Ik ga niet stemmen. Nog meer mensen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:02

superpony schreef:
Hier mag iedereen er iets van vinden, maar luister eerst eens waarom mensen op BBB stemmen.

Nou, van wat ik hier op bokt lees zijn het uitkeringstrekkers en domme mensen. Dus ik denk niet dat de mensen hier op bokt enigszins van plan zijn om luisteren. Die hebben de BBB-stemmers bij voorbaat al beoordeeld en afgeserveerd :')

Citaat:
Daarbij heeft Caroline vd Plas zich ook sterk uitgelaten over bijv de toeslagen affaire en Groningen, waar mensen ook veel sympathie voor hebben. Heel veel mensen vinden de toeslagen affaire een grof schandaal en vinden dat de huidige politiek daar te weinig of niet snel genoeg iets aan doet.

Ze heeft zich over meer dingen uitgelaten, geen idee of ze ergens ook iets aan heeft kunnen doen, maar ik denk dat net zoals PvdD niet alleen voor de dieren is, de BBB niet alleen voor de Boeren is (die 2e B is Burger toch?)
En ze zullen toch moeten gaan schipperen.. overleggen, compromissen sluiten etc...
Ik ben zelf wel opgelucht dat hier in de regio de FvD / PVV erg gekelderd zijn. VVD is nog steeds de grootste, en ik zie dan verder liever Caroline dan Thierry of Geert .. Dus blij dat die domme werkeloze proteststemmers in ieder geval een wat gematigder keuze hadden deze keer :j

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Ik ga niet stemmen. Nog meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:05

@Cer, echt, als mensen zich zo uitlaten, ga ik geen discussie meer aan. Dat jij zo over mensen denkt, zegt veeeeeeeeeeel meer over jou dan over die domme mensen en uitkeringstrekkers.

Mensen mogen in Nederland zelf weten waar ze op stemmen en dat hebben ze gedaan. Dat een paar omhoog gevallen mensen daar nu boos om zijn, so be it. Het is al geweest, het is mooi weer, deal with it.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:07

superpony schreef:
Het is al geweest, het is mooi weer, deal with it.

Daar heb je een heel goed punt :D

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:08

Meen je dat serieus dat ze ons dat kunnen flikken? Dat ze zomaar van ons kunnen verwachten dat we ons aan de wet moeten houden en er bij ons niet gedoogd wordt, terwijl er tegelijkertijd gigantische bedragen aan subsidie naar ons toegeschoven worden? Je hebt gelijk, het moet ook niet gekker worden.

Als je dat nou nog zei over de slachtoffers van de aardbevingsschade of de slachtoffers van de toeslagenaffaire, dan zou je wat mij betreft een heel groot punt hebben. Je hebt gelijk dat er teveel mis gaat in Nederland en dat we dat veel beter kunnen en moeten oplossen. En het is een schande dat we dat niet snel en ruimhartig doen. Alleen boeren zijn geen slachtoffers, hoe graag en hoe hard ze zich zo willen portretteren.

Janneke2

Berichten: 22749
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Ik ga niet stemmen. Nog meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:15

Hmmm, ik zie de boeren vooral als een soort van 19e eeuwse fabrieksarbeiders.

In de zin van: niet goed georganiseerd,
niemand die echt voor hun belangen opkomt,
je werkt keihard om het hoofd boven water te houden,
en anderen worden over jouw rug rijk (denk agro business).

Dat is geen passieve rol in alle ellende (... werkweek van 80 uur...)
maar de boeren zijn niet degenen die aan de touwtjes trekken.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:18

Cer schreef:
Nou, van wat ik hier op bokt lees zijn het uitkeringstrekkers en domme mensen. Dus ik denk niet dat de mensen hier op bokt enigszins van plan zijn om luisteren. Die hebben de BBB-stemmers bij voorbaat al beoordeeld en afgeserveerd :')


Heb je ook er ook voorbeelden van dat mensen dat zeggen? Want ik heb blijkbaar wat gemist.

Want als die voorbeelden er niet zijn, dan ben je namelijk feitenvrij mensen woorden in de mond aan het leggen. En dan is straks die insinuatie van jou na een aantal berichten de nieuwe waarheid geworden en zo heb je dan de boel weer lekker gepolariseerd en je eigen kant als de "betere" kant weggezet. Hou je gewoon aan de feiten en stop met suggereren en insinueren.

