Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:02

Wat een nachtmerrie.

Fem

Berichten: 12518
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:26

De familie vraagt er nu dus ook zelf nadrukkelijk om, om niet zomaar dingen rond te gooien;
Afbeelding

Wat een onzekerheid waar ze nu in zitten. :knuffel:

Caitlin_K
Berichten: 3768
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:30

Vreselijk zeg. :knuffel:

Ik duim héél hard. Zouden ze niet ook op camera's kunnen kijken van rijkswaterstaat? Al denk ik dat dat zoeken is naar een speld in een hooiberg.

Avelienvd

Berichten: 7228
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:32

Dan zou je al moeten weten welk tijdstip.Dat lijkt me in deze zaak een moeilijk punt.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:33

Caitlin_K schreef:
Vreselijk zeg. :knuffel:

Ik duim héél hard. Zouden ze niet ook op camera's kunnen kijken van rijkswaterstaat? Al denk ik dat dat zoeken is naar een speld in een hooiberg.


Volgens mij worden die beelden niet opgeslagen..

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:36

Heel spannend, heel hard duimen dat ze zo snel mogelijk gevonden worden. Zag op het journaal dat er veel ervaren vrijwilligers bijgehaald zijn. Wat een nachtmerrie voor de beide families! :(

Ragdollcat schreef:
In Amsterdam stond zelfs de Amber alert op een digitale bord langs de weg: kia zwart met de autokenteken ervan erop vermeld en als iemand het ziet… bel 112


Duimen maar dat het voor beide meiden goed afloopt!

Al vrees ik wel het ergste.


Ik rijd in eenzelfde auto met vergelijkbaar kenteken vergelijkbaar uiterlijk als de begeleidster.. ik werd vandaag tot 2x toe zo'n beetje achtervolgt op de snelweg. Rondcirkelen, meermaals langdurig naar binnen kijken en exact dezelfde route rijden. Enerzijds super fijn dat mensen zo oplettend zijn, maar ergens ook wel eng. Ik was op dat moment niet op de hoogte, begreep pas na een bord boven de weg wat er gaande was.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110760
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-22 20:44

Ik heb er ook aan gedacht om te helpen zoeken, maar ik wil de ervaren zoekteams niet in de weg lopen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41729
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:48

Heftig, dit :\. Ik hoop oprecht dat ze ongedeerd gevonden worden, maar ik vrees toch het ergste... Het is nu meer dan 12 uur geleden.

JoliekeDH

Berichten: 849
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:50

_San87_ schreef:
Heftig, dit :. Ik hoop oprecht dat ze ongedeerd gevonden worden, maar ik vrees toch het ergste... Het is nu meer dan 12 uur geleden.


Bijna 30 uur al zelfs..
Wat moet dit vreselijk zijn voor hun naasten.

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:53

Veel mensen realiseren zich ook niet dat zo'n zoektocht kan leiden tot ze daadwerkelijk vinden. En iedereen beeldt zich dan in hoe diegene ze vindt en het dan allemaal goed komt, maar veel te vaak eindigen deze zoektochten met het vinden van een lichaam en dat is al verschrikkelijk traumatiserend voor een getrainde professional, laat staan voor Henk en Hennie die willen helpen zonder ooit iets anders lugubers te hebben gezien dan hun overleden huiskat. Niet respectloos bedoeld natuurlijk, maar je weet gewoon niet wat je tegenkomt.

Dat, en het feit dat ongetrainde mensen onbedoeld sporen kunnen uitwissen of onbruikbaar kunnen maken. Genoeg reden dus om dat niet te moeten willen. Al snap ik de impuls wel heel erg goed :knuffel:

EDIT: typo's
Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 18-10-22 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41729
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:53

JoliekeDH schreef:
_San87_ schreef:
Heftig, dit :. Ik hoop oprecht dat ze ongedeerd gevonden worden, maar ik vrees toch het ergste... Het is nu meer dan 12 uur geleden.


Bijna 30 uur al zelfs..
Wat moet dit vreselijk zijn voor hun naasten.

Ja klopt, inderdaad. Pffft, heftig zeg.

Caitlin_K
Berichten: 3768
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:54

Avelienvd schreef:
Dan zou je al moeten weten welk tijdstip.Dat lijkt me in deze zaak een moeilijk punt.

Ja, dat is ook zo. :(

30 uur. Vreselijk.
:(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110760
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-22 21:01

VuurVleugels schreef:
Veel mensen realiseren zich ook niet dat zo'n zoektocht kan leiden tot ze daadwerkelijk vinden. En iedereen beeldt zich dan in hoe diegene ze vindt en het dan allemaal goed komt, maar veel te vaak eindigen deze zoektochten met het vinden van een lichaam en dat is al verschrikkelijk traumatiserend voor een getrainde professional, laat staan voor Henk en Hennie die willen helpen zonder ooit iets anders lugubers te hebben gezien dan hun overleden huiskat. Niet respectloos bedoeld natuurlijk, maar je weet gewoon niet wat je tegenkomt.

