Wanbeleid politiek in crisistijd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 22:22

loriene schreef:
Mars schreef:
En waar zou je dan heen verhuizen loriene?




Waar zou ik heen willen?
Misschien naar een land waar het winters wat warmer is dan in Nederland.
Of een tropisch land?
Nog niet zo over nagedacht want gaat toch niet gebeuren.


Huh? Je wilt weg uit Nederland omdat ‘het aftakelt’ en ‘alles wordt van je af gepakt’ maar als ik dan vraag waar je dan heen zou willen dan noem je alleen iets waar je beter weer hebt? Wat is nu belangrijker?

Karl66

Berichten: 29755
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 22:32

Ik krijg bij dit topic een ongelofelijk Brigitte Kaandorp gevoel:


loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 22:42

loriene schreef:
Mars schreef:
En waar zou je dan heen verhuizen loriene?




Waar zou ik heen willen?
Misschien naar een land waar het winters wat warmer is dan in Nederland.
Of een tropisch land?
Nog niet zo over nagedacht want gaat toch niet gebeuren.


Huh? Je wilt weg uit Nederland omdat ‘het aftakelt’ en ‘alles wordt van je af gepakt’ maar als ik dan vraag waar je dan heen zou willen dan noem je alleen iets waar je beter weer hebt? Wat is nu belangrijker?[/quote]


Kun je niet lezen of zo?
Misschien staat er.

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 23:01

Als het weer je grootste probleem is dan valt t dus nogal mee hoe slecht je het hebt ;)

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 23:03

Mars schreef:
Als het weer je grootste probleem is dan valt t dus nogal mee hoe slecht je het hebt ;)




Je bent wel echt aan het doordrammen nu.
Fijne avond verder.

Cer

Berichten: 30172
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 07:07

Karl66 schreef:
Ik krijg bij dit topic een ongelofelijk Brigitte Kaandorp gevoel:

er zitten meer mensen in dit topic dan de pak m beet 4 waar nu weer vollop op gereageerd wordt.. je kunt je afvragen wie nu daadwerkelijk waar problemen mee heeft...


Ik ben wel heel benieuwd hoe de kwestie Arib verder gaat verlopen.. en wat er aan de hand is met de wet hersteloperatie toeslagen.. heeft iemand een idee?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 07:49

Arib wordt door anonieme briefschrijvers in het NRC afgemaakt maar in HPdeTijd worden ambtenaren (die wel gewoon met naam en toenaam genoemd willen worden) waar Arib daadwerkelijk mee werkt geïnterviewd die zich er totaal niet in herkennen en die graag met haar samen werken. Dit zaakje stinkt.
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 05-10-22 07:50, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Berichten: 25999
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 07:50

Mars schreef:
Als het weer je grootste probleem is dan valt t dus nogal mee hoe slecht je het hebt ;)

Volgens mij lees je gewoon niet goed. Of wil je gewoon niet goed lezen.

Maar even waarom mensen mogelijk niet verhuizen:
Je mag het beleid wel slecht vinden, maar niet iedereen wordt daarmee meteen een emigrant of asielzoeker. Ook moet je best wel wat centjes hebben om te emigreren. En zelfs een zieke oma of opa kan al een reden zijn om maar te blijven. Of omdat je je kinderen graag in de moedertaal naar school wilt zien gaan en daarna verder wilt kijken. Maar dat wil niet altijd zeggen dat je je land nu zo goed bestuurd vindt worden of dat je je land echt fijn leefbaar vindt. Ook zijn wij als Nederlander echt niet in elk land welkom om ons te vestigen. Dus het roepen van het valt mee hoe slecht het ergens is en dan ga je maar weg is op niets gebaseerd, want je weet niet alle ins en outs.

Dat Arib verhaal is echt bijzonder. Ik heb het interview gelezen waarin gezegd wordt door directe collega's dat ze zich niet in het verhaal kunnen vinden. Vermoedelijk stinkt dat zaakje minstens net zo erg als het aardbevingsverhaal (waar geld dus een rol speelde en niet onze veiligheid).