Edit: Janneke, dat is één van de meest treffende manieren waarop ik mijn idee hierover heb horen beschrijven.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 17-03-23 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra
Berichten: 13761
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:18

Karl66 schreef:
Meen je dat serieus dat ze ons dat kunnen flikken? Dat ze zomaar van ons kunnen verwachten dat we ons aan de wet moeten houden en er bij ons niet gedoogd wordt, terwijl er tegelijkertijd gigantische bedragen aan subsidie naar ons toegeschoven worden? Je hebt gelijk, het moet ook niet gekker worden.

Als je dat nou nog zei over de slachtoffers van de aardbevingsschade of de slachtoffers van de toeslagenaffaire, dan zou je wat mij betreft een heel groot punt hebben. Je hebt gelijk dat er teveel mis gaat in Nederland en dat we dat veel beter kunnen en moeten oplossen. En het is een schande dat we dat niet snel en ruimhartig doen. Alleen boeren zijn geen slachtoffers, hoe graag en hoe hard ze zich zo willen portretteren.


Wacht maar als jou een keer onrecht aangedaan word...
De regering wijzigt zijn wetten wel hoor om jou dan te kunnen afpakken wat jou lief is.
Dat gebeurt al jaren. Of jij je nu aan de wet houd of niet!

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:19

DuoPenotti schreef:
Precies Popstra

En natuurlijk als je met eensgezinde in een vega topic zit zal alleen maar aangehaald worden wat een schande de boeren dit en wat een sufferd de stemmers dat,de boventoon zijn.
(en dat staat er wellicht rotter dan ik bedoel)
Maar dat is echt niet perse waarom veel mensen BBB gestemd hebben.
Er zijne echt heel veel mensen die echt achter de boeren staan. Hardwerkende mensen die ons voedsel geven.
Ja 90% van de Nederlanders eet wel vlees. En beseffen ook dat groente gewoon mest en stikstof nodig hebben, zo niet, ook geen eten of schaarste.
Zeker nu met de oorlog zijn juist veel meer mensen dat gaan beseffen.
Uiteraard heb je schoppers die waar ze kunnen schoppen. Of die allemaal stemmen? Denk ook vele niet, zijn ze gewoon te lam voor.
En ja sommige wel, ja die gaan over 4 jaar misschien weer elders heen.
Maar ik denk juist dat er heel veel mensen heel weloverwogen BBB hebben gestemd.
Al jaren niets meer met VVD konden en sinds D66 erbij is waar Rutte helemaal naar luistert Nederland echt niet positief zien veranderen, je weet wel AL die uitkeringstrekkers :D :P
En is het dan een proteststem of eindelijk eens echt iemand zien die weet wat er leeft onder de bevolking, ipv in een eigen hautaine bubbel blijven zweven.
Mensen die knetterhard werken maar steeds meer geld zien verdwijnen in waar ze zelf niets in terug zien.


To be fair: ik denk dat heel veel mensen die nu gestemd hebben op de BBB ook eigenlijk geen idee hebben van de (nuances) van de problematiek die er speelt. Maar vooral af zijn gegaan op de marketing, de nieuwsberichten eromheen en de populistische praat van diverse partijen. En -even gechargeerd- het sentiment is dat de boeren nu zonder enige goede reden gepest worden. Dus hoe weloverwogen is er daadwerkelijk gestemd? Ik denk dat dat nog best vies zal tegenvallen. Laten we eerlijk zijn: BBB heeft behoorlijk de media opgezocht de afgelopen tijd en niet alles wat ze roepen is daadwerkelijk haalbaar of realistisch. Zeker niet met het huidige succes: ook zij lopen tegen de limieten aan van wat ze vanuit de provincie of 1e kamer kunnen doen.

