Oorlog Oekraïne deel 2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 13:09

irmaz schreef:
Er wordt in toenemende mate het GPS signaal van vliegtuigen verstoord boven Europa. Dit heeft niet alleen consequenties voor militaire vliegtuigen maar ook voor de burgerluchtvaart en kan tot gevaarlijke situaties lijden. Hier is een account te vinden die daar (privé-)onderzoek naar doet. Zeer waarschijnlijk komt de verstoring vanuit Kaliningrad en is sinds december vorig jaar flink opgevoerd. Opvallend is dat het vaak 'snachts gebeurd en vaak rond dezelfde tijd wordt aangezet.
Citaat:
De afgelopen 46 uur was Baltic Jammer actief in de zuidelijke Baltische staten.

Bij minstens 873 unieke vliegtuigen is de navigatieapparatuur vastgelopen. Stuk voor stuk passagiersvliegtuigen gevuld met burgers.

Bijvoorbeeld Ryanairs SP-RKS heeft al minstens twee uur geen GPS meer tijdens het in- en uitgaan van Vilnius.
https://twitter.com/auonsson/status/1769101387281916116


Gisteren werd tijdens het nieuws uitgelegd hoe het werkt en de piloot gaf aan dat het o.a daarom al zo belangrijk is dat er altijd twee piloten blijven. Dit omdat alle piloten zonder navigatie systeem kunnen navigeren alleen vraagt het iets meer tijd. Als je met zijn tweeën bent is die tijd er royaal want de een vliegt dan op het navigeren van beiden.
Dus het is lastig maar ongevaarlijk als er twee piloten zijn. Het risico wat het geeft is dat je perongeluk komt in luchtruim waar je niet wil of mag zijn.

mysa

Berichten: 10540
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 13:17

Er is al eens bijna een vliegtuig het Iraanse luchtruim binnen gevlogen..
Het satellietsysteem kan over grote afstanden verstoord worden, zelfs tot in Azië, las ik ergens.

tamary

Berichten: 29229
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 13:28

Dat betekent eigenlijk dat piloten consequent de gps moeten controleren of die klopt. En als dat met vliegtuigen zo makkelijk kan, dan is iets als zelfrijdende auto's ook geen optie meer.

Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 13:34

Ik krijg een ietwat onpasselijk gevoel van die laatste berichten...
Woon onder de aanvliegroute van Zaventem :=

Cowboy55
Berichten: 8518
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 13:38

Pandora2 schreef:
Ik krijg een ietwat onpasselijk gevoel van die laatste berichten...
Woon onder de aanvliegroute van Zaventem :=


Niet meer lang _O- :')

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 13:38

Pandora2 schreef:
Ik krijg een ietwat onpasselijk gevoel van die laatste berichten...
Woon onder de aanvliegroute van Zaventem :=


Als de navigatie klopt gaat dat dus gewoon goed. Zo niet is het probleem elders en niet boven jouw huis.

Hahaha Cowboy _O-

Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 14:40

Cowboy55 schreef:
Pandora2 schreef:
Ik krijg een ietwat onpasselijk gevoel van die laatste berichten...
Woon onder de aanvliegroute van Zaventem :=


Niet meer lang _O- :')


_O- ~~}>

Klopt Pien, alleen moeten ze dan de landingsbaan geen kilometertje eerder op de navigatie hebben ... }>

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 21:41

Poeting win de verkiezingen met ruim 87% van de stemmen.
In Praag heeft hij maar liefst 4% van de stemmen gehaald....

Opmerkelijk bericht van de kleinzoon van Stalin:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/8399234 ... in-dood-is
Dat Poetin vervangen wordt blijft een hardnekking rondgaand bericht.

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 09:22

Volgens mij slikt hij prednison. Daar verander je enorm van. Het is een goed werkend medicijn maar je wordt er vaak opgeblazen van en rond. Dus ik geloof dit verhaal niet zo.

Cowboy55
Berichten: 8518
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 09:29

pien_2010 schreef:
Volgens mij slikt hij prednison. Daar verander je enorm van. Het is een goed werkend medicijn maar je wordt er vaak opgeblazen van en rond. Dus ik geloof dit verhaal niet zo.


