Johan Derksen over seksueel misbruik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41685
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 07:04

Insinueren dat CharleyT vrouwen verkrachten ok vindt (dus vrouwen verkrachten is ok) klopt ook niet... Dat staat echt nergens en wordt niet eens misschien gezegd.

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 07:07

Nee. Dat zeg ik ook niet. Ik zeg:
Er is altijd iets op de wereld wat verschrikkelijk is. Daar wordt over gesproken.
Er mag ook gesproken worden over zaken die niet in de top 3 van het verschrikkelijke lijstje staan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41685
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 07:08

rien10 schreef:
Spoiler:
CharleyT schreef:


Het is me allemaal wat he. Zoveel drukte en gedoe om een uitspraak, je zou serieuze ellende, als de oorlog in Oekraine, bijna vergeten.

Er is altijd ergens iets te vinden dat erger is.
Dus vrouwen verkrachten is ok?
Vreemde redenatie houd jij er op na.



rien10 schreef:
Nee. Dat zeg ik ook niet. Ik zeg:
Er is altijd iets op de wereld wat verschrikkelijk is. Daar wordt over gesproken.
Er mag ook gesproken worden over zaken die niet in de top 3 van het verschrikkelijke lijstje staan.

Dat zeg je wel?

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 07:10

Ok, Dan heb ik dat verkeerd verwoord.

Anoniem

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 07:12

Dat zegt rien10 inderdaad letterlijk. Excuses lijken me wel op z'n plaats.

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 07:13

Sorry
Ik had moeten zeggen “dus jij vind het ok om niet te praten over het verkrachten van vrouwen?”

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 07:27

Nee, dat had je ook niet moeten zeggen. De kern van de zin was dat er "zoveel drukte en gedoe (is) om een uitspraak". Daar moet je niet opeens iets uit afleiden of het wel of niet ok is om te praten over het verkrachten van vrouwen (iets waarvan iedereen het hopelijk eens is dat het ok is om daar niet over te praten als je dat niet wilt).

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 07:28

Prima. Wat jij wilt

CharleyT
Berichten: 3998
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 07:43

enzino schreef:
rien10 schreef:
Er is altijd ergens iets te vinden dat erger is.
Dus vrouwen verkrachten is ok?
Vreemde redenatie houd jij er op na.

Alleen is dat de redenatie helemaal niet: jij maakt er een flinke stropop van om je daar op te richten maar echt niemand, maar dan ook niemand, heeft hier ergens neergezet dat vrouwen verkrachten ok is.

En expres zo'n verkeerde interpretatie geven aan andermans woorden is natuurlijk dodelijk voor een inhoudelijke discussie.


Dankjewel Enzino, jij begrijpt het tenminste, mijn bek viel open van verbazing. Rien10: 'Dus vrouwen verkrachten is okj?'NEE, niet ok rien10, weet niet hoe je daar op komt, maar zegt meer over jouw manier van denken.

CharleyT
Berichten: 3998
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 07:45

rien10 schreef:
Sorry
Ik had moeten zeggen “dus jij vind het ok om niet te praten over het verkrachten van vrouwen?”


Nee, dat vind ik ook niet OK, vul niet in voor een ander maar vraag dan wat er bedoelt wordt, mocht je het niet snappen.

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 07:45

Ik heb hierboven uitgelegd dat ik het verkeerd heb geformuleerd. Ik heb gezegd wat ik dan wel bedoel. En ik heb mijn excuses voor mijn verkeerd opgeschreven woorden aangeboden.
Nee. Het zegt helemaal niets over mij.
Mijn “verantwoording” staat er. Letterlijk.

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 07:46

CharleyT schreef:
rien10 schreef:
Sorry
Ik had moeten zeggen “dus jij vind het ok om niet te praten over het verkrachten van vrouwen?”


Nee, dat vind ik ook niet OK, vul niet in voor een ander maar vraag dan wat er bedoelt wordt, mocht je het niet snappen.

Nou, dat vind ik fijn, Dat je het niet ok vind om niet te praten over het verkrachten van vrouwen.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 08:35

Ik vond je uitspraak ook apart CharleyT, maar dan meer in de zin van drogredenen.

CharleyT
Berichten: 3998
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 08:50

Urielle schreef:
Ik vond je uitspraak ook apart CharleyT, maar dan meer in de zin van drogredenen.


Prima, doe je plasje en denk ervan wat je wil. Het is de moeite en tijd eigenlijk niet waard.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41685
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 12:01

CharleyT schreef:
Urielle schreef:
Ik vond je uitspraak ook apart CharleyT, maar dan meer in de zin van drogredenen.


Prima, doe je plasje en denk ervan wat je wil. Het is de moeite en tijd eigenlijk niet waard.

Hoe ik het opmaak is dat je het niet de moeite waard vind om te spreken over een uitspraak die in verkeerde aarde valt en die ophef veroorzaakt. Omdat die uitspraak niet ellendig genoeg is in vergelijk met andere dingen, zoals de oorlog.

Als ik het zo goed opvat, he. Dat hoor ik graag van je.

Anoniem

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 12:30

Ik krijg het gevoel dat alles wat gezegd kon worden over dit onderwerp al wel aan bod is gekomen.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 00:45

CharleyT schreef:
Urielle schreef:
Ik vond je uitspraak ook apart CharleyT, maar dan meer in de zin van drogredenen.


Prima, doe je plasje en denk ervan wat je wil. Het is de moeite en tijd eigenlijk niet waard.

Wat neerbuigend.

anjali
Berichten: 15140
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 10:51

Ik las vanmorgen in de krant dat het momenteel een nieuwe trend lijkt te zijn om vrouwen in het uitgaansleven met injectienaalden te drogeren. Wanneer gaat geweld en misbruik tegen vrouwen eindelijk eens stoppen.Daar is een cultuuromslag voor nodig en "voorbeeldfiguren" als JD werken dat eerder tegen.

BeFunny

Berichten: 10631
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 11:02

_San87_ schreef:
Urielle schreef:
Ik vond je uitspraak ook apart CharleyT, maar dan meer in de zin van drogredenen.


Prima, doe je plasje en denk ervan wat je wil. Het is de moeite en tijd eigenlijk niet waard.

Hoe ik het opmaak is dat je het niet de moeite waard vind om te spreken over een uitspraak die in verkeerde aarde valt en die ophef veroorzaakt. Omdat die uitspraak niet ellendig genoeg is in vergelijk met andere dingen, zoals de oorlog.

Als ik het zo goed opvat, he. Dat hoor ik graag van je.


Heel die uitspraak. Is dus al die commotie niet waard.
Ik ben stom verbaasd over alle aandacht die naar deze mannen van vi gaat. Terwijl vi voorlopig Iig gewoon weer op de buis te vinden is.

Elke verkrachting is er één teveel.
En voor elk slachtoffer vind ik dat er ook een mogelijkheid van rust moet zijn rondom.

Verder vind ik het ook schokkend om te horen van slachtoffers in Oekraïne die dus te maken hebben met seksueel geweld. Slachtoffers die zelf aan de bel trekken. Slachtoffers die gehoord willen worden.