Zeker als je het toekomstperspectief meeneemt. Het is gewoon een feit dat we met z'n allen flink moeten werken aan een duurzamere samenleving. Ook de agrarische sector. Dus er zal toch echt verandering bij boeren moeten komen, dus de gedachte dat als BBB nu aan het roer is ze niet hoeven veranderen en al die regeltjes wel wegvallen is de grootste kul ooit (en als dat niet gebeurt stappen deze burgers gewoon over naar de volgende partij die dit soort onzin belooft). Ik zeg overigens niet dat alle boeren zo denken, maar ik gok een hoop 'gewone' burgers zonder enige kennis van zaken wel. Tuurlijk, andere regels, andere verhoudingen en met name hulp, dat is allemaal mogelijk.

Dus enkel de EU / stikstofregels van tafel vegen, dan ben je er nog niet. En dat is wel zo ongeveer het sentiment wat BBB de wereld in helpt. 'Wij zijn tegen stikstofregels, tegen uitkopen van boeren, dat zijn zulke hardwerkende mensen en we hebben ze zo hard nodig!'. 'Laat die arme boeren toch gewoon doen waar ze goed in zijn, want anders hebben wij geen eten' Ja... prima... maar hoe pak je het dan aan? Hoe zorg je dat de sectoren evenredig geraakt worden door de maatregelen én dat je flinke stappen gaat zetten in het terugbrengen van niet-duurzame activiteit?

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:24

@Popstra, nee de regering wijzigt de wetten niet om de boeren af te pakken wat hun lief is. De regering wijzigt de wetten omdat de wal het schip keert. En aangezien ik ondertussen al 56 jaar op deze aarde rondloop, is het regelmatig gebeurt dat er wetten werden gewijzigd, die voor mij negatief uitvielen. En dat is ook niet raar. Wetten worden niet gemaakt voor mij als individu, maar voor ons als samenleving en dat kan betekenen dat dat soms negatief voor mij als individu uitpakt.

Het wordt pas een probleem als iemand of een groep mensen denken dat ze veel belangrijker zijn dan de samenleving en dus vinden dat hun belangen veel belangrijker zijn dan die van de rest van de samenleving.

CharleyT
Berichten: 3993
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:25

Janneke2 schreef:
Hmmm, ik zie de boeren vooral als een soort van 19e eeuwse fabrieksarbeiders.

In de zin van: niet goed georganiseerd,
niemand die echt voor hun belangen opkomt,
je werkt keihard om het hoofd boven water te houden,
en anderen worden over jouw rug rijk (denk agro business).

Dat is geen passieve rol in alle ellende (... werkweek van 80 uur...)
maar de boeren zijn niet degenen die aan de touwtjes trekken.


Misschien te dramatisch gesteld, bekijk dit eens: https://hetgeldcollege.nl/wat-verdient-een-boer.
Het inkomen is best wel gevarieerd, maar bepaald niet overal een drama.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:47

Karl66 schreef:
Heb je ook er ook voorbeelden van dat mensen dat zeggen? Want ik heb blijkbaar wat gemist.

Hier ergens midden op de pagina
[NM] Op wie ga jij stemmen 15 maart en waarom?
Excuus, het was 'uitkeringsgerechtigden'
dat over domme mensen staat her en der door de topics heen.. dat kom je vanzelf tegen als je het leest.

Citaat:
Want als die voorbeelden er niet zijn, dan ben je namelijk feitenvrij mensen woorden in de mond aan het leggen. En dan is straks die insinuatie van jou na een aantal berichten de nieuwe waarheid geworden en zo heb je dan de boel weer lekker gepolariseerd en je eigen kant als de "betere" kant weggezet. Hou je gewoon aan de feiten en stop met suggereren en insinueren.

Want jij mag mij wel woorden in de mond leggen en zeggen dat ik suggestieve vragen stel en dat ik straks een stropop ga gebruiken :')

In de opmerking over ' de boel weer lekker gepolariseerd hebben' herken ik mezelf helemaal niet. Ik probeer vaak over beide kanten vragen te stellen om zo meer te weten te komen :) In plaats van dat ik mensen van tevoren al afserveer (in het algemeen, niet persoonlijk bedoelt)
Verder kan ik er niet zoveel meer over zeggen, ik begrijp jou niet zo goed :)

Jessix

Berichten: 16441
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Ik ga niet stemmen. Nog meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 14:07

