Nederland is vol

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Raineri
Berichten: 6325
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Nederland is vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 00:50

Zie wel veel populistische uitspraken hier staan. Het voornaamste wat ik mij afvraag: hadden de “vol” mensen dezelfde mening gehad als zij niet waren beïnvloed door populistische politieke groeperingen?
Er is een heel duidelijke zij vs. Wij redenering in sommige argumenten en krijg meer het gevoel dat het napraten van is.
https://npokennis.nl/longread/7527/wat-is-populisme

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Nederland is vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 01:32

Ik denk dat heel veel problemen door elkaar worden gehaald en voor het gemak op 1 grote hoop worden gegooid.

Er zijn te weinig huizen en dat geeft veel frustraties en wanhoop. Maar dat komt ook deels door veel regels in Nederland die het soms moeilijker maken om bijv te gaan samenwonen. Mensen worden dan gekort, althans in hun ogen, dus houden 2 huizen aan.

Ouderen willen soms best naar een kleinere woning, maar dan vaak wel in de buurt blijven, als ze het gewend zijn, een tuin en niet stijgen in de kosten. Dan zijn er vaak weinig opties en om nou te zeggen dat ze dan pech hebben en maar op een appartement moeten gaan zitten, gaat te ver.

Heel vroeger trouwde men uit huis en ging dan samen in een woning. Daarna zijn er generaties geweest die juist eerst alles alleen wilde opbouwen en langer apart woonden voor ze gingen samenwonen.
Ook zijn er imo veel huurwoningen verkocht waar weinig in de sociale sector voor terug is gebouwd.

Als er op het nieuws wordt verteld dat er x woningen vrij gemaakt worden voor statushouders, snap ik de frustratie echt wel.
Urgentie bijv na scheiding of voor een aangepaste woning is echt ver te zoeken. Dat is echt wel een groot probleem.

Zorg en onderwijs bijv die moeten aansluiten op het aantal inwoners komt vooral tekort door het eeuwige bezuinigen. Als iemand moet wachten op een afspraak met de orthopeed en hoort dat een asielzoeker wel direct terecht kan bij een cardioloog, denken mensen dat de asielzoeker voor gaat.

Onderwijs is ook al eeuwen een discussie en geen nieuw probleem. Klassen moesten kleiner, werden weer groter en er is een tekort aan gediplomeerde leraren. Maar wij hebben vroeger ook al invallers gehad, uitval etc etc.

Het is wel zo dat men het vroeger op het schoolplein of op een verjaardag besprak en nu alles op SM plaatst en veel meer mensen daar met elkaar los gaan.

Ik denk dat we nog wel wat huizen kunnen bouwen, maar zou het persoonlijk graag anders zien. Meer leegstaande gebouwen weer terug in gebruik voor nieuwbouw.
Winkelcentra vernieuwen en centreren. Er is veel leegstand. Losse winkels ombouwen tot woningen.

Meer vergunningen geven aan mensen die op eigen erf een 2e en of 3e woning voor kind(eren) en of ouders erbij willen bouwen.

Inventariseren of mensen willen samenwonen, waar ze tegenaan lopen, ouderen op de man af vragen wat ze echt willen en naar mogelijkheden gaan kijken.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Nederland is vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 07:38

Nederland is ook gewoon druk. En inderdaad hier in het oosten heb ik nog foto’s van landerijen, wat nu volstaat met huizen. Net als altijd de file op de a12 tussen Zevenaar en Arnhem en andersom. Al jaren zijn ze in discussie om de a15 door te trekken. Voor het verkeer zou het veel oplossen maar de natuur is daar de dupe van. Er zijn te veel mensen op de weg. Kunnen ze geen oplossing treffen om het openbaar vervoer aantrekkelijker te maken. Het is nog drukker dan voor Corona. We kunnen zeggen Nederland is overvol maar wat doe je eraan?

