Oorlog Oekraïne deel 2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikkel
Berichten: 2552
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 16:42

HC, ik vind je stelling het absurde naderen. Rusland en Rusland alleen is de verantwoordelijke in deze.
Als jij je laat piepelen mij best, maar mij niet gezien.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 16-11-22 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Berichten: 29254
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 16:48

Huertecilla schreef:
Telpeva schreef:
De fout vind ik helemaal niet gelijkwaardig, het een is namelijk vanuit een agressieve actie en de ander vanuit een defensieve.


Voor jou dan; gelijkaardig.

De crux is dat een dergelijke fout grote ultieme gevolgen kan hebben. Helemaal met verkeerd inschatten van het rotjoch en hoe die deze situatie ziet, tot en met het de onafhankelijkheid uitroepen door Oekraïne.

Ik hoop dat de rest van Europa het gezond verstand heeft met héél veel voorzichtigheid en omzichtigheid met het rotjoch om te gaan.
Niet net als Oekraïne na het uitroepen dan de onafhankelijkheid continue te provoceren.

Waar ligt dan de scheidslijn tussen provoceren en niet over je heen laten lopen?

nikkel
Berichten: 2552
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 16:51

Over dat rotjoch, mag je blijkbaar niets meer zeggen, uit angst voor een reactie. Schuif je democratie en vrije meningsuiting gelijk maar aan de kant. HC enkeltje Rusland is misschien wat voor jou.

herr_balou
Berichten: 1465
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 16:54

Huertecilla schreef:
Telpeva schreef:
De fout vind ik helemaal niet gelijkwaardig, het een is namelijk vanuit een agressieve actie en de ander vanuit een defensieve.


Voor jou dan; gelijkaardig.

De crux is dat een dergelijke fout grote ultieme gevolgen kan hebben. Helemaal met verkeerd inschatten van het rotjoch en hoe die deze situatie ziet, tot en met het de onafhankelijkheid uitroepen door Oekraïne.

Ik hoop dat de rest van Europa het gezond verstand heeft met héél veel voorzichtigheid en omzichtigheid met het rotjoch om te gaan.
Niet net als Oekraïne na het uitroepen dan de onafhankelijkheid continue te provoceren.

Wat ben je toch een onvoorstelbaar bange man. Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen.

Poosje81
Berichten: 21231
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 16:55

nikkel schreef:
Over dat rotjoch, mag je blijkbaar niets meer zeggen, uit angst voor een reactie. Schuif je democratie en vrije meningsuiting gelijk maar aan de kant. HC enkeltje Rusland is misschien wat voor jou.


Genoeg mooie vrouwen daar en na de mobilisatie ook genoeg jonge mooie weduwes -O-

Echt HC, je hebt mensen die tegen een rotjoch opboksen omdat het grensoverschrijdend (letterlijk!!) gedrag vertoont en je hebt ze die achter dat rotjoch scharen zodat ze zelf geen klappen hoeven te incasseren.
Vul zelf maar in verder....

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 16:57

Zullen we niet alles steeds quoten, het was net zo fijn rustig.

nikkel
Berichten: 2552
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 17:08

HC Misschien is jouw reactie een overblijfsel uit de flower power tijd.

Janneke2

Berichten: 22945
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 18:10

Hmmm, oma heeft de flower power nog een beetje meegemaakt.

Dat was leuk, en er werd als dat zo uitkwam geprovoceerd.
En onderdrukking, dictatuur etc werd keurig bij de naam genoemd.


Vervolgens werd er iets creatiefs gedaan. 'Ludieke aksie.'
(Dus nee, HC heeft het elders vandaan.)

Babootje

Berichten: 26481
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 18:52

Ailill schreef:
Zullen we niet alles steeds quoten, het was net zo fijn rustig.


Precies :D :D
Als jullie allemaal HC nu onder de foei knop zetten scheelt dat een stuk irritatie.
Ik kom echt niet in de verleiding zijn berichten te openen.

Huertecilla

Berichten: 26877
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 18:55

mysa schreef:
Oekraïne en provoceren vind ik in dit geval een contradictio. Een land dat aangevallen en bezet wordt kun je niet betichten van provocatie. Wat ze ook zeggen.



