Klaar met nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 22:58

:') }:0

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 23:25

BigOne schreef:
Karl ik hoop dat je het sarcasme van mijn berichtje snapt.
Vertellen dat vaccineren helpt tegen overbevolking klopt zeker. Maar zonder enige vaccinatie ooit uitgevonden zouden er heel veel minder mensen zijn.Daar valt niet tegenop te fokken :D


Dat snapte ik, maar ik vond het wel een nuttige aanvulling. En het probleem is dus dat er wel tegenop te fokken valt. Daarom werkt vaccineren juist tegen bevolkingsgroei.

BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 23:50

Hangt van bepaalde ziektes af, ebola of mers? Daar kun je beter geen pandemie van krijgen.

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 23:52

Ebola kun je dacht ik geen pandemie van krijgen omdat mensen er te snel dood aan gaan. MERS kan zeker wel. Gelukkig kan je je tegen MERS ook laten vaccineren :)

BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 23:53

Ah fijn ;)

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 23:55

Ja in beide gevallen := klinkt wat lomp, zo bedoel ik het niet :=

Ik ga liever niet dood aan een enge ziekte. Liever helemaal niet, maar dat is zover ik weet niet mogelijk.

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 08:20

Maar niemand kan er om heen dat die coronavaccins meer bijwerkingen hebben dan de reeds bekende vaccins. Bijna iedereen kreeg wel koorts of pijnlijke armen. En dat de menstruatie bij veel vrouwen op de hobbel raakte is ook een feit. Bij de reizigersvaccinaties hoor je daar niet over. Hooguit daar dat iemand een gevoelige arm krijgt. Misschien omdat die verhoudingsgewijs minder gegeven worden, maar toch ben ik van Janssen 3 dagen ziek geweest, 3 weken doodmoe en sindsdien is mijn menstruatie niet meer regelmatig. Van Pfizer heb ik enorm opgezette klieren gehad, zodanig dat een bh of rugzak dragen voor 9 dagen onmogelijk was, zo'n pijn deed het. Dat vind ik dus geen normale bijwerkingen. Ik was dus van beiden echt ziek en ben dat nooit van andere vaccinaties geweest en zelfs van corona zelf (als ik het gehad heb, had alleen positieve zelftest wegens keelpijn, maar heb het thuisblijfadvies met succes in de wind geslagen) heb ik geen last gehad. Bij geen enkel ander vaccin moet je 15 minuten blijven zitten (heb ik bij Pfizer niet gedaan, geen tijd voor, ook niemand die er wat van zei).
Dus er zijn toch wel wat verschillen. Daar hoef je geen complotdenker voor te zijn. De verhalen waarom je het moest doen waren gewoon niet correct. De druk die gelegd werd om het te halen was niet correct. Ik heb het alleen maar gehaald om te kunnen reizen, niet omdat ik zelf van het virus ziek zou kunnen worden, laat staan er aan dood zou kunnen gaan.

Reizigersvaccinaties halen of rijksvaccinaties is gewoon een vorm van kansberekening. Loop je een risico als je het krijgt? Is het antwoord nee, of de kans dat je het krijgt minimaal, dan kun je er voor kiezen om het niet te doen. Daarom zie je dat hpv niet populair is, nu de coronaprikken ook niet, want je gaat er normaal niet dood aan. dktp wordt dan wel weer gehaald (dtp bij volwassenen). Hepatitis A is ook wat vervelend als je het krijgt, dus die wordt ook wel gehaald voor reizen.
Buiktyfus weer minder.

Maar goed, dit heeft weinig met 'klaar met Nederland' te maken natuurlijk. Het enige wat dus niet correct was is de druk die gelegd werd om maar een coronavaccin te halen, met onjuiste argumenten (je doet het ook voor een ander bleek niet waar te zijn).

Als we in Nederland minder of geen kindervaccinaties zouden geven, dan zouden bepaalde ziektes wel vaker tot een dood kindje leiden. Dus dat is denk ik in Nederland wel aardig goed geregeld. Ook dat je gewoon vrij bent om het toch niet te doen als ouder. Die vrijheid moet er altijd blijven.
Laatst bijgewerkt door germie op 04-07-23 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 08:24

Bij andere vaccins worden mensen ook gewoon ziek van vaccinatie hoor. Jij hebt er misschien nooit van gehoord, maar komt ook regelmatig voor. Reisvaccinaties vond ik ook erg naar en kon ik beide armen niet gebruiken door de pijn en zwelling. Die waren veel naarder als het covid vaccin, daar was arm alleen wat stijf.

