Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25389
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 16:08

ivy_power89 schreef:
Zelf denk ik altijd, als je de tijd hebt om een app te openen en het bericht te lezen, kun je toch ook die 10 seconden nog even in de agenda kijken en een reactie geven?

Maar ik denk dan ook meteen dat niet iedereen zo denkt, en dat ik dat gewoon moet accepteren.

Als ik idd alleen in de agenda moet kijken, is antwoorden zo gepiept.
Maar vaak wil ik thuis even overleggen over zoiets en ja, als de appgroep dan verder doorgaat, dan wil ik het later nog wel eens vergeten idd.

purny

Berichten: 27584
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 16:18

Ik zou gewoon een appje sturen met de mededeling dat je ze er nog even aan herinnert dat je een verjaardag hebt gepland.
En als ze binnen een aantal dagen niet hebben gereageerd je ervan uit gaat dat ze niet komen.
Zelf heb ik ook een aantal weken geleden een appje gehad voor een verjaardag. Maar aangezien ik alleen rond de verjaardag van het kind iets hoor ben ik eigenlijk vergeten te melden dat ik niet kom. En ik ga ervan uit dat ze zelf ook wel doorheeft dat ik niet kom.

Goof

Berichten: 28990
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 16:19

Gini schreef:
ivy_power89 schreef:
Zelf denk ik altijd, als je de tijd hebt om een app te openen en het bericht te lezen, kun je toch ook die 10 seconden nog even in de agenda kijken en een reactie geven?


Maar of je naar een feestje wilt gaan of niet heeft toch niet alleen te maken met of er iets in je agenda gepland staat?
Verantwoordelijkheden zoals kinderen, hond en paard staan niet standaard in je agenda, maar is vaak wel geregel voor nodig als je weg wilt.
Of het feestje staat gepland op het moment dat je eigenlijk naar de Ikea wilde gaan omdat je al langer iets nodig hebt en je wilt even kijken hoe je dan in je planning kan schuiven dat je beide kan doen of Ikea naar een ander moment verplaatst.
Er zijn zat (kleine) redenen te bedenken waarom iemand niet binnen de 10 seconden antwoordt.


Oh je hebt überhaupt geen zin om te gaan en wil dat later even netjes verwoorden als je meer tijd hebt.
Kan ook nog.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58056
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 16:31

Waar komt eigenlijk die mentaliteit vandaan dat je het recht hebt te bepalen of iemand op het moment dat jij apt maar tijd moet maken voor jou? Want daar komt de kern van het issue hier wel op neer.

Ik zou met iemand die daar zo uptight over doet dus geen vrienden kunnen zijn. Het hele ide van appen ipv bellen is toch dat iemand leest en antwoord wanneer ie tijd en zin heeft. :?

purny

Berichten: 27584
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 16:48

Voor mij dus ook een reden waarom ik de vinkjes uit heb staan. Ik reageer wanneer ik tijd heb en niet dat mensen gaan verwachten dat ik ze zsm moet antwoorden omdat ze de vinkjes zien

nevica

Berichten: 1045
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 16:58

Amandavd schreef:
nevica schreef:
:') Ik zou met veel mensen hier geen vrienden kunnen zijn als jullie echt zo boos worden als er niet gereageerd word. Ik heb vaak genoeg geen zin en dan vergeet ik het, of ik druk de melding weg en vergeet het, of ik lees het, denk ik reageer later wel en vergeet het. Even een reminder en meestal opgelost. Soms moet je 5 reminders naar mij sturen. So be it. Heb ook andere dingen te doen dan Whatsapp.


Als je 5 reminders nodig hebt dan waren wij idd geen vrienden, dat iemand je 1x of 2x ergens aan moeten helpen denken, dat kan. Maar 5 keer is gewoon te dom voor woorden. :')


Dat mag dat jij dat vind. Ik vind dat ik zelf wel bepaal wanneer ik reageer en of ik wel of niet reageer. Genoeg mensen die alleen maar bezig zijn met zijn of haar telefoon, ik hoor daar niet bij en daar ben ik persoonlijk echt heel blij om als ik zie waar sommige zich hier druk om kunnen maken. :D

Heb overigens daarom ook juist de blauwe vinkjes aan purny. Ik lig er echt absoluut niet wakker van als iemand vind dat ik moet antwoorden omdat ik iets heb gelezen. Doe ff chill. :') Niet mijn probleem denk ik dan.

Ayasha schreef:
Waar komt eigenlijk die mentaliteit vandaan dat je het recht hebt te bepalen of iemand op het moment dat jij apt maar tijd moet maken voor jou? Want daar komt de kern van het issue hier wel op neer.

