Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 10:21

poes schreef:
En de auto lag blijkbaar ook ver weg van de banden sporen.

Maar goed logisch nadenken en jouw posts sabri zijn geen dingen waar ik een verband zie dus agree to disagree.

Als zo’n hamer even nuttig was als een airbag, lag het in elke auto. Ja het kan je leven redden maar het zal nooit zo nuttig zijn als airbags.


Een wagen heeft wielen, kan door de lucht vliegen, en met vaart is toch logisch dat ie verderop kan liggen?

Brandmelders waren eerst ook niet verplicht in huizen, dus was eerst ook maar niet nuttig?
Natuurlijk is zo life hammer belangrijk. Net zoals een airbag. Zeker als je langs sloten rijdt.

secricible

Berichten: 25707
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 10:24

Ik snap vooral niet hoe het kan dat op zo'n druk punt niemand de auto van de weg heeft zien gaan.... Mijn hoofd kan dat niet bevatten, ik vind het zo'n eng idee dat je dan gewoon spoorloos kan zijn.

Zebrastreep

Berichten: 9832
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 10:26

Waarom blijven mensen zo speculeren?

Wie weet of er iemand van de familie of vriendengroep hier meeleest is niet fijn om dan zulke speculaties te lezen.


Het maakt voor nu niet meer uit waarom ze niet eerder gevonden zijn. Kunnen we wel over doorpraten maar wat voegt dan nu op dit moment nog toe. Iedereen heeft zijn of haar stinkende best gedaan met zoeken en iedereen zal zich schuldig voelen en enorm balen.

Dan zijn zulke reacties echt niet heel fijn.

prompter

Berichten: 11246
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 10:32

secricible schreef:
Ik snap vooral niet hoe het kan dat op zo'n druk punt niemand de auto van de weg heeft zien gaan.... Mijn hoofd kan dat niet bevatten, ik vind het zo'n eng idee dat je dan gewoon spoorloos kan zijn.


Ik ben ook wel eens de enige die een bepaalde afslag neemt, voor en achter me even niemand. Het is in een seconde gebeurt, auto verdwijnt tussen de struiken en weg ben je.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 10:33

Afbeelding
Artikel van 18 oktober. Zo te zien hebben ze daar wel gevlogen, alleen niet boven het specifieke stuk waar het gebeurd is. Maar of ze dan wat hadden gezien, blijft gissen. Het is logisch om terug te denken: Wat als ze dit gedaan hadden, wat als dat.. Er kan tegenwoordig zoveel. Telefoon uitlezen, sonarbeelden, camerabeelden.. Maar er bestaat geen glazen bol. Iedereen heeft alles op alles gezet om hen zo snel mogelijk te vinden. Achteraf is het dan altijd makkelijk praten. Maar met de kennis die ze op dat moment hadden, zijn de meest voor de hand liggende keuzes gemaakt. Je kunt tenslotte niet in één dag een gebied van 40km of groter uitkammen. De politie en zoekgroepen zijn ook mensen zoals wij. Iedereen wilde deze twee zo snel mogelijk vinden. En ja, achteraf denk je dan, hadden ze dit maar gedaan, hadden ze hier maar gezocht.. Ik merk dat bij mezelf ook. En de politie en zoekgroepen zullen zich dat ook afvragen. Er zal heus gereflecteerd worden op deze zoekactie. Maar ik geloof echt niet dat er laks met de tips is omgegaan. Als ik zie wat er op touw is gezet en wat er gedaan is in zo'n korte tijd, kan ik alleen maar respect hebben voor deze mensen.

Ik hoop vooral met mijn hele hart dat Sanne en Hebe niet lang geleden hebben..

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 10:37

Zebrastreep schreef:
Waarom blijven mensen zo speculeren?

Wie weet of er iemand van de familie of vriendengroep hier meeleest is niet fijn om dan zulke speculaties te lezen.


Het maakt voor nu niet meer uit waarom ze niet eerder gevonden zijn. Kunnen we wel over doorpraten maar wat voegt dan nu op dit moment nog toe. Iedereen heeft zijn of haar stinkende best gedaan met zoeken en iedereen zal zich schuldig voelen en enorm balen.

