Wanbeleid politiek in crisistijd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16469
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 14:42

MoniqueT schreef:
Waar ik nou zo benieuwd naar ben ... want ik zie ook wel dat het niet goed gaat. Wie kan het beter? Welke politiek leider zien jullie in staat om de grote problemen in Nederland nu op te lossen. Stikstof, woningnood, energiecrisis, asielzoekers? Wie kan dat? En hoe? Met financieel draagvlak, welteverstaan.

Namen roepen is makkelijk, maar ik zie geen enkele partij met echt oplossingen op dit moment.

Eens met bovenstaande. Dit kabinet eruit gooien lost de problemen nog niet op. Daarbij hoor ik inderdaad al vele jaren hoe het niet moet en wie het allemaal fout doen, zonder dat er oplossingen worden voorgedragen.

Zelf zou ik het ook echt niet weten hoor. Blij dat ik het niet hoef niet doen. :')

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 14:44

Ik snap eigenlijk niet waarom mensen steeds beginnen over asielzoekers. Wat hier op het moment gebeurd in Ten Apel is gewoon walgelijk. Wij hebben ook zat capaciteit voor al die mensen maar het kabinet wou gaan bezuinigen, sterker nog er zijn AZC's dicht gedaan en omgebouwd in de corona tijd omdat toen de stroom van asielzoekers minder was door de inperkingen van het reizen. Die capaciteit missen we nu gewoon ineens. En dat doelt weer op die visie van een kabinet die niet naar de toekomst kijkt.
Zelfde voor die wooncrisis, we vergeten allemaal wie het VROM heeft opgeheven in 2010, en experts roepen dan jarenlang dat dit wanbeleid is, maar er wordt gewoon niks mee gedaan. De achterlijke regeltjes die wij hebben omtrent wonen mogen ook wel eens onder de loep, die ontruiming die toen gedaan is op dat vakantiepark omdat je daar niet mag wonen was echt ronduit belachelijk. Zeker in deze tijd van woning nood.

Dat gedoe met vol = vol slaat ook nergens op, jij zou niet meer rechten moeten hebben omdat je toevallig in Nederland geboren bent. Er is meer dan genoeg ruimte en plek voor iedereen. Sterker nog we hebben een werkers tekort en dat probleem zou goed opgelost kunnen worden door
arbeidsmigranten. Zeker nu er ook nog eens meer mensen beperkt zullen worden omdat er eigenlijk ook aan Corona niks meer gedaan wordt. Ons land moet terug socialer worden, een multiculturele samenleving moet gewoon aangemoedigd worden.

Het feit dat er voor Oekraïners wel plek is en die niet eens in een AZC terecht komen zegt genoeg. Sterker nog die krijgen meteen toestemming om te mogen werken en studeren hier in Nederland. Terwijl Vele mensen in die AZC's niet jaren moeten vechten voor basic human rights.

En dan kun je steeds zeggen ja maar wij dan. Maar het is geen competitie he, daar kunnen die mensen ook niks aan doen. Wij kunnen tenminste nog stemmen. Niet dat het voor mijn idee veel zin heeft. Dat overal waar je kijkt het een rotzooi is, is een understatement. Maar wat verwacht je dan van een kabinet die hun volk al negeren sinds de aanstelling. Rutte lacht alles weg en wil op niks inhoudelijke ingaan.
Zelfde voor al het gedoe bij de belastingdienst. Dat is gewoon een overheid instantie en daar is meneer Rutte gewoon op het moment eind verantwoordelijk over, er zijn nu gewoon geen enkele consequenties.

Maargoed niemand in de kamer lijkt consequenties te kennen, FvD had ook allang de kamer uit gekieperd moeten worden om al die Nazi ideologieën en Baudets banden met Putin. Zelfde dat al die gelovige partijen niks te zoeken hebben in de kamer. Religie en staat moeten gescheiden zijn. En de PVV heeft nog nooit uberhaupt een partijprogramma gemaakt, die zitten alleen in de kamer om zoveel mogelijk tegen iedereen aan te schoppen en pure racisme te uiten.

BigOne
Berichten: 38358
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 15:08

Inmiddels is Utrecht er al in geslaagd om een grote groep statushouders te huisvesten. Dat zou eerst tot half september duren maar inmiddels komt iedereen weer in aanmerking voor een sociale huurwoning.

fransje23

Berichten: 15399
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 15:09

superpony schreef:
fransje23 schreef:
Ben ik grotendeels met je eens maar er zijn mensen die in ieder Bokt topic klagen en dat zet nog minder zoden aan de dijk.


