Klaar met nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 10:34

germie schreef:
Er wordt gesproken over 15 minuten steden, wederom een vorm van controle. Is dat complotdenken? Nee, het staat gewoon in de msm.

Ehhh hoezo denk je dat dat een vorm van controle is?
Je hoeft niet naar alles binnen jouw 15 minuten cirkel, maar is fijn voor mensen dat ze niet persé verder weg hoeven.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2451
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 10:39

Ik kan ook niet zeggen dat het covid vaccin zo heel ernstig was voor mij. Wel ben ik echt nog héél wat jaren ziek geweest door de HPV vaccinatie. Ik ben zelf sowieso wel gevoelig voor vaccinaties en virussen, reageer er over het algemeen vrij heftig op, maar Pfizer viel mij persoonlijk mee. Het is vervelend voor de mensen die er wél langdurige bijwerkingen van hebben, maar de cijfers an sich vind ik niet heel zorgelijk.

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 10:43

veneri schreef:
Ik ben geen complotwappie, maar ben wel achterdochtig en kritisch op wat er gaande is.
Het lijkt alsof de meeste hier alles maar vertrouwen omdat de overheid dat zegt, of omdat niet anders bewezen is.


Volgens mij post er daadwerkelijk niemand in dit topic iets met als argument, de overheid zegt.
Volgens mij is vrijwel iedereen kritisch.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 10:46

Brainless schreef:
germie schreef:
Er wordt gesproken over 15 minuten steden, wederom een vorm van controle. Is dat complotdenken? Nee, het staat gewoon in de msm.

Ehhh hoezo denk je dat dat een vorm van controle is?
Je hoeft niet naar alles binnen jouw 15 minuten cirkel, maar is fijn voor mensen dat ze niet persé verder weg hoeven.


In het artikel wat ik linkte over de 15-minutensteden, werd Barcelona als voorbeeld gegeven. Sowieso zijn in Spaanse steden veel parkeerproblemen. Gisteren tijdens onze Spaanse les c.q. kletsuurtje kwam naar voren hoe populair een dienst als BlablaCar hier is. Ik heb vorige week zelf een vriendin met haar nicht afgezet in Murcia voor een rit naar Almería. Met het OV zouden ze er 7 uur over doen vanuit ons dorp, nu 4 uurtjes inclusief mijn lift. Twee dames van in de 60, bij een vreemde in de auto, ik vond het nogal wat. Maar blijkbaar is het hier heel ingeburgerd en veilig.

Zo leer ik ook nog eens wat en het past erg goed bij het idee van de 15-minutensteden. Overigens zijn ze hier ook een enorme inhaalslagslag aan het maken wat betreft fietspaden- en voorzieningen in de steden.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 10:51

Lijkt me ook een prima oplossing om luchtvervuiling in grote steden tegen te gaan trouwens :j Veel autoverkeer in steden is helemaal niet wenselijk, maar dan moeten er wel goede alternatieven zijn.

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 10:54

germie schreef:
Nou ja, die qr code inzetten is dus wel nieuw en een vorm van controle.
Ze willen dat transacties boven de 100 euro gemonitord gaan worden, dat is ook weer nieuw en een vorm van controle.

Kritisch zijn en wat achterdochtig zijn is denk ik in deze tijden niet verkeerd. Dat betekent niet direct dat je tegen bent, maar je houdt wel alles goed in de gaten en gelooft niemand op z'n blauwe ogen. Je bent dan ook geen complotdenker of wappie.


Het dikgedrukte is gewoon feitelijk niet correct en gevolgen die je eraan koppelt zijn ook niet logisch te onderbouwen als je zou weten hoe het bancaire systeem van nu en de relevante wetgeving in elkaar zitten.

Het toont hooguit uit welke bronnen je je informatie haalt. Bronnen die bewust fake news verspreiden om mensen bang te maken.

