Op wie ga jij stemmen 15 maart en waarom?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pantykous

Berichten: 10501
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 23:26

Benzz schreef:
Zeer actief zelfs. In Groningen zijn al veel mensen geholpen, maar het is een zeer complex verhaal. Wederom zijn degene die het hardste roepen degene die gelijk krijgen. Het lijkt wel of het hele land totaal populistisch is geworden. Heel hard schreeuwen zonder enige kennis van zaken. Het is niet even simpel een broodje kopen bij de bakker.

Die smsjes.........boeit mij echt niet. Ik weet dat op dat niveau er gesprekken zijn die mij niets aan gaan en die ik ook niet wil weten.

Btw: Ik stem geen VVD, maar ben wel een beetje klaar met al het geklaag op het kabinet. We hebben het hartstikke goed in dit land, maar omdat we zo gewend zijn aan overconsumeren, lopen we op alles te zeiken. Hand in eigen boezem.



Niks aan toe te voegen.

Overigens jaren wel VVD stemmer geweest, inmiddels vind ik dat ik iets verder moet kijken dan mijn eigen privilege. Maar dat wil niet zeggen dat alles maar armoe was onder de VVD.

Ik vind wel, je eerdere bericht mbt ga er maar aan staan: dat wordt van je verwacht als MP. Dan moet je eraan gaan staan en BEN je eindverantwoordelijk. Dus dat je dan ook op de mat geroepen wordt als het niet goed is hoort bij je baan.

Dat is misschien niet altijd eerlijk maar daarom verdien je ook meer dan een cassiere die alleen over kassaverschillen hoeft na te denken.

fransje23

Berichten: 15439
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 23:28

Benzz schreef:
Tja, als je alle beslissingen op 1 man wil af reageren.......prima, maar helaas voor jou heeft hij in alle beslissingen het niet in zijn eentje voor het zeggen.


Gelukkig niet!

Het gaat om het nemen van verantwoordelijkheid en in mijn ogen heeft hij dat meer dan onvoldoende gedaan.
Dat is de teflonlaag.

Boras
Berichten: 9973
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 23:36

_Zsazsa_ schreef:
Valt mij op dat er veel PvdD stemmers zijn, apart voor een paardenforum aangezien PvdD nogal anti-paardrijden is.


Ik vind dat juist helemaal niet apart.

cp112

Berichten: 14749
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 23:42

Benzz schreef:
Lijkt wel of alle uitkeringsgerechtigen gestemt hebben op de BBB.



PARDON?! >;)



Enneh, ja economisch ging het een tijd goed idd. Maar alle schandalen moeten daar dan ten koste van maar vergeten worden? Dacht het niet.

cp112

Berichten: 14749
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 23:45

Maar joh hey, alles is goed, want hij heeft er geen actieve herinneringen meer aan.
Opstaan en doorgaan alsof het allemaal niets is :evaw:

Janneke2

Berichten: 22951
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 23:50

Benzz schreef:
In Groningen zijn al veel mensen geholpen, maar het is een zeer complex verhaal.


Och, waarschijnlijk is het nog waar ook.
Al zijn er de afgelopen twintig jaar ook heel veel mensen niet geholpen en zelfs actief tegengewerkt mbt schadevergoeding en herbouw.

En ja, het is complex.
De ene commissie na de andere.
Ik herinner mij de heer Alders die opstapte als nationaal coördinator voor 'Groningen', omdat hij op huisbezoek mensen dingen had beloofd
( = zaken die gewoon binnen zijn bevoegdheden lagen, Alders deed zijn werk)
en hoepla, las hij zo ongeveer in de krant dat het toch weer anders ging.
(Het had simpel gekund: laat Alders gewoon zijn werk doen, punt.)
Citaat:
Die smsjes.........boeit mij echt niet. Ik weet dat op dat niveau er gesprekken zijn die mij niets aan gaan en die ik ook niet wil weten.

... jou misschien niet.
Dat mag.
Ik ben persoonlijk ook niet razend nieuwsgierig.

... maar een premier hoort zich aan de wet te houden.
En er zijn 'stukken' die braaf vijftig jaar of langer bewaard horen te blijven.

