Keuringsdienst van waarde, ogen afknippen van kweekgarnalen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prompter

Berichten: 11168
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Keuringsdienst van waarde, ogen afknippen van kweekgarnalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 08:59

Ik bedoelde het eigenlijk meer in het algemeen, ook hier in het rijke westen zijn er dieren met pijn en ongemak, veroorzaakt door mensen.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 09:49

Mkango schreef:
Maarreh, karuna, was jij niet degene die een hele vriezer vol vlees had dat bijna weggegooid moest worden? Iets met een pot en een ketel.

WildDreams schreef:
Wat leven we toch in een zieke wereld. Hoe bedenk je het. De mens had eigenlijk nooit zo ver moeten komen.
Bij dit soort dingen ben ik toch blij dat ik vegetarisch ben. Vlees is lekker, maar absoluut niet het dierenleed waard. Gelukkig is er ondertussen ook super veel lekker vegetarisch “vleesch” :)
En zelfs vegetarische zalm. :9 Qua textuur wat anders dan "echte" zalm, steviger, maar zeker niet vies.

tita schreef:
Nou vegetarisch vlees is niet lekker
Ik probeer elke x iets maar tis allemaal rubber

Welk vegetarisch vlees is echt lekker mals?
Ik probeer te minderen
Kipstuckjes, Mc2 burger, vega rookworst, de spekjes, shoarma en gyros van Vivera... Er zijn daarnaast ook gerechten zonder een lap biefstuk los op je bord hè? :+


waarom die sneer naar Karuna? Als alleen perfecte mensen nog iets mogen aankaarten verandert er nooit iets. Iedereen heeft weleens iets wat anders had gekund. Daarbij zijn de meeste mensen leerbaar en veranderbaar. Ik ben blij dat ze het noemt, want ik wist het niet.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Keuringsdienst van waarde, ogen afknippen van kweekgarnalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 09:58

ik woon trouwens in dl. Nu hebben ze begin dit jaar bedacht dat uit angst voor afrikaanse zwijnenpest alle varkens binnen moeten of je moet een vergunning aanvragen. Er stond serieus:heeft u uw varken alleen in huis? Dan is er geen probleem.
Het interesseert ze geen fluit als de dieren omkiepen, puur commercieel belang. Vorige week stond er een dierenarts van vet amt. Geen idee wat ze wilde, mijn varlens lopen zonder vergunning buiten (wel dubbele omheining). Ik vind het totaal debiel dat we dieren hun natuurlijke gedrag verbieden, puur om ons varkenslapje zeker te stellen. Wanneer hebben we toch bedacht dat we dieren mogen gebruiken naar hoe het ons past?

anjali
Berichten: 15140
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Keuringsdienst van waarde, ogen afknippen van kweekgarnalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 15:07

Ik vind deze soorten van dierenmishandeling onvoorstelbaar.Eerlijk waar,ik zou veel liever sterven dan meedoen aan zoiets.Een echte Jain trouwens gaat inderdaad liever dood dan aan geweld t.o.v. levende wezens zich schuldig te maken. Zullen dus ook in extreme omstandigheden geen vlees gaan eten. Onbegrijpelijk dat sommige mensen zoiets lekker kunnen vinden. En ook over geld verdienen gaat het dan niet want juist in het arme land India zijn de meeste vegetariers. Die denken eerder aan hun ziel dan aan materiele winsten die je toch niet kunt meenemen naar je volgend leven.De Jains althans en Hindoe's van de hogere kasten.

Captain

Berichten: 21402
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 15:39

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de regels geformuleerd. Blijf inhoudelijk reageren en niet tegen medegebruikers persoonlijk gericht.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 13-10-22 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht tegen de regels geformuleerd

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Keuringsdienst van waarde, ogen afknippen van kweekgarnalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 19:32

Captain, wat doet Anjali nu weer verkeerd? Welgeteld 2 zinnen gaan over haar, met een gevoel wat ik goed kan begrijpen en waar ik jaloers op ben dat ze daadwerkelijk zichzelf iets kan ontzeggen voor haar principes. Ik wil het en lukt steeds beter, maar te vaak ga ik voor gemak en het bekende.
Verder interessant, maar ik begrijp het niet. Het gaat wel over geld. olgens mij. Alleen hechten ze er minder waarde aan in culturen waar dit leven als een tijdelijke toestand van iets groters gezien wordt. Hier is toch meer:ach, we zijn hier 80 jaar. Kan ons het schelen. Als je gelooft in hiernamaals en meerdere levens en dat je acties in dit leven gevolgen hebben voor de eeuwigheid leef je anders dan wanneer je denkt dat dit het is.

