Midterms wat denken jullie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 16095
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Midterms wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 15:01

Maar ook opvattingen zijn niet gelijk, zeker wanneer het claims betreft. Een persoon is correct en de ander heeft het fout.

pmarena

Berichten: 48203
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 17:11

De laatste jaren hebben de meeste Republikeinse afgevaardigden zich als extremisten gedragen in ieder geval...

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 18:04

De meeste afgevaardigden zijn achter Trump aangevlogen, omdat Trump meer geld in zijn herverkiezingskast heeft , dan de complete republikeinse partij bij elkaar. Zonder de steun van Trump (deze keer een nadeel btw), kon er niet veel tot nu toe. Veel democraten hebben dankbaar gebruikt gemaakt van het Trump extremisme.

pmarena

Berichten: 48203
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 18:19

Iedereen die keer op keer achter Trump aangehobbeld is, heeft gewoon geen ruggengraat. Ze wisten veelal dat het een moreel verwerpelijk persoon is, maar zagen er een kans in om de macht te grijpen omdat hij zoveel stemmers aansprak. Dat vonden ze belangrijker dan alle fatsoensnormen. Alle normen en waarden gingen zó de deur uit, party over country :n

Ze hebben ZOVEEL kansen gehad om hem de partij uit te knikkeren.
Extreem bizar dat ze nog steeds geen afstand hebben genomen nadat die oranje baby niet toe kan geven dat hij verloren had. Dat ze zelfs mee gingen doen met die onzin spuien. Dat ze na Jan. 6th nog steeds achter die halve gare aanhobbelden 8)7

Nu pas, nu ze zien dat hij niet meer genoeg kiezers mee kan krijgen, gaan ze nadenken om een andere richting te kiezen.

Je mag hopen dat het volk nog een poosje onthoud hoe ze de afgelopen jaren hun ware aard hebben laten zien, dat ze geen knip voor de neus waard zijn als je een enigszins fatsoenlijk bestuurd land wilt zijn.

Karl66

Berichten: 29755
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 19:38

nikkel schreef:
De meeste afgevaardigden zijn achter Trump aangevlogen, omdat Trump meer geld in zijn herverkiezingskast heeft , dan de complete republikeinse partij bij elkaar. Zonder de steun van Trump (deze keer een nadeel btw), kon er niet veel tot nu toe. Veel democraten hebben dankbaar gebruikt gemaakt van het Trump extremisme.


Ik betwijfel of Trump ook maar één cent uit zijn verkiezingskas wil delen. Die kas is een verdienmodel voor hemzelf en dus niet bedoeld om aan anderen uit te geven. Ik denk dat er een andere reden achter zit. De verkiezingen in de VS zijn getrapt. Je moet eerst de voorverkiezingen binnen je eigen partij winnen. En binnen de Republikeinen heeft Trump nog steeds zoveel aanhang dat hij je in de voorverkiezingen kan laten winnen. Het probleem daarna is dat je daarna ook alle niet Republikeinen en dan in het bijzonder de zwevende kiezers moet overtuigen. En die zijn wel klaar met Trump en zijn aanhang. En zo zit de Republikeinse partij in een catch 22 situatie.

Het zou me dan ook niks verbazen als Trump zich dinsdag kandidaat stelt en dat hij daarna ook heel ver gaat komen binnen de voorverkiezingen en die zelfs zou kunnen winnen. Alleen daarna president worden, dat zit er echt niet meer in.

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Midterms wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 20:14

Trump zal zich zeker kandidaat stellen, al is het maar om zichzelf bij eventuele winst te kunnen vrijpleiten.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Midterms wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:45

2/3van de Republikeinen is van mening dat de verkiezingen gestolen waren. Ja daar past wel de classificatie extreem bij.

Maar hier in Nederland hebben we ook dat soort idioten en gelukkig blijft de schade beperkt omdat we véél partijen hebben. Heel lang was FvD het rechtse alternatief voor de VVD en kijk wat ze nu uitkramen. Als zo'n stroming zich binnen de vvd zou nestelen omdat je alleen kunt kiezen uit D66 en VVD gaat het hard.