Maar waar mogen mensen anders klagen? Het is het gesprek van de dag en Bokt is een afspiegeling van de maatschappij en waar we het irl ook over hebben.

Heel veel mensen kunnen ook niet anders dan klagen. Als je broodbakker bent, kan je niet zomaar even de politiek en de wereld veranderen.

Maar heel veel mensen die zelf geen last hebben van de problemen die heersen, krijgen zo wel mee wat er nog meer in de maatschappij leeft en dat vind ik niet zo erg.

Genoeg mensen met een rijke papa of man die in een gouden kooi zitten en maar blijven schreeuwen hoe het allemaal wel meevalt, terwijl ze zelf niet weten of zien wat er speelt.

En ja, we kunnen nog steeds rondkomen, maar maak me wel zorgen en trek het me aan omdat ik ook de mindere kanten heb meegemaakt oa in de zorg en nog mee maak.


Ik leef best onder een steen en krijg het ook mee.
Mensen klagen vrijwel overal.

Soepblik
Berichten: 1153
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 15:12

Loretta schreef:
elnienjo schreef:
VVD volgt nu de globalistische D66 agenda en ipv een asielzoekersstop wordt er weer met 700 miljoen gesmeten en wordt het land opgezadeld met de aanzuigende werking die dat heeft, want reken er maar op dat in de appgroepen van asielzoekers dit nieuws als een lopend vuurtje rond gaat: Nederland trekt miljoenen voor ons uit en regelt weer gratis huizen, naast al die 4-sterrenhotels en cruiseschepen. We zijn ondertussen zelf een zinkend schip geworden. Rutte zou met z'n vuist op tafel moeten slaan en Kaag buitenspel moeten zetten. Want waarom kon er geen enkele toezegging worden gedaan tijdens het debat voor de Nederlanders die de energierekening niet meer kunnen betalen, maar kan er wel zomaar eventjes 700 miljoen worden getrokken voor asielzoekers? Dit is toch niet meer uit te leggen?



[ [url=m/acbtlj.jpg]Afbeelding[/url] ]



Die dus.

Soepblik
Berichten: 1153
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 15:13

Jessix schreef:
MoniqueT schreef:
Waar ik nou zo benieuwd naar ben ... want ik zie ook wel dat het niet goed gaat. Wie kan het beter? Welke politiek leider zien jullie in staat om de grote problemen in Nederland nu op te lossen. Stikstof, woningnood, energiecrisis, asielzoekers? Wie kan dat? En hoe? Met financieel draagvlak, welteverstaan.

Namen roepen is makkelijk, maar ik zie geen enkele partij met echt oplossingen op dit moment.

Eens met bovenstaande. Dit kabinet eruit gooien lost de problemen nog niet op. Daarbij hoor ik inderdaad al vele jaren hoe het niet moet en wie het allemaal fout doen, zonder dat er oplossingen worden voorgedragen.

Zelf zou ik het ook echt niet weten hoor. Blij dat ik het niet hoef niet doen. :')



Dit dus. De politiek kan dit helemaal niet aan, die hebben niet de kennis om al die verschillende dingen aan te pakken. Maar die dingen uit handen geven doen ze ook niet, want dan hebben ze zelf de macht niet meer. Ze zitten er enkel voor zichzelf.

maj0

Berichten: 6603
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 15:14

Ik ga even mee lezen hier.

Ik weet ook niet goed meer wat ik van onze regering moet denken.
maar mocht deze regering vallen weet ik ook echt niet meer waarop ik moet gaan stemmen. Ze bakken er allemaal niets van.

fransje23

Berichten: 15399
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 15:16

Soepblik schreef:
Dit dus. De politiek kan dit helemaal niet aan, die hebben niet de kennis om al die verschillende dingen aan te pakken. Maar die dingen uit handen geven doen ze ook niet, want dan hebben ze zelf de macht niet meer. Ze zitten er enkel voor zichzelf.