Hij heeft idd een Prednison-hoofd. Maar zo'n middel krijg je niet voor een ingegroeide teennagel. Dan is er wel iets serieus mis. Bovendien is het volgens mij een maskeringsmiddel in de zin van: het lost niks op, het maskeert alleen onderliggend lijden.

Heb het ook wel eens gezien bij dieren die 'aan het eind van de rit zijn': krijgen ze een prednison kuur en is de eigenaar wil helemaal blij: "Hij lijkt weer net een pup zo levendig!"......totdat de kuur 1-2 weken later uitgewerkt is en de hond/kat nog steeds 'aan het eind van de rit' is.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 09:50

Zelfs al is hij al 30 jaar dood….maakt dat dan concreet een verschil voor Oekraine?

De hele wereld zou er schande over spreken en boe roepen, maar wat gaan ze dan concreet doen?
Zou wel goed materiaal zijn voor een film.

mysa

Berichten: 10540
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 09:55

Prednisonhoofd inderdaad. Niet alleen rond maar ook vaak wat roder.Al is dat natuurlijk te camoufleren voor de camera's.

Het kan trouwens ook aardig op je gemoed werken. Ik werd er euforisch van, alleen bij de laatste twee kuren juist een beetje gedeprimeerd. Heel lang geslikt in het verleden.

Ik gok dat, als hij idd aan de prednison zit, hij ook euforisch is. En overmoedig?

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:05

Sizzle schreef:
Zelfs al is hij al 30 jaar dood….maakt dat dan concreet een verschil voor Oekraine?

De hele wereld zou er schande over spreken en boe roepen, maar wat gaan ze dan concreet doen?
Zou wel goed materiaal zijn voor een film.


Dan zit hij er niet rechtmatig. Poetins leiderschap wordt internationaal bezien overigens nu ook niet erkend door het buitenland, want de verkiezing is overduidelijk niet vrij geweest. Maar als de russen in Rusland erachter komen dat de Poetin eigenlijk niet bestaat, weet ik niet wat er in Rusland zelf gebeurt. Onder de bovenlaag borrelt het nu al behoorlijk. Er is weerstand, maar die groeit door deze verkiezing ook.

Ik heb de Poetin die zijn hand moest vastpakken en met die hand ook de tafel om het trillen te maskeren al een tijdje niet meer gezien. De Poetin die niet erg zeker uit het vliegtuig kwam, etc. De Poetin die we nu zien ziet er fit uit. En het is wel bekend dat er dubbels zijn die worden ingezet. Als Poetin nog leeft zou dat minder erg zijn. Maar als ie dood is....
Laatst bijgewerkt door Babootje op 18-03-24 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55
Berichten: 8518
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:05

Sizzle schreef:
Zelfs al is hij al 30 jaar dood….maakt dat dan concreet een verschil voor Oekraine?

De hele wereld zou er schande over spreken en boe roepen, maar wat gaan ze dan concreet doen?
Zou wel goed materiaal zijn voor een film.


Zoiets als Face Off bedoel je, waarbij iemand letterlijk het gezicht van een ander over neemt?

mysa

Berichten: 10540
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:14

Zag net percentages van uitslagen buiten Rusland: bijna overal krijgt hij maar een paar procent. Behalve in Griekenland en Italië; daar rond de 50 en 40%.

Zitten daar zoveel Poetin-adepten?
Zitten

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 10:25

Cowboy55 schreef:
Sizzle schreef:
Zelfs al is hij al 30 jaar dood….maakt dat dan concreet een verschil voor Oekraine?

De hele wereld zou er schande over spreken en boe roepen, maar wat gaan ze dan concreet doen?
Zou wel goed materiaal zijn voor een film.


Zoiets als Face Off bedoel je, waarbij iemand letterlijk het gezicht van een ander over neemt?


Zoiets :D
Of een kloon, geheime tweeling, you name it.

Misschien dat het inderdaad voor een omslag zou zorgen in Rusland zelf. Anderzijds….als een dode Putin je ook uit het raam kan kiepen dan is dat net zo intimiderend en mompel je wellicht toch maar gewoon in je vuist.