Citaat:
We hebben het hartstikke goed in dit land, maar omdat we zo gewend zijn aan overconsumeren, lopen we op alles te zeiken. Hand in eigen boezem.

Hmmm, ja.
Overconsumptie.
Een groot probleem, niet alleen mbt 'gezeik'. (Denk vliegveld Lelystad.)

Ipsilonka

Berichten: 5869
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Op wie ga jij stemmen 15 maart en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 00:05

Ik lees vol interesse met jullie mee. Als eerste zijn er ook zeg maar vol Nederlandse mensen slachtoffer van de toeslagen affaire. Mijn zus heeft 15 jaar in de oliebol gezeten door dat gedoe. Nu eindelijk de eerste excuses gekregen.
Over de vvd, als je in de hoek geen vertrouwen meer hebt, wat moet je dan kiezen? Ik snap wel dat er veel mensen zijn die dan toch maar weer vvd stemmen, want welk alternatief past je wel? Hier een BBB stemmer van het eerste uur :+ Zal de 24ste mijn bankrekening in de gaten houden als mijn uitkering gestort wordt 8)7
Ik hoop dat we gewoon in 2025 naar de stembus gaan, dan hebben de huidige winnaars de tijd om hun kracht waar te maken. En nee ik ga er niet vanuit dat alles wat de partij wil ook zal gebeuren.

Jessix

Berichten: 16497
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 00:13

Vol Nederlandse mensen?? :')

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 00:25

Benzz schreef:
fransje23 schreef:


Ik geloof dat pas als het ook echt zo is... Niemand is zo hardnekkig als Mark Rutte. Geen idee van wat voor materiaal het bord voor zijn kop is maar het is erg dik en stevig.

De teflonlaag werkt ook al niet mee.

Volgens mij vergeet je, of wil je niet zien wat Rutte4 aan goede dingen heeft gedaan. Laagste werkeloosheid, zeer goede economie en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Lijkt wel of alle uitkeringsgerechtigen gestemt hebben op de BBB.

En toch moet het naar zijn om altijd zo gelijk te hebben en dan toch zo'n hekel te hebben aan medemensen die andere keuzes maken.

Ik verbaas mij altijd over dat 'linkse' kwaaltje. Ze willen de wereld vooruitgang brengen, maar zitten zo vol wrok naar andersdenkenden dat ze alleen maar om zich heen kunnen slaan.

Het is duidelijk dat je niets met BBB hebt Benzz, maar je mega zure reacties overal zijn imo veelzeggend over waarom veel mensen niet in een bepaalde hoek gestemd hebben.

Jildau

Berichten: 9435
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Op wie ga jij stemmen 15 maart en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 00:29

Echt onwijs kinderachtig Benzz. Fijn dat je je zo verheven voelt ook boven anderen.

Benzz
Berichten: 2989
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 00:31

Ik heb inderdaad niets met de BBB. Wel denk ik na over waarom mensen op deze partij stemmen. Waarom zijn mensen in dit land zo ontevreden. We hebben zo vreselijk veel, we overconsumeren op en top. Wat is er aan de hand? Ik begrijp dat echt niet.

Maar misschien komt dat omdat ik het jaren heel slecht heb gehad en ieder dubbeltje drie keer heb moeten om draaien. Zonder toeslagen of subsidies. En zelfs toen was ik gelukkig.

Benzz
Berichten: 2989
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 00:33

Jildau schreef:
Echt onwijs kinderachtig Benzz. Fijn dat je je zo verheven voelt ook boven anderen.

Kinderachtig omdat het mij opvalt dat mensen die door de overheid betaald worden, ook het meest ontevreden zijn? Ik snap inderdaad niet dat je ondankbaar bent als je arbeidsongeschikt bent en wel geld krijgt. Als je in Afrika leeft zou je dolgelukkig zijn. Vooropgesteld dat ik blij ben dat wij een vangnet hebben voor mensen die het minder hebben.

