Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine92
Berichten: 5353
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 12:37

Biebz schreef:
Dorine92 schreef:
Van degenen die zeggen zelf ook appjes te vergeten te beantwoorden: Zet niemand hier appjes op ongelezen dan? Dat doe ik altijd als ik niet meteen antwoord


Kan dat? :+ Dat zou voor mij echt een oplossing zijn.
Ik lees idd vaak snel even tussen door een appje. Maar vergeet nog wel eens te reageren. Zeker in groepsappen.

Ja je moet gewoon de persoon waar het om gaat naar rechts swipen zegmaar. Dus vinger links op het scherm en dan naar rechts vegen. Dan komt er een blauw bolletje bij te staan
Of lang ingedrukt houden en dan komt er een menu waarvan de bovenste optie ook is “markeer als ongelezen”

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18032
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 12:49

karrij schreef:
Dat is ook een antwoord, toch?!

Maar is dat het antwoord? Dat weet je niet, dat vul je in voor een ander. Is natuurlijk een optie, als jij dat graag wil doen is dat je goed recht, maar ik zou hierin toch ook de hand in eigen boezem steken. Maar zoveel mensen, zoveel wensen. Wel wat jammer dat je alleen lijkt te reageren op mensen die het met je eens zijn, terwijl er zo veel mensen iets anders aangeven....


Hutcherson schreef:
Ik vind het lastig. Recent uitnodiging gehad voor kinderverjaardag. Kind is 4 en we zijn nog nooit op het verjaardagspartijtje geweest puur omdat we echt geen kinderverjaardagmensen zijn. Er zijn kinderen van school en uit de buurt met hun mamas en papas en de ouders zelf zijn die dag gastvrouw/heer en hebben geen tijd voor een bakkie of kletspraatje jarige job zelf is druk met vriendjes en komt af en toe even wat zeggen. Wij zitten er niet op te wachten. Voorheen al eens eerlijk aangegeven dat we niet mensen zijn die zoiets leuk vinden maar toch elk jaar een uitnodiging. Ik voel me toch bijna gedwongen om een rotsmoes te bedenken terwijl ik met liefde een keer een op een daar ben met volle aandacht voor de jarige.

Wat is er mis met gewoon 'nee, ook dit jaar kom ik niet. Maar veel plezier!' te antwoorden?

Echt, mensen maken dingen hier moeilijker dan nodig door niet te communiceren en van alles in te voelen en zich over *weet ik hoe* over te voelen.

Op niet gelezen zetten kan een oplossing zijn, die kende ik ook nog niet! Bedankt voor de tip. Alleen.... ik blijf niet bezig hè.... in een persoonlijke app werkt dit vermoedelijk goed, in een groepsapp minder, want elke keer als er een nieuw berichtje komt, gaat hij vermoedelijk net zo hard weer op gelezen staan. Maar ik vind de tip erg fijn, ik doe het met mail wel altijd, maar wist niet dat het met whatsapp ook kon!

Dandelion07

Berichten: 816
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 13:19

Ohh dat heb ik ook vaak. Mensen die het wel lezen maar niet reageren. Maar eerlijk gezegd doe ik het ook vaak. Of in open het helemaal niet. Dan denk ik dat komt later wel en dan een week later: shıt 8)7
Maar mensen zijn het gewend van mij :o
Maar ik heb idd ook weleens berichten waarop ik niks hoor waarvan ik denk :?
Even iets hierop terug doen is niet moeilijk, dit moet bijna wel expres genegeerd zijn.

Pharootz

Berichten: 311
Geregistreerd: 20-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 13:23

Ik gooi mensen in een groepsapp en geef aan dat iedereen van harte welkom is. Als je in de groepsapo zit, rekenen we op je. Kan je niet? Stap er dan uit voor het overzicht. Gaat eigenlijk met een reminder altijd wel goed!

Mensen hoeven niet te reageren, alleen eruit te stappen.

Femke_Tweety

Berichten: 12015
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 13:25

Pharootz schreef:
Ik gooi mensen in een groepsapp en geef aan dat iedereen van harte welkom is. Als je in de groepsapo zit, rekenen we op je. Kan je niet? Stap er dan uit voor het overzicht. Gaat eigenlijk met een reminder altijd wel goed!

Mensen hoeven niet te reageren, alleen eruit te stappen.



Ik zou daar heel nijdig van worden, en daar in een prive bericht op terug komen.
Ik heb dit ooit aan de hand gehad.