Wat had je dan als optie om het uit handen te geven met instemming van de bevolking?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 15:54

8nnemiek schreef:
VVD en D66 zijn rechts en zijn dat altijd geweest := Welliswaar meer richting het midden tegenwoordig, sinds de komst van partijen als lpf en pvv, maar nog steeds rechts. Waar hebben jullie op school gezeten zeg :=

En als je het hebt over '700 miljoen' (geen idee of dat klopt hoor, dat mag iemand anders fact-checken), dan heb je het over €38 per persoon. Nou waaw, daar komen we wel overheen.
Tegenover die paar honderd euro die je per maand extra aan energie gaat betalen zijn die vluchtelingen wel het minste waar je je druk om zou moeten maken :=


Het is en en en he. Even zoveel meer voor gas, even 4 euro hier voor, even 38 euro daarvoor...tel alles maar eens bij elkaar op.

MoniqueT

Berichten: 8848
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 15:57

alice0cullen schreef:
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen steeds beginnen over asielzoekers. Wat hier op het moment gebeurd in Ten Apel is gewoon walgelijk. Wij hebben ook zat capaciteit voor al die mensen maar het kabinet wou gaan bezuinigen, sterker nog er zijn AZC's dicht gedaan en omgebouwd in de corona tijd omdat toen de stroom van asielzoekers minder was door de inperkingen van het reizen. Die capaciteit missen we nu gewoon ineens. En dat doelt weer op die visie van een kabinet die niet naar de toekomst kijkt.
Zelfde voor die wooncrisis, we vergeten allemaal wie het VROM heeft opgeheven in 2010, en experts roepen dan jarenlang dat dit wanbeleid is, maar er wordt gewoon niks mee gedaan. De achterlijke regeltjes die wij hebben omtrent wonen mogen ook wel eens onder de loep, die ontruiming die toen gedaan is op dat vakantiepark omdat je daar niet mag wonen was echt ronduit belachelijk. Zeker in deze tijd van woning nood.

Dat gedoe met vol = vol slaat ook nergens op, jij zou niet meer rechten moeten hebben omdat je toevallig in Nederland geboren bent. Er is meer dan genoeg ruimte en plek voor iedereen. Sterker nog we hebben een werkers tekort en dat probleem zou goed opgelost kunnen worden door
arbeidsmigranten. Zeker nu er ook nog eens meer mensen beperkt zullen worden omdat er eigenlijk ook aan Corona niks meer gedaan wordt. Ons land moet terug socialer worden, een multiculturele samenleving moet gewoon aangemoedigd worden.

Het feit dat er voor Oekraïners wel plek is en die niet eens in een AZC terecht komen zegt genoeg. Sterker nog die krijgen meteen toestemming om te mogen werken en studeren hier in Nederland. Terwijl Vele mensen in die AZC's niet jaren moeten vechten voor basic human rights.

En dan kun je steeds zeggen ja maar wij dan. Maar het is geen competitie he, daar kunnen die mensen ook niks aan doen. Wij kunnen tenminste nog stemmen. Niet dat het voor mijn idee veel zin heeft. Dat overal waar je kijkt het een rotzooi is, is een understatement. Maar wat verwacht je dan van een kabinet die hun volk al negeren sinds de aanstelling. Rutte lacht alles weg en wil op niks inhoudelijke ingaan.
Zelfde voor al het gedoe bij de belastingdienst. Dat is gewoon een overheid instantie en daar is meneer Rutte gewoon op het moment eind verantwoordelijk over, er zijn nu gewoon geen enkele consequenties.

Maargoed niemand in de kamer lijkt consequenties te kennen, FvD had ook allang de kamer uit gekieperd moeten worden om al die Nazi ideologieën en Baudets banden met Putin. Zelfde dat al die gelovige partijen niks te zoeken hebben in de kamer. Religie en staat moeten gescheiden zijn. En de PVV heeft nog nooit uberhaupt een partijprogramma gemaakt, die zitten alleen in de kamer om zoveel mogelijk tegen iedereen aan te schoppen en pure racisme te uiten.


Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Het gaat niet goed in Nederland, de huidige regering loopt achter de feiten aan. Maar een aantal populistische partijen weten heel goed in te spelen op de onderbuikgevoelens van ontevreden mensen. Zonder zelf een oplossing te hebben, maar wel door asielzoekers als zondebok neer te zetten.

veneri
Berichten: 882
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 15:58

het is gewoon bezopen wat er gaande is. NL is naar de klote en een nieuw kabinet kan dit niet zomaar ongedaan maken en oplossen. ik denk ook dat wanneer dit kabinet valt, ze vervolgens gewoon weer terug komen als Rutte zoveel t/m zoveel. Er is een reden waarom de NLers steeds minder te besteden hebben. NL is van de EU.