Het is juist het tegenovergestelde van kritisch zijn.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 10:57

Ik denk ook dat oude steden moeilijker zijn aan te passen. Als je kijkt naar nieuwe grote wijken buiten de steden (die eigenlijk een stad op zichzelf zijn) dat ze al ver komen en er ruimte genoeg over blijft.
Die worden ook van 0 opgebouwd en zijn makkelijker van te voren in te schetsen/te berekenen hoe alles het beste aangelegd kan worden.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:03

Fly_high schreef:
germie schreef:
Nou ja, die qr code inzetten is dus wel nieuw en een vorm van controle.
Ze willen dat transacties boven de 100 euro gemonitord gaan worden, dat is ook weer nieuw en een vorm van controle.

Kritisch zijn en wat achterdochtig zijn is denk ik in deze tijden niet verkeerd. Dat betekent niet direct dat je tegen bent, maar je houdt wel alles goed in de gaten en gelooft niemand op z'n blauwe ogen. Je bent dan ook geen complotdenker of wappie.


Het dikgedrukte is gewoon feitelijk niet correct en gevolgen die je eraan koppelt zijn ook niet logisch te onderbouwen als je zou weten hoe het bancaire systeem van nu en de relevante wetgeving in elkaar zitten.

Het toont hooguit uit welke bronnen je je informatie haalt. Bronnen die bewust fake news verspreiden om mensen bang te maken.

Het is juist het tegenovergestelde van kritisch zijn.

Dat staat gewoon in de msm hoor:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... g%20hebben.

En zo vind je nog zo heel wat als je google gebruikt. Ik vind het knap dat je weet waar ik informatie vandaan haal zonder dat ik een bron vermeld heb. Maar het zijn dus geen bronnen die fake news verspreiden.
En zo gaat het dus steeds, je mag geen vragen stellen, je moet alleen het positieve er in zien. En dat is wel iets waar ik me zorgen om maak. Het is misschien ook het geval in Duitsland of Frankrijk, maar het speelt in ieder geval in Nederland.

Het klinkt enerzijds goed, anderzijds totaal niet. Dus je mag wederom niet kritisch zijn. Maar het gaat de overheid niets aan of ik schoenen van 50 euro bij Scapino haal of van 105 euro bij Bever.

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:15

Maar je ziet toch ook in die artikelen dat een groot deel van de politieke partijen tegen zijn?

Overigens is natuurlijk al vastgelegd waar jij je geld aan uitgeeft als je het via de bank betaald.
Ik ben weleens gebeld door de creditcardmaatschappij dat er ongebruikelijke transacties waren met mijn card. Vraag was of ik zelf ineens veel geld uitgaf aan videogames.
Dat was ik dus niet...en mijn card is toen geblokkeerd.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:22

Citaat:
Het klinkt enerzijds goed, anderzijds totaal niet. Dus je mag wederom niet kritisch zijn. Maar het gaat de overheid niets aan of ik schoenen van 50 euro bij Scapino haal of van 105 euro bij Bever.


Denk je nou echt dat er iemand is die dat interesseert? Dat noem ik dus achterdocht.

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:24

germie schreef:
Dat staat gewoon in de msm hoor:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... g%20hebben.

En zo vind je nog zo heel wat als je google gebruikt. Ik vind het knap dat je weet waar ik informatie vandaan haal zonder dat ik een bron vermeld heb. Maar het zijn dus geen bronnen die fake news verspreiden.
En zo gaat het dus steeds, je mag geen vragen stellen, je moet alleen het positieve er in zien. En dat is wel iets waar ik me zorgen om maak. Het is misschien ook het geval in Duitsland of Frankrijk, maar het speelt in ieder geval in Nederland.

Het klinkt enerzijds goed, anderzijds totaal niet. Dus je mag wederom niet kritisch zijn. Maar het gaat de overheid niets aan of ik schoenen van 50 euro bij Scapino haal of van 105 euro bij Bever.


