Johan Derksen over seksueel misbruik

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41786
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 06:56

Cayenne schreef:
Wat een zwaktebod van Derksen om nu opeens terug te komen op zijn eerdere verklaring.
Wees dan ook een grote vent en blijf erbij, maar hij zal wel door Talpa op zijn vingers zijn getikt.

En bijna heel Nederland over zich heen gekregen. Had ie vast niet verwacht.

verootjoo
Berichten: 35670
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 06:59

karrij schreef:
Ik kijk graag naar dit programma, denk dat ik in deze "club"de enige ben hahaha

Ik vind dat hij het goed heeft uitgelegd, kom op, dit soort dingen gebeuren, dagelijks! Ook heden ten dage!

Als je dit als vrouw zijnde niet wil, dan moet je bij dit soort type mannen weg blijven!

En begrijp me goed, ik ben tegen elk geweld tegen vrouwen, hoe dan ook, en verkrachting moet gestraft worden, maar mijn hemel waar gaan we naar toe. Deze vrouw heeft zich wel vol laten gieten met drank! En , neem van mij aan, er zijn vrouwen die het wel heel spannend vinden om zo door een man behandeld te worden(begrijp me weer goed, ik val niet onder deze catogorie vrouw) maar ik ken ze ook!

Hebben jullie wel eens naar de tekst van Doe maar geluisterd, belle helene? Hoe oud was dat kind? 17 ! en hoe oud waren de heren van Doe maar , 32?! Gaan we nu hier ook allemaal wat van vinden? We zingen het al een jaar of 40 luidkeels mee! Gaan we ernst Jans nu ook allemaal aanklagen?

Ik zal wel heel bokt over me heen krijgen,


Jeetje, als je victimblaming op zoekt in het woordenboek krijg je deze post erbij.

Johan zei overigens zelf dat ie de kaars erin had gestopt, en dat dat verkrachting was, zou niet weten hoe je dat nu nog recht kunt banketstaaf.
Iedereen ziet toch dat die tweede verklaring niet waar is :?

karrij
Berichten: 1062
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:01

_San87_ schreef:
karrij schreef:
Ja inderdaad ik geloof deze verklaring! En geloof me ik, ben echt niet dom of naief. Waarschijnlijk wel in jou ogen, dat mag.

Waarom geloof je die verklaring?


Waarom zou ik hem niet geloven? De man zegt het toch?! Waarom geloof jij hem niet?
Waarschijnlijk omdat jij een andere mening over de man hebt dan ik heb.
Hij zei dinsdag toch al, ik ben er niet trots op, hij heeft aan willen geven dat hij niet zo hypocriet is als vele anderen dat wel zijn. Neem van mij aan dat er veel mannen en ook vrouwen hoor, die denken :Je moest eens weten wat ik vroeger wel niet uitgespookt heb.

belle_boef

Berichten: 10759
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:02

Dat hij die details over de kaars ook nog gewoon weet. Dan heb je er destijds wel bewust over nagedacht.

Die nieuwe verklaring; wat slap en smakeloos. En zelfs als dit de waargebeurde versie zou zijn is hij niet goed bij zijn verstand. Om het dan op tv uit te vergroten is ziek en het afdoen als grap is ziek. Dan heb je echt totaal geen feeling met hoe het op dit moment in de maatschappij er aan toe gaat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41786
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:04

karrij schreef:
_San87_ schreef:

Waarom geloof je die verklaring?


Waarom zou ik hem niet geloven? De man zegt het toch?! Waarom geloof jij hem niet?
Waarschijnlijk omdat jij een andere mening over de man hebt dan ik heb.
Hij zei dinsdag toch al, ik ben er niet trots op, hij heeft aan willen geven dat hij niet zo hypocriet is als vele anderen dat wel zijn. Neem van mij aan dat er veel mannen en ook vrouwen hoor, die denken :Je moest eens weten wat ik vroeger wel niet uitgespookt heb.

Zijn eerste verhaal zei hij ook. Toen kreeg hij stront over zich heen, en nu zegt ie dit.

verootjoo
Berichten: 35670
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:06

karrij schreef:
_San87_ schreef:
Waarom geloof je die verklaring?