Geschiedenis is blijkbaar niet het sterkste punt van het collectieve geheugen hier :roll:

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 19:07

Ailill schreef:
Zullen we niet alles steeds quoten, het was net zo fijn rustig.

Dank voor de reminder.

herr_balou
Berichten: 1465
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 20:39

Huertecilla schreef:
Geschiedenis is blijkbaar niet het sterkste punt van het collectieve geheugen hier :roll:

Je spreekt over jezelf? Je bent zeker zo'n type dat met CCCP/USSR, Mao en Cuba t-shirtjes e.d. rondloopt...

BigOne
Berichten: 38522
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 20:49

Huertecilla schreef:
mysa schreef:
Oekraïne en provoceren vind ik in dit geval een contradictio. Een land dat aangevallen en bezet wordt kun je niet betichten van provocatie. Wat ze ook zeggen.



Geschiedenis is blijkbaar niet het sterkste punt van het collectieve geheugen hier :roll:

Zullen we het dan even over de geschiedenis van Spanje hebben? Hou toch op,Oekraïne is een onafhankelijk land in Europa. Dat jij en Putin dat betwisten zegt meer over jou dan over ons, met ons collectief geheugen.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 21:12

BigOne schreef:
Huertecilla schreef:


Geschiedenis is blijkbaar niet het sterkste punt van het collectieve geheugen hier :roll:

Zullen we het dan even over de geschiedenis van Spanje hebben? Hou toch op,Oekraïne is een onafhankelijk land in Europa. Dat jij en Putin dat betwisten zegt meer over jou dan over ons, met ons collectief geheugen.



Spanje? Dat land heeft toch geen bestaansrecht? Die lopen al te provoceren sinds ze onafhankelijk zijn van Oostenrijk. Het is dat de Habsburgers geen kernwapens hadden...
:+
Laatst bijgewerkt door Giolli op 17-11-22 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast

BigOne
Berichten: 38522
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 22:09

Wel goed quoten Oomens, nu is het alsof ik iets zeg maar dat zijn iemand anders z’n woorden :+

irmaz

Berichten: 4901
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 22:18

Hihi, dit topic wordt aardig grappig zo. Zeker als je de helft van de onzin niet kunt zien :))

Even een opmerking en advies:
De vele weduwes in Rusland hebben ook als extra aanlokkelijke feature een Lada [&]

Een rotjoch moet je altijd! Ik herhaal: Altijd! zo snel mogelijk en zo hard mogelijk op zijn bek slaan _-:(

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 22:19

BigOne schreef:
Wel goed quoten Oomens, nu is het alsof ik iets zeg maar dat zijn iemand anders z’n woorden :+

Excuseer, te laat opgemerkt om het zelf aan te passen.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 22:26

irmaz schreef:
Een rotjoch moet je altijd! Ik herhaal: Altijd! zo snel mogelijk en zo hard mogelijk op zijn bek slaan _-:(

Ongeacht de consequenties? Soms kun je beter af zijn door zo iemand deels zijn zin te geven, te laten uitrazen op zijn huidige slachtoffer, en te hopen dat hij als volgende slachtoffer eerder iemand anders kiest dan jou.
Ethisch misschien te betwisten, maar wel pragmatisch.

De grote vraag is dan wel: laat je hem álles doen met zijn huidige slachtoffer of moet je toch ergens een grens trekken?
Tweede vraag: hoe zeker ben je dat hij niet alsnog op enig moment jou te grazen neemt?

irmaz

Berichten: 4901
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 23:27

oomens schreef:
irmaz schreef:
Een rotjoch moet je altijd! Ik herhaal: Altijd! zo snel mogelijk en zo hard mogelijk op zijn bek slaan _-:(

Ongeacht de consequenties? Soms kun je beter af zijn door zo iemand deels zijn zin te geven, te laten uitrazen op zijn huidige slachtoffer, en te hopen dat hij als volgende slachtoffer eerder iemand anders kiest dan jou.
Ethisch misschien te betwisten, maar wel pragmatisch.

