Wanbeleid politiek in crisistijd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9813
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 12:58

enzino schreef:
Quatsch, "misinformatie" (een andere mening of zienswijze) en een "gebrek aan kennis" (een andere mening of zienswijze) is altijd onderdeel van een democratie.


*een andere mening of zienswijze die in tegenstelling tot de andere gebaseerd is op onwaarheden en leugens.
Dát is misinformatie. Niet “gewoon” een andere mening of zienswijze op eenzelfde niveau als het andere.

En ik vind dat misinformatie geen onderdeel moet zijn van een democratie. Zeker de laatste jaren zie je dat het veel kwaad doet. De informatie waarop mensen de keuze voor een vertegenwoordiger maken klopt niet, en dus kan een vertegenwoordiger nooit op een goede en eerlijke manier gekozen worden. Want de informatie is niet goed noch eerlijk.

En minder kennis, eens, maar op een andere manier. Iedereen zou een basiskennis moeten hebben van hoe het werkt. Maar kennis van de regelgeving of onderwerpen hoeft niet, je kiest immers voor een vertegenwoordiger die je daarmee vertrouwt.

Daarnaast: sure, in de politiek moet eea beter. Qua communicatie. Transparantie. Maar democratie dood? Vraag me af waarop Elnienjo dat baseert want zo zie ik het niet. Kreupel, hooguit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:01

Als iedereen perfecte informatie had en voldoende kennis dan zouden ze het altijd met mij eens zijn ;)

IMANDRA

Berichten: 9813
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:02

enzino schreef:
Als iedereen perfecte informatie had en voldoende kennis dan zouden ze het altijd met mij eens zijn ;)


Laat me niet lachen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 13:03

Janneke2 schreef:
En tja, ik heb de regels van hoe onze democratie werkt zo ongeveer met de paplepel ingegoten gekregen.

En ik maak me zorgen over het feit dat heel erg veel mensen het ook op school niet geleerd hebben en dus vatbaar zijn voor de malste manipulaties.

Bijvoorbeeld niet weten dat een Tweede Kamerlid niet ontslagen kan worden.
- En dan bijvoorbeeld gedoe à la: 'hij moet ontslagen worden! En dat doen ze niet! Wat ziet daar allemaal achter..!?!?!'

Uitsluiting van partijen is inmiddels aan de orde van de dag. Zie de partij Hart van Den Haag die notabene de grootste is, die is gewoon buiten spel gezet. Dat is niet democratisch natuurlijk.
Ik ervaar dat we in een D66 dictatuur leven.

Référendums zijn afgeschaft aangezien het volk blijkbaar niet stemt wat D66 wil. De laatste referenda heeft Rutte zn reet mee afgeveegt. Nederland stemde massaal tegen meer invloed van de EU en toch wordt onze souvereiniteit te grabbel gegooid. Onze pulsvisserij naar de klote door eu bemoeienis. Veel meer miljarden naar de Eu dan dat we terug krijgen.
En het referendum waar we massaal tegen Oekraïne stemden en zie waar we nu mee bezig zijn. Onze welvaart naar de knoppen doordat de Eu het zonodig voor Oekraïne op wil nemen.

IMANDRA

Berichten: 9813
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:16

elnienjo schreef:
Janneke2 schreef:
En tja, ik heb de regels van hoe onze democratie werkt zo ongeveer met de paplepel ingegoten gekregen.

En ik maak me zorgen over het feit dat heel erg veel mensen het ook op school niet geleerd hebben en dus vatbaar zijn voor de malste manipulaties.

Bijvoorbeeld niet weten dat een Tweede Kamerlid niet ontslagen kan worden.
- En dan bijvoorbeeld gedoe à la: 'hij moet ontslagen worden! En dat doen ze niet! Wat ziet daar allemaal achter..!?!?!'