Dan zijn zulke reacties echt niet heel fijn.


Dit ongeval is niet uniek. Er gebeuren dagelijks ongelukken. En wat een ander al schreef, het is dat dit gehandicapte meisje erin zat en er een Amber Alert rondging! Anders had dit misschien in regionale krant of even kort in nosjournaal misschien gezien geweest.

Volgens de VerkeersInformatieDienst raken jaarlijks 700-800 auto’s te water. Hoofdoorzaak: uitwijkmanoeuvres. Het komt neer op gemiddeld 2 auto’s per dag!

Het is niet uniek. Ieder ongeluk is pech en zeer triest en altijd net toevallig nou daar!
En niet iedereen zit achter het stuur met het idee, ow, die ff in de gaten houden want die kan weleens uit de bocht vliegen
Zoiets is zo snel gebeurt!
Dat er wel remsporen waren, misschien liep er wel een eend de weg over. Het kan echt allerlei oorzaken hebben en daar krijg je hun niet meer mee terug.
Wel triest te zien hoe die auto in elkaar zit.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 20-10-22 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Berichten: 9832
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 10:39

Nee maar waarom moet er daar zo over gespeculeerd worden?

We zijn geen politie ect. We waren er niet bij dus wie zijn wij om dan te zeggen hoe het zit?

Belangrijkste is dat de familie antwoorden krijgen zover dat mogelijk is. Dat gaat ons eigenlijk niks aan hoe of wat het is gebeurd. Ik vindt het voor de familie belangrijk dat ze ergens rust kunnen vinden over een tijd en niet dan steeds op een sociaal media moeten lezen dat het anders gemoeten had

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 10:45

Zebrastreep schreef:
Nee maar waarom moet er daar zo over gespeculeerd worden?

We zijn geen politie ect. We waren er niet bij dus wie zijn wij om dan te zeggen hoe het zit?

Belangrijkste is dat de familie antwoorden krijgen zover dat mogelijk is. Dat gaat ons eigenlijk niks aan hoe of wat het is gebeurd. Ik vindt het voor de familie belangrijk dat ze ergens rust kunnen vinden over een tijd en niet dan steeds op een sociaal media moeten lezen dat het anders gemoeten had


Als dat zo is dan zou dit topic beter op slot kunnen?
Want reken maar mensen die nu daar rijden die denken allemaal hoe? Hoe is dit gebeurd? Etc. En ongetwijfeld denkt de familie dit ook.
Wat is er gebeurd. Misschien komt er nog een verklaring en dan is dat al of niet iets om wel of niet maar buiten te brengen nog.

Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 10:49

De familie is de enige die het moeten weten, de rest is bijzaak.

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 10:51

Sabri, denken is nog altijd iets anders dan het roeptoeteren op internet.

Zebrastreep

Berichten: 9832
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 10:52

Ik ben wel van mening dat het topic gesloten kan worden.

Kijk alle sterkte wensen vindt ik heel anders dan zeggen oh zo'n lifehamer is handig in de auto. Het voegt niks meer toe aan deze vreselijke gebeurtenis


En eens met niobe

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 10:56

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt regels.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 20-10-22 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan regels

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 11:00

Ik vind het eigenlijk wel erg als je dan echt de enige bent met een beetje logisch verstand dat je dan gewoon vanachter je toetsenbord blijft dingen zeggen ipv echt iets te doen.
Heb je echt vragen bij de werking van de politie, ga dan bij hen de vraag stellen.
Ga zelf bij de politie en deel je wijsheid.
Praatjes op internet zijn zo nutteloos wat dat betreft.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 11:03

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt regels.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 20-10-22 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan regels

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 11:06

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt regels.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 20-10-22 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan regels.

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 11:07

poes schreef:
Ik vind het eigenlijk wel erg als je dan echt de enige bent met een beetje logisch verstand dat je dan gewoon vanachter je toetsenbord blijft dingen zeggen ipv echt iets te doen.
Heb je echt vragen bij de werking van de politie, ga dan bij hen de vraag stellen.
Ga zelf bij de politie en deel je wijsheid.
Praatjes op internet zijn zo nutteloos wat dat betreft.


