Het kabinet is gevallen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29992
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 20:55

Nooit verwacht.
100 schandalen eerder viel het ook niet.

Vvd zal wel weer de grootste worden. Helaas. Maar ik hoop dan deze keer met BBB.
Dat geeft een toekomst met wel de nodige veranderingen maar niet in korte tijd door de strot geduwd.

Sky

Berichten: 5072
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Het kabinet is gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 20:56

Ik zou zo bang zijn voor een groot BBB, vrees dat ik deze verkiezing tactisch ‘tegen’ BBB moet stemmen..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41774
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 20:56

De BBB zie ik ook niet zitten, die vind ik toch iets te veel one-issue. Ik leun nog het meest naar SP, eigenlijk zou ik willen dat Pieter Omtzigt een partij zou hebben, in hem heb ik vertrouwen :).
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 07-07-23 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nielojram

Berichten: 7845
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 20:56

Oh, wat een zielige flauwe reactie van Rutte om zijn stoeltje veilig te houden..
( Jarenlang VVD-stemmer, kind van een zelfstandig ondernemer, en zelf geweest)

xoranlover

Berichten: 6635
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 20:57

Ik vraag me wel oprecht af op wie ik zou moeten stemmen...

Ik weet het echt niet.

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 20:58

Ik las deze topic titel en dacht meteen "alweer?" :+

Wat een drama weer, er gebeurt al zo weinig maar met die gedonder is het al helemaal niets meer.

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 20:58

_San87_ schreef:
De BBB zie ik ook niet zitten, die vind ik toch iets te veel one-issue. Ik leun nog het meest naar SP, eigenlijk zou ik willen dat Pieter Omtzigt een partij zou hebben, in hem heb ik vertrouwen :).


Hier nog eentje!
Doe maar eens een frisse wind en aub geen GL en D66 _/-\o_

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het kabinet is gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 21:00

Ik ga strategisch stemmen de volgende keer. Ik denk op de linkse partij die op dat moment het hoogste in de peiling staat.

Als tegengeluid voor VVD / BBB.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 21:00

DuoPenotti schreef:
Nooit verwacht.
100 schandalen eerder viel het ook niet.

Vvd zal wel weer de grootste worden. Helaas. Maar ik hoop dan deze keer met BBB.
Dat geeft een toekomst met wel de nodige veranderingen maar niet in korte tijd door de strot geduwd.



Nou, het is toch eigenlijk van de zotten hè. 1000 ontzettend grote en belangrijke schandalen en crisissen, en ze vallen om gezinshereniging. Wat een kul.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 21:00

MarlindeRooz schreef:
Ik ga strategisch stemmen de volgende keer. Ik denk op de linkse partij die op dat moment het hoogste in de peiling staat.

Als tegengeluid voor VVD / BBB.



Ik wil graag dat alle linkse partijen als één blok de verkiezingen ingaan :+ Zie er anders geen heil in haha.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41774
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 21:01

BaileyMix schreef:
DuoPenotti schreef:
Nooit verwacht.
100 schandalen eerder viel het ook niet.

Vvd zal wel weer de grootste worden. Helaas. Maar ik hoop dan deze keer met BBB.
Dat geeft een toekomst met wel de nodige veranderingen maar niet in korte tijd door de strot geduwd.



Nou, het is toch eigenlijk van de zotten hè. 1000 ontzettend grote en belangrijke schandalen en crisissen, en ze vallen om gezinshereniging. Wat een kul.

Het is wel echt een poppenkast, idd :').

Dieuwke_
Berichten: 4554
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 21:01

Ik ben heel benieuwd waar dit gaat eindigen. Pieter Omtzigt zou direct mijn stem krijgen, als ie een partij zou hebben :j

Marjo

Berichten: 37293
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 21:03

Het zou mij niks verbazen als Rutte gewoon op zijn plekje blijft, en dat een groot deel van het land VVD blijft stemmen.

Te veel mensen denken dat het geen zin heeft om te stemmen, en juist die mensen heb je nodig om verandering aan te brengen.

Berdien

Berichten: 64558
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 21:03

MarlindeRooz schreef:
Ik ga strategisch stemmen de volgende keer. Ik denk op de linkse partij die op dat moment het hoogste in de peiling staat.

Als tegengeluid voor VVD / BBB.


Ja, hier net zo. Al is het maar om een links front te kunnen vormen.