Uitsluiting van partijen is inmiddels aan de orde van de dag. Zie de partij Hart van Den Haag die notabene de grootste is, die is gewoon buiten spel gezet. Dat is niet democratisch natuurlijk.
Ik ervaar dat we in een D66 dictatuur leven.

Référendums zijn afgeschaft aangezien het volk blijkbaar niet stemt wat D66 wil. De laatste referenda heeft Rutte zn reet mee afgeveegt. Nederland stemde massaal tegen meer invloed van de EU en toch wordt onze souvereiniteit te grabbel gegooid. Onze pulsvisserij naar de klote door eu bemoeienis. Veel meer miljarden naar de Eu dan dat we terug krijgen.
En het referendum waar we massaal tegen Oekraïne stemden en zie waar we nu mee bezig zijn. Onze welvaart naar de knoppen doordat de Eu het zonodig voor Oekraïne op wil nemen.


“Het Openbaar Ministerie verdenkt de Haagse oud-wethouders Richard de Mos en Rachid Guernaoui van deelname aan criminele organisaties, meineed, corruptie en schending van hun ambtsgeheim. Het onderzoek loopt nog en de zaak moet nog voor de rechter komen.”
Op zich geen gekke reden om niet met ze te willen samenwerken. Haakt ook terug op het misinformatie verhaal en hoe de democratie daardoor kreupel is ;)

Waarom is D66 nou weer de boeman voor de afschaffing van de referenda? En dictatuur? Hoe?? Dat hebben ze niet als enige besloten, kunnen ze niet eens, hoe graag jij jouw D66 visie ook bevestigd wil zien.

Ik ben het trouwens eens met het afschaffen van die vorm van referenda. Het is niet voor niks dat we vertegenwoordigers kiezen: de gemiddelde Nederland heeft de ballen verstand van die kwesties (zie bijv het referenda over Oekraïne: hoeveel mensen snapten daadwerkelijk waar ze over stemden en lieten zich niet leiden door extreem rechtse misinformatie?), laat staan de verreikende consequenties van zo’n beslissing en dan moet een beslissing van het volk leidend zijn? Nee bedankt.

Elisa2

Berichten: 37474
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:26

IMANDRA schreef:
enzino schreef:
Quatsch, "misinformatie" (een andere mening of zienswijze) en een "gebrek aan kennis" (een andere mening of zienswijze) is altijd onderdeel van een democratie.


*een andere mening of zienswijze die in tegenstelling tot de andere gebaseerd is op onwaarheden en leugens.
Dát is misinformatie. Niet “gewoon” een andere mening of zienswijze op eenzelfde niveau als het andere.

En ik vind dat misinformatie geen onderdeel moet zijn van een democratie. Zeker de laatste jaren zie je dat het veel kwaad doet. De informatie waarop mensen de keuze voor een vertegenwoordiger maken klopt niet, en dus kan een vertegenwoordiger nooit op een goede en eerlijke manier gekozen worden. Want de informatie is niet goed noch eerlijk.

En minder kennis, eens, maar op een andere manier. Iedereen zou een basiskennis moeten hebben van hoe het werkt. Maar kennis van de regelgeving of onderwerpen hoeft niet, je kiest immers voor een vertegenwoordiger die je daarmee vertrouwt.

Daarnaast: sure, in de politiek moet eea beter. Qua communicatie. Transparantie. Maar democratie dood? Vraag me af waarop Elnienjo dat baseert want zo zie ik het niet. Kreupel, hooguit.


Ik zie dat anders, waar vroeger veel kon gebeuren achter gesloten deuren waar de normale burger niet bij kon. Is dat veranderd met de komst van het internet, nu kunnen mensen en partijen veel meer gevolgd worden op wat ze daadwerkelijk doen en zeggen en komt er juist meer informatie naar buiten dan vroeger. Waar dat voor sommige partijen totaal niet wenselijk is...(Omzigt functie elders bijv.)

