Wanbeleid politiek in crisistijd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 08:45

Blijkbaar mocht dit linkje niet in het topic over stijgende energieprijzen dus dan maar hier:
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/244204 ... ar-rusland

Het wordt tijd dat Jetten functie elders krijgt. Op deze manier stort hij Nederland in de financiële afgrond en dat terwijl we zelf eigen gas hebben. Hoe kan het überhaupt zo zijn dat we ons gas goedkoop aan het buitenland verkopen maar de eigen burger in de kou laten staan?

Toelichting link: Jetten dwingt gemeenten gunstige gascontracten op te zeggen en er dure voor in de plaats te nemen. Maar die nieuwe gascontracten bevatten ook gewoon een mix van Russisch gas dus enerzijds stort hij ons land in nog grotere armoede en anderzijds spekt hij de Russische oorlogskas juist extra.
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 28-08-22 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Toelichting van link toegevoegd i.o.m. plaatser

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 08:52

Ik zie liever dat die stinkend rijken eens wat meer doneren richting de minder bedeelden.
Overigens niet aftrekbaar van de Belasting graag }>

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 08:53

Ik snap het ook niet, ik vind Nederland nogal aan symbool politiek doen waarbij ze de eigen burger in de kou laten staan. En ik heb echt het idee dat er maar weinig politici zijn met een lange termijn visie..ze doen maar wat en de ellende wordt steeds groter...

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 08:55

even checken om dit bericht weg te halen
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 26-08-22 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 08:58

Elisa2 schreef:
Ik snap het ook niet, ik vind Nederland nogal aan symbool politiek doen waarbij ze de eigen burger in de kou laten staan. En ik heb echt het idee dat er maar weinig politici zijn met een lange termijn visie..ze doen maar wat en de ellende wordt steeds groter...

Ik vrees dat onze politici überhaupt niet capabel zijn. Dat zagen we met corona ook gebeuren. Het volk eerst voorliegen dat het heus niet naar Nederland zou komen terwijl als het van China naar Italië kan gaan je wel erg dom moet zijn dat te geloven. Daarna het mondkapjes debacle, ook dat was écht niet nodig wat enkel een leugen was omdat ze de Nederlandse voorraad naar China hadden verscheept.

En dat zie ik nu weer gebeuren, de Nederlanders krijgen geen goedkoop Nederland gas maar onze buurlanden wel!

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:00

Ja ik vind dat ook krom en kan me daar behoorlijk pissig over maken.

Met Covid was inderdaad ook wanbeleid, ze hadden gewoon gelijk de grenzen dicht moeten gooien maar ja..dat kost natuurlijk teveel geld.

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:03

Dat laatste zou niet verkeerd zijn. Onze lokale politici doen nog wel eens van die stages op locatie.
Er gaan regelmatig ogen open.

Als we net als de Noren de gasopbrengst in een potje hadden gestopt was er heel veel geld aanwezig geweest voor het isoleren en gasvrij maken van huizen.
En als onze regering lang geleden met de Groningers een goede oplossing hadden gemaakt had ook veel verdriet en stress gescheeld
Maar een varken niet achteraf.................

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:05

Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 28-08-22 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Toelichting van link toegevoegd i.o.m. plaatser

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:05

Sterker nog...Gronings gas is goedkoper voor het buitenland dan voor ons.

Ik denk dat het goede nieuws is dat dit kabinet gaat vallen. Ik kan er op dit moment niet anders van maken dat het een ordinair stelletje oplichters is die enkel voor zichzelf werken.
De burger is alleen een leuk excuus.

Het slechte nieuws is de enorme crisis op alle vlakken die dan nog steeds staat en hoe dat opgelost moet worden.

En ik vind ook dat parlementariers makkelijker vervolgd mogen worden bij bewuste wanprestaties.
Denk dat het 'Sywbert van Lienden niveau' extreem hoog is bij onze volksvertegenwoordigers. Jezelf verrijken onder mooie woorden lijkt de nieuwe norm.
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 26-08-22 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:08

chanicha schreef:
Eens, en dan lees je dit!
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1331664 ... -te-houden

Of zij het zo goed doet, ze kijken allemaal weg van hun eigen burgers.

Sophie van 't veld. :roll:
Die wil NL straffen in de EU voor het asielprobleem dat we hebben.

D66 is een hele enge, enge club van hele nare extreme mensen met allerlei verborgen agenda's.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 09:22

Sunnda schreef:
chanicha schreef:
Eens, en dan lees je dit!
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1331664 ... -te-houden

Of zij het zo goed doet, ze kijken allemaal weg van hun eigen burgers.

Sophie van 't veld. :roll:
Die wil NL straffen in de EU voor het asielprobleem dat we hebben.

D66 is een hele enge, enge club van hele nare extreme mensen met allerlei verborgen agenda's.