MoniqueT

Berichten: 8848
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 15:58

Mindim schreef:
8nnemiek schreef:
VVD en D66 zijn rechts en zijn dat altijd geweest := Welliswaar meer richting het midden tegenwoordig, sinds de komst van partijen als lpf en pvv, maar nog steeds rechts. Waar hebben jullie op school gezeten zeg :=

En als je het hebt over '700 miljoen' (geen idee of dat klopt hoor, dat mag iemand anders fact-checken), dan heb je het over €38 per persoon. Nou waaw, daar komen we wel overheen.
Tegenover die paar honderd euro die je per maand extra aan energie gaat betalen zijn die vluchtelingen wel het minste waar je je druk om zou moeten maken :=


Het is en en en he. Even zoveel meer voor gas, even 4 euro hier voor, even 38 euro daarvoor...tel alles maar eens bij elkaar op.


Maar de kosten van de asielzoekers zijn dus zeker niet de hoofdoorzaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 16:06

MoniqueT schreef:
Mindim schreef:


Het is en en en he. Even zoveel meer voor gas, even 4 euro hier voor, even 38 euro daarvoor...tel alles maar eens bij elkaar op.


Maar de kosten van de asielzoekers zijn dus zeker niet de hoofdoorzaak.


Nee dat zegt ook niemand, dat is enkel nu in het nieuws. Het is ook de oorlog in Oekraine. Jette sommeert de gemeenten rusloos gas in te kopen, max 10 % russisch gas mag in de mix zitten. Dit zorgt dat gemeenten enorme kosten moeten maken om faciliteiten op te houden. En de gemeenten zitten vaak al in geldnood, voor veel zaken is al weinig geld bij gemeenten. Maar omdat we niet de oorlogskas van Poetin mogen spekken van Jette, moet de heleboel hier maar instorten?

Energie wordt duurder, 80 miljoen tot zover even voor de opbouw in de Oekraine vanuit Nederland, 700 plus miljoen voor asielzoekersopvang, dan wat er nog de europese pot in moet. We zijn een netto betaler, dus geven meer dan we krijgen.

Maar dat er zo een haast voor de azc wordt gemaakt, tja, de groningers kunnen nog wel even wachten, want dat is allemaal moeilijk moeilijk moeilijk, zelfde voor de toeslagenaffaire. Dit gaat schijnbaar voor. Meer geld naar onderwijs en zorg is ook maar moeilijk. Tja, ik snap de onvrede prima.

8nnemiek

Berichten: 43433
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 16:24

Nou ik geef Jette groot gelijk. Ik betaal liever het vierdubbele of ga liever in de kou zitten dan ook maar een cent aan Poetin te geven :=
Ik vind het juist raar dat er mensen zijn die Rusland willen steunen door hun gas te willen kopen..

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 16:30

8nnemiek schreef:
Nou ik geef Jette groot gelijk. Ik betaal liever het vierdubbele of ga liever in de kou zitten dan ook maar een cent aan Poetin te geven :=
Ik vind het juist raar dat er mensen zijn die Rusland willen steunen door hun gas te willen kopen..

Voor mezelf sta ik er ook zo in, maar dat is natuurlijk makkelijk praten met de luxe van zonnepanelen op je dak, en alternatieven om te verwarmen.
Ik doe er ook alles aan om geen onnodige kuub gas te gebruiken omdat ik Poetin niet wil sponsoren.

Maar voor de mensen die moeten kiezen tussen eten of verwarmen ben ik ook niet blind ;)

fransje23

Berichten: 15399
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 16:35

veneri schreef:
. Er is een reden waarom de NLers steeds minder te besteden hebben. NL is van de EU.


Laten we de UK dan even als voorbeeld nemen.
Daar zou dan geen inflatie moeten zijn, toch?

Jessix

Berichten: 16469
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 16:37

BigOne schreef:
Inmiddels is Utrecht er al in geslaagd om een grote groep statushouders te huisvesten. Dat zou eerst tot half september duren maar inmiddels komt iedereen weer in aanmerking voor een sociale huurwoning.

Oh leuk om te lezen! Ik had wel gehoord dat ze dat zouden gaan doen, maar niet dat het inmiddels al zo ver gevorderd is. Jammer eigenlijk dat daar dan weer minder aandacht aan wordt besteed in de media. (althans ik heb het niet voorbij zien komen)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 16:37

8nnemiek schreef:
Nou ik geef Jette groot gelijk. Ik betaal liever het vierdubbele of ga liever in de kou zitten dan ook maar een cent aan Poetin te geven :=
Ik vind het juist raar dat er mensen zijn die Rusland willen steunen door hun gas te willen kopen..

