Op wie ga jij stemmen 15 maart en waarom?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Benzz
Berichten: 2914
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 22:22

Oke Janneke, die snap ik en ben ik met je eens. Maar als er weer 2de kamerverkiezingen komen en BBB wordt de grootste. Caroline als MP? Ik zie dat internationaal niet zo zitten en dan druk ik mij zachtjes uit.

Janneke2

Berichten: 22817
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 22:26

Exitium schreef:
Janneke2 schreef:
En compromissen hoeven niet per se met de kabinetspartijen gesloten te worden.

Hoe had je die in gedachten?


Ik borduurde voort op de opmerking '... als Van der Plas zegt dat het kabinet snel zal vallen,
dan zal ze wel niet uit zijn op compromissen sluiten.'

Op zich is de opmerking over 'snel vallen' geen opmerking in de richting 'ik wens in het gevlei van het kabinet te komen'.
... ik hou wel van een onafhankelijke opstelling.

Ik vind het prima als dit kabinet valt.
En na de verkiezingen hebben we waarschijnlijk toch geen partij met de absolute meerderheid, dus wordt het 'partners zoeken', compromissen sluiten etc etc etc - maar dat hoeft niet met enkel en alleen de 4 die nu in het kabinet zitten.

Boras
Berichten: 9960
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 22:31

@ Benzz

Dat ziet zij zelf ook niet zitten, dat internationale gedeelte. "Biden komt maar hierheen", heeft ze in een interview gezegd. Ze zou opzien tegen het reizen.


Laat de regering maar lekker nog 2 jaartjes zitten (zie ik mijzelf dit nu echt schrijven :oo ).
En waarom zou het vallen, daar was in het verleden al meer dan eens reden voor, maar nooit gebeurd.
Nu kijken de partijen wel link uit natuurlijk. En BBB is niet groot genoeg om dat alleen voor elkaar te krijgen.

In 2025 zien we wel wat BBB er van heeft weten te bakken.
En dan komt de beloning of de afrekening.

fransje23

Berichten: 15410
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 22:34

cp112 schreef:
Dat was van te voren al bekend bij zo’n uitslag. We zijn al bezig aan Rutte 4 he…. 5 zit er echt niet in als ze nu wéér vallen.


Ik geloof dat pas als het ook echt zo is... Niemand is zo hardnekkig als Mark Rutte. Geen idee van wat voor materiaal het bord voor zijn kop is maar het is erg dik en stevig.

De teflonlaag werkt ook al niet mee.

ruitje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 22:36

https://www.denationalepolitiekeindex.n ... ld-gl-op-3

Citaat:
Menu openen
Top 3 Kamerleden 2021-2022: Van der Plas (BBB), Grinwis (CU) en Westerveld (GL)

Beeld: HP/De Tijd september 2022

De top 3 van best scorende Kamerleden in de Nationale Politieke Index van het parlementaire jaar 2021-2022 zijn bekend. Caroline van de Plas van de Boer Burger Beweging werkte zich een slag in de rondte en behaalt de eerste plaats, runner-up is ‘controleur’ Pieter Grinwis van de ChristenUnie en op de derde plek staat Lisa Westerveld vanwege haar grote bijdrage aan belangrijke wetgeving.
Caroline van der Plas

Caroline van der Plas is met haar eerste plaats een échte volksvertegenwoordiger. Het Kamerlid scoort hoog vanwege haar deelname aan talloze debatten, hoorzittingen en het in ontvangst nemen van petities. Daarnaast valt ze op door de grote hoeveelheid aangenomen moties. Politiek gaat over het verkrijgen van meerderheden voor standpunten. Iets dat Caroline opvallend goed kan met maar liefst 59 aangenomen moties, die allemaal de steun van ten minste één coalitiepartij kregen. Op de motie over 113 Zelfmoordpreventie, op basis waarvan het kabinet 3,5 miljoen euro extra heeft vrijgemaakt, is ze het meest trots. Opmerkelijk: Caroline van der Plas behaalt in haar eentje een hogere score dan de fracties van JA21, Groep Van Haga, FvD en Volt, vier partijen die meer zetels heb- ben. Een buitengewone prestatie.


Dan ben je toch gewoon een super goede politica? Of wanneer ben je dat dan eigenlijk?

Ik dacht ook meteen: MP, ja dat zie ik eigenlijk niet zo voor me.