Jildau

Berichten: 9435
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 00:39

Je ziet toch hoeveel mensen er op de BBB stemmen en je denkt oprecht dat dat dan allemaal maar uitkeringstrekkers zijn? Je begrijpt oprecht niet waarom er onvrede is? Dan wordt het misschien hoog tijd dat je onder je steen vandaan komt.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 00:40

Benzz schreef:
Jildau schreef:
Echt onwijs kinderachtig Benzz. Fijn dat je je zo verheven voelt ook boven anderen.

Kinderachtig omdat het mij opvalt dat mensen die door de overheid betaald worden, ook het meest ontevreden zijn? Ik snap inderdaad niet dat je ondankbaar bent als je arbeidsongeschikt bent en wel geld krijgt. Als je in Afrika leeft zou je dolgelukkig zijn. Vooropgesteld dat ik blij ben dat wij een vangnet hebben voor mensen die het minder hebben.

Je doet alsof je persoonlijk onderzoek hebt gedaan naar wie bbb hebt gestemd.

In welk hokje val ik als hoogopgeleide stemmer met voldoende geld die bbb heeft gestemd?
Verward? Psychotisch?

Je dicht mensen eigenschappen toe op basis van hun politieke voorkeur.
Was het nu niet dat de basis van een democratie is dat je mag stemmen wie je wilt en daar gewoon voor uit moet kunnen komen zonder dat een of ander persoon daar allerlei vreemde theorieen bij bedenkt.
Ik vind je houding echt niet oke in de topics.
Ik zie zat mensen waarvan ik weet dat ze niet blij zijn met de winst van bbb die het wel lukt om normaal te reageren.

fransje23

Berichten: 15439
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 00:44

De link tussen uitkeringsgerechtigden en BBB ontgaat mij volledig. En zelfs al zou het zo zijn is het gewoon een keuze.

Benzz
Berichten: 2989
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 00:45

Jildau schreef:
Je ziet toch hoeveel mensen er op de BBB stemmen en je denkt oprecht dat dat dan allemaal maar uitkeringstrekkers zijn? Je begrijpt oprecht niet waarom er onvrede is? Dan wordt het misschien hoog tijd dat je onder je steen vandaan komt.

Jij snapt mij niet.

Hoef je niet zo denigrerend over te doen. Wij zijn een maatschappij die vreselijk verwend zijn, die niet de normale prijs betalen voor voedsel. Die 5 keer per jaar op vakantie willen. Alles is een recht geworden ipv luxe.

Ik zie overigens wel dat de grote groep die op BBB stemmen een vrij populistische groep is. Zo werd FvD jaren geleden ook groot. LPF jaren geleden en daar tussen nog veel meer partijen. Ze willen alles, maar het mag niets kosten. De overheid moet betalen........ze vergeten dat de overheid onze boekhouding bewaken.

Benzz
Berichten: 2989
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 00:47

Sunnda schreef:
r wie bbb hebt gestemd.

In welk hokje val ik als hoogopgeleide stemmer met voldoende geld die bbb heeft gestemd?
Verward? Psychotisch?

Je dicht mensen eigenschappen toe op basis van hun politieke voorkeur.
Was het nu niet dat de basis van een democratie is dat je mag stemmen wie je wilt en daar gewoon voor uit moet kunnen komen zonder dat een of ander persoon daar allerlei vreemde theorieen bij bedenkt.
Ik vind je houding echt niet oke in de topics.
Ik zie zat mensen waarvan ik weet dat ze niet blij zijn met de winst van bbb die het wel lukt om normaal te reageren.

Dat doe je zelf toch net zo hard als iemand zegt dat deze D66 heeft gestemd? Die wordt toch ook als achterlijk en dom gezien?

Benzz
Berichten: 2989
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Op wie ga jij stemmen 15 maart en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 00:49

Kritisch zijn op de huidige partijen inclusief strontberichten mag wel, maar op de nieuwe partij............ohhh dat is zo slecht en persoonlijk.

