Incompetentie en domheid

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mysa

Berichten: 10497
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Incompetentie en domheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-22 16:02

Bijvoorbeeld:

-Jumbo met zijn reclame van blije arbeiders

https://nos.nl/artikel/2450768-jumbo-ha ... na-kritiek

-Gemeenten die huizenbezitters vragen foto's van hun interieur te sturen om zo de OZB beter in te kunnen schatten.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... te-bepalen


-Het RIVM dat alweer rekenfouten maakt.

https://nos.nl/artikel/2450713-nieuwe-r ... aalt-enorm

Zo maar een greep uit het nieuws van de afgelopen dagen. Baart me zorgen, eigenlijk. Worden we collectief dommer of zitten er gewoon te veel mensen op de verkeerde plek?
Laatst bijgewerkt door mysa op 02-11-22 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sky_As

Berichten: 4750
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Incompetentie en domheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:05

ik zag laatst een heel mooi plaatje op Facebook voorbij komen, waarbij een man een gat aan het graven was (noem hem henk), en er een stuk of 10 mensen omheen stonden
- kees chef
- klaas manager voortraject
- gijs chef kaasplankje vrijdagmiddagborrel
etc

en er stond vervolgens bij, we moeten bezuinigen, dus Henk wordt ontslagen.


Dat was voor mij alleszeggend.....dat is volgens mij hoe het vaak gaat

mysa

Berichten: 10497
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Incompetentie en domheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-22 16:08

Ja, inderdaad. Maar daar zit dan dus niemand met gezond verstand tussen.
(Chef kaasplankje is trouwens wel echt cruciaal) ;)

Anoniem

Re: Incompetentie en domheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:11

Ik heb me er ook wel over verbaasd idd, om te huilen :n

Sky_As

Berichten: 4750
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:11

hahahahah, ja precies, dus ontslaan we Henk maar :-P

Nicky1963

Berichten: 1990
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:12

Sky_As schreef:
ik zag laatst een heel mooi plaatje op Facebook voorbij komen, waarbij een man een gat aan het graven was (noem hem henk), en er een stuk of 10 mensen omheen stonden
- kees chef
- klaas manager voortraject
- gijs chef kaasplankje vrijdagmiddagborrel
etc

en er stond vervolgens bij, we moeten bezuinigen, dus Henk wordt ontslagen.


Dat was voor mij alleszeggend.....dat is volgens mij hoe het vaak gaat

Ik mis de assistent bezemkast in dit verhaal. Ook behoorlijk van belang.

En mensen op de verkeerde plek is helemaal hot!

Bovenstaande is tekenend voor hoe het kan gaan in een (grote) organisatie. Langs elkaar heen werken, afgebakende taken, niet weten wat de ander doet, etc. komt ook heel veel voor.
Laatst bijgewerkt door Nicky1963 op 02-11-22 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:12

Ja die van de Jumbo vind ik helemaal bizar, de bananen schieten echt uit mn oren. WIE bedenkt dit? Zat er iemand op het bureau 'ach ik heb een leuk idee, er zijn daar duizenden arbeiders overleden, misschien moeten we iets met arbeiders doen? Dat ze blij zijn dat zij wel een goed bestaan hebben in Nederland?' :o? :o? :o? :o?

Suzanne F.

Berichten: 49284
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:12

Ik vroeg me dit laatst ook af toen ik contact had met een bedrijf in relatiegeschenken. Ik moest een drukproef krijgen van de design afdeling. Nou echt, wat een prutswerk ik kreeg, niet normaal. Ik heb 3 x gezegd hoe ik het wilde hebben en steeds kwamen ze met verkeerde ontwerpen. Toen heb ik zelf maar een voorbeeld gemaakt en die opgestuurd. Dan denk ik echt: dit hoort niet mijn werk te zijn, ze hebben daar geen competente mensen zitten.
Maar hieruit blijkt het personeelstekort. Ze kunnen niks beters krijgen dan dit.
Ik werd laatst ook enorm onbeschoft geholpen in een restaurant. Normaal had ze allang ontslagen geweest maar nu zijn ze blij dat ze iemand hebben.

Edit: de communicatie medewerker van Jumbo die dit bedacht heeft moeten ze meteen ontslaan. Zo slecht.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Incompetentie en domheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:14


prompter

Berichten: 11164
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:15

De Jumboreclame heeft me ook verbaasd, mijn eerste associatie was met de bouwvakkers in Qatar. Dat er daar werkelijk waar niemand aan gedacht heeft bij Jumbo en haar reclamebureau?!?

Maar sommige dingen zijn zo complex, daar denken een hoop mensen dan weer veel te simpel over. "Als ze gewoon even zus en zo doen is het toch opgelost?" Helaas, zo eenvoudig is het lang niet altijd.