Volmondig mee eens!

Ook verbaas ik mij nog steeds over het feit dat de kritiekloze 'documentaire' over Kaag vlak voor de verkiezingen werd uitgezonden en de NPO voorzitter Shula Rijxman die dat zo georganiseerd heeft inmiddels in de politieke D66 baantjescarroussel is opgenomen. Dat dit allemaal gewoon kan zonder dat iemand ingrijpt of dwingt af te treden.

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:58

Jep, ik krab me ook steeds meer avhter m'n oren. Mijn hele generatie heeft enkel kans op een huis als ze een rijke papa hebben, valt overal net buiten (energietoeslag, huurtoeslag, etc...) en het lijkt wel alsof heel werkend nederland steeds kaler wordt geplukt. Maar bij de grote jongens aankloppen ho maar. Met spoed een oplossing bedenken voor dingen die hoge nood hebben, ho maar. Ik heb oprecht het idee dat ze maar wat aan zitten te kloten.


Zijn ze nou gewoon dom, of boeit het ze echt niets?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:06

Niet alleen jouw generatie het is voor iedereen zonder een heel goed gevulde bankrekening of niet tweeverdiener bijna niet meer vol te houden. :n
Ik ben in mijn eentje, volledig afgekeurd en nul rechtop compensatie. Ook geen zicht uiteraard op loonsverhoging. En heb mijn huis noodgedwongen maar moeten verkopen om niet in de financiele problemen te komen,

huurhuis is er niet, waar te wonen? Ik krijg te horen red u zelf maar u heeft geen recht op urgentie want de verkoop is vrijwillig (ja om niet in de schulden te komen ;( ) Ik ga dan een van de minstens 800000 geregistreerde zelfredzame thuislozen worden met wat pech. Oftewel de groep met inkomen maar geen huis die van vakantiepark naar park hobbelen, bij vrienden slapen of wat ook want een huurhuis is er niet.

aankloppen bij de gemeente geeft als reactie pas als de deurwaarder op de stoep staat kunnen we u helpen. Oftewel dan is het al veel en veel te laat.

En toch een flink groot deel van Nederland is meer dan rijk. Maar als eenverdiener of geen verdiener ben je volledig vogelvrij verklaard. En als je net buiten de extraatjes valt heb je gewoon botte pech.

Wat nu voor mij? ik hoop elders iets te kunnen vinden om te wonen waar dat ook mag zijn in nederland of over de grens. tot die tijd kan ik goddank wel ergens terecht met mijn spullen in de opslag (peperduur -O- ) maar altijd nog goedkoper dan blijven zitten.

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:20

Heb tot mijn 58ste een vet salaris gehad. Heb er ook goed van kunnen leven hoor. Heb een fijn huis, zoek wel gelijkvloers vanwege leeftijd. Alleen die zijn onbetaalbaar. Ruilen is vanwege inkomensopbouw een uitdaging.
Als ik dan lees dat er voor een of ander vaag project meer dan een ton wordt gereserveerd waar een architect zich op dat vage buitendijks project mag uitleven ga ik gillen. Zeker als je de uitvoering ziet. }>
Vooral als mensen vragen om Bijzondere Bijstand en deze wordt afgewezen omdat "uw Ziektekosten verzekering een voorliggende voorziening is".

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 10:33

Soepblik schreef:
Jep, ik krab me ook steeds meer avhter m'n oren. Mijn hele generatie heeft enkel kans op een huis als ze een rijke papa hebben, valt overal net buiten (energietoeslag, huurtoeslag, etc...) en het lijkt wel alsof heel werkend nederland steeds kaler wordt geplukt. Maar bij de grote jongens aankloppen ho maar. Met spoed een oplossing bedenken voor dingen die hoge nood hebben, ho maar. Ik heb oprecht het idee dat ze maar wat aan zitten te kloten.


Zijn ze nou gewoon dom, of boeit het ze echt niets?

En voor Tata Steel en andere grote bedrijven wordt er alweer met honderden miljoenen gestrooid terwijl ze dit jaar niks meer kunnen doen voor de Nederlandse burger. Rutte's woorden.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 10:36

karuna schreef:
Niet alleen jouw generatie het is voor iedereen zonder een heel goed gevulde bankrekening of niet tweeverdiener bijna niet meer vol te houden. :n
Ik ben in mijn eentje, volledig afgekeurd en nul rechtop compensatie. Ook geen zicht uiteraard op loonsverhoging. En heb mijn huis noodgedwongen maar moeten verkopen om niet in de financiele problemen te komen,

huurhuis is er niet, waar te wonen? Ik krijg te horen red u zelf maar u heeft geen recht op urgentie want de verkoop is vrijwillig (ja om niet in de schulden te komen ;( ) Ik ga dan een van de minstens 800000 geregistreerde zelfredzame thuislozen worden met wat pech. Oftewel de groep met inkomen maar geen huis die van vakantiepark naar park hobbelen, bij vrienden slapen of wat ook want een huurhuis is er niet.

aankloppen bij de gemeente geeft als reactie pas als de deurwaarder op de stoep staat kunnen we u helpen. Oftewel dan is het al veel en veel te laat.