@ Cer, dat van uitkeringstrekkers is door een iemand gezegd hè. Laten we niet doen alsof dat de mening is van het bokt gedeelte wat geen BBB heeft gestemd. Er is in dat topic ook door meerdere aangegeven dat niet te herkennen.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 14:10

@Cer, ah, jij hebt in alle topics over de verkiezingen één opmerking gevonden over uitkeringsgerechtigden. En waar is er dan gezegd dat BBB kiezers dom zijn? Want het is nog steeds een heel suggestief om aan de hand van één opmerking over uitkeringsgerechtigden deze opmerking te plaatsen:

Citaat:
Dus ik denk niet dat de mensen hier op bokt enigszins van plan zijn om luisteren. Die hebben de BBB-stemmers bij voorbaat al beoordeeld en afgeserveerd

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 14:18

Ik hou het erbij dat ik je gewoon niet goed begrijp. :)

Jessix

Berichten: 16441
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 14:21

Cer schreef:
Ik heb geen zin in deze hetze Karl66 :)
Er mag van alles over mensen (boeren, BBB stemmers etc) gezegd worden blijkbaar maar oh wee oh wee als t u niet zint +:)+ :wave:

Dat is onzin. Het hele kabinet wordt uitgekotst, pvv en forum.. je trekt je dit gewoon meer aan.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 14:21

Jessix schreef:
Cer schreef:
Ik heb geen zin in deze hetze Karl66 :)
Er mag van alles over mensen (boeren, BBB stemmers etc) gezegd worden blijkbaar maar oh wee oh wee als t u niet zint +:)+ :wave:

Dat is onzin. Het hele kabinet wordt uitgekotst, pvv en forum.. je trekt je dit gewoon meer aan.

Daarom had ik mn bericht ook aangepast.. ik wil het niet verder aanwakkeren...Ik heb het niet over de hetze tegen de BBB maar dat nu mijn berichten eruit gepakt worden als dat ik polariserend zou zijn.

In het kader 'verbeter de wereld begin bij jezelf' moet ik dan ook niet verder in een discussie gaan die eigenlijk tot niets leidt..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 16:03

Ik vind het wel heel ver gaan om alle BBB stemmers over 1 kam te scheren, en als meelopers die eerst fvd stemden en nu over zijn gegaan naar BBB. De stemmers op BBB komen uit heel veel verschillende politieke richtingen namelijk. En nee deze groep wordt niet rechtstreeks uitgemaakt voor dom. Maar de strekking van het verhaal is hetzelfde. Meelopers die niet zelf na kunnen denken. Ik vind het nogal wat dat de SGP hier ineens niet het hoogste aantal stemmen heeft gekregen. Ook linkse stemmers zijn overgestapt.

En of ze het waar gaan maken, ze hebben een goed doordacht plan en hebben goed gekeken naar waarom het bij andere partijen die ineens de grootste werden fout is gegaan. Ze kijken echt wel verder vooruit. Hier is sinds de tweede kamer verkiezing keihard naar toe gewerkt.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Ik ga niet stemmen. Nog meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 16:39

BBB stemmers worden helemaal niet over één kam geschoren. Ze komen namelijk vanuit verschillende partijen en achtergronden. Maar een heel groot deel van de stemmers zijn de FvD stemmers uit 2019. Wat ik heel raar vind is dat mensen dat koste wat het kost willen ontkennen.

Dat verandert er niks aan dat er bijvoorbeeld ook een flink deel bij vooral het CDA en een paar andere partijen vandaan komt. En ik denk ook dat dit het deel is wat heel goed de basis van deze partij kan worden, als de tegenstemmers weer naar de nieuwe tegenpartij vertrokken zijn. Maar wat je dan ook zal zien is dat de BBB deze aantallen bij lange na niet vasthoudt en dat ze terug gaat vallen naar 5 tot 10%, omdat dus de rest die populistische stemmers waren.