De media manipuleert nog steeds een boel over wat de burger wel of niet te zien krijgen, een soort massa manipulatie. Maar als je zelf wat verder gaat kijken (wat nu ook mogelijk is mede door internet) dan komt er hele andere informatie naar boven. Natuurlijk is dat niet per definitie allemaal waar, maar dat is datgene wat de politiek en media brengen ook niet. Aan jezelf om er je eigen mening over te vormen.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 13:27

Als onze stem was gehonoreerd hadden we nu onze souvereiniteit beter behouden en stonden we er financieel wellicht beter voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:58

Citaat:
de gemiddelde Nederland heeft de ballen verstand van die kwesties (zie bijv het referenda over Oekraïne: hoeveel mensen snapten daadwerkelijk waar ze over stemden en lieten zich niet leiden door extreem rechtse misinformatie?), laat staan de verreikende consequenties van zo’n beslissing en dan moet een beslissing van het volk leidend zijn? Nee bedankt.

De gemiddelde Nederland heeft ook de ballen verstand van waar politieke partijen voor staan en wat de gevolgen zullen zijn van de beloftes die deze partijen maken. De democratie zou beter werken als mensen niet meer mochten stemmen. Dank je de koekoek.

nps
Berichten: 1987
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 16:50

elnienjo schreef:
Als onze stem was gehonoreerd hadden we nu onze souvereiniteit beter behouden en stonden we er financieel wellicht beter voor.


Spreek voor jezelf, "onze stem?!", waar heb je het over? Zéker niet de mijne. En met alle respect, maar is Bokt je persoonlijke klaagbaak ofzo? Neem al die boosheid en frustratie en doe er iets nuttigers mee dan een forum volspammen. Mijn god.

IMANDRA schreef:
Ik ben het trouwens eens met het afschaffen van die vorm van referenda. Het is niet voor niks dat we vertegenwoordigers kiezen: de gemiddelde Nederland heeft de ballen verstand van die kwesties (zie bijv het referenda over Oekraïne: hoeveel mensen snapten daadwerkelijk waar ze over stemden en lieten zich niet leiden door extreem rechtse misinformatie?), laat staan de verreikende consequenties van zo’n beslissing en dan moet een beslissing van het volk leidend zijn? Nee bedankt.


Dit en, gek genoeg, wat enzino hierboven zegt. Waarbij ik overigens dan weer niet vind dat je niet moet stemmen. Hoe meer ik erover nadenk, hoe minder ik voor meer overheidstransparantie ben. Laat de overheid maar doen waar ze goed in zijn zonder de bemoeienis van miljoenen figuren die, zoals eerder terecht gezegd, nog niet het minste verstand hebben van de dingen waar ze vanalles over roeptoeteren en gaan lopen paniekvoetballen en boosdoen op het interweb. We zijn nogal irrationeel, laten ons leiden door emotie en onderbuik en baseren daar nogal belangrijke beslissingen op over de toekomst van ons land. Geheid dat als we nu gaan stemmen er weer een 1 of andere populistische poedersuiker de kamer in komt die geen reet presteert behalve een beetje ruziemaken en daarna in 928 splinterpartijen uiteen valt. Toedeledokie, doe mij maar dat wanbeleid van nu.

PS, de overheid kan niet echt iets doen aan oorlogen en prijsstijgingen. Dat klinkt lekker en is makkelijk, maar het enige wat je ze kan verwijten is dat ze nogal laat reageren op alles.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 17:22

nps schreef:
elnienjo schreef:
Als onze stem was gehonoreerd hadden we nu onze souvereiniteit beter behouden en stonden we er financieel wellicht beter voor.


Spreek voor jezelf, "onze stem?!", waar heb je het over? Zéker niet de mijne. En met alle respect, maar is Bokt je persoonlijke klaagbaak ofzo? Neem al die boosheid en frustratie en doe er iets nuttigers mee dan een forum volspammen. Mijn god.

