Nederland is vol

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29992
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Nederland is vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 12:56

Wat heeft dat met fipronil te maken?
Met zooi die op de tomaten gespoten word en we nu lekker gaan invoeren?

Soepblik
Berichten: 1161
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 13:02

Karl66 schreef:
Ik snap best dat het prettig is om maar naar een paar vormen van criminaliteit te kijken en dan in het bijzonder de criminaliteit waarin niet westerse vluchtelingen/immigranten oververtegenwoordigd zijn. Dat maakt het namelijk zo makkelijk om naar die groep te wijzen en ze te beschuldigen. Ik snap dat het dan ook best bah is als iemand criminaliteit benoemt die door autochtone Nederlanders wordt gepleegd. Vooral als die criminaliteit door de ultieme Nederlander, de boer wordt gepleegd. Want dat past niet in het verhaal dat een aantal mensen hier de hele tijd probeert te framen.



_/-\o_

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 13:33

Karl66 schreef:
Ik snap best dat het prettig is om maar naar een paar vormen van criminaliteit te kijken en dan in het bijzonder de criminaliteit waarin niet westerse vluchtelingen/immigranten oververtegenwoordigd zijn. Dat maakt het namelijk zo makkelijk om naar die groep te wijzen en ze te beschuldigen. Ik snap dat het dan ook best bah is als iemand criminaliteit benoemt die door autochtone Nederlanders wordt gepleegd. Vooral als die criminaliteit door de ultieme Nederlander, de boer wordt gepleegd. Want dat past niet in het verhaal dat een aantal mensen hier de hele tijd probeert te framen.

Was eiergate dan een actie van boeren? Ik meen namelijk van niet dus deze rare beschuldiging is niet alleen erg onduidelijk maar ook nog eens niet perse relevant volgens mij..

Over de toon maar niet te beginnen.. over generaliseren gesproken ..

DuoPenotti

Berichten: 29992
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 13:38

precies Cer....

Maar als iemand zo de discussie in gaat zegt dat mij genoeg over de valide argumenten.... die zijn er niet.

Dus, weer verder....

Benzz
Berichten: 2941
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 15:19

Shenavallie schreef:
Bij boekjes krijg ik altijd het idee dat iedereen over één kam geschoren wordt. Ik ben het omhoog gevallen gedrag van veel Nederlanders meer dan zat. De witte mens denkt superieur te zijn, nou... dacht het niet. Wij kunnen nog zóveel leren van andere culturen.

Dat is nou precies waar dat boek over gaat!

mika11

Berichten: 11122
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 19:10


Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 19:25

Cer schreef:
Ja ik begreep niet helemaal of je nu voor of tegen generaliseren bent?

"de witte mens" is volgens mij een generalisatie?

Dat was met het oog op die 7 vinkjes. Ik had de witte mens en wij tussen aanhalingstekens moeten zetten.

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 19:27

Benzz schreef:
Shenavallie schreef:
Bij boekjes krijg ik altijd het idee dat iedereen over één kam geschoren wordt. Ik ben het omhoog gevallen gedrag van veel Nederlanders meer dan zat. De witte mens denkt superieur te zijn, nou... dacht het niet. Wij kunnen nog zóveel leren van andere culturen.

Dat is nou precies waar dat boek over gaat!

Oké, dan wil ik het wel lezen. :j

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 19:29

Shenavallie schreef:
Dat was met het oog op die 7 vinkjes. Ik had de witte mens en wij tussen aanhalingstekens moeten zetten.

Ohhh dan leest t ineens anders idd :j

Je had ook nog dit kunnen doen:
Citaat:
"Dat" was met 'het oog' op die "7 vinkjes". Ik had de "witte" mens en "wij" tussen 'aanhalingstekens' moeten zetten.

maar dat vind alleen ik grappig dan :')

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 19:30

:')

Suzanne F.