En het is heel leuk dat ze gekeken hebben waarom het bij die andere partijen die zo hard gegroeid zijn mis is gegaan. Maar de reden waarom het daar mis is gegaan is omdat ze zo hard gegroeid zijn. Je kan namelijk niet binnen een paar jaar een goede partij organisatie opzetten. Een organisatie die mensen screent en ontwikkelt, een organisatie die een groot politiek netwerk opbouwt, een organisatie die een goed problemenfilter heeft. En juist dat laatste is ongelofelijk belangrijk als je veel politici bij andere partijen weghaalt. Er is namelijk een reden waarom ze daar vertrekken en die reden is meestal niet dat het de politieke toppers zijn, het zijn meestal de Henk Blekers van deze wereld. En daarmee haal je meestal meer problemen binnen dan kennis en ervaring.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 16:43

Karl66 schreef:
BBB stemmers worden helemaal niet over één kam geschoren. Ze komen namelijk vanuit verschillende partijen en achtergronden. Maar een heel groot deel van de stemmers zijn de FvD stemmers uit 2019.



Kom maar met feitelijke cijfers daarin.

Ik ken namelijk 0 FvD stemmers, maar wel diverse BBB stemmers
Dus van iemand die normaal altijd gebrand is op cijfers valt me tegen dat het niet blijkt te zijn als je zelf wat roept.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 16:47

Je ziet dat overigens ook bij D66 gebeuren: als ze in de oppositie zitten groeien ze, als ze besturen slinken ze. Mensen die teleurgesteld zijn in wat een partij in de praktijk waar kan maken stemmen de volgende keer op een andere partij.

Sinds ik bij de stemkompassen in de verste verte geen partij meer vind die bij mijn denken aansluit, kies ik op mensen waarvan ik vind dat ze de verantwoordelijkheid kunnen dragen, en dan wens ik ze veel succes. Anders weet ik het ook niet meer. Het is lastig geworden, ons politieke landschap.

DP: Dat is toch ook wat Karl schrijft? BBB-stemmers komen overal vandaan.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 16:50

Prrrr schreef:
DP: Dat is toch ook wat Karl schrijft? BBB-stemmers komen overal vandaan.

dat is een klein stukje wat hij zegt.

Overal vandaag ja, uiteraard, want konden niet eerder van BBB komen.
Maar hij zegt: "Maar een heel groot deel van de stemmers zijn de FvD:" daar wil ik cijfers van dan

dus hoeveel % komt dan van die stemmers dan van FvD
wil graag cijfers...

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 16:54

IMANDRA schreef:
DuoPenotti schreef:
Precies Popstra

En natuurlijk als je met eensgezinde in een vega topic zit zal alleen maar aangehaald worden wat een schande de boeren dit en wat een sufferd de stemmers dat,de boventoon zijn.
(en dat staat er wellicht rotter dan ik bedoel)
Maar dat is echt niet perse waarom veel mensen BBB gestemd hebben.
Er zijne echt heel veel mensen die echt achter de boeren staan. Hardwerkende mensen die ons voedsel geven.
Ja 90% van de Nederlanders eet wel vlees. En beseffen ook dat groente gewoon mest en stikstof nodig hebben, zo niet, ook geen eten of schaarste.
Zeker nu met de oorlog zijn juist veel meer mensen dat gaan beseffen.
Uiteraard heb je schoppers die waar ze kunnen schoppen. Of die allemaal stemmen? Denk ook vele niet, zijn ze gewoon te lam voor.
En ja sommige wel, ja die gaan over 4 jaar misschien weer elders heen.
Maar ik denk juist dat er heel veel mensen heel weloverwogen BBB hebben gestemd.
Al jaren niets meer met VVD konden en sinds D66 erbij is waar Rutte helemaal naar luistert Nederland echt niet positief zien veranderen, je weet wel AL die uitkeringstrekkers :D :P
En is het dan een proteststem of eindelijk eens echt iemand zien die weet wat er leeft onder de bevolking, ipv in een eigen hautaine bubbel blijven zweven.
Mensen die knetterhard werken maar steeds meer geld zien verdwijnen in waar ze zelf niets in terug zien.