Maar waarom dan eigenlijk? Ze doet haar werk blijkbaar het beste van iedereen. Ik vind Kaag bijv een echte MP uitstraling hebben.

Zit het hem dan toch ook gewoon in kleding en presentatie? In spreektaal?

Boeiend wel.

juval

Berichten: 13230
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 22:39

Het enige dat ik me kan voorstellen is dat cda de stekker eruit trekt. Dat die de conclusie uit het verlies trekt en daar consequenties aan verbindt. Verantwoording neemt naar haar achterban, of wat daar van over is.

Ik zie een van de andere coalitie partijen niet vrijwillig vertrekken.

Benzz
Berichten: 2914
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 22:41

Boras schreef:
@ Benzz

Dat ziet zij zelf ook niet zitten, dat internationale gedeelte. "Biden komt maar hierheen", heeft ze in een interview gezegd. Ze zou opzien tegen het reizen.

.

Maar het gaat mij niet om het feit of ze het wel of niet ziet zitten. Die kwaliteiten heeft ze niet.

fransje23

Berichten: 15410
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 22:42

juval schreef:
Het enige dat ik me kan voorstellen is dat cda de stekker eruit trekt. Dat die de conclusie uit het verlies trekt en daar consequenties aan verbindt. Verantwoording neemt naar haar achterban, of wat daar van over is.

Ik zie een van de andere coalitie partijen niet vrijwillig vertrekken.


En de mensen die wel op hun gestemd dan?

Benzz
Berichten: 2914
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 22:43

fransje23 schreef:
cp112 schreef:
Dat was van te voren al bekend bij zo’n uitslag. We zijn al bezig aan Rutte 4 he…. 5 zit er echt niet in als ze nu wéér vallen.


Ik geloof dat pas als het ook echt zo is... Niemand is zo hardnekkig als Mark Rutte. Geen idee van wat voor materiaal het bord voor zijn kop is maar het is erg dik en stevig.

De teflonlaag werkt ook al niet mee.

Volgens mij vergeet je, of wil je niet zien wat Rutte4 aan goede dingen heeft gedaan. Laagste werkeloosheid, zeer goede economie en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Lijkt wel of alle uitkeringsgerechtigen gestemt hebben op de BBB.

juval

Berichten: 13230
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 22:44

fransje23 schreef:
juval schreef:
Het enige dat ik me kan voorstellen is dat cda de stekker eruit trekt. Dat die de conclusie uit het verlies trekt en daar consequenties aan verbindt. Verantwoording neemt naar haar achterban, of wat daar van over is.

Ik zie een van de andere coalitie partijen niet vrijwillig vertrekken.


En de mensen die wel op hun gestemd dan?


Ik denk dat ze wel kiezers terugwinnen met zo'n stap. Dat zou wel respect opleveren verwacht ik.

Benzz
Berichten: 2914
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Op wie ga jij stemmen 15 maart en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 22:47

Als ze de stekker eruit trekken valt er niet meer op ze te stemmen, dus zie niet goed hoe je dit voor je ziet.

fransje23

Berichten: 15410
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 22:51

Oh je bedoeld de stekker uit het kabinet, niet uit de partij!

fransje23

Berichten: 15410
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 22:54

Benzz schreef:
Volgens mij vergeet je, of wil je niet zien wat Rutte4 aan goede dingen heeft gedaan. Laagste werkeloosheid, zeer goede economie en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Lijkt wel of alle uitkeringsgerechtigen gestemt hebben op de BBB.


Vraag is of dat eerste puur komt door Mark Rutte.
Ik zet daar wat vraagtekens bij.

De schandalen rond Rutte wegen zwaar,wat mij betreft.

Je laatste opmerking snap ik niet.

juval

Berichten: 13230
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 22:54

fransje23 schreef:
Oh je bedoeld de stekker uit het kabinet, niet uit de partij!

Ja dat.

Benzz
Berichten: 2914
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 22:56

fransje23 schreef:
Oh je bedoeld de stekker uit het kabinet, niet uit de partij!

Nee dat was een opmerking naar Juval over de CDA.

Die van Caroline was een opmerking over de stekker uit het kabinet.

En dat vind ik een lastige, tuurlijk zijn ze de grootste geworden, ondanks dat ik denk dat het puur stemmen uit ontevredenheid is. Ik zie de BBB niet besturen.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 22:56

Valt mij op dat er veel PvdD stemmers zijn, apart voor een paardenforum aangezien PvdD nogal anti-paardrijden is.