Asielzoekers welke vluchten voor de oorlog zijn van harte welkom en zodra het land weer veilig is en bewoonbaar kunnen ze daar weer een leven opbouwen. Vind ik…

Maar goed dat zijn andere discussies, ik vind Nederland vol en vooral als je kijkt naar de cijfers die eerder werden benoemd.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 07:52

Danique_G schreef:
Zie wel veel populistische uitspraken hier staan. Het voornaamste wat ik mij afvraag: hadden de “vol” mensen dezelfde mening gehad als zij niet waren beïnvloed door populistische politieke groeperingen?
Er is een heel duidelijke zij vs. Wij redenering in sommige argumenten en krijg meer het gevoel dat het napraten van is.
https://npokennis.nl/longread/7527/wat-is-populisme

Ik vond het al steeds drukker/vol. Het was vooral fijn eindelijk vanuit de politiek bevestiging te krijgen. Maar de getallen liegen er ook niet om, Nederland is het dichtstbevolkte land van Europa (op enkele stadstaatjes na)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Nederland is vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 07:55

Er zijn dan ook niet te weinig huizen of wegen: er zijn een paar miljoen teveel mensen. En immigratie draagt daar ook niet positief aan bij.

Doubtless

Berichten: 8531
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Nederland is vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 08:36

Als je dit als probleem ervaart is er ook een voordeel: Binnen nu en 20 jaar is +/- 20% van de bevolking overleden (de 65 plussers) en de geboortecijfers dalen. Dus dan lost dit probleem zich vanzelf deels op.

ravellie

Berichten: 3079
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 08:39

Nederland is vol....

Laten we het zo zeggen, de balans lijkt behoorlijk weg te zijn.

-Vergrijzing

-Voordurende stroom aan vluchtelingen, waarvan onduidelijk is welk percentage terugkeert
Jaarlijks komt er een stad zo groot als Meppel bij....

-Toenemende vraag naar bebouwing tegen de ruimte om te ontspannen, natuur

-Betrekkelijk klein land met een flinke bevolkingsdichtheid...we zijn het dichtsbevolkte land binnen de EU op Malta na....

Dus ja, ik vind Nederland (best) vol

DuoPenotti

Berichten: 30217
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 08:46

Ja ik vind het al 20 jaar vol.
Dorpen die gewoon doorlopen in de steden door bebouwing.
Voor mij is een akker of weiland ook natuur. Geeft me ook rust als ik daardoorheen fiets.
Maar nu staan daar blokkendozen van warehouses.
Een stuk verder huizen. Niets meer aan. Geen groen meer.

Huizen te kort al lang.
Maar het blijft oplopen.
Door oa het sluiten van bejaarden en verzorgingshuizen waardoor oudere thuis moeten blijven. Terwijl ik er echt ken die naar een bejaardenhuis wilde. Het veilige gevoel van daar, niet alleen zijn.
Maar dat is kapot bezuinigd.

En komen er dan huizen vrij krijgen asielzoekers voorrang. Die hoeven geen 12 jaar te wachten maar 6 maanden.
Kunnen zij daar wat aan doen, nee. Maar weer dat falende beleid.

Nederland groeit niet door geboortes, wel door nieuwkomers.
Dat kan toch niet met de problematiek die we hebben?

Oh we hebben ze nodig voor het werk word de volgende opmerking.
Ja thuishulp meer in de auto dan aan het helpen. Van huis naar huis.
De helft minder personeel deed hetzelfde in een bejaardentehuis.

In de kassen dat is werk dat willen Nederlanders niet doen. Fout. Er zijn Nederlanders uutgeschopt want die wilde wel een minimumloon verdienen. Juist ja. Weet je wat de Polen verdienen...
Had daar controle op gezet. Hadden de Nederlanders er kunnen blijven. En de Polen niet uitgebuit.

En de meer dan de helft van de statushouders in de bijstand met huis zonder bijdrage vanuit hunzelf. Allemaal te ziek om te werken?
Daarmee heb je geen Polen meer nodig.
Na 10 jaar nog niet gewerkt lever je huis en verblijfstatus maar in.
Eens kijken hoe vol de aanmeld centra dan worden...
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 08-09-22 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 08:48

Doubtless schreef:
Als je dit als probleem ervaart is er ook een voordeel: Binnen nu en 20 jaar is +/- 20% van de bevolking overleden (de 65 plussers) en de geboortecijfers dalen. Dus dan lost dit probleem zich vanzelf deels op.

