Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:43


Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:45

Omroep Brabant komt met het volgende bericht: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/416 ... -in-waspik

Dat staat vol met woorden als 'mogelijk', 'niet duidelijk' en 'niets uitsluiten'. Je kunt niets anders doen dan afwachten.

Het andere bericht van Omroep Brabant heeft ook een update gekregen:

Citaat:
Zoekactie naar oliesporen of auto
Er ontstond ophef nadat mogelijk een auto in het water (Kerkvaart) zou zijn gevonden aan de Hooiweg in Waspik. De politie kwam eerst met de verklaring dat de vondst van het voertuig compleet los stond van de zoekactie. Later kwam ze hierop terug.

Er zou olie op het water gelegen hebben. Daardoor kwam een melding van auto te water binnen bij de meldkamer. "Vanwege de oliesporen zijn we wel aan het zoeken. Of het echt om een auto gaat., weten we nog niet."

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110762
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-22 17:53


Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:54

Dat is het artikel van de link in mijn laatste bericht, maar dat is ook alweer geüpdate zie ik. Idd vooralsnog alleen sporen, geen auto.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110762
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-22 17:55

Oh sorry, had de link even snel geplaatst onder het eten maken, dus nog niet terug gelezen!

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:00


Amado7

Berichten: 10738
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:05

Wat heftig voor familieleden en kennissen. Ik hoop dat ze beide in goede gezondheid aangetroffen worden.

DuoPenotti

Berichten: 29880
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:07

Dat is waar Karin

Maar van Omroep Brabant weet ik dat ze in het verleden (nu weet ik niet meer) wel eens foto's van dodelijke slachtoffers naar buiten hebben gebracht waar de familie nog niet op de hoogte was.
Of ja het slachtoffer onder een laken maar wel voertuig duidelijk in beeld.

Want ja die wilde wel even scoren op het eerste nieuws :r
Daar hoef je dan geen heel filmploeg voor te hebben om ver over de schreef te gaan

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:09

Wat erg voor beide families :(:)

Wat ik begrijp is dat Amber Alerts vaak worden uitgegeven bij vergissingen die als ernstig bedreigend worden beschouwd? Want niet voor elk vermist kind komt een Amber Alert, waar zit het onderscheid?

Ibbel

Berichten: 49218
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:12

Kind heeft medische zorg nodig, medicijnen ed. Dus dat is hier de reden voor de amber alert.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:14

Oh ja, logisch. Hetzelfde met Gino. Waarom wordt besloten voor hem wel een Amber Alert uit te zetten? Omdat de omstandigheden verdacht en zorgwekkend zijn? Voor tig vermiste kinderen is geen AA.

DuoPenotti

Berichten: 29880
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:16

Citaat:
De Nationale Politie hanteert strikte criteria voor het uitsturen van een AMBER Alert:

het kind is (zeer waarschijnlijk) ontvoerd door een onbekend persoon of personen, of het kind is vermist en er bestaat direct gevaar voor het leven van het kind.

het vermiste kind moet jonger zijn dan 18 jaar.

er is voldoende informatie over het slachtoffer, een mogelijke ontvoerder of een gebruikte auto, zodat met een AMBER Alert de kans vergroot wordt dat het kind gelokaliseerd kan worden.

het AMBER Alert moet zo snel mogelijk na de ontvoering of vermissing worden gebruikt


Misschien te weinig info bekend. Dat ze misschien denken aan weglopen of zo?

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:19

Idd is het criterium dat het kind in levensgevaar is. Dat kan natuurlijk op verschillende manieren.

Van Politie.nl: https://www.politie.nl/informatie/wat-i ... alert.html

Citaat:
Met AMBER Alert vraagt de politie burgers om landelijk of regionaal uit te kijken naar een vermist kind in levensgevaar.