Dat is leuk als je die keuze hebt. Financieel. Dat heeft een steeds grotere groep niet.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 16:38

8nnemiek schreef:
Nou ik geef Jette groot gelijk. Ik betaal liever het vierdubbele of ga liever in de kou zitten dan ook maar een cent aan Poetin te geven :=
Ik vind het juist raar dat er mensen zijn die Rusland willen steunen door hun gas te willen kopen..

Je steunt Rusland juist méér als Jetten z'n zin krijgt. Hopelijk komen de gemeentes in opstand tegen dit wanbeleid.

tamary

Berichten: 29202
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 16:42

8nnemiek schreef:
Nou ik geef Jette groot gelijk. Ik betaal liever het vierdubbele of ga liever in de kou zitten dan ook maar een cent aan Poetin te geven :=
Ik vind het juist raar dat er mensen zijn die Rusland willen steunen door hun gas te willen kopen..

Langdurende nog voor lage tarieven afgesloten contracten openbreken? Dus prijzen nog verder opjagen, zodat Putin enkel meer voor zijn gas krijgt? De lage contractprijzen helpen ons omdat gas wat nodig is betaalbaarder blijft en mogelijk kan het ivm minder vraag de huidige prijs wat drukken. Betalen wij minder en krijgt Putin ook weer minder ...

Jessix

Berichten: 16469
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 16:47

Sansevieria schreef:
8nnemiek schreef:
Nou ik geef Jette groot gelijk. Ik betaal liever het vierdubbele of ga liever in de kou zitten dan ook maar een cent aan Poetin te geven :=
Ik vind het juist raar dat er mensen zijn die Rusland willen steunen door hun gas te willen kopen..

Voor mezelf sta ik er ook zo in, maar dat is natuurlijk makkelijk praten met de luxe van zonnepanelen op je dak, en alternatieven om te verwarmen.
Ik doe er ook alles aan om geen onnodige kuub gas te gebruiken omdat ik Poetin niet wil sponsoren.

Maar voor de mensen die moeten kiezen tussen eten of verwarmen ben ik ook niet blind ;)

Ja dat is zo. Voor mezelf zing ik het allemaal nog wel uit, maar er zijn natuurlijk ook genoeg mensen/gezinnen die in een heel lastige financiële situatie zitten nu.

Dat moeten we ons zeker blijven realiseren.

BigOne
Berichten: 38358
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 16:48

8nnemiek schreef:
Nou ik geef Jette groot gelijk. Ik betaal liever het vierdubbele of ga liever in de kou zitten dan ook maar een cent aan Poetin te geven :=
Ik vind het juist raar dat er mensen zijn die Rusland willen steunen door hun gas te willen kopen..

Het ligt een stukje genuanceerder.
https://nos.nl/l/2442044

Per saldo kan dit Rusland meer opleveren!

Toelichting link: Minister ging gemeenten tot nieuwe dure gascontracten en geld gaat naar Rusland
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 28-08-22 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Toelichting van link toegevoegd i.o.m. plaatser

MoniqueT

Berichten: 8848
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 16:55

Die hele gaskwestie maakt nog eens duidelijk hoe ingewikkeld het allemaal is.

Ik ben er nog altijd van overtuigd dat je binnen de EU meer voor elkaar krijgt, dan erbuiten. De ellende na Brexit laat dat wel zien. Dat heeft weinig goeds opgeleverd voor de Britten.

Loretta
Berichten: 8783
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 16:55

Het gaat er niet om dat mensen Rusland willen steunen. Het gaat erom dat mensen gewoon geen geld hebben om de energierekening te betalen. En ook dat gemeenten die nu nog bij Gazprom zitten in de problemen raken wanneer Jette dit er door drukt.

Den haag is er als de kippen bij wanneer het om sancties gaat. Maar als het vervolgens over het hoe om te gaan met de gevolgen van die sancties dan wordt het opeens stil.

fransje23

Berichten: 15399
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 17:01

Lijkt mij ook zaak om te zorgen dat mensen met lagerw inkomens een goed geïsoleerd huis krijgen zodat de kosten ook op die manier beperkt worden.
Daarbij is dat natuurlijk ook op de langere termijn slim.
Wat niet verspilt wordt hoeft ook niet op de een of andere manier opgewekt.