Wanbeleid politiek in crisistijd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mysa

Berichten: 10491
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 11:37

Mirranda schreef:
@mysa: De elite hebben de 30ste tot 33ste graad Dat is een compleet andere wereld dan de vrijmetselaars in de onderste niveaus. Idd, die mensen hebben niet eens besef van wat er in de hoogste rangen plaatsvind. De gewone man/vrouw zal ook nooit de hoogste rangen bereiken, tenzij je al in die kringen verkeerd of geboren wordt.

Dus niet mijn bedoeling om alle vrijmetselaars over 1 kam te scheren ;)


Poe, die grootouders waren niet rijk of invloedrijk maar wel hoogopgeleid, en grootvader had ook nog eens een heel hoog IQ. Dat zou hem dan flink in de steek gelaten hebben. Het is echt flauwekul hoor, dat vrijmetselaars complot.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 12:14

Je zou denken dat als je de wereld wilt behoeden voor "world domination" het ook in je eigen voordeel is om wat concreter te zijn.
"Zoek het zelf uit" vind ik dan zoiets vreemds. Als ik dacht dat de wereld er aan ging zou ik alles doen om goede onderbouwde uitleg te geven.
Maar wie ben ik...

Mirranda schreef:
@IMANDRA: Niemand dwingt je iets te geloven hoor.

Maar kijk de komende tijd even naar het Brits Koningshuis, want die worstelen ergens mee (dood, maar niet de Queen). Gewoon even als test en kritische blik naar mijn bronnen, ok :)

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 13:02

secricible schreef:
Je zou denken dat als je de wereld wilt behoeden voor "world domination" het ook in je eigen voordeel is om wat concreter te zijn.
"Zoek het zelf uit" vind ik dan zoiets vreemds. Als ik dacht dat de wereld er aan ging zou ik alles doen om goede onderbouwde uitleg te geven.
Maar wie ben ik...

Mirranda schreef:
@IMANDRA: Niemand dwingt je iets te geloven hoor.

Maar kijk de komende tijd even naar het Brits Koningshuis, want die worstelen ergens mee (dood, maar niet de Queen). Gewoon even als test en kritische blik naar mijn bronnen, ok :)


Misschien is Mirranda wel onderdeel van de elite want het geen moeite willen doen om andere mensen te “redden” met iets simpels als een concreet antwoord of onderbouwing of gewoon antwoord op de gestelde vragen is ook egoïstisch toch :j

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 13:19

Nu ben ik wel benieuwd was de staatsbegravenis van de queen dan nep en niet gebeurd? Hoe hebben ze dat dan opgenomen

( ik wil dit echt heel graag even weten)

@mirranda

Elisa2

Berichten: 37217
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 13:41


Elisa2

Berichten: 37217
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 13:45

germie schreef:
Zo, dat was weer een kort nachtje hier. Voor de 3e keer een aardbeving gevoeld. En deze was ook heftig. Die parlmentaire enquete commissie is in volle gang, maar het blijkt en bleek gewoon een geldkwestie te zijn.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/964492/a ... top-in-bed
Ik heb al enige tijd een scheur dwars door het plafond van de woonkamer, volledig doorlopend in een muur naar de kant van 1 van de buren (tussenwoning). Is gemeld en direct krijg je een brief: wij kunnen niet binnen de bestelde wettelijke termijn van 6 weken reageren, maar verwachten binnen 15 maanden te reageren. En nu is het stil en blijft het stil. Maar ik kijk wel tegen een scheur aan.
En als jij moet reageren moet het wel snel. En als je kunt kiezen tussen je schade behandelen of 5000 euro stuwmeerregeling krijgen, dan pushen ze op de stuwmeerregeling. Daar ben ik niet op ingegaan, want 1 van de haken en ogen was dat je dan af zou zien van verdere schadeclaims. En die scheur die ik nu heb is van daarna.
De komende week zal ik de woning weer voor zover het gaat van binnen en van buiten bekijken om te kijken of er weer nieuwe schade bijgekomen is. Dit komt er dus ook bij, naast een heel vervelende wekker in de nacht.

Geld is belangrijker dan de mensen. De versterking is 1 groot drama.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/964441/v ... 4a8e34f7b5

Hier staat nog heel veel over de aardbevingsproblematiek:
https://www.rtvnoord.nl/aardbevingen

In Drenthe hangen op rotondes spandoeken met de tekst: Kindertoeslagenaffaire? Aardbevingsproblematiek? Boeren weg?
En dan iets met wanneer bent u aan de beurt?
En het is wel zo, hele bevolkingsgroepen hebben enorme last van de keuzes van het kabinet.

