Dierenwelzijn? of het verdwijnen van dieren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaitlyn

Berichten: 9731
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:47

Het leven is nu eenmaal geen ponykamp.

Brainless

Berichten: 29748
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:48

Kaitlyn schreef:
Het leven is nu eenmaal geen ponykamp.

:+
Dank je.. die was ik al even vergeten -O-

prompter

Berichten: 11165
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Dierenwelzijn? of het verdwijnen van dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:51

Goh, bokt wordt steeds meer als propaganda kanaal ingezet. Wonderlijk verschijnsel.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Dierenwelzijn? of het verdwijnen van dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:55

Ik had een post verwacht voor het ophemelen van Partij voor de Dieren...
Valt tegen dit -O-

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:56

Goh dat Tristate city kende ik niet, maar wordt door sommige gezien als de reden voor de landonteigening van boeren. Origineel idee hoor :j

Brainless

Berichten: 29748
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 16:04

ElCid schreef:
Elisa2 schreef:
Stroe city...op de plek van landbouwgrond.


En laat "Stroe city" nu precies in die gele banaan, die ook wel Tristate city wordt genoemd, liggen.............

[ [url=m/tvgXzX.png]Afbeelding[/url] ]
https://www.tristatecity.nl/

Pssst hun vertelden dat er echte plannen waren die wij niet mochten weten en dat Nederland in het jaar 2022 45 miljoen inwoners zou hebben... moeten we nog even door konijnen :+ :D

Elisa2

Berichten: 37366
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 16:04

Tristate City ken ik ook niet, kan alleen maar zeggen wat ik zelf om me heen zie. Het is wel een grote angst van mij dat Nederland een grote stad wordt.

AmyJamess

Berichten: 2122
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 16:07

ElCid schreef:
Het stuk wat ts geschreven heeft is misschien onsamenhangend maar de reden van schrijven lijkt dat steeds minder te worden.
Of zijn er hier mensen die geloven dat als straks alle boeren zijn onteigend en alle grond ingepikt is door de overheid ( inderdaad om huizen te bouwen) dat paarden nog toegestaan zijn? Want die grond is straks ook "nodig" voor huizen of rewilding of wat "ze" dan ook bedenken.
Tristatecity is geen hersenspinsel maar een concreet plan net als de zgn. smart cities. Er heeft nu al in het Parool gestaan dat er "best wat minder huisdieren" https://www.parool.nl/columns-opinie/op ... ~bbde0068/ zouden moeten zijn en in Engeland willen ze het gaan verbieden om zelf kipjes te houden.

Overigens zijn er meerdere partijen die opkomen voor de boeren ( en hopelijk straks ook voor de paardenhouders...........)


Toevallig had ik hier vandeweek met een collega een discussie over. Hij was ook van mening dat er een woning tekort is door de boeren :o?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Dierenwelzijn? of het verdwijnen van dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 16:47

Doorstap importeert zelf ook (oa) Spanjaarden, dus wat een ontzettend ironisch (slecht geschreven) stuk.
Steek vooral je hand niet in eigen boezem.

Avalanche

Berichten: 16102
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Dierenwelzijn? of het verdwijnen van dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 16:52

Wat een gejank dit weer :') er is écht een probleem met stikstof, maar ik denk dat dat op meerdere vlakken aangepakt moet worden.

Maar Stap Doorstap voor paardenwelzijn is wel het toppunt van ironie :')

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 17:02

Doorstap verkoopt zelf toch ook aan het buitenland? een ander product ja, maar dat is toch net zo goed gewoon onderdeel van het hebben van een bedrijf en winst willen maken. Dat is geen kritiek van mijn kant want ik heb er geen problemen mee, een bedrijf moet ook gewoon kunnen werken. Maar vingerwijzen dat anderen dan niet naar het buitenland mogen verkopen, en het zelf wel, dat snap ik dan minder.


Ik heb het over de verkoop van levende dieren die in het buitenland geslacht worden...

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:05

Je hebt het over allerlei onzin in dat warrige geraaskal van je openingspost...

Autumnn

Berichten: 8047
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:12

StalDoorstap schreef:
Doorstap verkoopt zelf toch ook aan het buitenland? een ander product ja, maar dat is toch net zo goed gewoon onderdeel van het hebben van een bedrijf en winst willen maken. Dat is geen kritiek van mijn kant want ik heb er geen problemen mee, een bedrijf moet ook gewoon kunnen werken. Maar vingerwijzen dat anderen dan niet naar het buitenland mogen verkopen, en het zelf wel, dat snap ik dan minder.


Ik heb het over de verkoop van levende dieren die in het buitenland geslacht worden...


Kom zeg. Jij biedt zelf als ‘handelsstal’ zijnde, ‘paarden in de aanbieding aan’. Dan kan je jezelf toch niet serieus nemen? :roll: ik jou in ieder geval niet. Te triest voor woorden om paarden ‘in de aanbieding’ te zetten. 8)7

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 17:13

ElCid schreef:
Het stuk wat ts geschreven heeft is misschien onsamenhangend maar de reden van schrijven lijkt dat steeds minder te worden.
Of zijn er hier mensen die geloven dat als straks alle boeren zijn onteigend en alle grond ingepikt is door de overheid ( inderdaad om huizen te bouwen) dat paarden nog toegestaan zijn? Want die grond is straks ook "nodig" voor huizen of rewilding of wat "ze" dan ook bedenken.
Tristatecity is geen hersenspinsel maar een concreet plan net als de zgn. smart cities. Er heeft nu al in het Parool gestaan dat er "best wat minder huisdieren" https://www.parool.nl/columns-opinie/op ... ~bbde0068/ zouden moeten zijn en in Engeland willen ze het gaan verbieden om zelf kipjes te houden.

