Stijgende prijzen, winstoptimalisatie restaurants, wanneer ga je niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 21:21

Citaat:
dus gewoon de dubbele schnitzel (totaal 500 gram) met patat en salade genomen. 16.90 euro

Daar kan een heel gezin een dag of wellicht meer van eten.
Niet normaal

germie

Berichten: 25982
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-22 21:35

Echwel schreef:
Citaat:
dus gewoon de dubbele schnitzel (totaal 500 gram) met patat en salade genomen. 16.90 euro

Daar kan een heel gezin een dag of wellicht meer van eten.
Niet normaal

Nou geen heel gezin hoor, dan wordt het honger lijden. Maar ik heb 1 schnitzel mee naar huis genomen en vandaag opgegeten.

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Stijgende prijzen, winstoptimalisatie restaurants, wanneer ga je niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 21:43

Sure_Lee, dat ziet er lekker uit :9 Zelf gemaakt?

Ineke2

Berichten: 33131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 21:50

Sure_lee schreef:
Al dat gepraat over eten is niet goed hoor. Nu moest ik vanmiddag wel aan de pancakes :+
[ [url=m/1DrjUP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow dat ziet er heerlijk uit <3

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 03:08

Sure_lee schreef:
Al dat gepraat over eten is niet goed hoor. Nu moest ik vanmiddag wel aan de pancakes :+
[ [url=m/1DrjUP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat snap ik! Was het net zo lekker als het eruit zag?

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Stijgende prijzen, winstoptimalisatie restaurants, wanneer ga je niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 03:46

Ik heb vandaag lekker vliegtuig eten gegeten. :+

Sure_lee

Berichten: 10404
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Stijgende prijzen, winstoptimalisatie restaurants, wanneer ga je niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 07:49

Het was inderdaad heerlijk! Heb het niet zelf gemaakt. We waren een dagje in Amsterdam.

germie

Berichten: 25982
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-22 09:01

purny schreef:
Ik heb vandaag lekker vliegtuig eten gegeten. :+

Dat was in ieder geval heel erg duur uit eten. En waarschijnlijk nog niet echt wat bijzonders ook. Maar geniet er maar van. Ik zou wel wat vaker vliegtuigmaaltijden in de lucht willen nuttigen. :P

Winged

Berichten: 33061
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 16:10

germie schreef:
purny schreef:
Ik heb vandaag lekker vliegtuig eten gegeten. :+

Dat was in ieder geval heel erg duur uit eten. En waarschijnlijk nog niet echt wat bijzonders ook. Maar geniet er maar van. Ik zou wel wat vaker vliegtuigmaaltijden in de lucht willen nuttigen. :P

zo'n vliegtuigrestaurant is best bijzonder. Je stapt in, krijgt een maaltijd (minimale keuze..), krijgt drinken... En vervolgens stap je op een totaal andere locatie uit dan waar je bent ingestapt :j

germie

Berichten: 25982
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-22 16:35

Winged schreef:
germie schreef:

Dat was in ieder geval heel erg duur uit eten. En waarschijnlijk nog niet echt wat bijzonders ook. Maar geniet er maar van. Ik zou wel wat vaker vliegtuigmaaltijden in de lucht willen nuttigen. :P

zo'n vliegtuigrestaurant is best bijzonder. Je stapt in, krijgt een maaltijd (minimale keuze..), krijgt drinken... En vervolgens stap je op een totaal andere locatie uit dan waar je bent ingestapt :j

Dat is waar. En dat ook nog met die ongezellige tafeltjes. Maar ja, het is meestal wel leuk.

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Stijgende prijzen, winstoptimalisatie restaurants, wanneer ga je niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:26

Het uitzicht was in ieder geval prachtig. Ik wil idd wel vaker in het vliegtuig uit eten :D

Femke_Tweety

Berichten: 11999
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Stijgende prijzen, winstoptimalisatie restaurants, wanneer ga je niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:45

Menu van de dag;


- soep met vlieg
- turbulente steak met flying fries
- wolkentoetje

8-)

DuoPenotti

Berichten: 29676
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:50

Femke_Tweety schreef:
Menu van de dag;


- soep met vlieg
- turbulente steak met flying fries
- wolkentoetje

8-)

Hemelse modder dacht ik aan bij het toetje.

Of is dat pas bij een crash? >;) ^)

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 21:43

DuoPenotti schreef:
Femke_Tweety schreef:
Menu van de dag;


- soep met vlieg
- turbulente steak met flying fries
- wolkentoetje

8-)

Hemelse modder dacht ik aan bij het toetje.

Of is dat pas bij een crash? >;) ^)

Hemelse modder... Is dat wanneer je het vliegtuig toilet doortrekt? :+

DuoPenotti

Berichten: 29676
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Stijgende prijzen, winstoptimalisatie restaurants, wanneer ga je niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 21:50

Haha
Ja dat kan ook nog :D

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Stijgende prijzen, winstoptimalisatie restaurants, wanneer ga je niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 14:25

Wij zijn gisteren uit eten geweest bij een Amerikaanse diner.
Had een soep en een new york strip steak en een groot stuk red velvet cake voor 24 dollar.
De dame keek me raar aan toen ik zei dat wij in Nederland geen doggy bags hadden

Sky_As

Berichten: 4735
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 14:32

purny schreef:
Wij zijn gisteren uit eten geweest bij een Amerikaanse diner.
Had een soep en een new york strip steak en een groot stuk red velvet cake voor 24 dollar.
De dame keek me raar aan toen ik zei dat wij in Nederland geen doggy bags hadden

maar die hebben we hier in Nederland wel?
Tenminste, als wij eten over hebben, krijgen wij regelmatig de vraag of ze het in moeten pakken.....

fransje23

Berichten: 15370
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:06

Inderdaad, hebben we in Nederland ook.