Ik zou met iemand die daar zo uptight over doet dus geen vrienden kunnen zijn. Het hele ide van appen ipv bellen is toch dat iemand leest en antwoord wanneer ie tijd en zin heeft. :?

Je haalt me de woorden uit de mond! _/-\o_

Jessix

Berichten: 16497
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:05

Ayasha schreef:
Waar komt eigenlijk die mentaliteit vandaan dat je het recht hebt te bepalen of iemand op het moment dat jij apt maar tijd moet maken voor jou? Want daar komt de kern van het issue hier wel op neer.

Ik zou met iemand die daar zo uptight over doet dus geen vrienden kunnen zijn. Het hele ide van appen ipv bellen is toch dat iemand leest en antwoord wanneer ie tijd en zin heeft. :?

Nou dit dus. Ik reageer als het me even uitkomt. Tenzij erbij staat dat het spoed/belangrijk of weet ik veel wat voor een urgente reden is.

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:16

Dit topic gaat toch niet over reageren op een whatsapp of messenger of weet ik veel wat berichtje. Maar over reageren op een uitnodiging voor een feestje.
Als ik een uitnodiging krijg, of één van mijn kinderen krijgt via mij een uitnodiging van een vriendje, dan antwoord ik gewoon. Niet altijd meteen, en heel soms vergeet ik het en heb ik één herinnering nodig.
Maar gewoon niet antwoorden want “ik vind dat ik zelf wel bepaal of ik wel of niet reageer” vind ik eerlijk gezegd behoorlijk onbeleefd.

Jessix

Berichten: 16497
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:18

Wanneer ik reageer, niet of ik reageer.

Goof

Berichten: 28990
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:24

As we speak krijg ik via de app een uitnodiging voor een verjaardag op 3 juni :')
Weet ik veel of ik dan zin heb, dat is echt te ver weg :roll:

lor1_1984

Berichten: 12077
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:27

nevica schreef:
Heb overigens daarom ook juist de blauwe vinkjes aan purny. Ik lig er echt absoluut niet wakker van als iemand vind dat ik moet antwoorden omdat ik iets heb gelezen. Doe ff chill. :') Niet mijn probleem denk ik dan.

Ik heb ze uitgezet nadat ik constant werd gebombardeerd met appjes wanneer ik tussen de bezigheden door ff mijn ontvangen appjes las en dan wanneer ik rustig zat wilde reageren.
En echt van die slachtofferberichtjes van 'als je toch niet reageert waarom ben je dan überhaupt bevriend met me' enzo terwijl diegenen dondersgoed wisten dat ik soms later reageerde. :x
De personen in kwestie zijn meerdere keren verzocht dat niet meer te doen, de vinkjes heb ik uitgeschakeld en toen ze daar vervolgens om flipten heb ik ze geblokkeerd.
De vinkjes komen alleen wel blauw (of was het groen?) te staan in een groepsapp als iedereen de app heeft geopend na het plaatsen vh laatste appje, maar dan zit je weer met dat mensen soms te lui zijn om ff terug te lezen of direct doorscrollen naar het laatste appje. :+

Lindaonline

Berichten: 1947
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Veluwe

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:35

Ik geef binnenkort ook een feestje en iedereen reageerde direct. Moet zeggen dat ik niet van groeps-WhatsApps houd, dus enkel direct uitnodigen verstuur. Zijn ze echt belangrijk voor je app direct naar ze en vraag of ze binnenkort zouden willen reageren i.v.m. je planning. Maar ik ben ben meer van 'geen reactie is ook een reactie '.

miereneter

Berichten: 2608
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:35

Ik zou het helemaal prima, en zelfs fijn vinden, om een herinnering te krijgen, Karrij. Ben namelijk ook zo'n warhoofd dat later wil reageren en het dan vergeet. Een herinnering is nog steeds vrijblijvend, ook dan kan het antwoord nee zijn.

Groepsapp of persoonlijk zal me aan de bevallig derrière roesten, maakt me niet uit en ik voel me er niet meer of minder speciaal om.