Waarom zou ik hem niet geloven? De man zegt het toch?! Waarom geloof jij hem niet?
Waarschijnlijk omdat jij een andere mening over de man hebt dan ik heb.


Omdat ie liegt? Dat zie je toch? Hij vertelt een verhaal, had geen flauw idee dat hij iets ernstigs heeft gedaan, heeft heel NL over zich heen gekregen, en terecht, en verzint nu een versie die niet strafbaar is. (Hoewel een hulpbehoevend iemand laten liggen zonder zorg verlenen ook strafbaar is)

Citaat:
Hij zei dinsdag toch al, ik ben er niet trots op, hij heeft aan willen geven dat hij niet zo hypocriet is als vele anderen dat wel zijn. Neem van mij aan dat er veel mannen en ook vrouwen hoor, die denken :Je moest eens weten wat ik vroeger wel niet uitgespookt heb.


Dat maakt totaal geen verschil als je zelf ook zulke dingen hebt gedaan, maakt het niet ineens normaal ofzo.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:07

karrij schreef:
Ik kijk graag naar dit programma, denk dat ik in deze "club"de enige ben hahaha

Ik vind dat hij het goed heeft uitgelegd, kom op, dit soort dingen gebeuren, dagelijks! Ook heden ten dage!

Als je dit als vrouw zijnde niet wil, dan moet je bij dit soort type mannen weg blijven!


Dit soort dingen gebeuren, dus dat maakt het ok om te doen? En het vervolgens nog trots op tv vertellen ook.

En dan je laatste zin in deze quote, whut? :+ Dat is victim blaming. Zelfde als, als je niet bestolen wil worden, moet je van dieven wegblijven. Raakt kant noch wal, en bizar dat een dronken vent van alles kan uitspoken, en de vrouw de schuld krijgt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:10

Straks is het nog de schuld van de vrouw in kwestie omdat ze dronken was....

Edit: Wat Britt hierboven dus zegt :+

karrij
Berichten: 1062
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:11

Hey misschien liegt de man niet! Kan ook nog he, misschien niet in jou optiek, maar wel in de mijne.

Neem van mij aan dat er vrouwen zijn die dit erg spannend vinden en er graag aan mee doen!

Ik ging vroeger vaak naar concerten van Herman Brood, daar werden de meiden uit het publiek geronseld om Herman na het optreden te pleasen! en neem van mij aan, ze stonden in de rij hoor!

Ik dacht toen al, jemig dat je dit wil, je bent niet wijs!

Captain

Berichten: 21414
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:11

Volgens karrij wel ja. :j

karrij
Berichten: 1062
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:16

Captain schreef:
Volgens karrij wel ja. :j


Hoho,ook dat heb ik niet gezegd!

Maar dames ik ga aan het werk, dit is mijn mening en geloof mij ik ben niet de enige!

Fijne dag allemaal :D

Kookaburra

Berichten: 5431
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:22

karrij schreef:
(...)

Als je dit als vrouw zijnde niet wil, dan moet je bij dit soort type mannen weg blijven!

(...)Deze vrouw heeft zich wel vol laten gieten met drank! En , neem van mij aan, er zijn vrouwen die het wel heel spannend vinden om zo door een man behandeld te worden(begrijp me weer goed, ik val niet onder deze catogorie vrouw) maar ik ken ze ook!

(...)

Ik geloof het tweede verhaal van Johan Derksen niet. Want het neerzetten van een kaars tussen twee benen van een persoon is niet strafbaar. Het naar binnen brengen van een kaars zeer zeker wel.

Over je eerste opmerking: nooit, maar dan ook nooit, is het de schuld van het slachtoffer dat hij of zij wordt verkracht/misbruikt. Nooit. 'Blijf bij dat type mensen uit de buurt' is vaak makkelijker gezegd dan gedaan.