IMANDRA schreef:
Ik ben het trouwens eens met het afschaffen van die vorm van referenda. Het is niet voor niks dat we vertegenwoordigers kiezen: de gemiddelde Nederland heeft de ballen verstand van die kwesties (zie bijv het referenda over Oekraïne: hoeveel mensen snapten daadwerkelijk waar ze over stemden en lieten zich niet leiden door extreem rechtse misinformatie?), laat staan de verreikende consequenties van zo’n beslissing en dan moet een beslissing van het volk leidend zijn? Nee bedankt.


Dit en, gek genoeg, wat enzino hierboven zegt. Waarbij ik overigens dan weer niet vind dat je niet moet stemmen. Hoe meer ik erover nadenk, hoe minder ik voor meer overheidstransparantie ben. Laat de overheid maar doen waar ze goed in zijn zonder de bemoeienis van miljoenen figuren die, zoals eerder terecht gezegd, nog niet het minste verstand hebben van de dingen waar ze vanalles over roeptoeteren en gaan lopen paniekvoetballen en boosdoen op het interweb. We zijn nogal irrationeel, laten ons leiden door emotie en onderbuik en baseren daar nogal belangrijke beslissingen op over de toekomst van ons land. Geheid dat als we nu gaan stemmen er weer een 1 of andere populistische poedersuiker de kamer in komt die geen reet presteert behalve een beetje ruziemaken en daarna in 928 splinterpartijen uiteen valt. Toedeledokie, doe mij maar dat wanbeleid van nu.

PS, de overheid kan niet echt iets doen aan oorlogen en prijsstijgingen. Dat klinkt lekker en is makkelijk, maar het enige wat je ze kan verwijten is dat ze nogal laat reageren op alles.

De stem die met meerderheid met het referendum tegen stemde en waar dus niks mee werd gedaan. De stem van het volk dus.

En de overheid is zo enorm onbetrouwbare gebleken dat er objectieve controle zou moeten zijn niet verbonden aan een politieke partij. Maar dat zal wel onbestaand zijn.

IMANDRA

Berichten: 9813
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 17:42

elnienjo schreef:
Als onze stem was gehonoreerd hadden we nu onze souvereiniteit beter behouden en stonden we er financieel wellicht beter voor.


Dat is jouw visie.
Maakt nog niet dat het objectief slechte beslissingen waren wbt Europa en dat referendum.

@elisa: dus kreupel. Er moet meer transparantie, zeker in deze tijden. Maar je ziet ook dat partijen (met name extreem rechts zoals FvD, Van Haga etc) veelvuldig inzetten op het communiceren van misinformatie juist omdat mensen makkelijk via internet dingen kunnen opzoeken. Probleem wat daar ligt is het beoordelen of iets feitelijk is of niet, of iets niet klopt of niet, of de bron betrouwbaar is of niet.


enzino schreef:
Citaat:
de gemiddelde Nederland heeft de ballen verstand van die kwesties (zie bijv het referenda over Oekraïne: hoeveel mensen snapten daadwerkelijk waar ze over stemden en lieten zich niet leiden door extreem rechtse misinformatie?), laat staan de verreikende consequenties van zo’n beslissing en dan moet een beslissing van het volk leidend zijn? Nee bedankt.

De gemiddelde Nederland heeft ook de ballen verstand van waar politieke partijen voor staan en wat de gevolgen zullen zijn van de beloftes die deze partijen maken. De democratie zou beter werken als mensen niet meer mochten stemmen. Dank je de koekoek.


Een heel heel erg groot verschil is echter dat je stemt op een bepaalde visie of gedachtegoed. Niet concrete stellingen of oplossingen. Bij het eerste vertrouw je erop dat degene waar je op stemt naar jouw voordeel/visie handelt. Geen kennis nodig, alleen een idee van waar die partij voor staat. Je kan dieper gaan en dat is ook goed, maar niet per se nodig. Bij het tweede beslis je als het ware zelf en mis je dus de kennis om die beslissing te kunnen maken.

