel gevonden door de politie, 8 jaar geleden, en heeft ze aangegeven dat ze niet wilde dat haar moeder ingelicht werd. Ze was toen ook al volwassen, dus in principe mag ze (wettelijk gezien) gewoon verdwijnen en nooit meer terug komen, en is ze niemand een verklaring verschuldigd.

Als jij vervolgens je naam hebt laten veranderen, jezelf een ander kapsel en haarkleur aanmeet, en ergens in Schubbekutteveen gaat wonen als Esther Blauwengraaf, dan zullen er maar weinig mensen zijn die daaraan twijfelen.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Vermiste Rebecca Groenendijk wil niet gevonden worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:23

Dat je geen contact meer wil kan ik nog wel begrijpen, maar laten weten dat je nog leeft zou ik wel menselijk vinden.

prompter

Berichten: 11112
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:24

Ik las het vanmorgen ook, en vraag me ook af hoe je zo lang onopgemerkt kunt blijven. In ieder geval zonder rijbewijs en paspoort, en een eigen bankrekening zal ook niet mogelijk zijn denk ik? Maar waar blijf je na je verdwijning, je hebt toch niet direct een nieuw leven? Dan moet er toch iemand zijn die je onderdak verleent? Echt heel bijzonder :j

Sizzle

Berichten: 35697
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:29

Vjestagirl, dat is inderdaad ook heel herkenbaar :j
De waarheid zal ergens in het midden liggen. Er is niet vaak maar 1 echt totale evil partij en 1 volledig slachtoffer, soms lukt de communicatie gewoon echt niet inderdaad.
Als je karakter erg verschillend is van je kind en dit verschil van elkaar niet snapt en met verwijten begint te gooien dan komt het waarschijnlijk niet meer goed.
Bij kennissen en collega‘s waarmee je niet op 1 lijn ligt voldoet het dan om wat beleeft te knikken en aha te zeggen maar dat gaat uiteraard niet als 2 verschillende polen bij elkaar in huis wonen. Dan moet je beide leren om volwassen op elkaar te reageren en erkennen dat je een hele andere levensvisie hebt en helaas geen best-friends zal worden. Dat is soms voor zowel ouder als kind heel heftig lijkt mij als het dan in extremen gaat en in sommige gevallen gewoon jammer.

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:35

Vjestagirl schreef:
verootjoo schreef:
Ik vind het vooral bijzonder dat je zomaar kan verdwijnen in dit land. :?
De overheid weet altijd alles van je en bij hunted hebben ze iedereen zo terug. Je kan toch niet 8 jaar in NL onder de radar blijven?


Misschien is ze inderdaad wel gevonden door de politie, 8 jaar geleden, en heeft ze aangegeven dat ze niet wilde dat haar moeder ingelicht werd. Ze was toen ook al volwassen, dus in principe mag ze (wettelijk gezien) gewoon verdwijnen en nooit meer terug komen, en is ze niemand een verklaring verschuldigd.

Als jij vervolgens je naam hebt laten veranderen, jezelf een ander kapsel en haarkleur aanmeet, en ergens in Schubbekutteveen gaat wonen als Esther Blauwengraaf, dan zullen er maar weinig mensen zijn die daaraan twijfelen.


Dat is heel goed mogelijk, maar de politie kan dan toch wel zeggen dat ze nog leeft, dat alles goed is en dat ze geen contact wil. En dus geen contactgegevens of locatie doorgeven.

Onmenselijk om als je zelf weet hoe het zit die mensen 8 jaar lang door te laten zoeken.

En ze hebben trouwens een brief gekregen van de rechtbank over vaststelling vermoedelijk overlijden. Dat doen ze toch niet als de politie had geweten hoe het zit :?

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:39

verootjoo schreef:
Vjestagirl schreef:
Misschien is ze inderdaad wel gevonden door de politie, 8 jaar geleden, en heeft ze aangegeven dat ze niet wilde dat haar moeder ingelicht werd. Ze was toen ook al volwassen, dus in principe mag ze (wettelijk gezien) gewoon verdwijnen en nooit meer terug komen, en is ze niemand een verklaring verschuldigd.

Als jij vervolgens je naam hebt laten veranderen, jezelf een ander kapsel en haarkleur aanmeet, en ergens in Schubbekutteveen gaat wonen als Esther Blauwengraaf, dan zullen er maar weinig mensen zijn die daaraan twijfelen.


Dat is heel goed mogelijk, maar de politie kan dan toch wel zeggen dat ze nog leeft, dat alles goed is en dat ze geen contact wil. En dus geen contactgegevens of locatie doorgeven.

Onmenselijk om als je zelf weet hoe het zit die mensen 8 jaar lang door te laten zoeken.

En ze hebben trouwens een brief gekregen van de rechtbank over vaststelling vermoedelijk overlijden. Dat doen ze toch niet als de politie had geweten hoe het zit :?


Als zij niet wil dat de politie tegen haar moeder (of wie dan ook) zegt dat ze nog leeft, dan heeft de politie daar gehoor aan te geven; ongeacht wat je daar zelf van vindt als agent of omstander.

Onmenselijk: misschien. Je weet niet wat iemand aangedaan is, hoe ze hun hele leven beleefd hebben. Niet iedere ouders accepteert de wens om geen contact te hebben.

Iris82

Berichten: 39851
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:46

Goof schreef:
Ik ken deze meid en het verhaal dus ook van dichtbij.
Ik vind het zeer bijzonder.


Van voorheen of recentelijk?

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:48

Vjestagirl schreef:
verootjoo schreef:
Ik vind het vooral bijzonder dat je zomaar kan verdwijnen in dit land. :?
De overheid weet altijd alles van je en bij hunted hebben ze iedereen zo terug. Je kan toch niet 8 jaar in NL onder de radar blijven?


Misschien is ze inderdaad wel gevonden door de politie, 8 jaar geleden, en heeft ze aangegeven dat ze niet wilde dat haar moeder ingelicht werd. Ze was toen ook al volwassen, dus in principe mag ze (wettelijk gezien) gewoon verdwijnen en nooit meer terug komen, en is ze niemand een verklaring verschuldigd.

Als jij vervolgens je naam hebt laten veranderen, jezelf een ander kapsel en haarkleur aanmeet, en ergens in Schubbekutteveen gaat wonen als Esther Blauwengraaf, dan zullen er maar weinig mensen zijn die daaraan twijfelen.

Je kunt jezelf wel anders noemen maar je ID verander je niet zo maar? Dus bij inschrijving bij de gemeente, woningbouw, scholen etc, zul je toch je echte naam moeten opgeven?

Ik ken wel iemand die van de een op andere dag verdwenen is, daar hebben ze ook heel lang naar gezocht. Die bleek in het vreemdelingenlegioen te zitten.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 12:49

fokfanaat schreef:
Dat je geen contact meer wil kan ik nog wel begrijpen, maar laten weten dat je nog leeft zou ik wel menselijk vinden.

Nou ja deze mening deel ik dus ook wel.

DuoPenotti

Berichten: 29537
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Vermiste Rebecca Groenendijk wil niet gevonden worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 13:04

Maar wie zegt dat ze al die jaren in Nederland heeft gewoond?
Ik denk dat je bijvoorbeeld best in Frankrijk kunt gaan wonen, daar werken en een huisje huren zonder dat men dat in Nederland weet toch?

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Vermiste Rebecca Groenendijk wil niet gevonden worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 13:05

Ik ken haar, en ik kan je vertellen het is goed zo. Want wat zei heeft doorgemaakt had ik denk ik dezelfde keuze gemaakt ;)