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:10

Stel dat 40% van de GOP kiezers fervent Trump aanhanger is, dan ga je daarmee geen verkiezingen winnen. Uiteindelijk zal de GOP afscheid van Trump moeten nemen, willen ze de komende verkiezingen gaan winnen. Cowboy volgens mij, had dat goed door. We zullen het ( als het goed is) meemaken.

pmarena

Berichten: 48203
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Midterms wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 10:32

Ik denk dat heel veel mensen het al jaren door hebben, dat dat uiteindelijk de enige weg is: afscheid nemen van Trump omdat die anders de partij kapot maakt.

Maar dat wisten ze zelf ook al natuurlijk, er zijn best wel wat filmpjes van Lindsay Graham uit de tijd van de voorverkiezingen waar hij zich weinig subtiel uitlaat over Trump als kandidaat, hij brandt hem finaal af, maakt hem (terecht := ) uit voor alles dat lelijk is, en zegt dat als ze Trump kiezen dat hij hun partij dan kapot zal maken - en dat ze dat dan verdienen.

Later heeft hij zijn ruggengraat natuurlijk weggegooid en is toch mee gaan doen met Trump want tja als je niet meedoet dan lig je er uit bij Trump... en zijn baan was toch belangrijker dan zijn normen & waarden blijkbaar :=

Ik ben echt benieuwd wat Trump allemaal uit gaat vreten als ze onvermijdelijk hem eindelijk eens een keer aan de kant gaan schuiven. Hij zal best wel een berg vuil hebben (of bedenken, daar is hij niet zo moeilijk in...) over een heel aantal hoge piefen binnen de partij. Als hij er aan gaat neemt hij zoveel mogelijk mensen mee, zo'n type is het wel :j

Het is toch een type maffia-baasje dus die heeft wel gezorgd voor informatie die hij tegen mensen kan gebruiken.

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:32

Het is toch een type maffia-baasje dus die heeft wel gezorgd voor informatie die hij tegen mensen kan gebruiken. Dat heeft hij (Trump) echt wel goed laten regelen. Uiteindelijk komt die beerput echt wel open.

Ann

Berichten: 13315
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:20


pmarena

Berichten: 48203
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Midterms wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:58

Oh ja heerlijk laat maar komen die aankondiging, dat de messen geslepen worden en wellicht zelfs ontzettende MAGA-diehards als Kayleigh McAnany nu eindelijk eens afstand gaan nemen +:)+

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:34

Ann schreef:
Geweldige reactie van Cheney op de brief van Lake. :')
https://nos.nl/artikel/2452478-democrat ... chermeling

Bron: NOS

Zitten jullie ook in spanning te wachten op de aankondiging van Trump? :j :')
Karma ten top :D

Het ook gewoon blijven ontkennen, zó ontzettend kinderachtig.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Midterms wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:33

Nog steeds geen aankondiging :+

Ann

Berichten: 13315
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: Midterms wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:35

Dat zal te maken hebben met het tijdsverschil denk ik?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 17:41

Ann schreef:
Dat zal te maken hebben met het tijdsverschil denk ik?


Het is ochtend daar nu, misschien dat ie vanavond pas aan de gang gaat.

Ann

Berichten: 13315
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 08:44


sasja0705
Berichten: 2036
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 09:37

Ann schreef:
En daar gaan we weer...
Trump denkt dat hij de verkiezingen van 2024 kan winnen.
https://nos.nl/artikel/2452604-trump-wi ... -indrukken

Bron: NOS


Hij moet wel... 1) om zijn verknipte ego/persoonlijkheid en ten tweede is dat de enige mogelijkheid om de dans te ontspringen qua onderzoeken ( en uiteindelijk veroordeling)

Laten wij maar hopen dat er genoeg en goede tegenkandidaten zijn...