@NPS: ja ook eens eigenlijk. Transparantie is goed maar als de gemiddelde Nederlander de context of de vraag/het probleem niet snapt krijg je misvattingen en commentaar uit onderbuikgevoel. Zou een goede balans in moeten zitten, want die controle is wel goed, maar kan idd ook weer doorslaan. Je zou ook kunnen stellen dat ipv transparantie beperken de overheid zou moeten inzetten op het duidelijk uitleggen en communiceren van de gedachte en reden achter beslissingen.

@elnienjo: en jij denkt dat het gemiddelde volk goede beslissingen maakt zodat referenda nuttig zijn? Met goede argumenten en onderbouwing? Snappen de ingewikkelde problematiek perfect en kunnen er objectief naar kijken? Laat me niet lachen. In het Oekraïne referendum heb ik heel bewust niet gestemd. Ik wist dat ik de kennis en context miste om daar een goed oordeel over te geven.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 17:50

In Zwitserland werkt het blijkbaar prima met die referenda over belangrijke zaken. Dan kun je je denk ik ook wat beter neerleggen bij iets waar je niet achter staat als daadwerkelijk de meerderheid van het volk anders kiest. Hier is het allemaal veel beloven voor de verkiezingen maar er naar handelen ho maar. Oa vvd over asielzoekers, onder vvd bewind zit er nu juist helemaal geen rem meer op. Het zou dus beter zijn op onderwerpen te stemmen en ongeacht wie er in de coalitie zit zij moeten uitvoeren waar de meerderheid van het volk voor gestemd heeft.

Qerty
Berichten: 2015
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 19:01

elnienjo schreef:
In Zwitserland werkt het blijkbaar prima met die referenda over belangrijke zaken. Dan kun je je denk ik ook wat beter neerleggen bij iets waar je niet achter staat als daadwerkelijk de meerderheid van het volk anders kiest. Hier is het allemaal veel beloven voor de verkiezingen maar er naar handelen ho maar. Oa vvd over asielzoekers, onder vvd bewind zit er nu juist helemaal geen rem meer op. Het zou dus beter zijn op onderwerpen te stemmen en ongeacht wie er in de coalitie zit zij moeten uitvoeren waar de meerderheid van het volk voor gestemd heeft.


VVD is niet bepaald een partij die het in zijn DNA heeft zitten om de grenzen wijd open te zetten en een vangnet te creëren voor nieuwkomers.
Dus ik ben best benieuwd wat voor kabinet jij dan zou voorstellen wat het in jouw ogen beter zou maken hier.

Janneke2

Berichten: 22824
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 19:07

Zebrastreep schreef:
Komt ook omdat het onderwerp politiek altijd ontzettend saai is en ook saai wordt verteld. Ik kreeg het onderdeel altijd bij dacht ik maatschappijleer. Alles vond ik interessant behalve dat :+

En met mij zoveel meer. Ik kon er nooit wat van onthouden.


Naar hoor!
(Och, ik vond het ook wat saai, maar ik wist zo ongeveer alles al.)

Maar afgaande op dit topic leeft 'de politiek' wel degelijk.

nps
Berichten: 1987
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 19:19

elnienjo schreef:
In Zwitserland werkt het blijkbaar prima met die referenda over belangrijke zaken. Dan kun je je denk ik ook wat beter neerleggen bij iets waar je niet achter staat als daadwerkelijk de meerderheid van het volk anders kiest. Hier is het allemaal veel beloven voor de verkiezingen maar er naar handelen ho maar. Oa vvd over asielzoekers, onder vvd bewind zit er nu juist helemaal geen rem meer op. Het zou dus beter zijn op onderwerpen te stemmen en ongeacht wie er in de coalitie zit zij moeten uitvoeren waar de meerderheid van het volk voor gestemd heeft.