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 08:30

MyWishMax schreef:
Bij andere vaccins worden mensen ook gewoon ziek van vaccinatie hoor. Jij hebt er misschien nooit van gehoord, maar komt ook regelmatig voor. Reisvaccinaties vond ik ook erg naar en kon ik beide armen niet gebruiken door de pijn en zwelling. Die waren veel naarder als het covid vaccin, daar was arm alleen wat stijf.

Zoals ik al zei, die worden misschien minder gegeven. Maar daar heb ik dus nooit iets van gemerkt.
Maar wel van antibiotica, meer dan een jaar later zit ik nog steeds met peesontstekingen als gevolg van antibiotica. En tja, daar hangt natuurlijk sowieso weer geen complottheorie achter, maar gewoon pech (of het moet zijn omdat het immuunsysteem op de hobbel is door die ene Pfizer die ik gehad heb).

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 08:35

https://www.lareb.nl/news/

https://www.pw.nl/nieuws/2022/bijna-700 ... e-cervarix

Nee hoor, vaccinaties zijn compleet veilig..allemaal collataral damage...(sarcasme modus uit)

Hier ken ik vier mensen met bijwerkingen van de Covid vaccinaties, een vriendin waarvan de menstruatie blijvend van slag is. Een kennis met hartproblemen op jonge leeftijd, zwager die spierreuma kreeg na de vaccinatie en een kennis wiens leven helemaal verwoest is door ernstige allergische astmatische reacties na de vaccinatie wat ook bevestigd is door de artsen dat dit door de vaccinatie is ontstaan.

Dus nogmaals, ik ben geen anti vaxxer maar in dit topic worden de bijwerkingen en problemen die mensen na vaccinaties kunnen krijgen nogal gebaggataliseerd en dat stuit mij tegen de borst.

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 08:44

Elisa2 schreef:
https://www.lareb.nl/news/

https://www.pw.nl/nieuws/2022/bijna-700 ... e-cervarix

Nee hoor, vaccinaties zijn compleet veilig..allemaal collataral damage...(sarcasme modus uit)

Hier ken ik vier mensen met bijwerkingen van de Covid vaccinaties, een vriendin waarvan de menstruatie blijvend van slag is. Een kennis met hartproblemen op jonge leeftijd, zwager die spierreuma kreeg na de vaccinatie en een kennis wiens leven helemaal verwoest is door ernstige allergische astmatische reacties na de vaccinatie wat ook bevestigd is door de artsen dat dit door de vaccinatie is ontstaan.

Dus nogmaals, ik ben geen anti vaxxer maar in dit topic worden de bijwerkingen en problemen die mensen na vaccinaties kunnen krijgen nogal gebaggataliseerd en dat stuit mij tegen de borst.

Je 2e link doet het niet helaas. Was wel benieuwd wat daar in stond.

Hier dus ook blijvend de menstruatie van slag (of dat tijdelijk moet meer dan 2 jaar zijn). Gelukkig geen hartproblemen. Ik ken wel iemand met CVS na coronavaccinatie en ook daar is uitgesproken dat het van dat vaccin komt.

Maar het gaat hier om 'klaar met Nederland'. Het zwartmaken van 'complotdenkers' is mogelijk ook onderdeel van het klaar zijn met Nederland. Dan past het weer in de discussie. Ook het niet geven van juiste of volledige informatie over gevaren van vaccins behoort er mogelijk bij.

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 08:48

https://www.pw.nl/nieuws/2022/bijna-700 ... vaccinatie

Hier de link, hopelijk doet deze het nu wel.

En ik ben het ermee eens, openheid doet wonderen..ik denk dat iedereen wel snapt dat een vaccin wat zo snel ontwikkeld is als het C vaccin geen langere tijd getest heeft kunnen worden. Net zoals iedereen snapt dat een vaccin wel nodig was om de pandemie te bestrijden. Maar juist dan is het baggataliseren van ernstige bijwerkingen gewoon nogal l*llig voor de mensen die hier problemen door hebben gekregen.