Elisa2

Berichten: 37349
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:31

Zebrastreep schreef:
Ik ben de mensen die achter alles wat zien meer als beu , dan heb ik liever wat asielzoekers die je gewoon met rust laten zoals ik al vaker zeg ik heb er nooit overlast van. En in deze kleine stad zijn al 3 plekken waar ze opgevangen worden.

Ik heb meer last van de mensen die onterecht een uitkering trekken en veel overlast bezorgen. En dat zijn toch echt volop Nederlanders met geen andere achtergrond. En al helemaal geen vluchtelingen.

Even uit nieuwsgierigheid he, maar ben je weleens gaan kijken bij de gemeentezaken die over uitkeringen gaat? Ik wel, en zonder racistisch te willen zijn...90% was buitenlands. Hier is ook overlast genoeg van syrische vluchtelingen oa, met oa een poging tot doodslag er bij. Dat haalt alleen nooit het landelijke nieuws..dus zo zwart/ wit is het helaas niet.


Daarnaast kun je ook niet blijven ontkennen dat het asielbeleid zoals het nu is gewoon niet werkt, prima om vluchtelingen op te vangen tijdelijk. Maar de manier waarop het nu gaat maakt het land kapot en zorgt voor vele scheve gezichten. Denemarken heeft het al heel goed door dat het niet gaat zoals het nu geregeld is in NL: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/een ... el-europa/

En ik ben het volledig met Denemarken eens dat veel mensen veel te naief zijn en dat lees ik ook terug in dit topic. En nee, daar hoef je geen wappie of complotdenker voor te zijn. Beetje een zwaktebod ook om met die termen te gaan strooien.

Janneke2

Berichten: 22783
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:35

loriene schreef:
Mars schreef:
En waar zou je dan heen verhuizen loriene?




Waar zou ik heen willen?
Misschien naar een land waar het winters wat warmer is dan in Nederland.
Of een tropisch land?
Nog niet zo over nagedacht want gaat toch niet gebeuren.


;) Pas maar op, we hebben een nieuw klimaat.
De Hollandse winter is al 'afgeschaft' :j (oma kon vroegah elke winter een paar weken schaatsen, of niet omdat er te veel sneeuw op het ijs lag).
En de tropische zomers zijn ook al onderweg deze kant op. 8-)

Elisa2

Berichten: 37349
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:36

IMANDRA schreef:
Dat de technologie in theorie er is, wil niet zeggen dat het gebeurt. En er is geen bewijs dat het gebeurt. :))


Natuurlijk is er geen bewijs, op het moment dat zoiets naar buiten komt staat de wereld op z'n kop. Maar geen bewijs, wil niet zeggen dat het niet gebeurd.

Bedrijven luisteren inderdaad mee via apps op steekwoorden om gerichter reclame voor te kunnen schotelen, maar het is ook al vaker naar buiten gekomen dat deze gegevens verkocht worden. En als er maar genoeg gegevens verzameld worden van iemand kun je toch een aardig compleet beeld krijgen.

https://www.ad.nl/tech/zo-voorkom-je-da ... gle.com%2F

chanicha

Berichten: 12170
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:39

Elisa2 schreef:
Zebrastreep schreef:
Ik ben de mensen die achter alles wat zien meer als beu , dan heb ik liever wat asielzoekers die je gewoon met rust laten zoals ik al vaker zeg ik heb er nooit overlast van. En in deze kleine stad zijn al 3 plekken waar ze opgevangen worden.

Ik heb meer last van de mensen die onterecht een uitkering trekken en veel overlast bezorgen. En dat zijn toch echt volop Nederlanders met geen andere achtergrond. En al helemaal geen vluchtelingen.