Overigens heeft het hier ook al op Bokt gestaan dat bepaalde partijen de paardensport willen verbieden en dat wordt nu over de boeg van "misbruik" gegooid maar ik ben bang dat er hele andere redenen achter zitten.
Nu na het omvallen van 1 van de grootste banken ( https://www.nu.nl/privacy-gate/accept?r ... bd5659ee6a) zal dit "probleem" waarschijnlijk "vanzelf" oplossen; er zijn straks nog maar weinig mensen die het houden van een paard kunnen betalen.

Overigens zijn er meerdere partijen die opkomen voor de boeren ( en hopelijk straks ook voor de paardenhouders...........)


Amen. Sorry als ik voor de Bokkers wat te snel ga in mijn denksprongen. En wat ik hier meemaak met het bedrijf gaat misschien nu nog alleen mij aan, maar straks gaat het ons allemaal aan.


En het zou fijn zijn als we niet zo zouden ( ver) oordelen over mensen.
Ook ik heb vluchtelingen uit de oorlog in huis willen nemen, maar dat werd onmogelijk gemaakt.

Wanneer je gaat vertellen wat een ander moet doen met zijn eigendom, waar hij zelf voor heeft moeten knokken, (anders kan ie het nooit behouden) als je vindt dat een ander zijn spullen moet afstaan, wordt het een onrechtvaardige wereld waarin de toekijkers even weinig voedsel krijgen als degene die ervoor knokken: uiteindelijk hebben we dan allemaal honger.

En waarom ik het hier op Bokt ook schrijf? Omdat sommige mensen hier wel degelijk de visie op verschillende beroepen met paarden in een negatieve sfeer hebben geplaatst.
Nu zijn het de paarden waar je straks misschien niet meer op mag rijden of die je niet meer kunt houden, maar daar blijft het dan niet bij.

DuoPenotti

Berichten: 29773
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:15

Een stal die niet heel positief bekend staat, al 25 jaar niet, en daarin geen verandering heeft kunnen brengen.
Die zelf in en uit voert van levende dieren, die dan wijst naar bedrijven die dat niet zouden mogen...oke, heel bijzonder.
Denk dat er ook wel wat slacht paarden bij hebben gezeten in dat lage segment van handel.

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:15

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt regels.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 16-03-23 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan de regels van Bokt.

Avalanche

Berichten: 16102
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:17

StalDoorstap schreef:
Sorry als ik voor de Bokkers wat te snel ga in mijn denksprongen.

Welke denksprongen exact? Wat er zit werkelijk geen enkele logica in wat je schrijft.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 17:19

Veronica2 schreef:
Dit is stiekeme reclame voor een politieke partij die meedoet in de verkiezingen.

Nee. Ik weet zelf nu nog niet waarop te stemmen.
Ik wil alleen samen denken.

Zebrastreep

Berichten: 9791
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:23

Je wilt van alles zeggen met je bericht , maar je haalt er nu continue wat nieuws bij waardoor er geen touw aan vast te knopen is wat nu je vraag is.

Dus het komt erop neer dat je niet weet waar je op moet stemmen. Daarvoor loopt nu momenteel ook een topic , stel de vraag daar eens

[NM] Op wie ga jij stemmen 15 maart en waarom?

Ook mensen die het nog niet helemaal weten stellen hier de vraag.

SharonIndezz
Berichten: 4695
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:25

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt regels.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 16-03-23 00:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan regels

Avalanche

Berichten: 16102
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:29

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt regels.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 16-03-23 00:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan regels

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:30

StalDoorstap schreef:
Ik wil alleen samen denken.

Ik zou in jouw plaats eerst eens beginnen zelf te denken voor je de sprong maakt naar teamsport.

Avalanche

Berichten: 16102
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 17:31

Kuggur schreef:
StalDoorstap schreef:
Ik wil alleen samen denken.

Ik zou in jouw plaats eerst eens beginnen zelf te denken voor je de sprong maakt naar teamsport.

Uitstekend advies. Ik ga hierin mee :j

ElCid

Berichten: 9231
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 18:24

StalDoorstap schreef:
Nee. Ik weet zelf nu nog niet waarop te stemmen.
Ik wil alleen samen denken.


Samen denken, samen werken.........vergeet het maar. Polarisatie viert hoogtij, dat wordt hier wel even erg duidelijk gemaakt.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-23 18:35

ElCid schreef:
StalDoorstap schreef:
Nee. Ik weet zelf nu nog niet waarop te stemmen.
Ik wil alleen samen denken.


Samen denken, samen werken.........vergeet het maar. Polarisatie viert hoogtij, dat wordt hier wel even erg duidelijk gemaakt.


Inderdaad lijkt het erop. Men vindt het hier op Bokt belangrijker mij voor gek te zetten en samen een hetze te voeren, dan samen te overleggen.

Al doet het zeer : Ik heb inmiddels een harde huid gekregen door de jaren hier en in het dagelijks leven.
Maar niet iedereen heeft dat en vele zwijgen.

Onverschilligheid is het begin van het einde. Maar elkaar afmaken is dat ook.