DuoPenotti

Berichten: 29992
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 21:04

Bereft BBB.
Sommige zouden toch eens in het programma kunnen kijken. Het zal ze verrassen. Het is niet alleen pro boer. Maar pro inwoner van Nederland. Ook buiten de randstad of buiten de rijken zakenlui om.
Zoals ze ook opgekomen zijn voor studenten bijvoorbeeld.
Zie deze link
https://boerburgerbeweging.nl/fractieni ... -toekomst/
En dit

Citaat:
Trouwens, is de BBB nu rechts of links? Waar het gaat om onderwerpen als welzijn, openbaar vervoer, musea en culturele evenementen wijken de standpunten niet of nauwelijks af van de PvdA. Het is een partij van en voor gewone mensen. In die zin zou je de BBB ook een reïncarnatie van de sociaaldemocratie kunnen noemen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41774
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 21:06

Ik denk dat de manier waarop dit is gegaan, toch wel een manier is om zieltjes terug te winnen voor de VVD/Rutte. Asielproblematiek is een enorm heet hangijzer, en hij staat nu op zijn strepen om migratie terug te dringen.

Hij staat wel op de verkeerde strepen (arbeidsmigratie is een veel grotere oorzaak van woningtekort), maar het is altijd de schuld van de vluchtelingen, so here we go :+.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 21:07

MarlindeRooz schreef:
Ik ga strategisch stemmen de volgende keer. Ik denk op de linkse partij die op dat moment het hoogste in de peiling staat.

Als tegengeluid voor VVD / BBB.

Peilingen zeggen niks. Het gaat er echt om wat er in het stemhokje wordt gekozen.
SP stond ook ooit eens hoog in de peilingen en bij de verkiezingen leverden ze flink in.

Ik heb nog geen idee wat ik ga stemmen. Ik vind de campagnes wel altijd heel leuk en interessant. Dan zie je ze een keer :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41774
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 21:07

DuoPenotti schreef:
Bereft BBB.
Sommige zouden toch eens in het programma kunnen kijken. Het zal ze verrassen. Het is niet alleen pro boer. Maar pro inwoner van Nederland. Ook buiten de randstad of buiten de rijken zakenlui om.
Zoals ze ook opgekomen zijn voor studenten bijvoorbeeld.
Zie deze link
https://boerburgerbeweging.nl/fractieni ... -toekomst/
En dit

Citaat:
Trouwens, is de BBB nu rechts of links? Waar het gaat om onderwerpen als welzijn, openbaar vervoer, musea en culturele evenementen wijken de standpunten niet of nauwelijks af van de PvdA. Het is een partij van en voor gewone mensen. In die zin zou je de BBB ook een reïncarnatie van de sociaaldemocratie kunnen noemen.

Ik vind ze te veel pro-boer. Dat staat mij vooral tegen :).

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 21:08

Dieuwke_ schreef:
Ik ben heel benieuwd waar dit gaat eindigen. Pieter Omtzigt zou direct mijn stem krijgen, als ie een partij zou hebben :j

Pieter is een eenmansfractie, dus een stem op hem zou zeker waardevol zijn.

Janneke2

Berichten: 22869
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 21:08

... ergens op het www staat iets dat 'Vrienden van Pieter Omtzigt een partij voor hem hebben opgericht' - maar de site is gekaapt oid door 'Nieuw Rechts'.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41774
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 21:09

purny schreef:
Dieuwke_ schreef:
Ik ben heel benieuwd waar dit gaat eindigen. Pieter Omtzigt zou direct mijn stem krijgen, als ie een partij zou hebben :j

Pieter is een eenmansfractie, dus een stem op hem zou zeker waardevol zijn.

Ik denk dat ik op hem ga stemmen :).

8nnemiek

Berichten: 43468
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 21:11

Sky schreef:
Ik zou zo bang zijn voor een groot BBB, vrees dat ik deze verkiezing tactisch ‘tegen’ BBB moet stemmen..

Dat inderdaad :j

BBB is niet de partij voor de burger of de boer, maar de partij voor de agrireuzen, de partij voor Bayer en de voergiganten. Die moet je absoluut niet in de regering willen hebben.

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 21:11

Oh jeetje.. Zit een beetje door bokt te scrollen en lees dat het kabinet is gevallen. Wat een doffe ellende. Meer wantrouwen vanuit de bevolking dan nu is bijna niet denkbaar.
Ik heb ook echt geen flauw idee waarop te stemmen. Vind het allemaal 3x niks.

Imre

Berichten: 14211
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 21:12

BaileyMix schreef:
Ik vind het verschrikkelijk |( Of Rutte gaat nog een keer, of nog erger, BBB. Dan emigreer ik.


Dan emigreer ik met je mee.

Daihyo

Berichten: 88093
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 21:12

Dieuwke_ schreef:
Ik ben heel benieuwd waar dit gaat eindigen. Pieter Omtzigt zou direct mijn stem krijgen, als ie een partij zou hebben :j

Mijne ook. Daar zou ik vertrouwen in hebben.
Maar verder vind ik het heel lastig, want ik vind momenteel teveel politici incapabel om te regeren. Ik neig wel naar links. Misschien PvdA.