Jildau

Berichten: 9435
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 00:51

Bijna iedereen in mijn omgeving heeft BBB gestemd. Allemaal zeer hard werkende mensen die zichzelf prima kunnen redden en netjes bergen aan belasting betalen. Maar wel mensen die klaar zijn met het beleid van de afgelopen jaren, die in een huis vol schade wonen door aardbevingen, die in de agrarische sector werkzaam zijn en er genoeg van hebben dat die werkelijk overal de schuld van krijgen, of mensen kennen die zwaar en zwaar in de problemen hebben gezeten door de toeslagenaffaire en ga zo maar door. Dat gaat niet over onvrede om dure boodschappen of niet op vakantie kunnen.

Je kan prima kritiek hebben op een partij maar neem dan even voorbeeld aan andere mensen die hier reageren en dat wel op een fatsoenlijke manier kunnen doen.
Laatst bijgewerkt door Jildau op 17-03-23 00:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 00:51

Benzz schreef:
Sunnda schreef:
r wie bbb hebt gestemd.

In welk hokje val ik als hoogopgeleide stemmer met voldoende geld die bbb heeft gestemd?
Verward? Psychotisch?

Je dicht mensen eigenschappen toe op basis van hun politieke voorkeur.
Was het nu niet dat de basis van een democratie is dat je mag stemmen wie je wilt en daar gewoon voor uit moet kunnen komen zonder dat een of ander persoon daar allerlei vreemde theorieen bij bedenkt.
Ik vind je houding echt niet oke in de topics.
Ik zie zat mensen waarvan ik weet dat ze niet blij zijn met de winst van bbb die het wel lukt om normaal te reageren.

Dat doe je zelf toch net zo hard als iemand zegt dat deze D66 heeft gestemd? Die wordt toch ook als achterlijk en dom gezien?

Hoe kom je toch bij zulke grote woorden elke keer? Waarom voel je jezelf zo aangevallen?

Ik snap persoonlijk niet dat iemand D66 kan stemmen nee, maar daar heb ik geen grote taal als 'achterlijk' 'uitkeringstekkers' enz voor nodig en heb ik niet 10 posts nodig om flink te sneren met een buitengewoon aanvallende houding op een deel van de bevolking die dat kennelijk wel doet.

Matheno

Berichten: 7960
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 00:54

Benzz schreef:
Lijkt wel of alle uitkeringsgerechtigen gestemt hebben op de BBB.


Ik vind het eerder juist een verschil randstad en "de rest" van Nederland.

fransje23

Berichten: 15439
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 00:58

Matheno schreef:
Benzz schreef:
Lijkt wel of alle uitkeringsgerechtigen gestemt hebben op de BBB.


Ik vind het eerder juist een verschil randstad en "de rest" van Nederland.


Hangt van de definitie van randstad af. :)

BigOne
Berichten: 38526
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 00:59

Benzz schreef:
Jildau schreef:
Echt onwijs kinderachtig Benzz. Fijn dat je je zo verheven voelt ook boven anderen.

Kinderachtig omdat het mij opvalt dat mensen die door de overheid betaald worden, ook het meest ontevreden zijn? Ik snap inderdaad niet dat je ondankbaar bent als je arbeidsongeschikt bent en wel geld krijgt. Als je in Afrika leeft zou je dolgelukkig zijn. Vooropgesteld dat ik blij ben dat wij een vangnet hebben voor mensen die het minder hebben.

Even voor jou Benzz , bvb Tubbergen, een knetter rijke gemeente , 64 % BBB en zo zijn er meer. De stem op de BBB is vooral een proteststem tegen het huidige beleid. Niets meer en niets minder, dit soort bewegingen zie je elke vier jaar.
BBB moet nu ook leveren want anders is er over vier jaar een andere partij die de grootste wordt.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 01:03

Offcieel Noord- en Zuid holland Utrecht en Flevoland dacht ik?

Maar de meeste mensen bedoelen de vier grote steden met de daaraan direct aangrenzende steden.

fransje23

Berichten: 15439
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 01:15

Sunnda schreef:
Offcieel Noord- en Zuid holland Utrecht en Flevoland dacht ik?

Maar de meeste mensen bedoelen de vier grote steden met de daaraan direct aangrenzende steden.


Bij de eerste definitie klopt de stelling niet, daar is BBB toch ook de grootste of een na grootste.