Met de huidige immigratie stroom stijgen de getallen juist en de demografie verandert, minder westerlingen,meer Afrikanen. Geen prettig vooruitzicht voor wie dan nog leeft.

Doubtless

Berichten: 8531
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 08:52

elnienjo schreef:
Met de huidige immigratie stroom stijgen de getallen juist en de demografie verandert, minder westerlingen,meer Afrikanen. Geen prettig vooruitzicht voor wie dan nog leeft.


Immigratiecijfers uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Oftewel: Het gegeven dat die cijfers nu hoog zijn, betekent niet dat dit de komende 20 jaar zo blijft/moet blijven. Er kunnen wel 100 dingen gebeuren die ervoor zorgen dat die immigratiecijfers afnemen, incl. maatregelen die we zelf (als land) kunnen nemen.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Nederland is vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 08:58

De ambitie om nog meer mensen op te vangen vind ik mooi want ik gun iedereen een betere/veilige toekomst, maar in realiteit is Nederland daar gewoon te klein voor.

Echwel

Berichten: 12507
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:04

elnienjo schreef:
Doubtless schreef:
Als je dit als probleem ervaart is er ook een voordeel: Binnen nu en 20 jaar is +/- 20% van de bevolking overleden (de 65 plussers) en de geboortecijfers dalen. Dus dan lost dit probleem zich vanzelf deels op.

Met de huidige immigratie stroom stijgen de getallen juist en de demografie verandert, minder westerlingen,meer Afrikanen. Geen prettig vooruitzicht voor wie dan nog leeft.


Wil je je kont niet laten afvegen door bruine handen dan???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:05

sterregoud schreef:
Je kan hier toch graag willen wonen, en niet zo goed tegen drukte kunnen ?
En ook graag wat ruimte van weilanden en natuur willen blijven kunnen zien.
Niet iedereen kan maar emigreren, daar moet je wel een bepaalde gezondheid voor hebben.
Niemand weerhoudt je ervan om morgen naar het platteland van Spanje of Duitsland te verhuizen. :+

elnienjo schreef:
Doubtless schreef:
Als je dit als probleem ervaart is er ook een voordeel: Binnen nu en 20 jaar is +/- 20% van de bevolking overleden (de 65 plussers) en de geboortecijfers dalen. Dus dan lost dit probleem zich vanzelf deels op.

Met de huidige immigratie stroom stijgen de getallen juist en de demografie verandert, minder westerlingen,meer Afrikanen. Geen prettig vooruitzicht voor wie dan nog leeft.
Onzin, het overgrote merendeel (52,8%) is afkomstig uit Europa. Nog eens 7,8% zijn mensen met een Nederlandse achtergrond. Zit je al op 60,6%. 10,7% is afkomstig uit de VS (nog meer hoofdzakelijk witte mensen, dus dat moet je geruststellen), zo’n 20% uit Azië. 7,4% komt uit Afrika, nou boe-hoe.*

Also: definieer westerling. Ik ben namelijk niet westers volgens het CBS, dus zo zie je maar dat je aan iemands buitenkant helemaal niet kunt zien of iemand “westers” is of niet. Bovendien is dat ook maar een menselijk construct. Daarnaast is er ook niet zoiets als “de westerse cultuur” — landen om ons heen hebben al een andere cultuur en ik durf er m’n hand voor in het vuur te steken dat jouw “cultuur” en jouw normen en waarden zéker niet die van mij zijn.

* Bron: CBS, dat deze cijfers daadwerkelijk bijhoudt en geen doorgeslagen racist is.

ravellie

Berichten: 3079
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:09

Doubtless schreef:
elnienjo schreef:
Met de huidige immigratie stroom stijgen de getallen juist en de demografie verandert, minder westerlingen,meer Afrikanen. Geen prettig vooruitzicht voor wie dan nog leeft.