[Geheel off-topic] Voor degene die schreef dat ze kinderverjaardagen mijdt: lijkt het je niet beter om je kind wel die feestjes te gunnen? Mijn ouders waren halve kluizenaars, en ik ben blij dat ze ons wel naar verjaardagsfeestjes lieten gaan. Zou nog een stuk wereldvreemder geworden zijn anders :Y) . Je hoeft daar zelf toch niet bij te zijn? Mijn ouders waren er nooit bij. Was wel in België in het jaar kruik, weet niet of het in Nederland anders is. [Sorry, het raakte blijkbaar een snaar.]
Laatst bijgewerkt door miereneter op 10-04-23 17:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Tiggs

Berichten: 7537
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:36

liberia schreef:
Pharootz schreef:
Ik gooi mensen in een groepsapp en geef aan dat iedereen van harte welkom is. Als je in de groepsapo zit, rekenen we op je. Kan je niet? Stap er dan uit voor het overzicht. Gaat eigenlijk met een reminder altijd wel goed!

Mensen hoeven niet te reageren, alleen eruit te stappen.


Dit onlangs in de vriendengroep van mijn zoons gezien. Leeftijd 18-25 jaar. Twee ervan organiseerde onlangs hun verjaardag. Groepsapp met ruim 300 genodigden. Als je niet wilt of kunt, stap dan uit de groep. Op basis van resterende aantal inkopen gedaan. Op de avond zelf kwamen er bijna 100 niet opdagen die nog wel in de groep zaten. Sneu vind ik dat.


Om eerlijk te zijn weet ik ook niet of ik de moeite had genomen om uit de groep te gaan. Met 300 deelnemers is het zo onpersoonlijk dat ik de uitnodiging een minuut later waarschijnlijk alweer vergeten zou zijn. Daarnaast hou ik niet zo van commando's als: kom je niet, stap uit de groep.

miereneter

Berichten: 2608
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:39

Tiggs schreef:
Om eerlijk te zijn weet ik ook niet of ik de moeite had genomen om uit de groep te gaan. Met 300 deelnemers is het zo onpersoonlijk dat ik de uitnodiging een minuut later waarschijnlijk alweer vergeten zou zijn. Daarnaast hou ik niet zo van commando's als: kom je niet, stap uit de groep.


Ja, eens, zo'n grote groep vindt ik dan ook weer niet handig. Bovendien: als je in dergelijke bulk uitnodigt, kun je er donder op zeggen dat er een groot deel niet komt. Ik zit zelf enkel in kleine groepen, dan is het simpel en overzichtelijk.

Behalve de plaatselijke dorpsapp ;( |o :roll: , maar dat is een ander verhaal.

linoleum

Berichten: 6499
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:47

Tegenwoordig bij grotere groepen mensen iets vragen gebruik ik een poll. Veel meer en sneller reactie.
Desnoods nog een keer een herinnering in de groep zelf. En als ik daarna echt een reactie moet hebben (een feestje met veel genodigden vind ik daar zelf niet onder vallen, zie vanzelf wel wie er dan komen of niet) stuur ik privé nog een berichtje.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 17:51

Eilandje schreef:
Dit topic gaat toch niet over reageren op een whatsapp of messenger of weet ik veel wat berichtje. Maar over reageren op een uitnodiging voor een feestje.
Als ik een uitnodiging krijg, of één van mijn kinderen krijgt via mij een uitnodiging van een vriendje, dan antwoord ik gewoon. Niet altijd meteen, en heel soms vergeet ik het en heb ik één herinnering nodig.
Maar gewoon niet antwoorden want “ik vind dat ik zelf wel bepaal of ik wel of niet reageer” vind ik eerlijk gezegd behoorlijk onbeleefd.


Dit idd, je hoeft van mij echt niet binnen zoveel uur te reageren, ik stuur graag een reminder als je het vergeet, maar gewoon niet reageren want jij hebt daar geen zin in als in, ik reageer helemaal NIET ipv wanneer jou dat uitkomt, dat is echt asociaal.

Sizzle

Berichten: 35734
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:03

Een poll is inderdaad ook handig. Dat doen we op stal voor dingen als paasrit of zo.

Nielojram

Berichten: 7862
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:16

Ayasha schreef:
Waar komt eigenlijk die mentaliteit vandaan dat je het recht hebt te bepalen of iemand op het moment dat jij apt maar tijd moet maken voor jou? Want daar komt de kern van het issue hier wel op neer.

Ik zou met iemand die daar zo uptight over doet dus geen vrienden kunnen zijn. Het hele ide van appen ipv bellen is toch dat iemand leest en antwoord wanneer ie tijd en zin heeft. :?


Omdat we ons de afgelopen (+) tien jaar heel erg ons best hebben gedaan om voor iedereen bereikbaar te zijn. Mobiele telefoons, sociale media, whatsapp, noem maar op..En nu keert het zo nu en dan tegen ons.