De grote vraag is dan wel: laat je hem álles doen met zijn huidige slachtoffer of moet je toch ergens een grens trekken?
Tweede vraag: hoe zeker ben je dat hij niet alsnog op enig moment jou te grazen neemt?

Ja ondanks de consequenties want die zijn op deze manier vrijwel nihil, terwijl wanneer je angst laat zien je voor altijd het pispaaltje blijft.

Een bully is nooit uitgeraasd, die pakt gewoon alle makkelijke prooien die voorbij komen. Wanneer hij eenmaal duidelijk heeft dat jij je niet als prooi gaat gedragen, no matter what, en hij waarschijnlijk klappen op de koop toe krijgt blijft hij voor altijd uit je buurt. Rotjongens zijn per definitie lafaards en om dat te verbloemen gaan ze op zoek naar een zwakkere prooi om zichzelf sterker te voelen.

Cowboy55
Berichten: 8529
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 23:31

oomens schreef:
irmaz schreef:
Een rotjoch moet je altijd! Ik herhaal: Altijd! zo snel mogelijk en zo hard mogelijk op zijn bek slaan _-:(

Ongeacht de consequenties? Soms kun je beter af zijn door zo iemand deels zijn zin te geven, te laten uitrazen op zijn huidige slachtoffer, en te hopen dat hij als volgende slachtoffer eerder iemand anders kiest dan jou.
Ethisch misschien te betwisten, maar wel pragmatisch.

De grote vraag is dan wel: laat je hem álles doen met zijn huidige slachtoffer of moet je toch ergens een grens trekken?
Tweede vraag: hoe zeker ben je dat hij niet alsnog op enig moment jou te grazen neemt?


Vanuit mijn ervaring met rotjochies: als het rotjoch jouw buurt binnen komt om rotzooi te schoppen verzamel je een groepje en schop je m helemaal verrot. Zoals we vroeger zeiden: Schoppen en blijven schoppen tot je voet vast zit.

Wat je NIET moet doen is de buurt van het rotjoch in gaan om m op te zoeken. Dan creeer je een situatie waarbij andere jochies in die buurt zich geroepen voelen om de buurt te verdedigen, zelfs als ze een hekel hebben aan het rotjoch. In goed Nederlands: He may be a fool but he’s our fool. Ze hebben misschien ook een hekel aan hun rotjoch maar het is niet aan jou om in HUN buurt HUN rotjoch te corrigeren. Dat is aan hen, niet aan jou.

Ofwel: verdedig de buurt Oekraïne maar ga never nooit niet de buurt Rusland in. Laat de jochies in Rusland hun rotjoch maar verrot schoppen.

pien_2010

Berichten: 43834
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 08:49

Rotjochie vind ìk veel te vriendelijk voor die oorlogscriminelen. Verder eens met Cowboy55 .

nikkel
Berichten: 2552
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 09:57

Cowboy 55 mee eens.

martichr
Berichten: 1176
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 11:18


pien_2010

Berichten: 43834
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 11:51

https://mobile.twitter.com/Isa_Yusibov/ ... 0776232960

Zelensky is vrij stellig dat het geen Oekraïne afweer was, maar een Russische raket.
Isa zei het al van meet of aan en blijft erg stellig en zou ñiet de 1ste keer zijn dat hij gelijk had.

Op zijn minst pikant te noemen.

pien_2010

Berichten: 43834
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 12:36

Hier een filmpje gericht aan Belarus soldaten die moeten vechten tegen Oekraïne. Ze krijgen 3 mogelijkheden:
1. Wapens kogels uit verwijderen, witte vlag hijsen en dan kunnen ze kiezen of terug naar Belarus of in een kamp als ze bang zijn voor repercussies;
2. Als het tot gevechten komt en ze verliezen, dan detentie kamp waar geneve regels gelden en waar ze of zijn tot het eind vd oorlog of uitgeruild worden. Zowel optie 1 als 2 is bellen met het thuisfront mogelijk via Oekraïne telefoons.
3. Via doodskist terug naar Belarus.

Het filmpje zit kunstig in elkaar.

https://twitter.com/DefenceU/status/159 ... T8l0KuPBcw