Johan Derksen over seksueel misbruik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15140
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 14:18

CharleyT schreef:
@ Anjali, als hij alleen vrouwen kan krijgen omdat hij geld heeft, wat zegt dat over die vrouwen?

Dat ze materialistisch zijn en pragmatisch.Ik geef daar geen waardeoordeel aan.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 17:08

anjali schreef:
CharleyT schreef:
@ Anjali, als hij alleen vrouwen kan krijgen omdat hij geld heeft, wat zegt dat over die vrouwen?

Dat ze materialistisch zijn en pragmatisch.Ik geef daar geen waardeoordeel aan.

Maar je geeft wel een waardeoordeel aan het feit dat hij net zo pragmatisch is en weet dat hij met zijn geld zo meerdere vrouwen kan scoren.

CharleyT
Berichten: 3997
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 17:47

anjali schreef:
CharleyT schreef:
@ Anjali, als hij alleen vrouwen kan krijgen omdat hij geld heeft, wat zegt dat over die vrouwen?

Dat ze materialistisch zijn en pragmatisch.Ik geef daar geen waardeoordeel aan.


Ok, maar de dames zijn op hun manier net zo apart bezig als Harry toch. Harry gebruikt zijn geld en de dames die daar op uit zijn willen genieten van dat geld en nemen de goddelijk lekkere Harry voor lief?
Het blijft bijzonder, maar zolang het volwassen mensen zijn die uit vrije wil handelen zal het me worst wezen.

anjali
Berichten: 15140
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 17:52

Het is nu eenmaal zo dat rijke machtige mannen gemakkelijk vrouwen kunnen scoren. Daar is niets mis mee maar er is wel iets mis als ze het misbruik van vrouwen gaan goedpraten en zelfs de schuld bij die vrouwen gaan leggen (ze zouden hebben kunnen weglopen als ze geen alcohol en drugs hadden gebruikt of als ze niet perse een rol hadden willen krijgen) en dat is wat Harry Mens deed.

Joltsje

Berichten: 9037
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 07:39

Uiteraard gisteren even gekeken.

Hij heeft op zijn manier gezegd dat hij er niet bij stilstond dat hij mensen die slachtoffer zijn van sexu3el geweld hier mee kwetste dat was niet zijn bedoeling.

Heleen van rooyen zat er en die verwoorde het erg mooi en ik vind het goed dat ze er zat. Ze kon goed met het domme praat van de mannen omgaan en wist wel aan te geven waar het mis ging.

Rene vd gijp, die ik eerder erg leuk vond, is wel mega in mijn achtong gedaald. Die kon het zwlfs nu niet erns even serieus nemen. Beetje jammer.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 08:18

Als je het programma vaker kijkt, wist je dat dit de reactie zou zijn.
JD maakt een foute of grove opmerking. Rene lacht alles weg en Wilfred probeert een beetje te nuanceren.

Er waren 1,5 miljoen kijkers, normaal 800.000-900.000 kijkers.

Popstra
Berichten: 13790
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 08:33

Snap werkelijk niet dat als men zich zo ergert aan een persoon of programma ze alsnog gaan kijken.
Je weet immers dat wat je voed, groeit. Dus ook die ergenis.
Ga lekker verder met je leven en kijk wat anders.

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 08:48

Popstra schreef:
Snap werkelijk niet dat als men zich zo ergert aan een persoon of programma ze alsnog gaan kijken.
Je weet immers dat wat je voed, groeit. Dus ook die ergenis.
Ga lekker verder met je leven en kijk wat anders.


En in dit geval komt niet kijken ook nog je mentale en intellectuele capaciteiten ten goede……

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:23

Cowboy55 schreef:
Popstra schreef:
Snap werkelijk niet dat als men zich zo ergert aan een persoon of programma ze alsnog gaan kijken.
Je weet immers dat wat je voed, groeit. Dus ook die ergenis.
Ga lekker verder met je leven en kijk wat anders.


En in dit geval komt niet kijken ook nog je mentale en intellectuele capaciteiten ten goede……


Vind ik niet.
Je moet je ogen en oren niet sluiten voor de mening of opvattingen van anderen.
Je kan er soms zelfs nog wat van leren. ;)
Je kan het ook zien, als een beetje ontspanning, niet te serieus nemen.
Ga jij je ergeren, dan kan je beter stoppen met kijken, dat is slecht voor je humeur/mentale gezondheid. :D

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:29

Precies, het is gewoon slap ge o h om even te ontspannen en lachen.

Cowboy55
Berichten: 8502
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:34

Fitzroy schreef:
Precies, het is gewoon slap ge o h om even te ontspannen en lachen.


Uh-huh…..

Quote:

René lachend: “Ze heeft nog geluk gehad, hè? Voor hetzelfde geld staat er een honkbalknuppel in de hoek. Dan is ze verder van huis, hahaha.”

Steven: “Ik vraag me af: hoe groot was die kaars?”

Johan: “Het was een flinke kaars.”