DuoPenotti

Berichten: 29676
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Stijgende prijzen, winstoptimalisatie restaurants, wanneer ga je niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 15:15

Ja word steeds meer gewoon heb ik het idee :j

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 18:38

Zondag bij ‘t Zusje viel tegen, was een “vreetschuursfeer” (sorry voor de liefhebbers, maar inmiddels is wel bekend met welke nuance dat wordt bedoeld). Te vol (zaten eigenlijk aan weerszijden met de buren aan tafel), gestresst personeel, te vaak bestelling vergeten. Ook vond ik het deze keer echt te duur voor wat we kregen. Ik drink geen alcohol, maar dochter nam een glas rood. Oké, geen huiswijn, maar ruim €9 voor een doodnormale Crianza vind ik er over. Jammer, kwam er graag, maar nu even niet meer.
Bijna €200 bij ‘t Zusje waar eigenlijk de enige “uitspatting” 3 glazen rood voor de tafelgenoten was, dat vind ik eigenlijk té duur.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132093
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 19:20

Hmmmmm, daar zou ik ook niet heel erg blij van worden.

Hier in de buurt is een nieuwe tent geopend, dus daar moesten we natuurlijk even heen. Het concept zag er voor ons goed uit: 'gewoon lekker' eten.

Hier in de buurt is niet zoveel keuze. Er zit een goed restaurant maar dat is net een beetje too much voor een gewoon etentje. Het alternatief is een veredelde friettent. Iets er tussenin zat er nog niet en ik denk dat ie er ook niet heel lang gaat zitten.
We hadden 2 losse glazen wijn (moesten nog rijden, dus max. 1 glas hier), 2 voorgerechten en 2 hoofdgerechten (niets exclusiefs, dus 1 boerenschnitzel en 1 varkenshaas met saus), toetje hadden we geen zin in dus dat maar weggelaten. Mocht 90 euro afrekenen voor iets wat ik zelf thuis beter kan maken. Dus dat wordt 'm ook niet meer.

moonsparkle
Berichten: 21730
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 19:56

purny schreef:
Wij zijn gisteren uit eten geweest bij een Amerikaanse diner.
Had een soep en een new york strip steak en een groot stuk red velvet cake voor 24 dollar.
De dame keek me raar aan toen ik zei dat wij in Nederland geen doggy bags hadden


Ik vraag ook zo vaak of ik het mee mag nemen, nooit een probleem.

Picopico
Berichten: 885
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 20:51

Ik verbaas mij in dit topic af en toe over wat mensen betalen voor uiteten. Ik vind een ayce helemaal niet goedkoop (wel leuk, maar ga zelden vanwege de prijs). €25 voor een stukje vlees met friet gaat mij echt te ver. Geef mij die pannenkoeken maar. Dat heb ik laatst nog gehad, waren we voor €40 klaar voor 2 personen, inclusief fooi. Het was genoeg, lekker en het personeel vriendelijk (en snel). Ik ben een kleine eter en neem nooit een voorgerecht en vaak ook geen dessert en drink geen alcohol. Meer dan €30 pp betaal ik eigenlijk nooit en ben ik ook niet van plan. Wordt het meer, dan neem ik een goedkoper gerecht of ga naar een goedkoper restaurant. Ik ben ook niet echt een fijnproever. Een biefstuk van een ayce of lokaal café vind ik net zo lekker. Bij dure restaurants lust ik vaak (bijna) niks :')

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 21:04

Ik vind het echt geen probleem om €25 of €50 uit te geven. Dan verwacht ik wel dat alles in orde is. Daarentegen kan ik echt balen als ik €15 in een goedkopere zaak uitgeef en ik vind het niet lekker of gezellig. Zoveel mensen, zo smaken (letterlijk en figuurlijk).

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 21:24

:j Wij betalen wel graag die €25-€30 voor dat stukje vlees met frieten, op voorwaarde dat het wel een oprecht goed stuk vlees is en incl. saus naar keuze.
Zo hebben we een favo restaurant voor vleesgerechten. Alles komt van koeien van eigen kweek of van een naburige varkensboer. Groenten zijn lokaal en het bedrijf zelf is oorspronkelijk een stokerij voor gin en jenever. Dus ook daar eigen producten. Met als kers op de taart ook heel wat lekkere non-alcoholische alternatieven.
Daar ga je ook niet buiten aan €50/persoon maar dan zit je tonnetje rond én je krijgt gewoon je overschot mee in een doggybag als je dat wil. Sfeer en gezelligheid is altijd 10/10 en perfecte plek ook als er kinderen bij zijn ivm aparte speelhoek.

Is het goedkoop? Nee. Het totaalplaatje klopt echter wel, en daar betalen we graag voor.

Ik kan mijn geld maar 1x uitgeven. Nu alles zoveel duurder wordt bespaar ik dan op kwantiteit maar niet op kwaliteit. En dan wel van het gehele pakket.