Al die mensen in die groepsapp hebben namelijk dan ook mijn nummer.

Ik wens níét ongevraagd in groepsapps gezet te worden.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 13:28

In een groepsapp neem ik het ook niet zo nauw.
Dat is een niet gepersonaliseerd massa medium.
Zeker een verjaardag van een willekeurig familielid die niet eerste graads is, is zo algemeen dat ik er niet vanuit zou gaan dat je daar perse wat mee moet.

Stuur gewoon een herhaling dat je graag een indicatie wilt voor die en die datum ivm taart (of zo). Iedereen die niet reageert komt blijkbaar niet.
Daarnaast is niets zo irritant als groepsapps waar men vervolgens allemaal moet reageren (net zo irritant als een reply op cc mails naar iedereen).

Komt nog bij dat ik een drukke familieapp waarschijnlijk gewoon niet eens zou lezen. Ik zit zelf ook nooit in zulke apps. De stalapp screen ik ook alleen maar af en toe op belangrijke info, de rest lees ik zonder gedachte overheen.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 09-04-23 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Pharootz

Berichten: 311
Geregistreerd: 20-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 13:29

Femke_Tweety schreef:
Pharootz schreef:
Ik gooi mensen in een groepsapp en geef aan dat iedereen van harte welkom is. Als je in de groepsapo zit, rekenen we op je. Kan je niet? Stap er dan uit voor het overzicht. Gaat eigenlijk met een reminder altijd wel goed!

Mensen hoeven niet te reageren, alleen eruit te stappen.



Ik zou daar heel nijdig van worden, en daar in een prive bericht op terug komen.
Ik heb dit ooit aan de hand gehad.

Al die mensen in die groepsapp hebben namelijk dan ook mijn nummer.

Ik wens níét ongevraagd in groepsapps gezet te worden.


Ah daar kan ik inkomen. Meeste mensen die we uitnodigen, kennen elkaar ook op de man af of hebben hier geen problemen mee. Iig nooit gedoe mee gehad.

Maar in de situatie van TS gaat het om een app, dacht groep, waar niet op gereageerd wordt. Dan zou deze manier wel kunnen werken.

Dandelion07

Berichten: 816
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 13:29

Hier ging iets mis met het quoten en daarna het wijzigen, sorry :+
Laatst bijgewerkt door Dandelion07 op 09-04-23 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 13:30

Toevallig was mn broer gister jarig en hield hij voor het eerst sinds corona weer zijn verjaardag.
Van de familie hebben er 4 van te voren laten weten dat ze kwamen, en 1 had afegzegd. Maar de merendeel van de had niks van zich laten horen en is dus niet opkomen dagen.

Dit is ook exact de reden waarom ik geen verjaardagen meer hou.
Ze nemen toch geen moeite om te komen of af te zeggen.
Die genen die wel geintresseerd zijn of van wie ik weet die wel zouden komen nodig ik altijd wel uit voor koffie en gebak. Maar uitgebreid verjaardag vieren doe ik al jaren niet meer.

Dandelion07

Berichten: 816
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 13:30

Femke_Tweety schreef:
Pharootz schreef:
Ik gooi mensen in een groepsapp en geef aan dat iedereen van harte welkom is. Als je in de groepsapo zit, rekenen we op je. Kan je niet? Stap er dan uit voor het overzicht. Gaat eigenlijk met een reminder altijd wel goed!

Mensen hoeven niet te reageren, alleen eruit te stappen.


Ik zou daar heel nijdig van worden, en daar in een prive bericht op terug komen.
Ik heb dit ooit aan de hand gehad.

Al die mensen in die groepsapp hebben namelijk dan ook mijn nummer.

Ik wens níét ongevraagd in groepsapps gezet te worden.


Dat kun je uitzetten. Dan krijg je ipv dat je in de groep gezet word een uitnodiging. Dan kan niemand je meer zomaar toevoegen.

Femke_Tweety

Berichten: 12015
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 13:36

Dandelion07 schreef:
Femke_Tweety schreef:

Ik zou daar heel nijdig van worden, en daar in een prive bericht op terug komen.
Ik heb dit ooit aan de hand gehad.

Al die mensen in die groepsapp hebben namelijk dan ook mijn nummer.

Ik wens níét ongevraagd in groepsapps gezet te worden.