Edit typfout.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 04-07-23 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Berichten: 22749
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 08:53

Avalanche schreef:
Ebola kun je dacht ik geen pandemie van krijgen omdat mensen er te snel dood aan gaan. MERS kan zeker wel. Gelukkig kan je je tegen MERS ook laten vaccineren :)


Ja.
Bij sars in 2002 en mers in 2006 werd er door virologen gezegd:
'... this could be the big one.'

("Pas" in 2019 kwam een big one, een zusje van sars, en als ik mij goed herinner een nichtje van mers.)

(Hiephoi dat er al vaccins waren voor sars en mers - daarom kon het relatief snel ook voor sars2, also known as covid.)

En ik ken een paar grappenmakers die stelden:
Spaanse griep in 1919,
covid in 2020,
we moeten de kleinkinderen waarschuwen voor 2121.
Maar er zijn géén garanties dat er niet over een paar jaar a next big one is...

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 08:58

Elisa2 schreef:
https://www.pw.nl/nieuws/2022/bijna-700 ... vaccinatie

Hier de link, hopelijk doet deze het nu wel.

En ik ben het ermee eens, openheid doet wonderen..ik denk dat iedereen wel snapt dat een vaccin wat zo snel ontwikkeld is als het C vaccin geen langere tijd getest heeft kunnen worden. Net zoals iedereen snapt dat een vaccin wel nodig was om de pandemie te bestrijden. Maar juist dan is het baggataliseren van ernstige bijwerkingen gewoon nogal l*llig voor de mensen die hier problemen door hebben gekregen.

Edit typfout.


https://www.zdf.de/nachrichten/politik/ ... h-100.html

In Duitsland gaan ze er gelukkig wat serieuzer mee om.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:00

Elisa2 schreef:
https://www.lareb.nl/news/

https://www.pw.nl/nieuws/2022/bijna-700 ... e-cervarix

Nee hoor, vaccinaties zijn compleet veilig..allemaal collataral damage...(sarcasme modus uit)

Hier ken ik vier mensen met bijwerkingen van de Covid vaccinaties, een vriendin waarvan de menstruatie blijvend van slag is. Een kennis met hartproblemen op jonge leeftijd, zwager die spierreuma kreeg na de vaccinatie en een kennis wiens leven helemaal verwoest is door ernstige allergische astmatische reacties na de vaccinatie wat ook bevestigd is door de artsen dat dit door de vaccinatie is ontstaan.

Dus nogmaals, ik ben geen anti vaxxer maar in dit topic worden de bijwerkingen en problemen die mensen na vaccinaties kunnen krijgen nogal gebaggataliseerd en dat stuit mij tegen de borst.


N=1
Ik ken helemaal niemand met vaccinatieschade.
Ken(de) wel 5 mensen die overleden zijn aan corona en ken ook een aantal mensen die nog steeds moeten dealen met long covid.

Je link bevat precies het bewijs waar ik het over heb. 700 overlijdens op 33 miljoen(!) vaccins.
Het is en blijft marginaal, hoe verdrietig het ook is voor de mensen die het treft. Heeft niets met bagatelliseren te maken, het is gewoon een feit dat er een heel klein risico is wanneer je vaccineert.

edit; en met kennen van de overleden mensen bedoel ik niet in mijn vrienden/familie, ik weet wie het waren omdat ze een link hebben met vrienden of familieleden.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:13

Vaccinatieschade zal er inderdaad wel zijn, alleen inderdaad niet op grote schaal. Dat is dan ook geen 'complottheorie', maar een nadeel bij een veel groter belang, de volksgezondheid en het voorkomen van een veel ernstiger probleem.

De complottheorie die gerelateerd is aan vaccins, is dat vaccins (of corona in het algemeen) er alleen maar zij gekomen omdat er een groter plan achter zit. Het vernietigen van de mensheid, de overname van de macht, controle over de mensen via apps of chips etc. Inplanteren van chips, uitsluiten van niet-gevaccineerden op lange termijn en noem maar op. Dingen die niet bewezen zijn, maar wel op grote schaal als waarheid verspreid zijn.

veneri
Berichten: 877
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 09:23

MoniqueT schreef:
Vaccinatieschade zal er inderdaad wel zijn, alleen inderdaad niet op grote schaal. Dat is dan ook geen 'complottheorie', maar een nadeel bij een veel groter belang, de volksgezondheid en het voorkomen van een veel ernstiger probleem.