Immigratiecijfers uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Oftewel: Het gegeven dat die cijfers nu hoog zijn, betekent niet dat dit de komende 20 jaar zo blijft/moet blijven. Er kunnen wel 100 dingen gebeuren die ervoor zorgen dat die immigratiecijfers afnemen, incl. maatregelen die we zelf (als land) kunnen nemen.



En die dus niet worden genomen....
Zie nog geen enkele partij die zich sterk maakt voor eigen bevolking en de grens sluit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:16

ravellie schreef:
En die dus niet worden genomen....
Zie nog geen enkele partij die zich sterk maakt voor eigen bevolking en de grens sluit

Dat kan ook helemaal niet, want we zijn gebonden aan verdragen en afspraken, waaronder Schengen. :)* Dat is ook de reden waarom jij op je vrije zaterdag gewoon naar Frankrijk, België of Duitsland kunt rijden om je auto vol te laden met spullen en die zonder grenscontroles, zonder importheffingen en btw te moeten betalen, zo weer mee naar huis kunt nemen. Het is ook de reden dat er in Nederland nog tomaten geplukt worden en bloembollen geteeld worden, want geen Nederlander ouder dan 14 wil dood gevonden worden werkend in een kas.

En voordat je zegt, “dan stappen we eruit,” kijk eens hoe goed dat gaat in het VK, nu ook Europeanen een visum nodig hebben om hier te mogen wonen en werken. Er is een schreeuwend tekort aan arbeidskrachten in bepaalde sectoren — met name de landbouw en het transport, twee niet onbelangrijke sectoren als het gaat om voedselvoorziening —, omdat die banen afhankelijk zijn van migratie voor het vinden van personeel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-09-22 09:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Mafflinger
Berichten: 90
Geregistreerd: 03-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:17

Amyyy schreef:
Meer dan de helft van het land wordt gebruikt als agrarische gronden, 34 procent voor natuur en water (inclusief IJsselmeer) en maar 13 procent voor bebouwing en verkeer. Nederland is niet vol, prioriteiten liggen ergens anders.


Allereerst: interessante en moeilijke discussie.

Voor wat mezelf betreft zou ik om deze reden geen kinderen willen. (wat blijft er voor hun nog over op dit tempo) mijn vader heeft in zijn leven tijd 1 hele polder zien verdwijnen... en ze zijn nu nog hard bezig om nog meer vol te bouwen want ja dat brengt centjes op. (aldus de burgemeester)

Wat betreft de kreet: "Meer dan de helft van het land wordt gebruikt als agrarische gronden"
Ik hoor meer mensen dat roepen en zou dat toch wat meer willen nuanceren.

- Nederland heeft 1 van de meest vruchtbare gronden van heel Europa + een gunstig klimaat
dus wat een boer hier kan verbouwen lukt hem in de verste verte niet in andere delen van de wereld.
qua opbrengst en kwaliteit. (gezien de hoeveelheid honger en voedselschaarste in de wereld, misschien zouden we die boeren van ons wat meer moeten koesteren ipv ze het land uit jagen)

- Ooit wel eens stilgestaan hoeveel grond er nodig is om 1 persoon van voedsel te voorzien? Dan kom je er al snel achter dat we snel richting een bepaalde voedselafhankelijkheid van het buitenland gaan. (zeker met de huidige idiote plannen van het kabinet) Moeten we dat willen met het oog op oorlog etc?