Over je tweede opmerking: of je nu wel of geen alcohol op hebt. Wel of geen drugs hebt gebruikt... Dat is nooit een vrijbrief voor verkrachting of misbruik.
Dat je met je dronken hoofd per ongeluk een vaas omstoot. Dát kan gebeuren. Maar seksueel geweld? Neen. Als je onder invloed bent van iets moet iedereen met zijn tengels van je afblijven.
En 'maar sommige vrouwen vinden het wel spannend'. Ja. Dat zal best. Maar iemand die knock out is door alcohol geeft geen goed antwoord als je vraagt: 'oeh, vindt je het spannend als ik x of y doe?'. Dus moet je conclusie zijn: 'ik blijf met mijn tengels van die persoon af'.

Kijk eens wat videos van Kati Morton op youbute over sexual abuse. Daar hoor je wat voor impact dit kan hebben op slachtoffers.

verootjoo
Berichten: 35670
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:25

karrij schreef:
Neem van mij aan dat er vrouwen zijn die dit erg spannend vinden en er graag aan mee doen!

Ik ging vroeger vaak naar concerten van Herman Brood, daar werden de meiden uit het publiek geronseld om Herman na het optreden te pleasen! en neem van mij aan, ze stonden in de rij hoor!

Ik dacht toen al, jemig dat je dit wil, je bent niet wijs!


Dan doen ze dat met toestemming als ze het zo leuk en spannend vinden.

Bij een bewusteloos iemand is toestemming vragen nogal lastig, en moet je er dus met je handen vanaf blijven, en ook met kaarsen.

En al zou het tweede verhaal waar zijn begrijp ik alsnog niet waarom je geen ambulance/dokter/112/0611 belt maar als eerste ingeving hebt om iets met een kaars te doen.

Onali

Berichten: 18502
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:38

Dit laat weer meteen het niveau zien wat voor soort kijkers dhr Derksen heeft :+

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:42

Ik vind het echt walgelijk, neem aan dat hij gewoon van tv wordt gehaald.

Het zou mooi zijn als de dame in kwestie dit ziet en alsnog naar de politie stapt.

Rocamor

Berichten: 10961
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:45

Maar Karrij, Als dit een vrouw is geweest die daar juist op kickt:
1) had hij het niet hoeven benoemen als jeugdzonde, want wederzijdse toestemming. Hij schaamt zich echter kapot over deze jeugdzonde.
2) dan had hij niet hoeven melden dat een OvJ dit als verkrachting zou kunnen zien. Een OvJ (en nog wat meer mensen), zien er vast geen verkrachting in als hij direct gezegd had dat die kaars niet IN het lichaam was gegaan, maar "enkel" tussen de benen. Dat je daarmee de integriteit van de dame aantast, is weer wat anders.

Hij gaf zelf in zijn eerste bericht al aan, dat wat was gebeurd, wettelijk gezien, niet door de beugel kon. Dus ofwel, de man banketstaaf als een kip zonder kop en verdraait zaken om maar aandacht te krijgen (inbrengen klinkt toch anders dan tussen plaatsen). Ofwel hij is gewoon ontzettend dom, want als het echt tussen de benen plaatsen was geweest, had hij direct moeten zeggen:" een ovj had dit als verkrachting kunnen zien, maar dat was het niet omdat er niks het lichaam van de dame gepenetreerd heeft".

Onali: serieus?

Suzanne F.

Berichten: 49407
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:49

Ik snap ook echt niet hoe hij dit zo naar buiten brengt en dat anderen daar om lachen. Ook al zou dit gebeurd zijn en ook al gebeurde het toen veel, dan nog moet je dit niet zo op tafel gooien.
Het is kwetsend en vrouwonvriendelijk. Houd het dan voor je en zeg dat je zelf ook domme dingen hebt gedaan vroeger en daar nu spijt van hebt. Doe dan niet alsof dit normaal is, dat is het niet.

Onali

Berichten: 18502
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:51

Rocamor schreef:
Onali: serieus?



Ik reageer op de reactie van Karrij.

Suzanne F.

Berichten: 49407
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:53

Biks2 schreef:
Ik vind het echt walgelijk, neem aan dat hij gewoon van tv wordt gehaald.

Het zou mooi zijn als de dame in kwestie dit ziet en alsnog naar de politie stapt.