De complottheorie die gerelateerd is aan vaccins, is dat vaccins (of corona in het algemeen) er alleen maar zij gekomen omdat er een groter plan achter zit. Het vernietigen van de mensheid, de overname van de macht, controle over de mensen via apps of chips etc. Inplanteren van chips, uitsluiten van niet-gevaccineerden op lange termijn en noem maar op. Dingen die niet bewezen zijn, maar wel op grote schaal als waarheid verspreid zijn.


Ik snap wat je zegt, maar iets wat niet bewezen is, hoeft niet persee niet waar te zijn he.
De overheid gaat ook gewoon te ver met een hoop dingen, om daar later dan toch weer een soort van op terug te komen.
Ik denk wel dat de overheid probeert om meer macht over de burger te krijgen.
Digitaal geld en controle op uitgaven, corona paspoort met qr code, alles digitaal. Dingen toezeggen en er vervolgens op terugkomen.
Beloftes niet nakomen.
Dingen verwachten van het volk, en vervolgens niet aan de vereisten daarvoor kunnen voldoen.

Er zijn nog wel meer dingen te benoemen waar ik zo snel even niet opkom.

Ik ben geen complotwappie, maar ben wel achterdochtig en kritisch op wat er gaande is.
Het lijkt alsof de meeste hier alles maar vertrouwen omdat de overheid dat zegt, of omdat niet anders bewezen is.

Als iemand in je huis wil inbreken, gaat die ook niet eerst aanbellen en vragen of dat mag hoor :+

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:29

Maar welk doel heeft "de overheid" daarmee dan, volgens jou?

Coronapaspoorten waren tijdelijk. Digitaal geld, tja, ik neem aan dat je nu een bankrekening hebt? Wat privacy betreft is dat niet anders toch?

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:32

Corona paspoort is toch ook gewoon weer afgeschaft, dus wat hebben ze daar verkeerd gedaan?
Digitale geld snap ik niet wat je bedoeld. Die bankrekening hadden we allemaal al toch

De vaccinatie schade bestaat idd. Maar wat de complot aanhangers negeren is dat corona ook enorme schade gaf en blijvende klachten. Maarndat was ook niet waar, kwam allemaal door de vaccins en cijfers waren gelogen

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 09:38

germie schreef:
Maar het gaat hier om 'klaar met Nederland'. Het zwartmaken van 'complotdenkers' is mogelijk ook onderdeel van het klaar zijn met Nederland. Dan past het weer in de discussie. Ook het niet geven van juiste of volledige informatie over gevaren van vaccins behoort er mogelijk bij.


We zijn juist erg tolerant als het om complotten en fake news gaat. Er is geen strafrechtelijke vervolging voor het verspreiden van complottheorieën en nepnieuws, zelfs Holocaust ontkennen is in Nederland niet helemaal van den boze :') in tegenstelling tot meerdere andere landen.

En nogmaals Nederland kent geen vaccinatieplicht :) Dat willekeurige vage anekdoten niet meegenomen worden als wetenschappelijk vastgestelde gevaren van vaccins is alleen maar hartstikke logisch, maar als je persoonlijk die anekdoten meer vertrouwt dan welk wetenschappelijk onderzoek dan ook staat het je 100% vrij om je nooit te laten vaccineren.


MyWishMax schreef:
Digitale geld snap ik niet wat je bedoeld. Die bankrekening hadden we allemaal al toch


https://www.dnb.nl/en/innovations-in-payments-and-banking/digital-euro-what-why-and-how/

Hier gaat het over denk ik ;)

M.b.t. digitaal geld, ik ben nog steeds heel benieuwd hoe DNB aan de hand van cbdc en mica onze rekeningen straks gaat blokkeren :P

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 10:02

@Veneri: je zegt dat je kritisch bent, dat is prima. Achterdochtig is dan wel weer een kenmerk wat ik aan Wappies koppel. Je gaat al uit van wantrouwen, dus je perspectief is al om dingen te vinden die het zaakje niet betrouwbaar lijken te maken. Je bent dus gevoelig voor informatie die dat ondersteunt en dan kom je al snel op bepaalde sites en bij bepaalde groepen terecht.