Dat, en het feit dat ongetrainde mensen onbedoeld sporen kunnen uitwissen of onbruikbaar kunnen maken. Genoeg reden dus om dat niet te moeten willen. Al snap ik de impuls wel heel erg goed :knuffel:

EDIT: typo's


Dat snap ik helemaal en dat is ook een afweging die je maakt.
Maar sowieso vind ik dat je dit soort dingen aan professionals moet overlaten, tenzij er specifiek om werd gevraagd om mee te helpen zoeken.

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:15

Op de snelwegen werken ze wel met kentekenregistratie. Maw, als ze dat kenteken invoeren kunnen ze zien waar ze op de snelweg hebben gereden. Maar dit geldt helaas niet voor binnenwegen.

Heel akelig allemaal. Ik hoop echt dat het met een sisser afloopt.

landvrouw

Berichten: 1797
Geregistreerd: 03-02-09
Woonplaats: Daar waar mijn kat is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:16

Pfff de hele dag houd het me al bezig. Wat vind ik het heftig nieuws, het kwam vanochtend al binnen zonder foto van de begeleidster. Maar toen kwam daar ook de foto van Sanne, iemand waarmee ik heel close ben geweest en heb samen gewerkt.
Heb haar al 2-3 jaar helaas niet meer gesproken, maar ook mij raken die berichten over haar enorm. Moet je je voorstellen wat dat met haar familie doet. Ik hoop zo enorm hard dat beide dames snel gevonden worden, rust voor alle betrokkene.
Bah, ben er echt al de hele dag misselijk door.

kiki1976

Berichten: 16877
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:17

Dat helpen zoeken snap ik wel, zeker als je er vlakbij bent bv, dan denk je er niet altijd bij na over wat als je het wel vind.
Iets heel anders. Op het strand met de avond een kind vermist, laatst gezien bij het water.
Met de reddingsbrigade een keten gemaakt en lopen door zee. Daarna in de mui bij de pieren. Op dat moment helpt je mee, maar later denk je verder. Want als ik hem wel gevoeld had op de bodem. Pfff moet je niet aan denken.

Ik vind het echt vreselijk voor de ouders/familie. Hopelijk word ze snel in goede gezondheid terug gevonden

Caitlin_K
Berichten: 3768
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:20

landvrouw schreef:
Pfff de hele dag houd het me al bezig. Wat vind ik het heftig nieuws, het kwam vanochtend al binnen zonder foto van de begeleidster. Maar toen kwam daar ook de foto van Sanne, iemand waarmee ik heel close ben geweest en heb samen gewerkt.
Heb haar al 2-3 jaar helaas niet meer gesproken, maar ook mij raken die berichten over haar enorm. Moet je je voorstellen wat dat met haar familie doet. Ik hoop zo enorm hard dat beide dames snel gevonden worden, rust voor alle betrokkene.
Bah, ben er echt al de hele dag misselijk door.

Jij ook sterkte. :knuffel:

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:25

Liep toch wel een koude rilling over mijn rug bij het zien van (al) die matrix borden langs de snelweg met het amber alert.

Hopelijk is er snel meer duidelijk.

Fem

Berichten: 12518
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:37


furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:39


Anoniem

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:42

Idd, ik dacht er is groot nieuws.. niet handig, zomaar linkje droppen :n

Fem

Berichten: 12518
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:44

Excuses, ik ben niet zo handig vanaf mijn telefoon.
Jullie hebben een punt.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 22:20

Cayenne schreef:
Ik lees nu op Omroep Brabant dat ze met name aan de Zijlweg in Waspik aan het zoeken zijn?
Misschien is daar de telefoon in de buurt gepingd? Ik speculeer maar wat..

Echt vreselijk die onzekerheid idd :

Karin: Die berichten heb ik ook gelezen! Echt idioot gewoon..


Die tel zou daar ongeveer de connectie hebben verloren, stond in het nieuws.
ik rijd daar dagelijks om knooppunt Hooipolder te ontwijken. Waardeloze weg door de polder. Slecht wegdek en in deze tijd van het jaar ook met modder. Ik hoop dat er gauw duidelijkheid komt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110760
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-22 22:35

Alpha89 schreef:
Cayenne schreef:
Ik lees nu op Omroep Brabant dat ze met name aan de Zijlweg in Waspik aan het zoeken zijn?
Misschien is daar de telefoon in de buurt gepingd? Ik speculeer maar wat..

Echt vreselijk die onzekerheid idd :

Karin: Die berichten heb ik ook gelezen! Echt idioot gewoon..


Die tel zou daar ongeveer de connectie hebben verloren, stond in het nieuws.
ik rijd daar dagelijks om knooppunt Hooipolder te ontwijken. Waardeloze weg door de polder. Slecht wegdek en in deze tijd van het jaar ook met modder. Ik hoop dat er gauw duidelijkheid komt.


Dat zei mijn man ook al. Het is echt een rotweg..
De snelste weg van Raamsdonksveer naar Vught is via de A59, maar ze gingen blijkbaar ook wel eens met een omweggetje terug naar huis (via de McDonalds of via landweggetjes).
Het stuk via de A59 is wel redelijk recht toe-recht aan.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132162
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 22:59

De 'dijk' wordt heel veel gebruikt als sluiproute. Als de A59 vast staat (en dat is nogal eens) gaat er heel veel verkeer via die weggetjes. Zeker in oogsttijd is het daar een grote bende.