Er zijn inderdaad wel een hoop functies met als titel "hoofd bijzaken", dat dan weer wel. Maar voor Henk een serieus gat mag graven moeten daar wel vergunningen voor aangevraagd zijn, moet iemand uitgezocht hebben of het geen vervuilde grond is zodat Henk geen gezondheidsschade oploopt, moet iemand hebben gecheckt of er geen kabels en leidingen in de grond liggen en moet er iemand hebben gekeken of de grond niet gaat schuiven, zodat Henk niet bedolven wordt. Henk heeft wel iéts van werkvoorbereiders nodig.

Sky_As

Berichten: 4750
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Incompetentie en domheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:18

Klopt, maar over het algemeen, weten de "henken" (dus de echte vakmannen) prima wat er allemaal uitgezocht moet zijn voordat het gat gegraven wordt.

Sjefke kaasplank, die kan nog geen gat graven zullen we maar zeggen ;)

prompter

Berichten: 11164
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Incompetentie en domheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:21

Ik weet het, heel arsenaal aan gravers hier :))

simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:22

Daar hadden wij het laatst ook al over.

Nieuwe dakpannen op het huis. Klein foutje gemaakt bij berekenen. Gewoon 100 pannen te kort. Hun hadden geen alternatief. Kon wel 6mnd duren of meer ivm tekort. Wij zelf partij gekocht via marktplaats en gehaald op zondag met de trailer. Maandag konden ze weer door.

Installateur warmtepomp. Ivm drukte al 9 mnd wachten. Eindelijk komen ze in de hozende regen. Eh we hebben een droge plek nodig en een steiger. Je bent 2 x komen kijken en ziet pomp op dak staan maar je geeft niet aan dat wij zelf steiger moeten regelen en je komt op een dag dat het hoost van de lucht. :(

En dan kan ik wel door gaan ovet de zorgverlening met kids met adhd en autisme en de ramp van papierwerk en telefoontjes die daarbij komt kijken. Mensen die hun werk niet doen. Deadlines die niet gehaald worden etc.

Buschauffeur van leerlingenvervoer brengt kind thuis en rijd zo weg terwijl er niemand thuis is. Opa zegt nog in de ochtend. Ik kan 5 minuten te laat zijn ivm afspraak maar was geen probleem. Snapte later waarom. Kind werd gedropt en ze reed zo weg. Kind rent de weg nog op paniek om buschauffeur te roepen maar ze reed al weg. :+

verootjoo
Berichten: 35656
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:36

Oh ik erger me hier ook altijd zo aan.
Degene met de grootste waffel krijgt altijd het meest voor elkaar, ook al heeft die waffel geen inhoud.

Op mijn werk zie ik het ook steeds maar weer. Ik werk in de zorg en pas is er besloten dat PNIL te duur is (zzp’ers enzo) maar blijkbaar geldt dit alleen voor de echte zorg en niet voor het management want voor elke poep en een scheet wordt er weer een veel te dure ZZP’er ingevlogen om een simpel project op te pakken zonder ook maar even te kijken welke capaciteiten en competenties je eigen personeel heeft. Dat personeel kan al die projecten ook gewoon goed oppakken maar ze laten zich graag wijsmaken dat je dat echt buitenaf moet zoeken.

En iedereen maar afvragen waarom de zorg zo duur is. Niet omdat er meer personeel aan het bed wordt ingezet iig.

Of managers die er een potje van maken, vervolgens vertrekken met de zooi achter zich, de volgende probeert ook weer wat maar vertrekt ook weer en zo worden ondertussen de problemen doorgegeven.

Morganlefay

Berichten: 8706
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:40

Suzanne F. schreef:
Ik vroeg me dit laatst ook af toen ik contact had met een bedrijf in relatiegeschenken. Ik moest een drukproef krijgen van de design afdeling. Nou echt, wat een prutswerk ik kreeg, niet normaal. Ik heb 3 x gezegd hoe ik het wilde hebben en steeds kwamen ze met verkeerde ontwerpen. Toen heb ik zelf maar een voorbeeld gemaakt en die opgestuurd. Dan denk ik echt: dit hoort niet mijn werk te zijn, ze hebben daar geen competente mensen zitten.
Maar hieruit blijkt het personeelstekort. Ze kunnen niks beters krijgen dan dit.
Ik werd laatst ook enorm onbeschoft geholpen in een restaurant. Normaal had ze allang ontslagen geweest maar nu zijn ze blij dat ze iemand hebben.

Edit: de communicatie medewerker van Jumbo die dit bedacht heeft moeten ze meteen ontslaan. Zo slecht.