Berichten: 49399
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:52

Ik schop deze even omhoog. Ik las dit vanochtend:

https://nos.nl/l/2446033

Er dreigt de aankomende jaren een drinkwatertekort door de bouw van woningen, maar ook door droogte en verzilting en meer verbruik door bedrijven. Gemeentes willen maar bijbouwen en bijbouwen voor de woningnood maar eigenlijk is er niet genoeg water. Er moeten dus meer bronnen komen en meer opgepompt worden maar dat gaat weer ten koste van de natuur.
Wat vinden jullie? Moet er maar ten koste van alles worden bijgebouwd of is Nederland vol genoeg? Water zal niet het enige probleem worden. Alle nutsvoorzieningen lopen vast. Energienet, maar ook afvalverwerking en riool en de wegen met nog meer files.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41777
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:55

Nou ja, ik zou graag een dak boven mijn hoofd hebben... En met mij een heleboel andere mensen.

Of de oplossing meer bijbouwen is, misschien niet. Maar linksom of rechtsom zijn er meer woningen nodig.

Inzetten op waterbesparing lijkt me een hele goede. Heeft ook weer alles te maken met de consumptiemaatschappij. In de kledingindustrie, maar ook de vleesindustrie, gaat er enorm veel water doorheen.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 26-09-22 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Berichten: 11245
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Nederland is vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:57

Die mensen zijn er nu al, ze hebben alleen geen goede woning. Ze zitten in opvangcentra, wonen nog bij hun ouders thuis, studeren nog en willen daarna ook graag een huis... Het waterverbruik is dus momenteel ook al hoog, maar door de mindere aanvoer van water en de slechtere kwaliteit ervan kan het inderdaad een probleem gaan worden.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Nederland is vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:03

De snelste en meest logische oplossing voor het drinkwatertekort is het verhogen van de grondwaterstand. Voor de natuur zou dat ook een zegen zijn en zou het niet ten koste van gaan. Het probleem is dat de landbouw een hele dikke vinger in de pap heeft als het om het laag houden van de grondwaterstand gaat en dat we hier ook weer gegijzeld worden door het economisch belang van een klein groepje.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:05

Suzanne F. schreef:
Ik schop deze even omhoog. Ik las dit vanochtend:

https://nos.nl/l/2446033

Er dreigt de aankomende jaren een drinkwatertekort door de bouw van woningen, maar ook door droogte en verzilting en meer verbruik door bedrijven. Gemeentes willen maar bijbouwen en bijbouwen voor de woningnood maar eigenlijk is er niet genoeg water. Er moeten dus meer bronnen komen en meer opgepompt worden maar dat gaat weer ten koste van de natuur.
Wat vinden jullie? Moet er maar ten koste van alles worden bijgebouwd of is Nederland vol genoeg? Water zal niet het enige probleem worden. Alle nutsvoorzieningen lopen vast. Energienet, maar ook afvalverwerking en riool en de wegen met nog meer files.

Het probleem blijft dus nog steeds die massaimmigratie waardoor men verwacht binnen een paar jaar op 20 miljoen inwoners uit te komen. Er moet accuut een stop op de bevolkingsgroei komen zodat er minder gebouwd hoeft te worden en we straks een levensbehoefte als water niet ook voor absurde prijzen moeten afnemen. Of zoals in Amerika dat grote multinationals/fabrieken al het beschikbare drinkwater opslurpen en dan flessen water voor belachelijke prijzen aan de consumenten verkopen.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:06

Er zou bijvoorbeeld gekeken kunnen worden naar het aantal verzorgingshuizen wat nu leeg staat. Geen idee of dat al wordt gedaan maar daar zouden mensen in gehuisvest kunnen worden.
En dan bijvoorbeeld statushouders en woningzoekenden bij elkaar.

Suzanne F.

Berichten: 49399
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:07

Eens hoor. We hebben als land al genoeg problemen en genoeg woningnood onder de jongeren en starters. Waarom dan zoveel mensen binnenhalen?