Dat kun je uitzetten. Dan krijg je ipv dat je in de groep gezet word een uitnodiging. Dan kan niemand je meer zomaar toevoegen.



Thnx, dat ga ik direct opzoeken.


Ik zit in zat groepsapps, maar ik wil wel zelf kunnen bepalen in welke wel en welke niet zeg maar.

Hutcherson

Berichten: 7429
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 13:43

Lalidan schreef:
karrij schreef:
Dat is ook een antwoord, toch?!

Maar is dat het antwoord? Dat weet je niet, dat vul je in voor een ander. Is natuurlijk een optie, als jij dat graag wil doen is dat je goed recht, maar ik zou hierin toch ook de hand in eigen boezem steken. Maar zoveel mensen, zoveel wensen. Wel wat jammer dat je alleen lijkt te reageren op mensen die het met je eens zijn, terwijl er zo veel mensen iets anders aangeven....


Hutcherson schreef:
Ik vind het lastig. Recent uitnodiging gehad voor kinderverjaardag. Kind is 4 en we zijn nog nooit op het verjaardagspartijtje geweest puur omdat we echt geen kinderverjaardagmensen zijn. Er zijn kinderen van school en uit de buurt met hun mamas en papas en de ouders zelf zijn die dag gastvrouw/heer en hebben geen tijd voor een bakkie of kletspraatje jarige job zelf is druk met vriendjes en komt af en toe even wat zeggen. Wij zitten er niet op te wachten. Voorheen al eens eerlijk aangegeven dat we niet mensen zijn die zoiets leuk vinden maar toch elk jaar een uitnodiging. Ik voel me toch bijna gedwongen om een rotsmoes te bedenken terwijl ik met liefde een keer een op een daar ben met volle aandacht voor de jarige.

Wat is er mis met gewoon 'nee, ook dit jaar kom ik niet. Maar veel plezier!' te antwoorden?

Echt, mensen maken dingen hier moeilijker dan nodig door niet te communiceren en van alles in te voelen en zich over *weet ik hoe* over te voelen.

Op niet gelezen zetten kan een oplossing zijn, die kende ik ook nog niet! Bedankt voor de tip. Alleen.... ik blijf niet bezig hè.... in een persoonlijke app werkt dit vermoedelijk goed, in een groepsapp minder, want elke keer als er een nieuw berichtje komt, gaat hij vermoedelijk net zo hard weer op gelezen staan. Maar ik vind de tip erg fijn, ik doe het met mail wel altijd, maar wist niet dat het met whatsapp ook kon!


Ja daar is niks mis mee. Maar ik heb t al eerder gezegd (en lang over nagedacht hoe te zeggen) maar toch weer de uitnodiging. Misschien moet ik ook gewoon duidelijk zijn.

Dandelion07

Berichten: 816
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 13:49

Femke_Tweety schreef:
Dandelion07 schreef:


Dat kun je uitzetten. Dan krijg je ipv dat je in de groep gezet word een uitnodiging. Dan kan niemand je meer zomaar toevoegen.



Thnx, dat ga ik direct opzoeken.


Ik zit in zat groepsapps, maar ik wil wel zelf kunnen bepalen in welke wel en welke niet zeg maar.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gini
Berichten: 17965
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 13:51

Whatsapp-groepen zie ik inderdaad ook meer als vrijblijvende uitnodigingen. Ik heb zoveel groepchats waarin quasi voortdurend feestjes, afterworks, etentjes, housewarmings, babbyborrels etc. in aangekondigd worden. Standaard reageren eigenlijk alleen de mensen die willen/kunnen. Je hebt toch ook niks aan een overload van berichten van mensen die niet kunnen?

Persoonlijke uitnodigingen (ook via app) voelen dan toch anders.

ingvdh

Berichten: 6379
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 14:40

Meestal gaan groepsapps zo snel dat tegen de tijd ik wil reageren er al een aantal nieuwe berichten staan of ik lees het, kan op dat moment niet reageren en vergeet het daarna omdat de app vrolijk doorgaat.

En in het kader van ouderwets, ik benader liever mensen persoonlijk en zou bij dit soort dingen het liefst ook persoonlijk benaderd wordt.
Dingen in een groepsapp gooien kom bij mij soms over van voor de vorm nodigen we je uit, maar we zouden het helemaal niet erg vinden als je niet komt.
Als je mensen persoonlijk benaderd geef je ook aan hun aanwezigheid echt op prijs te stellen.