Even uit nieuwsgierigheid he, maar ben je weleens gaan kijken bij de gemeentezaken die over uitkeringen gaat? Ik wel, en zonder racistisch te willen zijn...90% was buitenlands. Hier is ook overlast genoeg van syrische vluchtelingen oa, met oa een poging tot doodslag er bij. Dat haalt alleen nooit het landelijke nieuws..dus zo zwart/ wit is het helaas niet.


Daarnaast kun je ook niet blijven ontkennen dat het asielbeleid zoals het nu is gewoon niet werkt, prima om vluchtelingen op te vangen tijdelijk. Maar de manier waarop het nu gaat maakt het land kapot en zorgt voor vele scheve gezichten. Denemarken heeft het al heel goed door dat het niet gaat zoals het nu geregeld is in NL: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/een ... el-europa/

En ik ben het volledig met Denemarken eens dat veel mensen veel te naief zijn en dat lees ik ook terug in dit topic. En nee, daar hoef je geen wappie of complotdenker voor te zijn. Beetje een zwaktebod ook om met die termen te gaan strooien.


Eens met Elisa!
Het is al jaren open huis en het moet een keer veel selectiever want dit is een hele zware aanslag op alles hier.

purny

Berichten: 27524
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:45

Het is triest dat in het bedrijfsleven mensen zich alleen nog maar anoniem uit durven te spreken.

Janneke2

Berichten: 22783
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:48

Oh ja, 'is het hier al jaren open huis'...?

Bronnen graag!!

We leven in een vrij land en als het jouw mening is dat vluchtelingen niet welkom zijn, dan spijt mij dat vreselijk, maar het mag.

Maar 'open huis', als er wekelijks mensen verdrinken om Europa binnen te komen?
Als de voorzieningen doelbewust worden afgebouwd door onze rechtse kabinetten, zodat het iedere keer weer crisis LIJKT?
(En wegens wanbeleid wordt het rond de centra uiteraard ook niet beter...)

Eergisteren heb ik lekker ouderwets met vrienden 'drietober' gevierd: Leidens ontzet van de Spanjaarden op 3 - 10 - 1574.
Met daarbij ruimhartig bij drie gelegenheden het Leidse volkslied:
'Welkom was in elke tijd,
die vluchtte om standvastigheid,
zo kwam Leiden aan haar roem'.
( = De glorie tijd van de stad is te danken aan gevluchte Franse protestanten. Dus wat dat betreft geen reden tot vrees.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 05-10-22 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:56

Elisa2 schreef:
IMANDRA schreef:
Dat de technologie in theorie er is, wil niet zeggen dat het gebeurt. En er is geen bewijs dat het gebeurt. :))


Natuurlijk is er geen bewijs, op het moment dat zoiets naar buiten komt staat de wereld op z'n kop. Maar geen bewijs, wil niet zeggen dat het niet gebeurd.

Bedrijven luisteren inderdaad mee via apps op steekwoorden om gerichter reclame voor te kunnen schotelen, maar het is ook al vaker naar buiten gekomen dat deze gegevens verkocht worden. En als er maar genoeg gegevens verzameld worden van iemand kun je toch een aardig compleet beeld krijgen.

https://www.ad.nl/tech/zo-voorkom-je-da ... gle.com%2F


Nee gewoon echt niet :)). Het is een hardnekkige fabel. Er is geen sprake van dat bedrijven de microfoon activeren om beter reclame te kunnen maken. Dat hoeven ze niet, ze weten al genoeg dmv andere gegevens. Denk je nu echt dat ze zoiets geheim kunnen houden als het zo was?

https://www.nporadio1.nl/nieuws/onderzo ... vertenties

En een Twitter draadje door een tech journalist:
https://www.thebestsocial.media/nl/tech ... foons/amp/

Het enige wat ze doen is je tracken via bijv pixels. En gegevens aan elkaar koppelen (Facebook aan Google aan pixelgegevens). Ze weten precies wie je bent en wat je leuk vindt. Ze hebben echt geen microfoon nodig om reclame te personaliseren.


Roepen dat er geen bewijs is maar dat niks hoeft te zeggen is imo onzin.