En toch een flink groot deel van Nederland is meer dan rijk. Maar als eenverdiener of geen verdiener ben je volledig vogelvrij verklaard. En als je net buiten de extraatjes valt heb je gewoon botte pech.

Wat nu voor mij? ik hoop elders iets te kunnen vinden om te wonen waar dat ook mag zijn in nederland of over de grens. tot die tijd kan ik goddank wel ergens terecht met mijn spullen in de opslag (peperduur -O- ) maar altijd nog goedkoper dan blijven zitten.

Zat er nog een te hoge hypotheek op je huis? Vaak is een hypotheek goedkoper dan huur toch? Sociale huur zijn wachtlijsten van 10 jaar of erger lees ik vaak. En statushouders krijgen ook nog voorrang.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:43

Nee een heel lage hypotheek juist dat maakt het zo zuur -O- en ja huur is in de meeste gevallen duurder dan wel onbetaalbaar. Omdat alles zo duur is geworden maar mijn inkomen niet meestijgt ben ik er in twee jaar tijd 500 euro per maand op achteruit gegaan aan vaste lasten. %)

Maar ook de gemeentenlijke lasten zijn dan lager omdat je maar een deel betaald. En je hebt geen opstalverzekering nodig en bij reperaties aan dingen mag de woningeigenaar ervoor opdraaien.

En ik zoek al ruim 8 jaar naar een huurhuis maar kom steeds verder weg van een kans. Waar ik eerder nog plek 10 of eens plek 5 zat is het nu eerder 123 205 95 891 zelfs een keer. 8)7

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:06

Maar karuna, krijg jij aanvulling op je uitkering door alimentatie? Want anders viel je toch wel binnen de toeslagen grens ?

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:15

Voor iedereen die nu toch wel begint te zien dat er wel erg veel niet klopt, kan ik bijgaande podcast aanbevelen: https://www.youtube.com/watch?v=y-WiDLLCzFk

Veritas Vos Liberabit (de waarheid zal je bevrijden) maakt regelmatig podcasts van de actuele ontwikkelingen in NL (en de wereld).

Heel verhelderend ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:16

Klopt maar daarmee kom ik net te hoog uit. -O- en val overal buiten. Pas als die stopt heb ik recht op aanvulling mits ik geen eigen huis heb ook al i huren veel duurder en kost hetde maatschappij meer geld (want bezit en dus moet die dan eerst verkocht worden, dat moet je dan opmaken en pas daarna gaan ze nadenken of ze willen aanvullen of niet. Daar gaat dan weken/maanden overheen en moet je in die tijd maar zien waar je je leven van betaald 8)7 )

Maar dan nog door de gestegen lasten red ik het nog net wel maar geen ruimte meer om te sparen oid,en dan blijkt het vangnet nederland gewoon onvoldoende, namelijk afwezig. Overal zeggen ze zoek hulp,voor het fout gaat.

Maar als je dat doet en je blijkt je financien goed onder controle te hebben (oftewel alles al hebt gedaan om je uitgaves te beperken, geen dure leefstijl hebt en gedaan hebt aan isolatie en besparing waar kan) dan is het vangnet gewoon afwezig en krijg je echt te horen, sorry red uzelf maar, als de deurwaardes komen kunnen we u wel helpen. Maar dan ben je al veel en veel te laat met voorkomen.

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:29

Klopt als je zaakjes op orde hebt is het over met het feest, pas als je in de oliebol zit dan komen ze met veel tromgeroffel in beeld.
Vroegsignalering komt langzaam op gang, maar wordt niet altijd gewaardeerd.
Ben ze al tegengekomen dat toen verzekeraar belde waarom het maandbedrag niet voldaan was,
het commentaar he dat is prive je weet wel die AVG...............

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:35

Waar ik nou zo benieuwd naar ben ... want ik zie ook wel dat het niet goed gaat. Wie kan het beter? Welke politiek leider zien jullie in staat om de grote problemen in Nederland nu op te lossen. Stikstof, woningnood, energiecrisis, asielzoekers? Wie kan dat? En hoe? Met financieel draagvlak, welteverstaan.

Namen roepen is makkelijk, maar ik zie geen enkele partij met echt oplossingen op dit moment.