Ik heb jarenlang gewerkt in de meldkamer. Weliswaar niet voor mensen maar wel dieren die in nood zijn, midden in grote stad, honden op snelwegen etc. Overleg brandweer, politiemeldkamer, kustwacht etc. Dus ik weet wel beetje af van zoektochten, meldingen etc.

Zo ook de wetenschap dat als slecht weer is er veel minder zichtmeldingen binnen komen

Ik vind dit schrijnend;

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/416 ... aan-kijken

Maar kennelijk is het niet onder ogen willen zien gemakkelijker.

Waffel dicht, hallo??? Waarom schelden?

Als je zulk soort discussie krijgt lijkt me dat nog lelijker maar familie toe..
Laatst bijgewerkt door Sabri op 20-10-22 11:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 11:08

Moderatoropmerking:
Jullie mogen van gedachten wisselen over deze verdrietige gebeurtenis, ook als je twijfelt aan het onderzoeksverloop of de voorlopige conclusies. Tegelijk vragen we jullie terughoudend te zijn met (het delen van) beschuldigingen of alternatieve conclusies. Hou het respectvol, zowel naar elkaar als richting de nabestaanden.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 11:10

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt regels.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 20-10-22 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan regels

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132214
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 11:11

Hou er alsjeblieft over op. Misschien lezen de nabestaanden op een later moment ook zo'n topic wel en dit wil je echt niet.

Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 11:12

Oscar schreef:
Hou er alsjeblieft over op. Misschien lezen de nabestaanden op een later moment ook zo'n topic wel en dit wil je echt niet.


Ja dit echt.

Deze discussie is zo ongepast.

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 11:13

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt regels.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 20-10-22 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan regels

Zebrastreep

Berichten: 9832
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 11:14

Waffel houden en andere termen om iemand de mond te snoeren is ook geen manier van iemand vragen om niet teveel te speculeren. Maar goed daar gaat dit topic niet om.

Tevens roepen mijn ouders zijn politie of ik heb gewerkt daar en daar vindt ik dezelfde als dat je vroeger ruzie had met iemand als klein kind en diegene dan zei ' mijn papa is politieagent hoor'

Dat geeft geen vrijbrief voor speculeren of er wel een mening over hebben dan anderen die niet bij de politie werkt.

Dan zou ik ook kunnen zeggen ik werk met gehandicapten dus dan mag ik meer speculeren omdat er een meisje met een beperking bij betrokken is. Dat zou ook nergens op slaan.


Het zal uiteindelijk wel naar buiten komen door druk van de media , maar eigenlijk vindt ik dat de familie niet onder de druk van Nederland dat moet doen.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 11:20

Ik snap de reactie van VuurVleugels wel, ook al was deze niet heel subtiel verwoord.

We waren er niet bij. En dan kan je dochter zijn van.., werken bij.., of gewerkt hebben op een meldkamer voor dieren (hoezo geeft dat de wijsheid voor het opzetten van een zoekactie bij een vermissing van twee personen?), het lijkt met al de speculaties wel of we (vanuit emotie is het begrijpelijk maar niet netjes) per se de politie als schuldige willen aanwijzen/ lynchen.

Nogmaals: we waren er niet bij. We weten niet waarom bepaalde keuzes gemaakt zijn in deze zoektocht en zolang we dat waarom niet weten kunnen we er met zijn allen, vanachter onze computer of mobiel bijzonder weinig over zeggen.

Natuurlijk ben ik benieuwd naar het hoe en waarom maar ik als buitenstaander ben de laatste die recht heeft op deze uitleg.
Ik leef dan ook erg mee met de nabestaanden.

Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 11:21

En als er enigszins belang bij de informatie is omdat het dingen zou kunnen veranderen om mensen te beschermen in de toekomst, dan zal dat ook wel vrijgegeven worden. Alleen dan misschien wat meer algemeen.

Olle

Berichten: 2727
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 11:39

Wat een vreselijke verdrietige afloop van wat een eenvoudig ritje naar huis had moeten zijn.

Ik hoop vooral dat Sanne en Hebe niet teveel angst of hebben geleden samen in de auto nog.
Mijn gedachte gaan uit naar de nabestaande. Y;(