Cer

Berichten: 30202
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 22:59

Benzz schreef:
Lijkt wel of alle uitkeringsgerechtigen gestemt hebben op de BBB.

Ja wie weet :')
En een aantal uit de rijkere gemeenten
Oh ja, en de boeren, die ook allemaal steenrijk zijn :')

Echt, de beledigingen kunnen niet op zeg _O-

juval

Berichten: 13230
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Op wie ga jij stemmen 15 maart en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 23:01

Nu in nieuwsuur wel een goed interview met mw Lagas

mysa

Berichten: 10514
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 23:04

_Zsazsa_ schreef:
Valt mij op dat er veel PvdD stemmers zijn, apart voor een paardenforum aangezien PvdD nogal anti-paardrijden is.


Anti-competitie waarbij dieren ingezet worden.

Benzz
Berichten: 2914
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 23:05

fransje23 schreef:
Vraag is of dat eerste puur komt door Mark Rutte.
Ik zet daar wat vraagtekens bij.

De schandalen rond Rutte wegen zwaar,wat mij betreft.

Je laatste opmerking snap ik niet.

Dus de goede dingen vanuit zijn kabinet liggen aan andere dingen. En de slechte dingen zijn persoonlijk zijn schuld. Goed verhaal...........

Als eindverantwoordelijke gestraft worden voor een zooitje incompetente racistische medewerkers van de belastingdienst......ga er maar aan staan.

Janneke2

Berichten: 22817
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 23:10

Benzz schreef:
fransje23 schreef:
Vraag is of dat eerste puur komt door Mark Rutte.
Ik zet daar wat vraagtekens bij.

De schandalen rond Rutte wegen zwaar,wat mij betreft.

Je laatste opmerking snap ik niet.

Dus de goede dingen vanuit zijn kabinet liggen aan andere dingen. En de slechte dingen zijn persoonlijk zijn schuld. Goed verhaal...........

Als eindverantwoordelijke gestraft worden voor een zooitje incompetente racistische medewerkers van de belastingdienst......ga er maar aan staan.


'Goed verhaal'...?
Zaken als de toeslagen affaire zelf, het niet kunnen oplossen van de gevolgen ervan,
de stikstof crisis,
er was ook nog PFAS,
'Groningen',
... dat is reden zat om af te treden.
En als premier ben je eindverantwoordelijke voor je ambtenaren, dus ook alle andere toestanden bij de belastingdienst.

fransje23

Berichten: 15410
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 23:11

Benzz schreef:
Als eindverantwoordelijke gestraft worden voor een zooitje incompetente racistische medewerkers van de belastingdienst......ga er maar aan staan.


Je vergeet de verdwenen sms-jes en bijvoorbeeld Groningen maar daar heb je misschien geen actieve herinneringen aan?

Benzz
Berichten: 2914
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 23:16

fransje23 schreef:
Benzz schreef:
Als eindverantwoordelijke gestraft worden voor een zooitje incompetente racistische medewerkers van de belastingdienst......ga er maar aan staan.


Je vergeet de verdwenen sms-jes en bijvoorbeeld Groningen maar daar heb je misschien geen actieve herinneringen aan?

Zeer actief zelfs. In Groningen zijn al veel mensen geholpen, maar het is een zeer complex verhaal. Wederom zijn degene die het hardste roepen degene die gelijk krijgen. Het lijkt wel of het hele land totaal populistisch is geworden. Heel hard schreeuwen zonder enige kennis van zaken. Het is niet even simpel een broodje kopen bij de bakker.

Die smsjes.........boeit mij echt niet. Ik weet dat op dat niveau er gesprekken zijn die mij niets aan gaan en die ik ook niet wil weten.

Btw: Ik stem geen VVD, maar ben wel een beetje klaar met al het geklaag op het kabinet. We hebben het hartstikke goed in dit land, maar omdat we zo gewend zijn aan overconsumeren, lopen we op alles te zeiken. Hand in eigen boezem.

fransje23

Berichten: 15410
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 23:18

Ik klaag niet over het kabinet, ik klaag over Mark Rutte. :)

Benzz
Berichten: 2914
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 23:25

fransje23 schreef:
Ik klaag niet over het kabinet, ik klaag over Mark Rutte. :)

Tja, als je alle beslissingen op 1 man wil af reageren.......prima, maar helaas voor jou heeft hij in alle beslissingen het niet in zijn eentje voor het zeggen.