Elisa2

Berichten: 37349
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:57

"Denemarken in 1 jaar evenveel asielzoekers als Nederland in 2 weken
Doordat Denemarken met zijn effectieve asielbeleid in een heel jaar hetzelfde aantal asielzoekers binnenkrijgt als Nederland in twee weken, is er logischerwijs veel meer capaciteit om werk te maken van uitzetting. Die kordate houding heeft een zeer preventieve werking. Gelukszoekers lopen met een boog om Denemarken heen en kiezen massaal voor nabijgelegen landen als Zweden, Duitsland en Nederland. Een aanpak die al jaren succes heeft: Nederland heeft drie keer meer inwoners, maar al jaren op rij 25 keer meer asielzoekers dan Denemarken."

https://www.ewmagazine.nl/opinie/achter ... en-846423/

Elisa2

Berichten: 37349
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 08:59

IMANDRA schreef:
Elisa2 schreef:

Natuurlijk is er geen bewijs, op het moment dat zoiets naar buiten komt staat de wereld op z'n kop. Maar geen bewijs, wil niet zeggen dat het niet gebeurd.

Bedrijven luisteren inderdaad mee via apps op steekwoorden om gerichter reclame voor te kunnen schotelen, maar het is ook al vaker naar buiten gekomen dat deze gegevens verkocht worden. En als er maar genoeg gegevens verzameld worden van iemand kun je toch een aardig compleet beeld krijgen.

https://www.ad.nl/tech/zo-voorkom-je-da ... gle.com%2F


Nee gewoon echt niet :)). Het is een hardnekkige fabel. Er is geen sprake van dat bedrijven de microfoon activeren om beter reclame te kunnen maken. Dat hoeven ze niet, ze weten al genoeg dmv andere gegevens. Denk je nu echt dat ze zoiets geheim kunnen houden als het zo was?

https://www.nporadio1.nl/nieuws/onderzo ... vertenties

En een Twitter draadje door een tech journalist:
https://www.thebestsocial.media/nl/tech ... foons/amp/

Het enige wat ze doen is je tracken via bijv pixels. En gegevens aan elkaar koppelen (Facebook aan Google aan pixelgegevens). Ze weten precies wie je bent en wat je leuk vindt. Ze hebben echt geen microfoon nodig om reclame te personaliseren.


Roepen dat er geen bewijs is maar dat niks hoeft te zeggen is imo onzin.



Hahahahaha, dat mag jij vinden :D maar daar denk ik anders over en het gaat toch wel een keer uit komen. ;-)

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 09:02

Elisa2 schreef:
Hahahahaha, dat mag jij vinden :D maar daar denk ik anders over en het gaat toch wel een keer uit komen. ;-)


Er geen “vinden” aan, er is geen enkel bewijs en dus totaal geen feiten die jouw visie ondersteunen.

Want even serieus: waarom zou zoiets nog geheim te houden zijn? Hoe doen ze dat, terwijl er wel al mensen met andere zaken naar voren zijn gekomen?
https://www.cbsnews.com/amp/news/facebo ... 021-10-03/

Waarom Facebook wel over zulke dingen beschuldigen maar geheim houden dat ze bijv de microfoon gebruiken?

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 09:05

germie schreef:
Mars schreef:
Als het weer je grootste probleem is dan valt t dus nogal mee hoe slecht je het hebt ;)

Volgens mij lees je gewoon niet goed. Of wil je gewoon niet goed lezen.


Je leest zelf niet.
Ik stel de vraag ‘waar zou je dan heen willen verhuizen’ om een idee te krijgen van het type land waar loriene eea wél goed geregeld vind. En omdat we het hier hebben over problemen op sociaal-economisch gebied verbaasd het me nogal dat er dan iets oppervlakkigs over het weer geroepen wordt als belangrijke pijler.