Das mooi, maar daar zitten wel een paar voorwaarden aan vast. Eén is een geinteresseerde en goed geinformeerde bevolking, die zie ik hier niet helemaal eerlijkgezegd. Zwitsers zijn én gewend om mee te stemmen én Zwitserland informeert heel goed rondom de te nemen beslissingen. Daarnaast zijn de referenda over kleinere, minder complexe onderwerpen die vooral voor de Zwitsers gelden. In Nederland is er, al helemaal nu, veel onvrede waardoor mensen naar mijn idee snel uit emotie en onderbuikgevoel handelen en stemmen. En dat is érg zonde. Denk bijvoorbeeld aan Brexit, dat heeft de gemiddelde Brit ook geen windeieren gelegd. In den beginne zijn referenda zoals daar uitgevoerd niet echt een slecht idee. In Zwitserland moet er trouwens zowel bij de bevolking als bij het parlement een meerderheid zijn.

Zebrastreep

Berichten: 9820
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 19:21

Janneke2 schreef:
Zebrastreep schreef:
Komt ook omdat het onderwerp politiek altijd ontzettend saai is en ook saai wordt verteld. Ik kreeg het onderdeel altijd bij dacht ik maatschappijleer. Alles vond ik interessant behalve dat :+

En met mij zoveel meer. Ik kon er nooit wat van onthouden.


Naar hoor!
(Och, ik vond het ook wat saai, maar ik wist zo ongeveer alles al.)

Maar afgaande op dit topic leeft 'de politiek' wel degelijk.


Het heeft ook absoluut niet mijn interesse om eerlijk te zijn :o Althans niet om alles te gaan leren :')

mysa

Berichten: 10525
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 20:01

nps schreef:
elnienjo schreef:
In Zwitserland werkt het blijkbaar prima met die referenda over belangrijke zaken. Dan kun je je denk ik ook wat beter neerleggen bij iets waar je niet achter staat als daadwerkelijk de meerderheid van het volk anders kiest. Hier is het allemaal veel beloven voor de verkiezingen maar er naar handelen ho maar. Oa vvd over asielzoekers, onder vvd bewind zit er nu juist helemaal geen rem meer op. Het zou dus beter zijn op onderwerpen te stemmen en ongeacht wie er in de coalitie zit zij moeten uitvoeren waar de meerderheid van het volk voor gestemd heeft.


Das mooi, maar daar zitten wel een paar voorwaarden aan vast. Eén is een geinteresseerde en goed geinformeerde bevolking, die zie ik hier niet helemaal eerlijkgezegd. Zwitsers zijn én gewend om mee te stemmen én Zwitserland informeert heel goed rondom de te nemen beslissingen. Daarnaast zijn de referenda over kleinere, minder complexe onderwerpen die vooral voor de Zwitsers gelden. In Nederland is er, al helemaal nu, veel onvrede waardoor mensen naar mijn idee snel uit emotie en onderbuikgevoel handelen en stemmen. En dat is érg zonde. Denk bijvoorbeeld aan Brexit, dat heeft de gemiddelde Brit ook geen windeieren gelegd. In den beginne zijn referenda zoals daar uitgevoerd niet echt een slecht idee. In Zwitserland moet er trouwens zowel bij de bevolking als bij het parlement een meerderheid zijn.


Bovendien was Brexit iets van 51/49,als ik me goed herinner. Op een dergelijke verdeeldheid moet je geen beleid maken, vind ik.

Nielojram

Berichten: 7828
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 20:07

mysa schreef:
Bovendien was Brexit iets van 51/49,als ik me goed herinner. Op een dergelijke verdeeldheid moet je geen beleid maken, vind ik.


Ongeveer 5 minuten na de uitslag van dat referendum, over Brexit, was de grootste google-hit' Wat houdt een Brexit in'.
Was toch niet zo heel knap om het volk hierover te laten beslissen..

Janneke2

Berichten: 22824
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 20:34

nps schreef:
elnienjo schreef:
(...) Hier is het allemaal veel beloven voor de verkiezingen maar er naar handelen ho maar. Oa vvd over asielzoekers, onder vvd bewind zit er nu juist helemaal geen rem meer op.