De nieuwe wetgeving is een feit, jouw interpretatie daarvan - "overheid gaat vanaf nu alle transacties over 100 euro controleren" - is hetgeen wat helemaal niet klopt. Dus of je leest officiële nieuwsberichten en wetvoorstellen door een flink gekleurde lens of je haalt je informatie uit een bron die mensen bewust een reden tot paniek wil geven.

Hoe dan ook, alle transacties op je rekening worden al jaren nagekeken :j ook transacties van 1 eurocent*

Je moet flink narcistisch zijn btw om te geloven dat het welke instantie dan ook boeit waar je je schoenen koopt :=

* jongens ga alsjeblieft niets seksten op je rekening, er zijn mensen die mee moeten lezen :') _O-

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:37

Oh dat laatste doe ik inderdaad weleens, oeps :')

Elisa2

Berichten: 37167
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:58

Brainless schreef:
Elisa2 schreef:
In Duitsland gaan ze er gelukkig wat serieuzer mee om.

Juist niet.
Daarnaast gaat het vooral om long-covid, er zijn ook heel veel meer mensen met LC ipv vaccinatieschade.
Je weet ook niet wat er was gebeurd als zij wel covid hadden gehad.
1 op de 5 corona patiënten had LC en nu zijn er nog duizenden mensen in de ziektewet met LC.
Het aantal zal zeker hoger zijn omdat er ook mensen zijn die niet werken (waaronder gepensioneerden) en/of ZZP-er zijn en geen ZW ontvangen.


Wie zegt dat die mensen geen vaccinatieschade hebben? Heel veel mensen met LC zijn gewoon eerst gevaccineerd. Dus kip/ ei verhaal? Laat ze dat maar eens gaan uitzoeken. ;-)

Duitsland probeert er in ieder geval serieus naar te kijken en ze serieuze hulp te bieden.

Er is veel meer vaccinatieschade dan naar buiten komt, simpelweg omdat er nog heel veel onderzoek naar gedaan (moet) worden wat nu allemaal nog lopende is.

En dit staat geheel los van complottheorieen/ chips etc. want daar heb ik het niet over.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Klaar met nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:05

Ik zeg nergens dat vacinatieschade niet bestaat.
De meeste mensen met LC zijn van voor de vaccinatie.
Er wordt juist meer onderzoek gedaan naar bijwerkingen van de vaccinatie dan naar LC.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:05

Sommige mensen snappen de elementaire zaken van onze democratie niet.

Ik geef toe dat de bron niet glashelder is, maar toch....
Citaat:
Citaat:

Citaat:
De nieuwe wetgeving is een feit, jouw interpretatie daarvan - "overheid gaat vanaf nu alle transacties over 100 euro controleren"


Het is gewoon een wetsvoorstel.

Ik geef toe dat de bron spreekt van 'een nieuwe wet' terwijl ze een voorstel bedoelen,
maar als je een halve minuut doorleest staat het er gewoon.

Ondertussen staat er op bokt 'dat de nieuwe wet een feit is'.

Echt wel/niet, %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:16

Er zijn daadwerkelijk mensen die geen vaccinaties verdragen, kan me nog de protesten van hartpatiënten herinneren toen de covid vaccinaties een feit waren.

En natuurlijk is er vaccinatieschade (en dat is serieus erg), maar ik denk dat de ellende niet te overzien zou zijn geweest als het gros niet gevaccineerd had. Ik heb een chronische aandoening en ik ben blij dat ik ze wel kon nemen en velen met mij. Dank daarvoor! Daarnaast heb ik een zus die kampt met long covid en dat zijn serieuze problemen, na lange tijd is ze nog nauwelijks opgeknapt.

Elisa2

Berichten: 37167
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:26

Brainless schreef:
Ik zeg nergens dat vacinatieschade niet bestaat.
De meeste mensen met LC zijn van voor de vaccinatie.
Er wordt juist meer onderzoek gedaan naar bijwerkingen van de vaccinatie dan naar LC.


Degene die ik ken met LC zijn allen eerst gevaccineerd.