Zou ze zich het nog herinneren dan als ze zo dronken was?
Ik zou me niet melden denk ik al kon ik het me nog herinneren. Je krijgt een berg oliebol over je heen dat is niet normaal.

rien10
Berichten: 14782
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:54

karrij schreef:
Hey misschien liegt de man niet! Kan ook nog he, misschien niet in jou optiek, maar wel in de mijne.

Neem van mij aan dat er vrouwen zijn die dit erg spannend vinden en er graag aan mee doen!

Ik ging vroeger vaak naar concerten van Herman Brood, daar werden de meiden uit het publiek geronseld om Herman na het optreden te pleasen! en neem van mij aan, ze stonden in de rij hoor!

Ik dacht toen al, jemig dat je dit wil, je bent niet wijs!

Dus omdat toen die meisjes dat wilden is dit ok? Wat een bijzondere denkwijze houd jij er op na.

Marigold

Berichten: 12600
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 07:58

Als ik goed geluisterd heb haalde Johan nog aan dat het er misschien ook mee te maken had dat de vrouwen telkens niet met hem naar bed wilden. Alsof dit de zoveelste was en hij nu wraak nam. Wat het nog erger zou maken (gefrustreerd, wraak ten koste van een dronken willekeurig meisje).
Er klopt gewoon niks van, zijn tweede uitleg is duidelijk in scene gezet, de rest ging er al te makkelijk in mee, daar is vooraf overleg over geweest.
Feit blijft dat er gelachen werd om zijn eerste verklaring. En daar wringt de schoen.

rockwitch

Berichten: 11752
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:01

Dat tweede verhaal geloof je toch niet. Hij heeft letterlijk gezegd dat was hij had gedaan verkrachting genoemd zou worden. Een kaars op de bank tussen iemands benen neerzetten is dat niet. Deze man had na de eerste aflevering gelijk van tv gehaald moeten worden. Hij geeft het zelf compleet toe. Bij the voice kon het wel ineens afgekapt worden, maar met deze smeerlap ineens niet? Wat is dat voor kromme wereld. Ik vond het altijd al een enge kerel, maar dat is nu nog erger geworden.

karrij
Berichten: 1062
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:05

rien10 schreef:
karrij schreef:
Hey misschien liegt de man niet! Kan ook nog he, misschien niet in jou optiek, maar wel in de mijne.

Neem van mij aan dat er vrouwen zijn die dit erg spannend vinden en er graag aan mee doen!

Ik ging vroeger vaak naar concerten van Herman Brood, daar werden de meiden uit het publiek geronseld om Herman na het optreden te pleasen! en neem van mij aan, ze stonden in de rij hoor!

Ik dacht toen al, jemig dat je dit wil, je bent niet wijs!

Dus omdat toen die meisjes dat wilden is dit ok? Wat een bijzondere denkwijze houd jij er op na.


Zeg ik dat ik dit toen en nu ok vond? Nee ik zeg zelfs,jij bent niet wijs!

Dit is dus wat er gaande is! Mensen lezen niet wat er geschreven wordt,mensen luisteren niet wat er gezegd wordt!

En dan word je voor victemblaming beschuldig, tis toch koekoek tegenwoordig.

Maar ik,ga nu echt aan het werk,onze dure hobby moet ergens van betaald worden.

Fijne dag dames

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41786
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:07

karrij schreef:
rien10 schreef:

Dus omdat toen die meisjes dat wilden is dit ok? Wat een bijzondere denkwijze houd jij er op na.


Zeg ik dat ik dit toen en nu ok vond? Nee ik zeg zelfs,jij bent niet wijs!

Dit is dus wat er gaande is! Mensen lezen niet wat er geschreven wordt,mensen luisteren niet wat er gezegd wordt!

En dan word je voor victemblaming beschuldig, tis toch koekoek tegenwoordig.

Maar ik,ga nu echt aan het werk,onze dure hobby moet ergens van betaald worden.

Fijne dag dames

Zou het heel misschien kunnen dat jij hier degene bent die scheef gaat?

rien10
Berichten: 14782
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 08:09

Karrij ik zou het prettig vinden als je uitspraken als “je bent niet wijs” aan mijn adres achterwege zou laten.