Neem een vaste lijn thuis, dan ben je in ieder geval van dit soort frustraties af :o

Sellyxx

Berichten: 1227
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:37

miereneter schreef:
Ik zou het helemaal prima, en zelfs fijn vinden, om een herinnering te krijgen, Karrij. Ben namelijk ook zo'n warhoofd dat later wil reageren en het dan vergeet. Een herinnering is nog steeds vrijblijvend, ook dan kan het antwoord nee zijn.

Groepsapp of persoonlijk zal me aan de bevallig derrière roesten, maakt me niet uit en ik voel me er niet meer of minder speciaal om.

[Geheel off-topic] Voor degene die schreef dat ze kinderverjaardagen mijdt: lijkt het je niet beter om je kind wel die feestjes te gunnen? Mijn ouders waren halve kluizenaars, en ik ben blij dat ze ons wel naar verjaardagsfeestjes lieten gaan. Zou nog een stuk wereldvreemder geworden zijn anders :Y) . Je hoeft daar zelf toch niet bij te zijn? Mijn ouders waren er nooit bij. Was wel in België in het jaar kruik, weet niet of het in Nederland anders is. [Sorry, het raakte blijkbaar een snaar.]


Als ik die post goed lees staat er volgens mij niet dat die persoon zelf kinderen had :) In dat geval zeker begrijpelijk. Als je zelf een goed gesprek probeert te voeren maar alle ouders om je heen alleen maar bezig zijn met hun kinderen ;) Als je zelf ook kinderen hebt, ben je waars. allang blij als je kind het leuk heeft, maar zonder kinderen kan dat wel anders zijn. Als je zelf dan niet echt kan connecten met anderen en anderen dat ook niet echt met jou doen snap ik het dat je liever investeert in 1 op 1 een keer langskomen.

Ook gaat het volgens mij in die post niet over een kinderfeestje (wanneer een kind vriendjes/vriendinnetjes uitnodigt), dan kun je inderdaad prima je kind alleen brengen en weer ophalen. Dit gaat gewoon over de verjaardag van een kind waar ouders met kinderen (of zonder kinderen haha) voor worden uitgenodigd.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58056
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:39

Nielojram schreef:
Ayasha schreef:
Waar komt eigenlijk die mentaliteit vandaan dat je het recht hebt te bepalen of iemand op het moment dat jij apt maar tijd moet maken voor jou? Want daar komt de kern van het issue hier wel op neer.

Ik zou met iemand die daar zo uptight over doet dus geen vrienden kunnen zijn. Het hele ide van appen ipv bellen is toch dat iemand leest en antwoord wanneer ie tijd en zin heeft. :?


Omdat we ons de afgelopen (+) tien jaar heel erg ons best hebben gedaan om voor iedereen bereikbaar te zijn. Mobiele telefoons, sociale media, whatsapp, noem maar op..En nu keert het zo nu en dan tegen ons.

Neem een vaste lijn thuis, dan ben je in ieder geval van dit soort frustraties af :o

Ik heb er geen. _O- als iemand er niet mee kan leven dat ik niet per direct reageer zijn ze vrij om iemand te zoeken die dat wel doet. :+

Nielojram

Berichten: 7862
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:55

Ayasha schreef:
Ik heb er geen. _O- als iemand er niet mee kan leven dat ik niet per direct reageer zijn ze vrij om iemand te zoeken die dat wel doet. :+

Geen wat?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58056
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 20:23

Nielojram schreef:
Ayasha schreef:
Ik heb er geen. _O- als iemand er niet mee kan leven dat ik niet per direct reageer zijn ze vrij om iemand te zoeken die dat wel doet. :+

Geen wat?

Frustraties. Mensen antwoorden als ze tijd hebben. Is het echt dringend bel ik wel.

Ir111

Berichten: 12004
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Niet reageren op een uitnodiging via whatsapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 20:35

Maar serieus, hoe kan dit een probleem zijn. Stuur gewoon een herinnering en klaar dan toch? Ik zou het niet moeilijker maken dan het is... :Y)

Exitium

Berichten: 7176
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:07

En in het vervolg gewoon aangeven dat als iemand niet reageert, je er vanuit gaat dat ze niet komen in plats van dat je er enkel bij een 'nee' vanuit gaat dat ze niet komen.

ivy_power89 schreef:
Zelf denk ik altijd, als je de tijd hebt om een app te openen en het bericht te lezen, kun je toch ook die 10 seconden nog even in de agenda kijken en een reactie geven?

Mwoah. Ik open WhatsApp ook standaard op m'n werklaptop als ik op kantoor ben, dan heb ik dat niet zo bij de hand.