En het gaat mij niet eens om de aardgaswinning zelf, maar dat er geen schadevergoeding en veilige woonomgeving gecreëerd wordt. Ze halen wel het gas onder mijn stukje grond vandaan, maar de schade is dan ook mijn probleem? Dat kan natuurlijk niet.


Nee dat kan zeker niet, ik vind het schandelijk hoe ermee om gegaan wordt. :(
Hele bevolkingsgroepen hebben inderdaad enorme last van de keuzes van het kabinet.

Omzigt is goed bezig zeg, wat is die Kaag er omheen aan het banketstaaf..het is duidelijk dat ze het ea verbergt.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 13:45

Dat is niet moeilijk maar ik snap het gewoon niet zo.
Als ik zou denken dat onze wereld zoals we die kennen binnen 2 jaar zou instorten en er massamoord gepleegd zou worden om tot 1 miljard mensen te komen zou ik iig heel graag mensen willen overtuigen en inlichten over dat plan. "Zoek zelf maar" voelt dan zo ontzettend raar en tegenstrijdig voor mij...

Elisa2

Berichten: 37217
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 13:50

Tja voor mij is het ook een ver van mijn bed show, maar ik houdt me er dus ook niet mee bezig. Ik heb wel door dat er een heleboel aan het veranderen is en de politici iets anders vertellen dan ze daadwerkelijk willen.

Net nog een gesprek gehad met een adviseur van boeren die aangaf dat de boeren die wilden stoppen en hun stikstofrechten wilden verkopen maar hun land wilden houden niet meer interessant waren voor de regering. Dat het echt om het land gaat..

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 14:35

Heb zelf onderzoek gedaan en wat blijkt, mensen hitsen op.en veel zijn goedgelovig

Reconstructie: de neptransacties van Jaap van Dissel - https://nos.nl/l/2447465

mysa

Berichten: 10491
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 14:50

Echwel schreef:
Heb zelf onderzoek gedaan en wat blijkt, mensen hitsen op.en veel zijn goedgelovig

Reconstructie: de neptransacties van Jaap van Dissel - https://nos.nl/l/2447465


Wat goed dat je zelf onderzoek hebt gedaan!
;)

Kinke

Berichten: 20535
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 14:59

Mirranda schreef:
Tim Gielen heeft daar een heldere docu over gemaakt en laat ook zien waar je zelf de info hierover kunt vinden (https://www.youtube.com/watch?v=joQzQKGqbyg)


Ik hoef geen link, liever even een opsomming van welke media volgens jou dan wel betrouwbaar is.
Ik heb Tim Gielen even gegoogeld......wie is Tim Gielen/wat voor kennis/opleiding etc.etc. 't is mij een raadsel namelijk

Elisa2

Berichten: 37217
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 16:34

Echwel schreef:
Heb zelf onderzoek gedaan en wat blijkt, mensen hitsen op.en veel zijn goedgelovig

Reconstructie: de neptransacties van Jaap van Dissel - https://nos.nl/l/2447465


Het moeilijke is dat deze karaktermoorden of pogingen toe aan beide kanten voorkomen. Dat maakt het zeer moeilijk voor een buitenstaander om te beoordelen hoe zaken nu echt in de steel zitten. Er wordt er zoveel gemanipuleerd in de media en in het nieuws.

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 16:49

Elisa2 schreef:
Tja voor mij is het ook een ver van mijn bed show, maar ik houdt me er dus ook niet mee bezig. Ik heb wel door dat er een heleboel aan het veranderen is en de politici iets anders vertellen dan ze daadwerkelijk willen.


Het is gewoon onkunde.

Janneke2

Berichten: 22750
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 17:11

Echwel schreef:
Heb zelf onderzoek gedaan en wat blijkt, mensen hitsen op.en veel zijn goedgelovig

Reconstructie: de neptransacties van Jaap van Dissel - https://nos.nl/l/2447465



Tja, ik ben dus niet goedgelovig.

Echwel, is de wens weer eens de vader van de gedachte...?

De nos meldt iets over een nep-overzicht.
Of beter gezegd: nep- transactieoverzicht.