Maar goed, ik vind ook dat naar beide onderzoek gedaan moet worden. En dan ook graag met analytisch denken en verbanden leggen. En hopelijk zijn er dan voor deze mensen nog verbeteringen mogelijk.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:32

Elisa2 schreef:
Degene die ik ken met LC zijn allen eerst gevaccineerd.

Maar goed, ik vind ook dat naar beide onderzoek gedaan moet worden. En dan ook graag met analytisch denken en verbanden leggen. En hopelijk zijn er dan voor deze mensen nog verbeteringen mogelijk.

Nope, de meeste zijn pas later gevaccineerd.
Ik heb in november 2020 covid gekregen (en helaas meerdere met mij) en covid was begin 2020 in Nederland. Ik mocht pas eind mei 2021 voor een 1ste vaccinatie.
Ik ben van 72, dus iedereen die jonger was heeft na mei pas hun vaccinatie gekregen.

Elisa2

Berichten: 37167
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:48

Nouja in sommige gevallen schijnt vaccinatie Long Covid te verbeteren.

De onderzoeken lopen allemaal nog als ik het goed begrijp':
https://www.lareb.nl/news/meer-inzicht- ... vaccinatie

Ik hoop in ieder geval voor alle mensen met klachten, of dat nu LC of vaccinatieschade is dat er voor hun persoonlijke situatie nog verbeteringen te vinden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 12:51

Elisa2 schreef:
Brainless schreef:
Ik zeg nergens dat vacinatieschade niet bestaat.
De meeste mensen met LC zijn van voor de vaccinatie.
Er wordt juist meer onderzoek gedaan naar bijwerkingen van de vaccinatie dan naar LC.


Degene die ik ken met LC zijn allen eerst gevaccineerd.

Maar goed, ik vind ook dat naar beide onderzoek gedaan moet worden. En dan ook graag met analytisch denken en verbanden leggen. En hopelijk zijn er dan voor deze mensen nog verbeteringen mogelijk.


Denk dat je dat gerust aan de knappe koppen kan overlaten. Hopelijk is er genoeg geld om die studies ook langdurig voort te zetten. Vertrouw ik wel op in elk geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 13:01

veneri schreef:
Ceffyl schreef:
Lekker hypocriet ook. Tegen immigranten zijn, maar zelf willen emigreren :+ Terwijl die immigranten vaak uit vreselijke situaties komen en een veilig leven zoeken en jij het hier gewoon prima hebt. Alsof ze in het buitenland op jou en je "hartelijke" mentaliteit zitten te wachten :')


Snap je serieus het verschil niet tussen een emigrant en een vluchteling (of een gelukszoeker op zoek naar gratis geld)
Linksom of rechtsom, een migrant is een migrant en een extra persoon erbij is een extra persoon erbij, wat je beweegredenen ook zijn.

Overigens komen de meeste "gelukszoekers" niet voor gratis geld, maar juist om werk te vinden. Het sociale vangnet is een bonus inderdaad, maar daar dragen zij dus ook gewoon aan bij als ze werken. Als jij vandaag of morgen daadwerkelijk gaat emigreren naar een land met sociale voorzieningen, maak jij daar ook gewoon aanspraak op zonder dat je eerst 20 jaar gewerkt en betaald hebt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-07-23 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 13:07

MoniqueT schreef:
Citaat:
Het klinkt enerzijds goed, anderzijds totaal niet. Dus je mag wederom niet kritisch zijn. Maar het gaat de overheid niets aan of ik schoenen van 50 euro bij Scapino haal of van 105 euro bij Bever.


Denk je nou echt dat er iemand is die dat interesseert? Dat noem ik dus achterdocht.

