Plastic toeslag vanaf zaterdag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 16:29

karuna schreef:
https://nos.nl/artikel/2494437-inspecti ... l-ervan-af

:+ Het zou inderdaad heel fijn zijn als die niet werkende toeslag gewoon erweer vanaf gaat. Ze hadden beter vooraf kunnen bedenken dat ze het niet wilden eigenlijk. Had een hoop gedoe gescheelt

Dat wilden ze ook van de btw op groente en fruit.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Plastic toeslag vanaf zaterdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:08

We hebben toch ook een hele tijd de 'verwijdering-bijdrage' betaald bij de aankoop van bv een nieuwe walkman, centrifuge of transtor-radio? Dat is toch uiteindelijk ook met stille trom vertrokken?
Zal dit niet ook zoiets worden?

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Re: Plastic toeslag vanaf zaterdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:15

Volgens mij bestaat die verwijderingsbijdrage nog wel hoor.

Kijk mijn man kwam vanmiddag thuis: vanaf 1 januari geen kartonnen bekers meer op kantoor.
Mwoah, kan ik inkomen. Daar kun je je kopje ook afwassen.

Ik ben vrachtwagenchauffeuse en betaal dus nu 10 cent extra en raad eens wat ik na die tijd met dat bekertje doe... die gooi ik weg. Net als voorheen.

Dus het bakje koffie is duurder geworden maar het principe blijft hetzelfde.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 20:55

Mellow schreef:
Ik ben vrachtwagenchauffeuse en betaal dus nu 10 cent extra en raad eens wat ik na die tijd met dat bekertje doe... die gooi ik weg. Net als voorheen.

Dus het bakje koffie is duurder geworden maar het principe blijft hetzelfde.

Zit er geen statiegeld op dat bekertje?

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 21:01

Nee, is gewoon zo'n kartonnen beker.

Als ik zo'n statiegeldbeker neem zullen ze hem vast niet innemen/ruilen voor een schone? Als dat wel zo is dan wil ik dat best doen maar als ik zelf moet zorgen dat ik hem schoon krijg dan word het toch wat lastiger ...

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 22:37

Maar het kartonnen bekertje bevat wel een laagje plastic.
Of gewoon plastic flesje met water meenemen en na gebruik je herbruikbare beker afspoelen?

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Re: Plastic toeslag vanaf zaterdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 22:47

Ik weet dat dat kartonnen bekertje plastic bevat. Maar dat bevat die met die 10 cent extra nog steeds en ook word ie nog steeds weg gegooid.

En nee ik ga niet een beker omspoelen met koud water. Drink graag cappuccino en daar zit dus melk in. Dat is niet heel hygiƫnisch met koud water.

Mocht er een beker wissel systeem ofzo komen. Prima wil ik wel aan mee werken. Maar hoe het nu is. Ik zie niet in wat die 10 cent bijdraagt.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 06:56

Bij de McDonalds heb je dus de keuze uit een statiegeld beker van een euro, die je dus wel kunt omwisselen voor een schone of een euro terug.
Of voor toeslag van ik meen 15 ct op een wegwerpbeker.

Gek genoeg betaal je de toeslag alleen als je je bestelling mee wil nemen, als je hem in het restaurant op eet/drinkt, krijg je dezelfde wegwerpbeker gratis 8)7

Alsof die dan niet weggegooid wordt (maar de redenatie is dat die in het restaurant zelf wordt weggegooid en geen zwerfvuil kan worden, maar door McDonalds afgevoerd en mogelijk wel gerecycled?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 18:00

https://www.ad.nl/binnenland/geen-10-ce ... ~a011db04/

En het gaat er voorlopig weer vanaf, nou ja de controle gaat stoppen. Ik ben benieuwd of dat dan in winkels ook weer verdwijnt. Of dat de toeslag dan opeens een prijsverhoging gaat worden bij de winkels die hem wel toepassen

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 09:15

karuna schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/geen-10-ce ... ~a011db04/

En het gaat er voorlopig weer vanaf, nou ja de controle gaat stoppen. Ik ben benieuwd of dat dan in winkels ook weer verdwijnt. Of dat de toeslag dan opeens een prijsverhoging gaat worden bij de winkels die hem wel toepassen

Helaas, de Coop vroeg gisteren nog gewoon de bijdrage.

Ik ben benieuwd of winkels het er af halen of niet. Maar de eerste winkel waar ik nu na 1 januari dus iets gekocht heb wat volgens hen die plastic heffing moet hebben (ben het er nog niet mee eens, was een beker chocolade mousse die zo groot is dat je er 2 kommetjes mee kunt vullen en bovendien zit er geen lepeltje bij dat ik het in de winkel op kan eten.)

Ik ken een aantal winkels of kramen die het nooit ingevoerd hebben.
Bij zeker McDonalds vind ik het pure extra winst die 25 cent, en ik verwacht dat die het rustig laten zitten.

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 11:09

karuna schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/geen-10-ce ... ~a011db04/

En het gaat er voorlopig weer vanaf, nou ja de controle gaat stoppen. Ik ben benieuwd of dat dan in winkels ook weer verdwijnt. Of dat de toeslag dan opeens een prijsverhoging gaat worden bij de winkels die hem wel toepassen

Tuurlijk gaat het niet verdwijnen...