Dat is hééél iets anders.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 19:00

Elisa2 schreef:
Het moeilijke is dat deze karaktermoorden of pogingen toe aan beide kanten voorkomen. Dat maakt het zeer moeilijk voor een buitenstaander om te beoordelen hoe zaken nu echt in de steel zitten. Er wordt er zoveel gemanipuleerd in de media en in het nieuws.


De neptransacties waren echt heel makkelijk, daar had niemand veel onderzoek voor nodig. (Je kon gewoon zien dat ze geshopt waren, en daarnaast was het een hele ongeloofwaardige inhoud.)

Wat ik veel frustrerender vind is dat het vervolgens dus ook alle discussie weer neerslaat over alle problemen die er wel zijn met Van Dissel. Het bewijs dat hij niet onafhankelijk van het kabinet tot zijn adviezen en oordelen kwam is allang geleverd... maar hij zit nog wel gewoon op die positie. En hij hoeft zich ook nog steeds niet te verantwoorden over waarom het RIVM en het OMT zulke andere adviezen geven dan de WHO of andere landen. Dat soort goedkope ophef is heerlijk voor de conspiracy-aanhangers, maar het is ook heerlijk voor iedereen de inhoudelijke kritiek nog een paar rondes wil negeren, en dat vind ik schadelijk.

anjali
Berichten: 15099
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 13:17

Elisa2 schreef:
Tja voor mij is het ook een ver van mijn bed show, maar ik houdt me er dus ook niet mee bezig. Ik heb wel door dat er een heleboel aan het veranderen is en de politici iets anders vertellen dan ze daadwerkelijk willen.

Net nog een gesprek gehad met een adviseur van boeren die aangaf dat de boeren die wilden stoppen en hun stikstofrechten wilden verkopen maar hun land wilden houden niet meer interessant waren voor de regering. Dat het echt om het land gaat..

Ja het gaat gewoon om de grond die ze willen hebben. Voor hun eigen doeleinden, om vol te bouwen.

anjali
Berichten: 15099
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 13:25

germie schreef:
Zo, dat was weer een kort nachtje hier. Voor de 3e keer een aardbeving gevoeld. En deze was ook heftig. Die parlmentaire enquete commissie is in volle gang, maar het blijkt en bleek gewoon een geldkwestie te zijn.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/964492/a ... top-in-bed
Ik heb al enige tijd een scheur dwars door het plafond van de woonkamer, volledig doorlopend in een muur naar de kant van 1 van de buren (tussenwoning). Is gemeld en direct krijg je een brief: wij kunnen niet binnen de bestelde wettelijke termijn van 6 weken reageren, maar verwachten binnen 15 maanden te reageren. En nu is het stil en blijft het stil. Maar ik kijk wel tegen een scheur aan.
En als jij moet reageren moet het wel snel. En als je kunt kiezen tussen je schade behandelen of 5000 euro stuwmeerregeling krijgen, dan pushen ze op de stuwmeerregeling. Daar ben ik niet op ingegaan, want 1 van de haken en ogen was dat je dan af zou zien van verdere schadeclaims. En die scheur die ik nu heb is van daarna.
De komende week zal ik de woning weer voor zover het gaat van binnen en van buiten bekijken om te kijken of er weer nieuwe schade bijgekomen is. Dit komt er dus ook bij, naast een heel vervelende wekker in de nacht.

Geld is belangrijker dan de mensen. De versterking is 1 groot drama.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/964441/v ... 4a8e34f7b5

Hier staat nog heel veel over de aardbevingsproblematiek:
https://www.rtvnoord.nl/aardbevingen

In Drenthe hangen op rotondes spandoeken met de tekst: Kindertoeslagenaffaire? Aardbevingsproblematiek? Boeren weg?
En dan iets met wanneer bent u aan de beurt?
En het is wel zo, hele bevolkingsgroepen hebben enorme last van de keuzes van het kabinet.

En het gaat mij niet eens om de aardgaswinning zelf, maar dat er geen schadevergoeding en veilige woonomgeving gecreëerd wordt. Ze halen wel het gas onder mijn stukje grond vandaan, maar de schade is dan ook mijn probleem? Dat kan natuurlijk niet.

Ik dacht vroeger dat,als je een stuk grond in eigendom hebt,dat alles in en onder die grond tot aan het middelpunt van de aarde aan toe ook jouw eigendom is. Dat blijkt dus niet zo te zijn (??) maar tot op welke diepte onder het oppervlak is dan wel van jou? Er zijn toch landen waar je een stuk grond kunt kopen en daar naar edelstenen graven en die zijn dan van jou.Er is op de tv zo'n programma over edelsteenzoekers in Australie.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 14:06

Elisa2 schreef:
Wat is er moeilijk aan om zelf bepaalde zaken op te zoeken? of past dat niet in het straatje?