Janneke2

Berichten: 22749
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 10:12

veneri schreef:
MoniqueT schreef:
Vaccinatieschade zal er inderdaad wel zijn, alleen inderdaad niet op grote schaal. Dat is dan ook geen 'complottheorie', maar een nadeel bij een veel groter belang, de volksgezondheid en het voorkomen van een veel ernstiger probleem.

De complottheorie die gerelateerd is aan vaccins, is dat vaccins (of corona in het algemeen) er alleen maar zij gekomen omdat er een groter plan achter zit. Het vernietigen van de mensheid, de overname van de macht, controle over de mensen via apps of chips etc. Inplanteren van chips, uitsluiten van niet-gevaccineerden op lange termijn en noem maar op. Dingen die niet bewezen zijn, maar wel op grote schaal als waarheid verspreid zijn.


Citaat:
Ik snap wat je zegt, maar iets wat niet bewezen is, hoeft niet persee niet waar te zijn he.

Klopt.
In goed Nederlands 'just that'.
In juridisch Engels 'not proven'.
Er kan nog van alles.

Citaat:
Digitaal geld en controle op uitgaven

Digitaal geld is sinds de jaren tachtig gemeengoed.
Controle in de zin van 'ongebruikelijke/ verdachte transacties' is er ook al een jaar of dertig.
En de discussie over de digitale euro loopt nog - inclusief privacy en het nut.
Citaat:
corona paspoort met qr code

Je zult iets moeten tijdens een pandemie.

Citaat:
Ik ben wel achterdochtig en kritisch op wat er gaande is.

Dat is prima, maar in mijn ogen ben je wel erg vaag.
Eerst benoem je dingen die er al tijijiijdenlang zijn, dan spreek je over 'ontwikkelingen' maar welke precies laat je in het midden - en dan noem je jezelf nog kritisch ook...

Citaat:
Het lijkt alsof de meeste hier alles maar vertrouwen omdat de overheid dat zegt, of omdat niet anders bewezen is.
[/quote]
Als dat jouw waarneming is, accoord.
Als ik zeg hoe het voor mij is: nee.

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 10:19

Nou ja, die qr code inzetten is dus wel nieuw en een vorm van controle.
Ze willen dat transacties boven de 100 euro gemonitord gaan worden, dat is ook weer nieuw en een vorm van controle.
Digitale Euro is nieuw en een vorm van controle.
Deels is digitaal een vorm van vooruitgang, maar het randje om er ook misbruik van te maken is natuurlijk maar erg dun. En daar moet je voor waken.
Er wordt gesproken over 15 minuten steden, wederom een vorm van controle. Is dat complotdenken? Nee, het staat gewoon in de msm.

Kritisch zijn en wat achterdochtig zijn is denk ik in deze tijden niet verkeerd. Dat betekent niet direct dat je tegen bent, maar je houdt wel alles goed in de gaten en gelooft niemand op z'n blauwe ogen. Je bent dan ook geen complotdenker of wappie.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 10:26

Elisa2 schreef:
In Duitsland gaan ze er gelukkig wat serieuzer mee om.

Juist niet.
Daarnaast gaat het vooral om long-covid, er zijn ook heel veel meer mensen met LC ipv vaccinatieschade.
Je weet ook niet wat er was gebeurd als zij wel covid hadden gehad.
1 op de 5 corona patiënten had LC en nu zijn er nog duizenden mensen in de ziektewet met LC.
Het aantal zal zeker hoger zijn omdat er ook mensen zijn die niet werken (waaronder gepensioneerden) en/of ZZP-er zijn en geen ZW ontvangen.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 10:28

germie schreef:
Je bent dan ook geen complotdenker of wappie.


Behalve als je die ideeën als de absolute waarheid gaat verkondigen.

Wat zijn nou weer 15-minuten steden?

Trouwens, het controleren van transacties is vooral gerelateerd aan illegale activiteiten zoals drugshandel en zwart geld. Zolang je legaal werkt, betaalt en geen illegale dingen doet, heb je er weinig last van.

Edit: gevonden: https://bolt.eu/nl-nl/blog/wat-de-15-mi ... -betekent/

Lijkt me prima!