Geen idee, maar het zou wel fascinerend zijn om te zien hoe de wereld daar op gaat reageren.
Net zo goed begint het midden oosten keihard te lachen en zegt: dat wisten we toch al jaren.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:27

Tja hij wordt ook gewoon ouder natuurlijk. Dan veranderen mensen sowieso ook. Ik schrok een paar jaar geleden hoe Hillary Clinton er uit zag tijdens een gesprekje op TV, bij haar thuis. Zo'n rond, verouderd hoofdje. Maar als ze dan weer bij een officieel studio-interview op komt draven helemaal in de make-up en met perfecte verlichting, dan leek het toch wel weer okee zeg maar.

Van 1 persoon bestaan er zoveel verschillende "looks" in foto's en filmpjes dat ik het erg lastig vind om te zeggen in dat filmpje zie je een ander dan daar.

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:34

Ik vind het een te hoog complottheorie gehalte hebben om er in dit topic, waarin we proberen recht te doen aan de actualiteit, een serieuze plek voor in te ruimen.

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:34

Griekenland en Italie hebben naast Hongarije en Oostenrijk in 2016 ook tegen sancties tegen Rusland gestemd.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-24 10:35

mysa schreef:
Zag net percentages van uitslagen buiten Rusland: bijna overal krijgt hij maar een paar procent. Behalve in Griekenland en Italië; daar rond de 50 en 40%.

Zitten daar zoveel Poetin-adepten?
Zitten


Van Griekenland weet ik het niet, maar Rome en Moskou zijn historisch al heel lang dikke vrienden.
Tevens zit er veel extreem rechtse invloed.

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:51

pien_2010 schreef:
Ik vind het een te hoog complottheorie gehalte hebben om er in dit topic, waarin we proberen recht te doen aan de actualiteit, een serieuze plek voor in te ruimen.


Deze Poetin zie ik niet meer. Als Poetin echt parkinson zou hebben (waar dit wel erg op lijkt), dan zou hij wellicht nu niet meer "toonbaar" zijn in het openbaar. Vind ik niet raar dat hij dan 1 of meer dubbelgangers heeft. Bij Biden zie je ook dat zijn broosheid niet meehelpt in de verkiezingen. Ook Poetin zal fitheid uit moeten stralen. Die hij wellicht zelf niet meer heeft.

https://twitter.com/search?q=putins%20h ... uery&f=top
https://twitter.com/ChrisTheTwinDad/sta ... 4272003075
Laatst bijgewerkt door Babootje op 18-03-24 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa

Berichten: 10540
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:53

Sizzle schreef:
mysa schreef:
Zag net percentages van uitslagen buiten Rusland: bijna overal krijgt hij maar een paar procent. Behalve in Griekenland en Italië; daar rond de 50 en 40%.

Zitten daar zoveel Poetin-adepten?
Zitten


Van Griekenland weet ik het niet, maar Rome en Moskou zijn historisch al heel lang dikke vrienden.
Tevens zit er veel extreem rechtse invloed.


Oké maar het gaat dus om Russische stemgerechtigden.

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 10:56

Sizzle schreef:
mysa schreef:
Zag net percentages van uitslagen buiten Rusland: bijna overal krijgt hij maar een paar procent. Behalve in Griekenland en Italië; daar rond de 50 en 40%.

Zitten daar zoveel Poetin-adepten?
Zitten


Van Griekenland weet ik het niet, maar Rome en Moskou zijn historisch al heel lang dikke vrienden.
Tevens zit er veel extreem rechtse invloed.


mysa schreef:
Oké maar het gaat dus om Russische stemgerechtigden.


Als een land zo pro-Russisch is zullen er ook best veel Russen zitten. Die dus pro Poetin zijn.

mysa

Berichten: 10540
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 11:00

Ja, ben niet zo scherp vandaag blijkbaar. :)

irmaz

Berichten: 4852
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 12:37

:wow: Zwitserland in de EU?
Tweet Ursula vd Leyen
Citaat:
Beste @violapamherd
ontmoeten we elkaar op een cruciaal moment voor de betrekkingen tussen de EU en Zwitserland.

Klaar om onderhandelingen te starten over een gemoderniseerd partnerschap dat resultaten oplevert voor onze burgers.

De basis is gelegd.

Laten we de onderhandelingen nog dit jaar afronden.
https://twitter.com/vonderleyen/status/ ... 3365749882
NAVO next <<)