Ik hou me er niet zo mee bezig, maar als ik google op World Economic doelen dan kom ik al heel snel simpel op het ea aan artikelen.

https://spectator.clingendael.org/nl/pu ... omic-forum

https://www.bestebank.org/the-great-reset/

Great reset:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Res ... 20toezicht.

Ik vind het wel frappant dat het boek van George Orwell het hier jaren geleden al over had.

Ik denk dat hoogleraar Bob de Wit een juiste omschrijving geeft van wat er nu eigenlijke gaande is.
En dat we in een immens lastig parket zitten omdat bedrijven machtiger zijn dan de overheden en die de burger zien als 'loonslaaf.'
(Kijk alleen al naat types als Bezos)
Er staan ons interessante tijden te wachten, dat is zeker.

Wel grappig om te zien dat 'wappie ideëen' inmiddels niet persee meer als zodanig gezien worden. Dat Schwab een boek van bijna 300 pagina's kon schrijven over corona in 4 maanden was ook wel erg optimistisch gezien de rest van zijn agenda. ;)

Janneke2

Berichten: 22750
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 19:53

Citaat:
Ik dacht vroeger dat,als je een stuk grond in eigendom hebt,dat alles in en onder die grond tot aan het middelpunt van de aarde aan toe ook jouw eigendom is. Dat blijkt dus niet zo te zijn (??) maar tot op welke diepte onder het oppervlak is dan wel van jou? Er zijn toch landen waar je een stuk grond kunt kopen en daar naar edelstenen graven en die zijn dan van jou.Er is op de tv zo'n programma over edelsteenzoekers in Australie.


Er zijn landen waar dit zo is : in de US of A kon je als blanke settler grond kopen
... de oorspronkelijke bevolking vindt dat heiligschennis: Moeder Aarde is geen handel (en ze werden verdreven en/of uitgemoord)...
en als er olie werd gevonden op / onder jouw perceel was je dus rijk.

In Nederland geldt dat je oppervlakte kunt bezitten, maar vind je bijvoorbeeld oude Romeinse munten, dan zijn die van het Rijk.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-22 20:36

Het zou wel eerlijker zijn als je ook eigenaar wordt van de grondstoffen. Dan was Groningen nu rijk.

Janneke2

Berichten: 22750
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 20:41

Ik weet niet per se of ik dat eerlijker vindt.

Ik weet per se wel 'dat niet heel Groningen' rijk zou zijn geweest, maar een aantal hereboeren.

Wellicht had dat gescheeld, dat zou kunnen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-22 21:02

In elk geval de huiseigenaren dus dan zouden ze niet van de regering afhankelijk zijn bij het herstellen van hun huizen. Van de opbrengst zouden ze wellicht kunnen gaan rentenieren in een leefbaarder land.

OleJon
Berichten: 2504
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 21:33

Ik vind het wel frappant dat het boek van George Orwell het hier jaren geleden al over had.
[/quote]
Ik denk dat hoogleraar Bob de Wit een juiste omschrijving geeft van wat er nu eigenlijke gaande is.
En dat we in een immens lastig parket zitten omdat bedrijven machtiger zijn dan de overheden en die de burger zien als 'loonslaaf.'
(Kijk alleen al naat types als Bezos)
Er staan ons interessante tijden te wachten, dat is zeker.

Wel grappig om te zien dat 'wappie ideëen' inmiddels niet persee meer als zodanig gezien worden. Dat Schwab een boek van bijna 300 pagina's kon schrijven over corona in 4 maanden was ook wel erg optimistisch gezien de rest van zijn agenda. ;)[/quote]

Inderdaad dat lijkt niemand vreemd te vinden

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 08:18

Dat ligt er helemaal aan over welke "wappie"-ideeen het gaat.. want het zijn er nogal wat..
Als je een heleboel tegen een muur smijt, blijft er vast wat hangen :+

Een beetje a la nostradamos zeg maar...

Janneke2

Berichten: 22750
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:21

;)
Aangezien George Orwell/ Eric Blair - hij ruste in vrede - een erg slimme man was, ben ik niet verbaasd dat zijn beschrijving van een dictatoriale staat hout snijdt....
:j