Maar goed, zo heeft een ieder zijn eigen interpretatie van dingen.
Ik zou ze dus persoonlijk een app je sturen, daarin zetten dat je het fijn zou vinden als ze zouden komen en of ze komen zodat je voor voldoende eten en drinken kan zorgen.

Exitium

Berichten: 7168
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 15:15

Het gaat om een uitnodiging in een bestaande groepsapp zo te zien? Zeker al die app wat actiever is (of wordt na zo'n uitnodiging) kan ik me zomaar voorstellen dat een deel van de mensen die niet reageert het bericht gemist heeft. Als ik na x uur kijken er zijn 100+ berichten in een groep geplaatst, lees ik die ook niet allemaal terug. Soms scroll ik er globaal doorheen, maar ook niet altijd als het teveel is.

Femke_Tweety schreef:
Pharootz schreef:
Ik gooi mensen in een groepsapp en geef aan dat iedereen van harte welkom is. Als je in de groepsapo zit, rekenen we op je. Kan je niet? Stap er dan uit voor het overzicht. Gaat eigenlijk met een reminder altijd wel goed!

Mensen hoeven niet te reageren, alleen eruit te stappen.



Ik zou daar heel nijdig van worden, en daar in een prive bericht op terug komen.
Ik heb dit ooit aan de hand gehad.

Al die mensen in die groepsapp hebben namelijk dan ook mijn nummer.

Ik wens níét ongevraagd in groepsapps gezet te worden.

Even in WhatsApp naar Instellingen > Privacy > Groepen gaan en daar voor 'Mijn contacten, behalve' kiezen. Dan met het vink-icoontje rechtsboven alles selecteren en op het groene vinkje klikken. In dat geval kan niemand je zomaar toevoegen. Als iemand het probeert krijgen ze daar een melding van en kunnen ze je één op één een uitnodiging voor de groep sturen.

liberia
Berichten: 527
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 15:19

Pharootz schreef:
Ik gooi mensen in een groepsapp en geef aan dat iedereen van harte welkom is. Als je in de groepsapo zit, rekenen we op je. Kan je niet? Stap er dan uit voor het overzicht. Gaat eigenlijk met een reminder altijd wel goed!

Mensen hoeven niet te reageren, alleen eruit te stappen.


Dit onlangs in de vriendengroep van mijn zoons gezien. Leeftijd 18-25 jaar. Twee ervan organiseerde onlangs hun verjaardag. Groepsapp met ruim 300 genodigden. Als je niet wilt of kunt, stap dan uit de groep. Op basis van resterende aantal inkopen gedaan. Op de avond zelf kwamen er bijna 100 niet opdagen die nog wel in de groep zaten. Sneu vind ik dat.

karrij
Berichten: 1061
Geregistreerd: 13-04-21

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-23 16:07

Het gaat om een familie groepsapp met in totaal 8 personen, je hoeft toch niet iedereen apart uit te nodigen? Je bent familie, je kunt toch gewoon reageren. Toevallig belde m'n schoonzus net of mijn hubby nog verjaarskadowensen heeft..ze vroeg of haar kinderen nog komen,ik zei denk het niet ze hebben niet gereageerd op de app! Ze zuchtte en zei ach ze reageren nooit zo vervelend! Ik zei ook al dat ik het toch gek vind, ze was het me mee eens.

Maar goed het valt me vaker op dat mensen niet terug reageren,ook als je ze een persoonlijke app stuurt. Maar goed dan zal de interesse terug er ook wel niet zijn.

Tazzey
Berichten: 9520
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 16:51

Pharootz schreef:
Ik gooi mensen in een groepsapp en geef aan dat iedereen van harte welkom is. Als je in de groepsapo zit, rekenen we op je. Kan je niet? Stap er dan uit voor het overzicht. Gaat eigenlijk met een reminder altijd wel goed!

Mensen hoeven niet te reageren, alleen eruit te stappen.

Hier heb ik dus echt een bloedhekel aan. Mensen ongevraagd in een groepsapp gooien kan echt niet. Gelukkig is dat in onze omgeving niet gebruikelijk.

Femke_Tweety

Berichten: 12015
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 16:55

Citaat:
Het gaat om een familie groepsapp met in totaal 8 personen, je hoeft toch niet iedereen apart uit te nodigen? Je bent familie, je kunt toch gewoon reageren. Toevallig belde m'n schoonzus net of mijn hubby nog verjaarskadowensen heeft..ze vroeg of haar kinderen nog komen,ik zei denk het niet ze hebben niet gereageerd op de app! Ze zuchtte en zei ach ze reageren nooit zo vervelend! Ik zei ook al dat ik het toch gek vind, ze was het me mee eens.

