Vermiste onderzeeër

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Vermiste onderzeeër

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 13:34

Er gaan al jaren robo cameras heen, hoor. Dus dat exploiteren zou niet moeilijk moeten zijn voor super rijken.
Dit is van 1986...
https://www.washingtonpost.com/archive/ ... -93ad-659f

Ik snap niet dat je er heen gaat in een buis die alleen van buiten af open gemaakt kan worden , als je prima footage kunt bekijken vanaf het droge. Maar goed , ik heb geen brein van een persoon die zwemmend in het geld met alle priveleges die daar bij horen is opgegroeid. Ik vraag me af of boerenverstand daarbij verloren gaat.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 13:38

Lusitana schreef:
Maar goed , ik heb geen brein van een persoon die zwemmend in het geld met alle priveleges die daar bij horen is opgegroeid. Ik vraag me af of boerenverstand daarbij verloren gaat.

Net alsof alle mensen met geld hele rare dingen doen..
toevallig deze mensen, en misschien wat anderen. Maar mensen zonder geld doen ook rare dingen :+

Niobe

Berichten: 7989
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Vermiste onderzeeër

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 14:00

Het waren ook wel allemaal mannen deze keer hè :+

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 14:12

Niobe schreef:
Het waren ook wel allemaal mannen deze keer hè :+

:')

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Vermiste onderzeeër

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 18:23

Tja, ieder zijn hobby zullen we maar zeggen....

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 14:03

https://www.youtube.com/watch?v=xeXCcFBMEx4

Hier een interessante link naar een segment van CNN over Titan en hoe bvb die voormalige engineer van OceanGate keihard zijn best heeft gedaan iedereen te waarschuwen.
En voor degenen die misschien wat minder op de hoogte waren van bepaalde details; er is ook een flinke opsomming van de punten die Dave Lockridge had aangestipt om duidelijk te maken dat Titan onherroepelijk zou falen; het was een kwestie van tijd.
Tevens een kleine opsomming van hoe Rush en OceanGate keihard hun best hebben gedaan om allerlei wetten en reglementen te omzeilen....

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Vermiste onderzeeër

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 14:07

Prima dat je de mazen van de wet e.d. opzoekt omdat je ergens in gelooft, maar dupeer er dan verdorie geen anderen mee....

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 14:08

dat dus....en als tientallen mensen je waarschuwen en zelfs voorbeelden geven en je schuift alles aan de kant, dan kun je als bedrijf niet achteraf claimen dat je van niks wist en beweren dat je naar eer en geweten meende dat alles goed zat.


Er gaat nu ook een transcript rond op youtube ( en ongetwijfeld andere sm) van de berichten tussen Titan en Polar Prince van begin van de duik tot geen contact meer.....maar.....niet bevestigt door officiele autoriteiten, dus of die echt is?
Als die wel echt is, dan heeft het schip heel wat uit te leggen waarom ze zo lang gewacht hebben met autoriteiten in te schakelen.


Aan de andere kant; het bevestigt wel dingen die bvb james Cameron benoemde; ze zaten op 3500 meter diepte, er was een probleem waardoor ze ballast hadden afgeworpen om weer omhoog te komen...Details waarvan Cameron zegt dat hij die al op maandagochtend wist.

Aan de andere kant; men kan een transcript gefaked hebben aan de hand van juist wat James Cameron heeft gezegd + wat verder al gepubliceerd is. Daarom neem ik het voor nu met een korrel zout, zeker gezien nog niks bevestigt is door autoriteiten die de zaak onderzoeken.

Avalanche

Berichten: 16073
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Vermiste onderzeeër

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 22:17


xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Vermiste onderzeeër

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 01:05

das idd de transcript waar ik het over had in mijn vorige post, maar omdat nog niet bevestigd is door de Canadese en Amerikaanse autoriteiten ( die de zaak onderzoeken momenteel) of deze echt is, had ik hem verder niet gepost.

Avalanche

Berichten: 16073
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Vermiste onderzeeër

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 01:42

Dat dacht ik idd al. Ik ben echt heel benieuwd of het het echte transcript is

pmarena

Berichten: 48192
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Vermiste onderzeeër

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 08:03

Ik heb sowieso wel 99% vertrouwen in Cameron zijn verhaal eerlijk gezegd. Die zit zo ondergedompeld in dat wereldje dat hij wel tot de insiders behoort die wel weten wat er gebeurd is.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 13:11

Avalanche schreef:
Dat dacht ik idd al. Ik ben echt heel benieuwd of het het echte transcript is


Ja ik ook...aan de ene kant klinkt die vrij legit....zeker in combinatie met wat James Cameron vertelde in zijn interview ( ze daalden te snel, waren problemen, ballast afgeworpen, weer onderweg naar boven).

Maar goed; heden ten dage is het een koud kunstje om iets geloofwaardig te faken. Zeker in deze zaak, waarover zo ontzettend veel informatie te vinden is.....behalve dan hoeveel duiken op grote diepte Titan nu werkelijk gemaakt heeft; dat blijft een mysterie.

Overigens heeft OceanGate de deuren gesloten nu...al was dat sowieso wel gebeurd. Gezien alle info die nu bekend is, was het vrijwel onmogelijk dat het bedrijf dit ging overleven.