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:22

Het Amber Alert is ook in het leven geroepen na de vermissing en moord op Amber Hagerman

Dorus

Berichten: 13230
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:24

Hij komt net ook twee keer voorbij op NPO2, voor en na het 18u journaal. Daarin werd overigens ook gesproken over aangetroffen olie en remsporen, niet over een gevonden auto.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:29

Pffff dit nieuws laat mij al de hele dag niet los. Tussen werk door af en toe nieuws gecheckt. Hoe dan he....2 personen zomaar vd aardbodem verdwenen. Zo heftig ...ik duim mee!

Caitlin_K
Berichten: 3768
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:37

Heftig hoor.
De verhalen onder de FB berichten zijn naar. Zo heb ik ook voorbij zien komen dat iemand zei een collega van de begeleidster te zijn, en dat de begeleidster(oid.) de berichten in de groepsapp las. Vind dat best heftige informatie om dat onder het bericht van de moeder van het meisje te zetten.
Doe het dan privé of licht de politie in, daardoor zijn mensen ook weer gaan speculeren.

Hoop heilig dat beide in goede, veilige gezondheid terug worden gevonden.

pmarena

Berichten: 48235
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:42

He get nog niet gevonden... ik snap de speculaties overigens wel, ik zag dat amber alert op mijn telefoon en vond de tekst ook zo geschreven dat je in eerste instantie de indruk kreeg dat ze zeg maar onrechtmatig door de begeleider was meegenomen ofzo....

Hopelijk komen ze beiden snel terecht :(:)

Fokker321
Berichten: 502
Geregistreerd: 16-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:46

Caitlin_K schreef:
De verhalen onder de FB berichten zijn naar. Zo heb ik ook voorbij zien komen dat iemand zei een collega van de begeleidster te zijn, en dat de begeleidster(oid.) de berichten in de groepsapp las.

:\
Oh wat erg
;(

Dit is inderdaad geen fijne info om zo te plaatsen. Brrr ik krijg er rillingen van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:48

Caitlin_K schreef:
Heftig hoor.
De verhalen onder de FB berichten zijn naar. Zo heb ik ook voorbij zien komen dat iemand zei een collega van de begeleidster te zijn, en dat de begeleidster(oid.) de berichten in de groepsapp las. Vind dat best heftige informatie om dat onder het bericht van de moeder van het meisje te zetten.
Doe het dan privé of licht de politie in, daardoor zijn mensen ook weer gaan speculeren.

Hoop heilig dat beide in goede, veilige gezondheid terug worden gevonden.


Waarom dit soort berichten nog verder verspreiden door het hier te benoemen? Dan ben je zelf net zo fout..

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:48

De auto is nog niet gevonden! Wordt nu gezegd op rtl boulevard

DuoPenotti

Berichten: 29880
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:51

Relaxed schreef:
Caitlin_K schreef:
Heftig hoor.
De verhalen onder de FB berichten zijn naar. Zo heb ik ook voorbij zien komen dat iemand zei een collega van de begeleidster te zijn, en dat de begeleidster(oid.) de berichten in de groepsapp las. Vind dat best heftige informatie om dat onder het bericht van de moeder van het meisje te zetten.
Doe het dan privé of licht de politie in, daardoor zijn mensen ook weer gaan speculeren.

Hoop heilig dat beide in goede, veilige gezondheid terug worden gevonden.


Waarom dit soort berichten nog verder verspreiden door het hier te benoemen? Dan ben je zelf net zo fout..

precies dit dacht ik ook, zo gaat het speculeren hier ook weer verder.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:53

De oproep van de moeder van het meisje zag ik gisteravond al op fb. Verschrikkelijk zo in onzekerheid te zijn. De begeleidster is al zeker 2 jaar betrokken bij de zorg voor dit meisje, dus daaruit zou ik voorzichtig hopen dat ze in ieder geval niet opzettelijk het meisje in gevaar bracht.

Ragdollcat
Berichten: 14678
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 19:58

In Amsterdam stond zelfs de Amber alert op een digitale bord langs de weg: kia zwart met de autokenteken ervan erop vermeld en als iemand het ziet… bel 112


Duimen maar dat het voor beide meiden goed afloopt!

Al vrees ik wel het ergste.

Caitlin_K
Berichten: 3768
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:01