Nielojram

Berichten: 7815
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 19:56

elnienjo schreef:
Nee zolang het nog beschikbaar en betaalbaar is eet ik garnalen. We moeten het er nu nog van nemen voor de voedselcrisis toeslaat en lekkere dingen alleen nog door de rijken te veroorloven zijn.


Urbanus schreef:
Laat mij maar lekker elke week gewoon een pondje Hollandse garnalen halen. Die gekweekte rotzooi smaakt nergens naar.

:j
Die 'gekweekte rotzooi' moet altijd enorm aangemaakt worden met knoflook.. Want voor de rest zit er geen smaak aan.

De Hollandse garnaal, lekkerste van allemaal ;-)

En dan met een eigengemaakt whiskeysausje, drupje limoen, grove peper en wat bladsla&komkommer ( zonder schil) gehakt( niet snijden, hakken) als bedje :P

anjali
Berichten: 15140
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 12:56

IHN schreef:
Captain, wat doet Anjali nu weer verkeerd? Welgeteld 2 zinnen gaan over haar, met een gevoel wat ik goed kan begrijpen en waar ik jaloers op ben dat ze daadwerkelijk zichzelf iets kan ontzeggen voor haar principes. Ik wil het en lukt steeds beter, maar te vaak ga ik voor gemak en het bekende.
Verder interessant, maar ik begrijp het niet. Het gaat wel over geld. olgens mij. Alleen hechten ze er minder waarde aan in culturen waar dit leven als een tijdelijke toestand van iets groters gezien wordt. Hier is toch meer:ach, we zijn hier 80 jaar. Kan ons het schelen. Als je gelooft in hiernamaals en meerdere levens en dat je acties in dit leven gevolgen hebben voor de eeuwigheid leef je anders dan wanneer je denkt dat dit het is.

Dank voor je vriendelijke woorden.Ik heb helemaal niet het gevoel dat ik me iets ontzeg hoor want ik zou het helemaal niet lekker vinden om zulke zielige garnalen etc. te eten. Er is meer dan genoeg ander smakelijk voedsel waar geen dierenleed aan kleeft en daar kan ik met een goed geweten van genieten.

mvdbijl

Berichten: 3676
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 13:22

Goed dat dit soort dingen aan het licht komen, ook die hele sushi hype, het levert hoop leed is vissenland op..

Iedereen moet zelf weten wat hij/zij eet maar verdiep je eens in wat je eet en of je dat wat verantwoorder kan, de oplossingen zijn vaak heel gemakkelijk.

Telpeva

Berichten: 14759
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 13:44

Wat is het dierenleed achter sushi? Ik heb gegoogled maar kreeg alleen advertenties van restaurants, thuisbezorgd etc.
Google wordt echt steeds waardelozer wat dat betreft... :roll: zijn er dingen waar je op kan letten bji sushi?

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 19:01

Er zit zalm in sushi. Zeker de goedkopere zalm is meestal kweekzalm. Bio industrie voor zalm zeg maar. Daar is nog wel een keuringsdienst aflevering over te vinden.
Veel andere kweekvis wordt ook dieronvriendelijk gehouden

Achterom
Berichten: 23042
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 19:08

Natascha schreef:
Er zit zalm in sushi. Zeker de goedkopere zalm is meestal kweekzalm. Bio industrie voor zalm zeg maar. Daar is nog wel een keuringsdienst aflevering over te vinden.
Veel andere kweekvis wordt ook dieronvriendelijk gehouden

Panga filet bijvoorbeeld, die hoef ik dus ook écht niet meer :n

Telpeva

Berichten: 14759
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Keuringsdienst van waarde, ogen afknippen van kweekgarnalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 07:59

Ik zal eens naar de aflevering over zalm zoeken, thanks!