Meer zorgelijk is wat een AI programma er eventueel uit concludeerd. Zolang het enkel mensen zijn die er naar kijken valt het meeste weg in de massa data, laat je er programma's op los kunnen daar heel vreemde conclusies uit komen die lastig te weerleggen zijn voor mensen. En vooral de focus/fixatie op criminaliteit waar de grote meerderheid van de burgers dus ook op deze manier last van heeft.
Criminaliteit willen bestrijden door sec van iedere burger een verdachte te maken mag niet en kan niet. Dan nog is het ernstig zorgelijk dat politici wel dit soort wetsvoorstellen indienen. Zelfs niet eens van te voren zo'n idee bij de privacy waakhond neerleggen, maar dat die pas zoveel later in het process er bij komt kijken.

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 13:17

Tell me you have no idea how any of this works without telling me :+

Banken blijven overigens commerciële bedrijven die helemaal niemand en niets verdacht kunnen verklaren en geen juridisch bindende conclusies kunnen trekken m.b.t. criminaliteit, net zoals je lokale manege je niet kan veroordelen voor dierenmishandeling. DNB heeft niets te maken met particuliere rekeningen en ga maar zo door. Wetboeken en alle andere relevante stukken op dit gebied zijn prima op het internet te vinden ga je eens inlezen :)

Als je een Nederlandse rekening hebt dan gaat er trouwens al jarenlang controle overheen, ja ook door AI. Ben je nog niet gebeld over je rete spannende uitgaven bij de Bever := dan hoef je nu niet wakker te gaan liggen vanwege een wetvoorstel dat letterlijk 0 met jou te maken heeft.

Elisa2

Berichten: 37167
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 13:22

Mkango schreef:
veneri schreef:

Snap je serieus het verschil niet tussen een emigrant en een vluchteling (of een gelukszoeker op zoek naar gratis geld)
Linksom of rechtsom, een migrant is een migrant en een extra persoon erbij is een extra persoon erbij, wat je beweegredenen ook zijn.

Overigens komen de meeste "gelukszoekers" niet voor gratis geld, maar juist om werk te vinden. Het sociale vangnet is een bonus inderdaad, maar daar dragen zij dus ook gewoon aan bij als ze werken. Als jij vandaag of morgen daadwerkelijk gaat emigreren naar een land met sociale voorzieningen, maak jij daar ook gewoon aanspraak op zonder dat je eerst 20 jaar gewerkt en betaald hebt.


Wordt wel tijd dat ze de regels aanpassen in Nederland, zodat ook elke immigrant gelijk aan het werk kan en zo zijn/ haar eigen broek op kan houden. Dit systeem nu werkt voor geen kant.

Sociale vangnet mag van mij ook pas in gaan na eerst een bewezen aantal jaren gewoon een betaalde baan gehad hebben. Met uitzondering van de mensen die niet kunnen werken wegens gezondheidsredenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 13:29

Elisa2 schreef:
Mkango schreef:
Linksom of rechtsom, een migrant is een migrant en een extra persoon erbij is een extra persoon erbij, wat je beweegredenen ook zijn.

Overigens komen de meeste "gelukszoekers" niet voor gratis geld, maar juist om werk te vinden. Het sociale vangnet is een bonus inderdaad, maar daar dragen zij dus ook gewoon aan bij als ze werken. Als jij vandaag of morgen daadwerkelijk gaat emigreren naar een land met sociale voorzieningen, maak jij daar ook gewoon aanspraak op zonder dat je eerst 20 jaar gewerkt en betaald hebt.


Wordt wel tijd dat ze de regels aanpassen in Nederland, zodat ook elke immigrant gelijk aan het werk kan en zo zijn/ haar eigen broek op kan houden. Dit systeem nu werkt voor geen kant.

Sociale vangnet mag van mij ook pas in gaan na eerst een bewezen aantal jaren gewoon een betaalde baan gehad hebben. Met uitzondering van de mensen die niet kunnen werken wegens gezondheidsredenen.
Eens, maar dat gaat nooit gebeuren. Als je vluchtelingen of arbeidsmigranten toestaat direct aan het werk te gaan als ze hier komen, valt er een heleboel werkgelegenheid weg voor een heleboel white saviours die juist hun bestaansrecht en inkomen halen uit het "helpen" van die mensen en dát moet je natuurlijk niet willen. :D