Das mooi, maar daar zitten wel een paar voorwaarden aan vast. Eén is een geinteresseerde en goed geinformeerde bevolking, die zie ik hier niet helemaal eerlijkgezegd.


Ja, daar zeg je een waar woord, nps.
'Veel beloven voor de verkiezingen' is iets waar ik eerlijk gezegd mij niet zo mee bezig houd.
Ik let op stemgedrag tussen de verkiezingen.
En het zinnetje 'nu zit er helemaal geen rem meer op vluchtelingen' is misleid en ongeïnformeerd zijn ten top.

'Een rem op vluchtelingen zetten' kan alleen door vrede op aarde te bewerkstelligen. Inclusief een leefbaar klimaat.
Alle andere "beloften" zijn gewoon leugenpraat.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 20:49

Janneke2 schreef:
nps schreef:
](...) Hier is het allemaal veel beloven voor de verkiezingen maar er naar handelen ho maar. Oa vvd over asielzoekers, onder vvd bewind zit er nu juist helemaal geen rem meer op.


Das mooi, maar daar zitten wel een paar voorwaarden aan vast. Eén is een geinteresseerde en goed geinformeerde bevolking, die zie ik hier niet helemaal eerlijkgezegd.


Ja, daar zeg je een waar woord, nps.
'Veel beloven voor de verkiezingen' is iets waar ik eerlijk gezegd mij niet zo mee bezig houd.
Ik let op stemgedrag tussen de verkiezingen.
En het zinnetje 'nu zit er helemaal geen rem meer op vluchtelingen' is misleid en ongeïnformeerd zijn ten top.

'Een rem op vluchtelingen zetten' kan alleen door vrede op aarde te bewerkstelligen. Inclusief een leefbaar klimaat.
Alle andere "beloften" zijn gewoon leugenpraat.

Dus Denemarken liegt volgens jou?

Ik hou idd de stemmingen bij de moties in de gaten en zie prima wie er continu liegen.

Janneke2

Berichten: 22824
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 20:57

Waarom zou Denemarken liegen...?

Oh, ja - ze zijn daar lekker flinks bezig, maar dan nog altijd met terugsturen.

Niet met een rem op instroom.

(Die rem bestaat wel, trouwens.
|( Die heet Middellandse Zee en verdrinkingsdood.)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 21:05

Janneke2 schreef:
Waarom zou Denemarken liegen...?

Oh, ja - ze zijn daar lekker flinks bezig, maar dan nog altijd met terugsturen.

Niet met een rem op instroom.

(Die rem bestaat wel, trouwens.
|( Die heet Middellandse Zee en verdrinkingsdood.)

Door versoberde opvang en gekort worden op uitkering als de asielzoeker zich niet inzet voor assimilatie/integratie. Het voorkomt de aanzuigende werking waar wij hier last van hebben. Hoe minder er binnen komt hoe minder er uitgezet hoeft te worden. Ook zal het draagvlak groter zijn als er alleen mensen komen die ook echt willen integreren in een westerse samenleving. Bovendien werken ze ook aan eerste opvang in Rwanda voor de voorselectie. Allemaal zaken waar Nederland en de andere EU landen van zouden moeten willen leren.

Qerty
Berichten: 2015
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 21:08

Elnienjo for president.
Nogmaals mijn vorige vraag:
VVD is niet bepaald een partij die het in zijn DNA heeft zitten om de grenzen wijd open te zetten en een vangnet te creëren voor nieuwkomers.
Dus ik ben best benieuwd wat voor kabinet jij dan zou voorstellen wat het in jouw ogen beter zou maken hier.

Suzanne F.

Berichten: 49342
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 21:09

Coalitie PVV, FVD, JA21 en BBB?

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 21:15

Suzanne F. schreef:
Coalitie PVV, FVD, JA21 en BBB?

Zonder FvD en met Omtzigt.