Doubtless

Berichten: 8531
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:21

ravellie schreef:
En die dus niet worden genomen....
Zie nog geen enkele partij die zich sterk maakt voor eigen bevolking en de grens sluit


Gek dat jij dat niet ziet. Dit is al jarenlang het stokpaardje van PVV. Die maken zich sterk voor

- Quotum op asiel
- Immigratiestop
- Beperkingen op overkomen van niet-westerse partners
- Verbod op overkomst ex-partners
- Aanvragen strenger maken

Er zijn alleen een heleboel stemgerechtigden die niet zo gecharmeerd zijn van die partij (gelukkig). En daar zit jouw probleem: Ze hebben niet voldoende macht om dergelijke plannen door te voeren.
Laatst bijgewerkt door Doubtless op 08-09-22 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:22

Doubtless schreef:
ravellie schreef:
En die dus niet worden genomen....
Zie nog geen enkele partij die zich sterk maakt voor eigen bevolking en de grens sluit


Gek dat jij dat niet ziet. Dit is al jarenlang het stokpaardje van PVV. Die maken zich sterk voor

- Quotum op asiel
- Immigratiestop
- Beperkingen op overkomen van niet-westerse partners
- Verbod op overkomst ex-partners
- Aanvragen strenger maken

Is dat ook al gelukt? (niet dat dat moet hoor, maar hij roept wel vaker wat.. En heeft FvD niet een gedeelte van dat stokje overgenomen?)

Doubtless

Berichten: 8531
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:24

Cer schreef:
Is dat ook al gelukt?


Nee. Maar Ravellie zegt dat er geen partijen zijn die zich sterk maken voor dergelijke standpunten. En dat klopt niet.

rien10
Berichten: 14819
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:24

Er staan blokkendozen en warehouses waar eens akkers waren.
Er komen steeds meer snelwegen.
Overal komen woningen.
Je kan er over klagen. Of je kan zien waar de werkelijke oorzaak ligt: wij.
Wij willen voor € 15,-- een rijbroek uit een chilichap land en dat kost vervoer, een warehouse.
Wij willen iedere scheet op Instagram zetten, een foto van je eten, een filmpje van je kat. En dat kost een datacenter.
Wij willen allemaal een flat of huis voor ons zelf. En dat kost woningen.
Wij willen twee, drie keer per jaar met vakantie. Dat kost vervoersbewegingen, vakantiehuizen.
Alles wat wij doen, doen we voor onszelf. De oplossing ligt ook bij onszelf: Minder veeleisend zijn.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:24

Mafflinger schreef:
Amyyy schreef:
Meer dan de helft van het land wordt gebruikt als agrarische gronden, 34 procent voor natuur en water (inclusief IJsselmeer) en maar 13 procent voor bebouwing en verkeer. Nederland is niet vol, prioriteiten liggen ergens anders.


Allereerst: interessante en moeilijke discussie.

Voor wat mezelf betreft zou ik om deze reden geen kinderen willen. (wat blijft er voor hun nog over op dit tempo) mijn vader heeft in zijn leven tijd 1 hele polder zien verdwijnen... en ze zijn nu nog hard bezig om nog meer vol te bouwen want ja dat brengt centjes op. (aldus de burgemeester)

Wat betreft de kreet: "Meer dan de helft van het land wordt gebruikt als agrarische gronden"
Ik hoor meer mensen dat roepen en zou dat toch wat meer willen nuanceren.

- Nederland heeft 1 van de meest vruchtbare gronden van heel Europa + een gunstig klimaat
dus wat een boer hier kan verbouwen lukt hem in de verste verte niet in andere delen van de wereld.
qua opbrengst en kwaliteit. (gezien de hoeveelheid honger en voedselschaarste in de wereld, misschien zouden we die boeren van ons wat meer moeten koesteren ipv ze het land uit jagen)

- Ooit wel eens stilgestaan hoeveel grond er nodig is om 1 persoon van voedsel te voorzien? Dan kom je er al snel achter dat we snel richting een bepaalde voedselafhankelijkheid van het buitenland gaan. (zeker met de huidige idiote plannen van het kabinet) Moeten we dat willen met het oog op oorlog etc?