Maar goed het valt me vaker op dat mensen niet terug reageren,ook als je ze een persoonlijke app stuurt. Maar goed dan zal de interesse terug er ook wel niet zijn.




Of mensen houden gewoon niet van app,

Of willen persoonlijker benaderd worden en niet met een copy-paste bericht of,

Of ze hebben om welke reden dan ook op dàt moment geen interesse, of geen zin om te reageren,

Of nog anders...


Het lijkt een beetje of je per se wil geloven dat mensen die niet persoonlijk op jouw álgemene! post reageren, slecht zijn, lui of niet geïnteresseerd.

Je reageert ook in dit topic eigenlijk alleen op mensen die je bevestigen in dat gevoel, en bijna niet op de -vrij veel- mensen die er anders in staan.

En daarmee kies je er dus voor om iets negatief op te pakken wat het wellicht helemaal niet is.

Moet je zelf weten natuurlijk, maar erg handig lijkt me dat niet.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 16:57

Met slechts 8 mensen zou het inderdaad niet perse te veel moeite moeten zijn.
Geen idee hoe oud ze zijn maar wellicht voelen ze zich er slecht onder om „nee geen zin“ te schrijven.
Of het was nog te lang vooruit.
Uiteindelijk ben je als oom/tante een andere generatie en is zo‘n verjaardag vaak toch een beetje een „moetje“ (zeker voor de aanhang). Geen idee hoe close jullie normaal zijn.
Wellicht wilden ze nog even aankijken of er spannendere dingen aankwamen dat weekend of zo.
Of inderdaad domweg vergeten.

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 17:04

Ik zou zo’n berichtje uit een groepsapp makkelijk kunnen missen. Zeker als ze snel gaan.
Soms kijk je een dag niet op je mobiel en heb je ineens bijna 50 appjes gemist.

Die ga ik dan echt niet allemaal doorlezen := Ook niet als de groep ‘maar’ uit acht personen bestaat.
Ik voel me gewoon niet zo aangetrokken tot boodschappen die in een groep gedaan worden.
En ik weet zeker dat ik daarin niet de enige ben.
Niet reageren hoeft in zo’n geval dus helemaal niet persoonlijk bedoeld te zijn.

Als je mensen uit wilt nodigen zou ik dat één op één doen.

karrij
Berichten: 1061
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 08:53

Sizzle schreef:
Met slechts 8 mensen zou het inderdaad niet perse te veel moeite moeten zijn.
Geen idee hoe oud ze zijn maar wellicht voelen ze zich er slecht onder om „nee geen zin“ te schrijven.
Of het was nog te lang vooruit.
Uiteindelijk ben je als oom/tante een andere generatie en is zo‘n verjaardag vaak toch een beetje een „moetje“ (zeker voor de aanhang). Geen idee hoe close jullie normaal zijn.
Wellicht wilden ze nog even aankijken of er spannendere dingen aankwamen dat weekend of zo.
Of inderdaad domweg vergeten.


Ik denk dat wij er wel hetzelfde instaan en ondanks dat we het goed kunnen vinden binnen de familie is dit misschien wel een moetje zo heb ik er nog niet over nagedacht en dat wil ook niemand aandoen. We laten het maar zo. Dank voor jullie reacties

Gini
Berichten: 17965
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 08:58

Maar met 1 reminder vang je toch al de mensen die het oprecht vergeten zijn misschien weg?

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 09:08

Het gaat er dus om dat (oudere?) neven en nichten met aanhang kennelijk niet naar de verjaardag van hun oom willen en geen zin hebben (niet durven?) antwoorden dat ze niet komen.

Hoe aannemelijk is het dat neven en nichten tegen de tijd dat ze aanhang hebben (en dus in de 20 zijn?) nog naar een (in hun ogen waarschijnlijk) ouwelullen feestje van oom huppeldepup willen?

Dat kan je toch zelf ook een beetje inschatten?

Hun eigen moeder antwoorden ze (kennelijk, zo te lezen) ook vaker niet dan wel. Misschien zijn ze zich heel erg aan het losweken van de (sociale) controle van ouders en andere familie :))