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 09:49

Trump heeft nu lang genoeg de tijd, om de republikeinse partij onder druk te zetten op welke manier dan ook. Dat maakt het voor een tegen kandidaat extreem moeilijk.

Rawr

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:20

Mooi dat Trump zich weer verkiesbaar stelt als president. Dat maakt de kans dat in '24 weer een democratische president wint alleen maar groter. Veel conservatieven gaan niet opnieuw op hem stemmen en als Trump in de primaries verliest van een andere kandidaat is er een redelijke kans dat hij als third party kandidaat verder gaat en met een splitsing van de conservatieve stemmers winnen de democraten sowieso. Nu is het afwachten welke kandidaten zich nog meer gaan opwerpen en de meeste ogen zijn gericht op DeSantis.

Ik zie het feit dat Trump zich weer verkiesbaar stelt echt als een lose-lose situatie voor de republikeinen.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Midterms wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 11:55

Ik weet het zo net nog niet, kon jaren terug mij ook al niet voorstellen dat ie ooit president zou worden, we gaan het zien.

Rawr

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 12:03

True, time will tell. Ergens is het ook wel bizar dat we het nu al hebben over de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2024. Het geeft ook wel aan wat voor een circus de Amerikaanse politiek is. :D

pmarena

Berichten: 48203
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 12:11

Ik vind het ook een goede zaak, laten ze het eerst maar eens lekker uitvechten binnen die partij :j

Over DeSantis....die heeft natuurlijk wel een hele mooie winst geboekt vanuit Republikeins oogpunt.
Maar als je ziet hoe soortgelijke (Trump-endorsed) kandidaten het hebben gedaan, dan lijkt het niet op de rest van het land ook zo enthousiast zou zijn om zo'n Trump 2.0 als president te hebben.

Voor Trump zelf lijkt het me sterk dat alle mensen die voor 2016 op hem gestemd hebben, dat allemaal nog eens zouden willen doen. Ik zie ook weinig kans dat hij in de afgelopen jaren miljoenen mensen die NIET op hem hebben gestemd, voor zich gewonnen heeft := Het lijkt me duidelijke zaak dat Trump verleden tijd is en dit niet zomaar nog een keer kan herhalen.

Niet op basis van zijn "kwaliteiten" in ieder geval.... hooguit op basis van het scheppen van het beeld dat andere kandidaten een nog slechtere optie zijn. Dus daar zal hij wel flink de handen voor uit de mouwen (laten...) steken, om anderen zwart te maken zodat hij de betere keuze lijkt. Dat is zijn enige optie.

En laat die aanpak nou juist perfect in zijn straatje passen :=

Ik ben benieuwd wat voor vuiligheid en haatzaaiende retoriek er weer uit gaat komen.
En of het volk en de media het deze keer beter doorzien dat het van dat typische geTrumpetter is.....

Berdien

Berichten: 64533
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 12:13

Ik denk wel dat de Democraten dan met een andere kandidaat dan Biden moeten komen. Biden doet het echt niet slecht, maar de red wave is imo niet door hem of de Democratische partij zelf voorkomen. Dat is puur omdat de GOP hele gekke dingen aan het doen is, die gelukkig veel mensen te ver gaan.

Maar willen de Democraten in 2024 winnen dan zal er naar mijn mening wel een andere kandidaat op moeten staan. Biden is echt rap oud en frail aan het worden.

pmarena

Berichten: 48203
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Midterms wat denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 12:17

Ze zouden dat ook op een hele leuke manier kunnen doen, een fris, jonger iemand naar voren kunnen schuiven die de boel over gaat nemen voor de volgende generaties, nadat opa de ergste rommel heeft opgeruimd en weer een beetje rust in het kippenhok heeft gebracht :)

Biden is best wel van het erg serieus nemen van de volgende generaties zeg maar dus ik hoop dat hij zichzelf dan opzij kan schuiven voor een paar goede kandidaten. Er zit best het 1 en ander aan te komen maar ik zou zo niet direct kunnen zeggen wie het beste "presidentsmateriaal" is op dit moment of in 2024.