Lachen man……

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:45

Cowboy55 schreef:
Fitzroy schreef:
Precies, het is gewoon slap ge o h om even te ontspannen en lachen.


Uh-huh…..

Quote:

René lachend: “Ze heeft nog geluk gehad, hè? Voor hetzelfde geld staat er een honkbalknuppel in de hoek. Dan is ze verder van huis, hahaha.”

Steven: “Ik vraag me af: hoe groot was die kaars?”

Johan: “Het was een flinke kaars.”


Lachen man……


Dit is toch vaak mannenhumor?

Ik heb bizar veel "grappige" foto's en berichtjes/memes gezien die worden doorgestuurd naar elkaar.
Ik vind een groot deel gewoon goor en niet kunnen en zeker niet om te lachen, maar het gebeurt, dit soort humor, en niet alleen door de heren van VI en ook gewoon door huisvaders met een keurige kantoorbaan.

Jis_

Berichten: 11650
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 11:30

Moet dan maar normaal gevonden worden?

Op ieder potje past een deksel maar voor mij is dit soort humor te simpel en een flinke afknapper (en heel veel mannen zijn niet zo). Maar dat is totaal niet belangrijk, wel wat dat met slachtoffers doet als zoiets als grap op tv verschijnt.

Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 12:33

ik blijf erbij, als het een 'grapje' was, dan had hij er niet iemand anders bijgehaald die er destijds bij was

CharleyT
Berichten: 3997
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 12:57

anjali schreef:
Het is nu eenmaal zo dat rijke machtige mannen gemakkelijk vrouwen kunnen scoren. Daar is niets mis mee maar er is wel iets mis als ze het misbruik van vrouwen gaan goedpraten en zelfs de schuld bij die vrouwen gaan leggen (ze zouden hebben kunnen weglopen als ze geen alcohol en drugs hadden gebruikt of als ze niet perse een rol hadden willen krijgen) en dat is wat Harry Mens deed.


Het is me allemaal wat he. Zoveel drukte en gedoe om een uitspraak, je zou serieuze ellende, als de oorlog in Oekraine, bijna vergeten.

anjali
Berichten: 15140
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 15:23

CharleyT schreef:
anjali schreef:
Het is nu eenmaal zo dat rijke machtige mannen gemakkelijk vrouwen kunnen scoren. Daar is niets mis mee maar er is wel iets mis als ze het misbruik van vrouwen gaan goedpraten en zelfs de schuld bij die vrouwen gaan leggen (ze zouden hebben kunnen weglopen als ze geen alcohol en drugs hadden gebruikt of als ze niet perse een rol hadden willen krijgen) en dat is wat Harry Mens deed.


Het is me allemaal wat he. Zoveel drukte en gedoe om een uitspraak, je zou serieuze ellende, als de oorlog in Oekraine, bijna vergeten.

jij weet vast wel dat in de oorlog om Oekraine ook veel vrouwen verkracht zijn. Dat wordt als oorlogswapen gebruikt want: "goedkoper dan een kogel!"Zolang als mannen sexueel geweld tegen vrouwen blijven bagatelliseren blijven dit soort misstanden bestaan.

Elisa2

Berichten: 37354
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 16:22

Mee eens, en die zogenaamde mannenhumor vind ik ook echt niet grappig.

Dat Derksen dit heeft gezegd vind ik dan wel positief:

"Hij heeft op zijn manier gezegd dat hij er niet bij stilstond dat hij mensen die slachtoffer zijn van sexu3el geweld hier mee kwetste dat was niet zijn bedoeling".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 17:34

anjali schreef:
jij weet vast wel dat in de oorlog om Oekraine ook veel vrouwen verkracht zijn. Dat wordt als oorlogswapen gebruikt want: "goedkoper dan een kogel!"Zolang als mannen sexueel geweld tegen vrouwen blijven bagatelliseren blijven dit soort misstanden bestaan.

Alleen is het geen bagatelliseren van sexueel geweld maar het bagatelliseren van de woorden van een spraakmakende verhalen verteller met de naam Johan Derksen. Heel wat anders dus.

Avalanche

Berichten: 16089
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 17:39

Elisa2 schreef:
Mee eens, en die zogenaamde mannenhumor vind ik ook echt niet grappig.

Dat Derksen dit heeft gezegd vind ik dan wel positief:

"Hij heeft op zijn manier gezegd dat hij er niet bij stilstond dat hij mensen die slachtoffer zijn van sexu3el geweld hier mee kwetste dat was niet zijn bedoeling".

Dan is er toch hopelijk iets gewonnen qua bewustwording :j

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 03:39

Electra63 schreef:
Dit is toch vaak mannenhumor?

Ik heb bizar veel "grappige" foto's en berichtjes/memes gezien die worden doorgestuurd naar elkaar.
Ik vind een groot deel gewoon goor en niet kunnen en zeker niet om te lachen, maar het gebeurt, dit soort humor, en niet alleen door de heren van VI en ook gewoon door huisvaders met een keurige kantoorbaan.