Denk dat ten tijde van het opnemen van deze commercial en Jumbo en Quatar de huidige activiteiten nog niet extra belicht waren.

verootjoo
Berichten: 35656
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:42

Morganlefay schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik vroeg me dit laatst ook af toen ik contact had met een bedrijf in relatiegeschenken. Ik moest een drukproef krijgen van de design afdeling. Nou echt, wat een prutswerk ik kreeg, niet normaal. Ik heb 3 x gezegd hoe ik het wilde hebben en steeds kwamen ze met verkeerde ontwerpen. Toen heb ik zelf maar een voorbeeld gemaakt en die opgestuurd. Dan denk ik echt: dit hoort niet mijn werk te zijn, ze hebben daar geen competente mensen zitten.
Maar hieruit blijkt het personeelstekort. Ze kunnen niks beters krijgen dan dit.
Ik werd laatst ook enorm onbeschoft geholpen in een restaurant. Normaal had ze allang ontslagen geweest maar nu zijn ze blij dat ze iemand hebben.

Edit: de communicatie medewerker van Jumbo die dit bedacht heeft moeten ze meteen ontslaan. Zo slecht.

Denk dat ten tijde van het opnemen van deze commercial en Jumbo en Quatar de huidige activiteiten nog niet extra belicht waren.


Dan alsnog ben je dom.
Quatar staat allang onder de aandacht van mensenrechtenorganisaties.

Het idee alleen al dat we daar een WK gaan doen vind ik dom. Op dat moment hadden er al wat belletjes moeten rinkelen. Maar ja, alles voor het voetbal en de moneys hè.

Morganlefay

Berichten: 8706
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:50

Voortschrijdend inzicht komt ook steeds meer op gang. Ik lees de vorderingen op diverse gebieden met veel genoegen. Vooral als het om heilige huisjes gaat.
Alleen de I will sue you mentaliteit, daar moet nog aan gesleuteld worden.
Laatst bijgewerkt door Morganlefay op 02-11-22 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Kidde
Berichten: 3458
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:51

Morganlefay schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik vroeg me dit laatst ook af toen ik contact had met een bedrijf in relatiegeschenken. Ik moest een drukproef krijgen van de design afdeling. Nou echt, wat een prutswerk ik kreeg, niet normaal. Ik heb 3 x gezegd hoe ik het wilde hebben en steeds kwamen ze met verkeerde ontwerpen. Toen heb ik zelf maar een voorbeeld gemaakt en die opgestuurd. Dan denk ik echt: dit hoort niet mijn werk te zijn, ze hebben daar geen competente mensen zitten.
Maar hieruit blijkt het personeelstekort. Ze kunnen niks beters krijgen dan dit.
Ik werd laatst ook enorm onbeschoft geholpen in een restaurant. Normaal had ze allang ontslagen geweest maar nu zijn ze blij dat ze iemand hebben.

Edit: de communicatie medewerker van Jumbo die dit bedacht heeft moeten ze meteen ontslaan. Zo slecht.

Denk dat ten tijde van het opnemen van deze commercial en Jumbo en Quatar de huidige activiteiten nog niet extra belicht waren.


Ik kom hier een artikel van 2016 tegen, dus ik denk dat ze het al wisten bij de opnames: https://dvhn.nl/binnenland/Arbeiders-WK ... 35739.html

Morganlefay

Berichten: 8706
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Incompetentie en domheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:54


criollo_yess

Berichten: 1080
Geregistreerd: 11-11-12

Re: Incompetentie en domheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:59

Zou me niet verbazen als Jumbo dit enigszins met opzet heeft gedaan. Al die praat over het bouwvakker-spotje is natuurlijk heul veul extra gratis reclame }>

mysa

Berichten: 10497
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Incompetentie en domheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-22 17:02

In het kader van negatieve aandacht is óók aandacht? In dat geval hebben ze geen hoge pet op van de moraal van de klant.

thequeensmum
Berichten: 3547
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 17:06

criollo_yess schreef:
Zou me niet verbazen als Jumbo dit enigszins met opzet heeft gedaan. Al die praat over het bouwvakker-spotje is natuurlijk heul veul extra gratis reclame }>

Dat zie ik toch meer als anti-reclame. Ik ben geen Jumbo klant, maar zou zeker een supermarkt verder gaan na dit achterlijke spotje.
Geeft toch aan dat het ze geen donder kan schelen?

verootjoo
Berichten: 35656
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 17:08

criollo_yess schreef:
Zou me niet verbazen als Jumbo dit enigszins met opzet heeft gedaan. Al die praat over het bouwvakker-spotje is natuurlijk heul veul extra gratis reclame }>


Het is maar waar je je mee wilt associëren.
Dit spotje kan gewoon echt niet en ik hoop dat dit gevolgen heeft voor de makers hiervan.
Dat er dan niet een in zo’n team zich hardop afvraagt of dit wel echt zo’n goed idee is… :n

Tieneke

Berichten: 21687
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Incompetentie en domheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 17:26

Ik denk echt dat we collectief dommer worden...

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Incompetentie en domheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 17:50

Ik ben benieuwd hoeveel mensen die over de Jumbo reclame vallen, daadwerkelijk geen WK gaan kijken.