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:41

Soepblik schreef:
Jep, ik krab me ook steeds meer avhter m'n oren. Mijn hele generatie heeft enkel kans op een huis als ze een rijke papa hebben, valt overal net buiten (energietoeslag, huurtoeslag, etc...) en het lijkt wel alsof heel werkend nederland steeds kaler wordt geplukt. Maar bij de grote jongens aankloppen ho maar. Met spoed een oplossing bedenken voor dingen die hoge nood hebben, ho maar. Ik heb oprecht het idee dat ze maar wat aan zitten te kloten.

Zijn ze nou gewoon dom, of boeit het ze echt niets?

Het boeit ze niet, heel simpel. De gemiddelde moderne politicus zit namelijk niet in de politiek om het land/de burger te helpen, maar om zijn/haar cv op te leuken. Politiek is de opstap geworden naar: het bedrijfsleven (commissariaten), internationale politiek of een burgermeesterschap van een zo groot mogelijke stad.

Dus krijg je een cultuur van problemen afschuiven in plaats van op te lossen. En als ze dan al wat 'oplossen' dan is dat graag op een manier die vooral het bedrijfsleven helpt (blijf vooral denken aan dat cv!!)

Dus zolang de meeste burgers nog denken dat deze club goed is voor de burger, zolang zullen ze aan de macht blijven. Of zoals al eens gebeurd is, zullen ze er alles aan doen om de verkiezingswinnaar buiten de coalities te houden.
Pluche is zeer verslavend...

@Karuna, ik herken dit helemaal.... Toen ik afgekeurd werd verminderde mijn inkomen met ruim de helft, maar denken dat er hulp te vinden was? Welnee, ik had nog beter een gokverslaving kunnen fingeren, want dan zouden alle hulpverleners over elkaar heen naar buiten gerold zijn om de eerste te mogen zijn -O- (en dit waren de woorden van een gemeenteambtenaar).
Nu zit ik net als jij vast in het patroon, ik zou graag een eigen woning willen, maar niets te vinden, want alles is nu voor diverse asielzoekers. Gelukkig woon ik bij m'n vader in, maar daardoor ben ik wel extra gekort en hebben we samen teveel voor diverse extraatjes.

Nee, het mooie sociale stelsel en de overige goede voorzieningen die Nederland had zijn systematisch afgebroken door CDA/VVD en aanverwanten, zodat we zwaar in de problemen kwamen met Covid en nu met de energie-handel.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:42

Siams meesje :(:) gewoon sjit he. Als je maar een gezond stel hersens hebt en de boel onder controle voor zover het kan dan ben je echt overgeleverd aan jezelf. Succes ermee :evaw:

Dat is de ellende met de huidige politiek

Het enige dat zal helpen is de grote bedrijven met veel winst en die door schimmige maar legale belastingtrucjes minder afdragen dan de normale burger die meer belasten zodat er meer geld kan naar de mensen en kleinere bedrijven die overal buiten vallen.

En eens heel goed gaan kijken hoe het kan dat nederland kwa belastingdruk, zorgkosten, brandstof, wonen, auto, eten enz eigenlijk op bijna alle vlakken het duurste land van europa is.

Mensen die niet werken om welke reden ook niet bestraffen en onmogelijk maken voor het iets bij verdienen zodat ze minder afhankelijk zijn van anderen financieel.

Probleem is de rechtse partijen en de vvd willen koste wat kost de grote bedrijven en de geldhebbers uit de wind houden. Sommige linkere groenere partijen willen zoveel doordrukken wat mensen met minder geld niet kunnen betalen. De linksere partijen die wel voor jan modaal zijn krijgen te weinig stemmen. Omdat hun doelgroep deels niet stemt door onwetendheid of geen tijd of capaciteit hebben om zich te verdiepen in waarop ze gaan stemmen,

En een paar schreeuwende partijen die foute dingen roepen en veel stemmen weghalen bij de partijen die er mogelijk wel een wijziging in kunnen maken.

Een stelsel met minder partijen links midden rechts is soms zo gek nog niet
Laatst bijgewerkt door karuna op 26-08-22 11:45, in het totaal 2 keer bewerkt

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:43

Siamsmeesje schreef:
Dus zolang de meeste burgers nog denken dat deze club goed is voor de burger, zolang zullen ze aan de macht blijven. Of zoals al eens gebeurd is, zullen ze er alles aan doen om de verkiezingswinnaar buiten de coalities te houden.
Pluche is zeer verslavend...


Op wie zouden we dan moeten stemmen om het beter te laten worden?

Overigens met Karuna eens dat we sowieso teveel partijen hebben, versplintering tot en met.

Citaat:
De linksere partijen die wel voor jan modaal zijn krijgen te weinig stemmen. Omdat hun doelgroep deels niet stemt door onwetendheid of geen tijd of capaciteit hebben om zich te verdiepen in waarop ze gaan stemmen,


Of omdat die doelgroep zich te makkelijk laat lijmen door rechtse populisten.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 26-08-22 11:49, in het totaal 3 keer bewerkt