To be fair: ik denk dat heel veel mensen die nu gestemd hebben op de BBB ook eigenlijk geen idee hebben van de (nuances) van de problematiek die er speelt. Maar vooral af zijn gegaan op de marketing, de nieuwsberichten eromheen en de populistische praat van diverse partijen. En -even gechargeerd- het sentiment is dat de boeren nu zonder enige goede reden gepest worden. Dus hoe weloverwogen is er daadwerkelijk gestemd? Ik denk dat dat nog best vies zal tegenvallen. Laten we eerlijk zijn: BBB heeft behoorlijk de media opgezocht de afgelopen tijd en niet alles wat ze roepen is daadwerkelijk haalbaar of realistisch. Zeker niet met het huidige succes: ook zij lopen tegen de limieten aan van wat ze vanuit de provincie of 1e kamer kunnen doen.

Zeker als je het toekomstperspectief meeneemt. Het is gewoon een feit dat we met z'n allen flink moeten werken aan een duurzamere samenleving. Ook de agrarische sector. Dus er zal toch echt verandering bij boeren moeten komen, dus de gedachte dat als BBB nu aan het roer is ze niet hoeven veranderen en al die regeltjes wel wegvallen is de grootste kul ooit (en als dat niet gebeurt stappen deze burgers gewoon over naar de volgende partij die dit soort onzin belooft). Ik zeg overigens niet dat alle boeren zo denken, maar ik gok een hoop 'gewone' burgers zonder enige kennis van zaken wel. Tuurlijk, andere regels, andere verhoudingen en met name hulp, dat is allemaal mogelijk.

Dus enkel de EU / stikstofregels van tafel vegen, dan ben je er nog niet. En dat is wel zo ongeveer het sentiment wat BBB de wereld in helpt. 'Wij zijn tegen stikstofregels, tegen uitkopen van boeren, dat zijn zulke hardwerkende mensen en we hebben ze zo hard nodig!'. 'Laat die arme boeren toch gewoon doen waar ze goed in zijn, want anders hebben wij geen eten' Ja... prima... maar hoe pak je het dan aan? Hoe zorg je dat de sectoren evenredig geraakt worden door de maatregelen én dat je flinke stappen gaat zetten in het terugbrengen van niet-duurzame activiteit?


Maar dit vul je zelf allemaal in met wat jij denkt, of dat ook klopt dat betwijfel ik.

Ook BBB is voor verduurzaming, alleen wel op een realistische manier en met toekomstperspectief voor boeren en zonder gedwongen uitkoop. Dus ik denk dat het misschien handig is om zelf even wat meer te kijken waar de BBB voor staat en dan er nog eens over na te denken. :-)

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 16:55

Nou, als het over niet luisteren gaat, kunnen de BBB-aanhangers er ook wat van :+

En slachtoffers... Laten we veehouders a.u.b. niet als slachtoffers aanduiden.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 16:57

DuoPenotti schreef:
Prrrr schreef:
DP: Dat is toch ook wat Karl schrijft? BBB-stemmers komen overal vandaan.

dat is een klein stukje wat hij zegt.

Overal vandaag ja, uiteraard, want konden niet eerder van BBB komen.
Maar hij zegt: "Maar een heel groot deel van de stemmers zijn de FvD:" daar wil ik cijfers van dan

dus hoeveel % komt dan van die stemmers dan van FvD
wil graag cijfers...


https://www.ipsos.com/nl-nl/politiek-me ... bb-stemmer

Een kwart van de stemmers komt bij FvD, PVV en JA21 vandaan. Aangezien JA21 vooral gegroeid is, en de PVV niet heel erg geslonken, denk ik dat er inderdaad een hoop aanhang van Forum BBB is gaan stemmen.

Maar: maakt dat uit, hoe hoog dat percentage precies is?

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 17:03

Elisa2 schreef:
Maar dit vul je zelf allemaal in met wat jij denkt, of dat ook klopt dat betwijfel ik.

Ook BBB is voor verduurzaming, alleen wel op een realistische manier en met toekomstperspectief voor boeren en zonder gedwongen uitkoop. Dus ik denk dat het misschien handig is om zelf even wat meer te kijken waar de BBB voor staat en dan er nog eens over na te denken. :-)


Natuurlijk vul ik dat in, volgens mij formuleer ik het ook als zodanig.

BBB kan prima voor verduurzaming zijn, daar doel ik verder ook niet op: ik heb het specifiek over wat media-aandacht krijgt en wat blijft hangen bij mensen. En dus de motivatie om op BBB te stemmen -buiten evt. kieswijzers-.