Elisa2

Berichten: 37349
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 09:07

Ehm, in het artikel wat ik plaatste was er bewijs (feiten) genoeg dat ermee gefraudeerd wordt. Het is maar net wat je wil lezen he..dat specifieke bewijs waar je het over hebt komt ook nog wel. Het is er nu misschien nog niet maar dit gaat er echt wel komen. Sommige mensen zijn kennelijk meer vooruitziend dan anderen.

Shadow0

Berichten: 43521
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 09:26

IMANDRA schreef:
Nee gewoon echt niet :)). Het is een hardnekkige fabel. Er is geen sprake van dat bedrijven de microfoon activeren om beter reclame te kunnen maken. Dat hoeven ze niet, ze weten al genoeg dmv andere gegevens. Denk je nu echt dat ze zoiets geheim kunnen houden als het zo was?


Als je wilt bewijzen dat het niet gebeurt, moet je bewijzen dat het niet gebeurt. Niet een verhaal bedenken waarom het waarschijnlijk niet gebeurt of wat een alternatieve verklaring zou kunnen zijn.

En uit ieder draadje van iedere technjournalist worden een paar dingen duidelijk:
- er is geen centrale controle op verwerking van gegevens dus echt helemaal NIEMAND weet wat er precies wel en niet gedaan wordt
- er wordt nooit een systematische test genoemd die is opgezet om het te bewijzen of te weerleggen.
- men redeneert vanuit de conclusie

Doe mij 1 goed opgezette test en ik laat dit onderwerp met liefde met rust, alleen de verklaringen van de technjournalisten voldoen niet.

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 09:29

ja dag Shadow. In dat geval kunnen we ook niet meer bewijzen dat er geen bakkabouters bestaan. Probeer immers maar te bewijzen dat ze er niet zijn. En dan kunnen we er ook niet vanuit gaan dat het nooit zal gebeuren dat iemand die van een flatgebouw springt omhoog vliegt ipv omlaag valt.

We kunnen met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid concluderen dat telefoons niet gebruikt worden om dmv de microfoon gesprekken op te vangen en hier gepersonaliseerde reclame mee te maken. Zoals alles in het leven.

Zebrastreep

Berichten: 9789
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 09:31

Veel zaken wat nu spelen raken mij denk ik niet zo persoonlijke dus is voor mij wel een feit dat ik er niet mee bezig ben.

In Drenthe en Groningen worden meer mensen opgevangen dan waar dan ook in Nederland. Ik weet niet beter dan dat het hier altijd zo geweest is.

En daar kun je heel boos en verdrietig om worden , maar ik merk er geen negatieve gevolgen van. Het is hier al jaren zo. Ik hoor vooral mensen erover klagen die niet eens in de buurt wonen van een opvangcentrum en of locatie.


Veel meningen zijn gebaseerd op ervaring en verhalen van anderen. Er zijn ook een hoop vluchtelingen die echt op de vlucht zijn vanwege de politieke situatie in hun land. Natuurlijk zijn hier ook mensen die uit een veilig land komen die hebben we in Drenthe ook zeker wel.

Maar goed als iemand hier heenkomt. Gewoon gaat werken en alles goed opbouwt vindt ik het prima als iemand hier komt om te wonen.

Cer

Berichten: 30172
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 09:33

Gezien er in de geschiedenis wel meer dingen zijn gebeurd die ze niet van tevoren hadden aangekondigd (telefoonlijnen afluisteren bijv) zou ik mn hand er niet voor in het vuur durven steken dat iets niet gebeurt.. Niet dat ik het perse erg vind, want ze doen er nog niks mee (denk ik :') ) .. maar dat het niet gebeurt omdat nergens geschreven staat dat het gebeurt, vind ik wel een tikkeltje naief hoor :+

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 09:36

Ik ben geen wappie maar ik geloof echt dat dat afluisteren wel gebeurt. Hoe kan het dat je opeens reclame krijgt voor iets waar je het net over gehad hebt met iemand anders irl en dus niet via de telefoon? Ik zit niet op social media, dus van mij kunnen ze geen profiel opbouwen.