Het heeft niks met humor te maken maar alles met haantjesgedrag en blufpoker naar elkaar. Ik werk in een mannensector tussen voornamelijk mannen en wie de meeste geileblondjesmetdikketieten-grappen maakt staat bovenaan de pikorde. Diezelfde kerels zie je trouwens op de bedrijfsfeestjes naast hun partner hun mond niet opentrekken en door de grond gaan als een collega zoiets tegen ze zegt. Dan weten ze ineens heel goed dat het niet vrouwvriendelijk is en loodsen ze snel hun vrouw richting buffet.

Maar goed, het verschil met zgn grappige slapstick 18+ filmpjes op de groepsapp of een grove opmerking over dat ze dame X wel een keer zouden willen doen, is dat het hier gaat om een verkrachting. Een verkrachting van iemand die zich niet kon verweren ook nog eens. En verkrachting is niet grappig, niet geschikt om jezelf hoger op de apenrots te hijsen en erom lachen, als persoon, maar vooral als TV icoon in een nationaal veel bekeken mannenprogramma, heeft als effect 1) dat je slachtoffers schoffeert en 2) dat je een sfeer creëert waarin slachtoffers ondanks decennia vechten voor vrouwenrechten nog steeds niet naar het politiebureau kunnen voor een enigszins serieus genomen aangifte van aanranding of verkrachting. De wereld waarin je niet in een rok de bus op had gemoeten. Bangalijsten bij studentenverenigingen 'och ja, jonge knullen en testosteron' is. Je het als 'een compliment' moet zien als een auto traag naast je komt rijden en er he schatje, neuken?, naar je gesist wordt (en als je niet reageert je uitgescholden wordt voor slet). De vermeende activiteiten van JdM gezien worden als een onschuldige jeugdzonde. En ik mag hopen dat in elk geval iedere vrouw en een groot deel van de mannen dat side-effect echt niet meer wil in 2022. Perverts blijf je altijd houden, maar JD had echt een hele mooie move kunnen maken om de mentaliteit en bewustwording rondom seksuele intimidatie en verkrachting positief te kunnen beïnvloeden.

rien10
Berichten: 14734
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 05:56

Spoiler:
CharleyT schreef:
anjali schreef:
Het is nu eenmaal zo dat rijke machtige mannen gemakkelijk vrouwen kunnen scoren. Daar is niets mis mee maar er is wel iets mis als ze het misbruik van vrouwen gaan goedpraten en zelfs de schuld bij die vrouwen gaan leggen (ze zouden hebben kunnen weglopen als ze geen alcohol en drugs hadden gebruikt of als ze niet perse een rol hadden willen krijgen) en dat is wat Harry Mens deed.


Het is me allemaal wat he. Zoveel drukte en gedoe om een uitspraak, je zou serieuze ellende, als de oorlog in Oekraine, bijna vergeten.

Er is altijd ergens iets te vinden dat erger is.
Dus vrouwen verkrachten is ok?
Vreemde redenatie houd jij er op na.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 06:17

rien10 schreef:
Er is altijd ergens iets te vinden dat erger is.
Dus vrouwen verkrachten is ok?
Vreemde redenatie houd jij er op na.

Alleen is dat de redenatie helemaal niet: jij maakt er een flinke stropop van om je daar op te richten maar echt niemand, maar dan ook niemand, heeft hier ergens neergezet dat vrouwen verkrachten ok is.

En expres zo'n verkeerde interpretatie geven aan andermans woorden is natuurlijk dodelijk voor een inhoudelijke discussie.

rien10
Berichten: 14734
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 06:40

Expres verkeerde interpretatie? Nou, ik zie deze opmerking gewoon zo. Het een is niet “niet erg” omdat er altijd wel andere zaken erger zijn. Niks dodelijks aan hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 06:50

Dus je dacht serieus dat iemand hier de stelling "het verkrachten van vrouwen is ok" aan het maken was en vond dat niet zo raar en extreem dat je nog eens goed ging kijken of dat er wel degelijk stond of dat jij er misschien zelf een verkeerde interpretatie aan gaf? Of dat het bericht er al bijna 24 uur staat en nog niemand anders dat erin had gelezen?

Zou het niet logischer zijn dat CharleyT het eigenlijk had over de uitspraak van JD en niet over verkrachting zelf? Mede omdat dat ook is wat hij/zij letterlijk zegt:
CharleyT schreef:
Het is me allemaal wat he. Zoveel drukte en gedoe om een uitspraak, je zou serieuze ellende, als de oorlog in Oekraine, bijna vergeten.

rien10
Berichten: 14734
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 06:55

Nou zeg, over verkeerd interpreteren gesproken.
Ff in J&J taal.
JD doet een verhaal.
Ik vind dat walgelijk.
Mensen hebben het er over. Over dat verhaal.
Mensen zeggen dat je er (het verhaal) maar niet zoveel over moet hebben omdat er ergere zaken bestaan.
Ik vind dat niet. En ik maak zelf uit waar ik me druk over maak.
Kan weinig mis aan te interpreteren zijn.