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:08

Moet NL daarvoor uit de EU en Schengen stappen om werk-migratie tegen te gaan?
Staat de EU toe dat je EU werk-migranten sterk beperkt? (Geen idee hoor, vandaar de vraag)
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 26-09-22 10:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:10

purny schreef:
Er zou bijvoorbeeld gekeken kunnen worden naar het aantal verzorgingshuizen wat nu leeg staat. Geen idee of dat al wordt gedaan maar daar zouden mensen in gehuisvest kunnen worden.
En dan bijvoorbeeld statushouders en woningzoekenden bij elkaar.

Hier gebeurt dat volgens mij al, alleen dan in een oud ministerie..

zelf lijkt het me soms wel een idee om verzorgings of bejaardentehuisen weer in ere te herstellen (dan moet er wel personeel zijn) .. komen er wellicht ook weer woningen bij?

DuoPenotti

Berichten: 29992
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:10

Citaat:
En er is een tekort aan wegen
te kort aan huizen
Te kort aan huisartsen
te kort aan zorg
te kort aan drinkwater
te kort aan elektriciteit
of...teveel aan mensen?

dit zei ik eerder al..

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:20

Cer schreef:
purny schreef:
Er zou bijvoorbeeld gekeken kunnen worden naar het aantal verzorgingshuizen wat nu leeg staat. Geen idee of dat al wordt gedaan maar daar zouden mensen in gehuisvest kunnen worden.
En dan bijvoorbeeld statushouders en woningzoekenden bij elkaar.

Hier gebeurt dat volgens mij al, alleen dan in een oud ministerie..

zelf lijkt het me soms wel een idee om verzorgings of bejaardentehuisen weer in ere te herstellen (dan moet er wel personeel zijn) .. komen er wellicht ook weer woningen bij?

Dit zou ook de vereenzaming tegen kunnen gaan onder de ouderen. Lijkt mij een win win situatie.

DuoPenotti

Berichten: 29992
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Nederland is vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:23

Bejaardenhuizen en verzorgingstehuizen sluiten heeft onder andere gezorgd voor het tekort in de zorg.
Nu zit het personeel die de mensen verzorgt een halve dag in de auto rijden van client A naar B naar C.
In die verloren tijd hadden ze anders al een halve afdeling gehad.

Fly_high

Berichten: 3316
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:25

Sizzle schreef:
Moet NL daarvoor uit de EU en Schengen stappen om werk-migratie tegen te gaan?
Staat de EU toe dat je EU werk-migranten sterk beperkt? (Geen idee hoor, vandaar de vraag)


Nope dat mag niet, zomaar werkmigratie binnen EU-grenzen beperken. Zolang EU-migranten daadwerkelijk werken en/of hun verblijf in het gastland anders kunnen financieren is het hun goed recht

https://www.europarl.europa.eu/factsheets/nl/sheet/41/vrij-verkeer-van-werknemers

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:27

DuoPenotti schreef:
Bejaardenhuizen en verzorgingstehuizen sluiten heeft onder andere gezorgd voor het tekort in de zorg.
Nu zit het personeel die de mensen verzorgt een halve dag in de auto rijden van client A naar B naar C.
In die verloren tijd hadden ze anders al een halve afdeling gehad.

Helpenden zouden de ADL kunnen doen, VIG'ers de medicatie en de andere administratieve werkzaamheden.
Maar ja, het moest allemaal zo goedkoop mogelijk he..

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:32

Fly_high schreef:
Sizzle schreef:
Moet NL daarvoor uit de EU en Schengen stappen om werk-migratie tegen te gaan?
Staat de EU toe dat je EU werk-migranten sterk beperkt? (Geen idee hoor, vandaar de vraag)


Nope dat mag niet, zomaar werkmigratie binnen EU-grenzen beperken. Zolang EU-migranten daadwerkelijk werken en/of hun verblijf in het gastland anders kunnen financieren is het hun goed recht

https://www.europarl.europa.eu/factsheets/nl/sheet/41/vrij-verkeer-van-werknemers


Thanks :)

Dan wordt het een Nexit in dat geval, dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

Efficienter bouwen dus.