Eens. Overal ter wereld mislukken oogsten en wij hebben vruchtbare grond, kassen en veeteelt. Dat zouden we moeten koesteren. Niet alleen om zelf betaalbaar voedsel te behouden maar juist ook als sterk exportproduct. Wat schaars is wordt duur, dus laat het in Nederland nooit schaars worden en laat Nederland er goed op verdienen bij export naar landen waar schaarste heerst. Win-win.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:27

Nou, als we veehouders en alle rechtse boomers eruit trappen is er ruimte zat :*

Doubtless

Berichten: 8531
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Nederland is vol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:29

Hear hear rien. Maar dat vergt zelfreflectie en het is natuurlijk veel makkelijker om met je vinger te wijzen naar een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:32

rien10 schreef:
Er staan blokkendozen en warehouses waar eens akkers waren.
Er komen steeds meer snelwegen.
Overal komen woningen.
Je kan er over klagen. Of je kan zien waar de werkelijke oorzaak ligt: wij.
Wij willen voor € 15,-- een rijbroek uit een chilichap land en dat kost vervoer, een warehouse.
Wij willen iedere scheet op Instagram zetten, een foto van je eten, een filmpje van je kat. En dat kost een datacenter.
Wij willen allemaal een flat of huis voor ons zelf. En dat kost woningen.
Wij willen twee, drie keer per jaar met vakantie. Dat kost vervoersbewegingen, vakantiehuizen.
Alles wat wij doen, doen we voor onszelf. De oplossing ligt ook bij onszelf: Minder veeleisend zijn.
Helemaal eens. Ik proef hier ook een hoog “not in my backyard” gehalte: flats bouwen, prima, maar ik wil er niet in wonen en het moet mijn uitzicht niet verpesten (NB: hoogbouw die nu gebouwd wordt is niet te vergelijken met die kartonnen dozen uit de jaren ‘70). Onbeperkt kunnen bestellen via Ali, moet ook kunnen, maar ik wil geen warehouse op m’n favoriete akker. En ik wil inderdaad Twitter, Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat, Telegram, Vimeo én Youtube kunnen gebruiken op hetzelfde moment, maar kan dat datacentrum dan niet gewoon in Noordoost Groningen neergezet worden, want het is zo lelijk hier in Gelderland?

Cer schreef:
Doubtless schreef:

Gek dat jij dat niet ziet. Dit is al jarenlang het stokpaardje van PVV. Die maken zich sterk voor

- Quotum op asiel
- Immigratiestop
- Beperkingen op overkomen van niet-westerse partners
- Verbod op overkomst ex-partners
- Aanvragen strenger maken

Is dat ook al gelukt? (niet dat dat moet hoor, maar hij roept wel vaker wat.. En heeft FvD niet een gedeelte van dat stokje overgenomen?)
Er zijn al beperkingen, zo is er een minimumleeftijd, moet er in de meeste gevallen eerst een inburgeringsexamen worden afgelegd in het land van herkomst, maken ex-partners helemaal geen aanspraak op gezinshereniging etc.

ravellie

Berichten: 3079
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 10:33

rien10 schreef:
Er staan blokkendozen en warehouses waar eens akkers waren.
Er komen steeds meer snelwegen.
Overal komen woningen.
Je kan er over klagen. Of je kan zien waar de werkelijke oorzaak ligt: wij.
Wij willen voor € 15,-- een rijbroek uit een chilichap land en dat kost vervoer, een warehouse.
Wij willen iedere scheet op Instagram zetten, een foto van je eten, een filmpje van je kat. En dat kost een datacenter.
Wij willen allemaal een flat of huis voor ons zelf. En dat kost woningen.
Wij willen twee, drie keer per jaar met vakantie. Dat kost vervoersbewegingen, vakantiehuizen.
Alles wat wij doen, doen we voor onszelf. De oplossing ligt ook bij onszelf: Minder veeleisend zijn.



Minder veeleisend zijn?, komt goed *\o/*

Energie prijzen fors omhoog (lees: soms gaat de gasprijs x vier.....dus allemaal duimen voor een zachte winter)
Inflatie....prijzen in de supermarkten veranderen per week, en dan in stijgende vorm
Zorg...bezuinigen.....
Woningen....ehm tja

Verder slaan de aantijgingen natuurlijk op slechts een deel van de bevolking