Sinéad O’Connor (56) overleden.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 18:28

Vanavond om 22.35 uur is op NPO3 de documentaire te zien die eerder dit jaar al eens is uitgezonden bij Het Uur van de Wolf. Meer info:

https://www.2doc.nl/documentaires/2023/ ... pares.html

Onverwacht was het voor mij eerlijk gezegd niet. Zo jammer dat ze niet oud heeft mogen worden, maar hopelijk heeft ze nu de rust die ze zocht.

Anoniem

Re: Sinéad O’Connor (56) overleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 18:32

Y;(

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Re: Sinéad O’Connor (56) overleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 19:42

Karin, dank voor het attenderen vd docu. Had al
In hun app gezocht maar kan hem in bels niet bekijken..,

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 19:48

Karin schreef:
Vanavond om 22.35 uur is op NPO3 de documentaire te zien die eerder dit jaar al eens is uitgezonden bij Het Uur van de Wolf. Meer info:

https://www.2doc.nl/documentaires/2023/ ... pares.html

Onverwacht was het voor mij eerlijk gezegd niet. Zo jammer dat ze niet oud heeft mogen worden, maar hopelijk heeft ze nu de rust die ze zocht.


Bedankt voor de tip!

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Sinéad O’Connor (56) overleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 19:54

Prachtige documentaire over een prachtig mens. Ik hoop dat ze haar rust gevonden heeft.

The lion and the cobra heb ik grijs gedraaid...

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 00:22

Mooie docu. Wat een jeugd -O- . Bijzondere vrouw die de zaken benoemde. Soort klokkenluider. Luid en tegelijk stil ‘Ze wilden me begraven, maar besteften niet dat ik een zaadje was.’ Blij dat ik heb gekeken. De moeite echt waard!

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 02:07

Anne_GTI schreef:
Prachtige documentaire over een prachtig mens. Ik hoop dat ze haar rust gevonden heeft.

The lion and the cobra heb ik grijs gedraaid...


Dat is, imo, dr beste album ooit. Geweldig album is dat. Persoonlijk vind ik het jammer dat ze voornamelijk herinnerd wordt om het nummer Nothing compares 2 u, want alleen al op dr debuutalbum staan zeker 4 nummers die veel beter zijn dan dat nummer. Mijn mening dan.
Ik snap het wel hoor, want dat is een gigantische hit geweest destijds. Maar eigenlijk vind ik het jammer, want ze had zoveel betere nummers.

Aan de ene kant schrok ik toen ik het bericht las, maar aan de andere kant ook weer niet.
Hopelijk heeft ze rust nu

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Sinéad O’Connor (56) overleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 08:16

Eigenlijk is het al heel wat dat ze het leven zo lang heeft volgehouden.
Het is zo triest dat ze zoveel heeft geleden.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 08:36

Urbanus schreef:
Bedankt voor de tip!

Graag gedaan! Ik was zelf niet in de gelegenheid, maar ik ga dit weekend nog een keer kijken. Ik was er de vorige keer erg van onder de indruk.

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Sinéad O’Connor (56) overleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 08:41

Ergens vind ik het nog het meeste tragische dat werkelijk íedereen uitgaat van zelfmoord, terwijl dat nergens officieel bevestigd is.
Het zou wel een wrange laatste "act of defiance" zijn als zou blijken dat het een natuurlijke dood was...

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Sinéad O’Connor (56) overleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 09:17

Prachtige docu.
Ik was shocked van die amerikanen nadat ze die foto van de paus had verscheurd.. die waren zo kwaad..
1 vrouw zei het zelfs rechtvaardig te vinden dat Sinead als kind mishandeld was.
Wat een idioten daar toch!!
Hoe ze ook over haar kale hoofd praatte.
Ze verketterd werd

Ik was zelf in die tijd jong en was toen niet bewust van dit alles. Kon het mij wel herinneren zij die foto had verscheurd.

Ik zag op de docu over Pamela Anderson ook wat een achterlijke vragen die in die jaren 90 moest beantwoorden. Vreselijk respectloos en vrouw onvriendelijk. Wat een tijd was dat eigenlijk en nog zo kort geleden.
Bij Sinead was dat precies zo.
Alleen die was bijdehandter met antwoorden.

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 09:35

Een groot verlies voor de wereld, en niet alleen omwille van de muziek. Fijn om te lezen dat zoveel mensen dat ook zo voelen. Het album "the lion and the cobra" is groots!
Ik hoop dat ze eindelijk vrede gevonden heeft...

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 09:48

xxCYNNxx schreef:
Anne_GTI schreef:
Prachtige documentaire over een prachtig mens. Ik hoop dat ze haar rust gevonden heeft.

The lion and the cobra heb ik grijs gedraaid...


Dat is, imo, dr beste album ooit. Geweldig album is dat. Persoonlijk vind ik het jammer dat ze voornamelijk herinnerd wordt om het nummer Nothing compares 2 u, want alleen al op dr debuutalbum staan zeker 4 nummers die veel beter zijn dan dat nummer. Mijn mening dan.
Ik snap het wel hoor, want dat is een gigantische hit geweest destijds. Maar eigenlijk vind ik het jammer, want ze had zoveel betere nummers.

Aan de ene kant schrok ik toen ik het bericht las, maar aan de andere kant ook weer niet.
Hopelijk heeft ze rust nu


Nothing compares 2 U was ook niet van Sinéad, maar is een nummer van Prince, hij heeft het geschreven.
Hij heeft het nummer toen (1985) gegeven aan zijn toenmalige vriendin, zangeres van de Amerikaanse band The Family, het stond op hun debuutalbum.
Sinéad heeft de Coverversie opnieuw uitgebracht in 1990, toen werd het een hit.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27977
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 09:51

Gisteren ook de docu gezien. Ik ken uiteraard wel Nothing compares, maar was indertijd nog te jong om haar andere werk te kennen. Ik herkende haar stem natuurlijk, maar ik was onder de indruk van haar zachte spreekstem, haar enigszins teruggetrokken houding in interviews, maar tegelijkertijd de manier waarop ze er stond als het over dingen ging die ze zich aantrok, met dat prachtige accent en dan opeens zo sterk en zo overtuigend.

Verschrikkelijk inderdaad wat ze naar haar hoofd geslingerd kreeg destijds, en alleen maar omdat ze niet voldeed aan het beeld dat de wereld van vrouwen en artiesten had.

Ik ga vooral haar oudere werk eens beluisteren, want ik werd echt gegrepen door haar stem en haar content.

Westhof

Berichten: 2905
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 10:04

Y;(

Ik vind het trouwens ook sneu dat veel (nieuws)sites haar oude naam en foto steeds gebruiken, alsof haar nieuwe identiteit niet geaccepteerd wordt...

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 10:18

Westhof schreef:
Y;(

Ik vind het trouwens ook sneu dat veel (nieuws)sites haar oude naam en foto steeds gebruiken, alsof haar nieuwe identiteit niet geaccepteerd wordt...

Logisch toch, haar nieuwe identiteit zal niemand herkennen, daarbij haar artiestennaam bleef Sinéad O'Connor.

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 11:19

Indrukwekkende docu..
En ondanks dat ik in de loop der jaren (destijds) album / cd of 6 van haar had, verzot dus op haar muziek blijk ik voor de rest met mn kop onder de grond te hebben geleefd, druk met eigen leven in combi dat ik politiek haat dus
Was totaal niet op de hoogte van het politieke gebeuren om haar heen.
Tjonge…verlies ve mooie vrouw met dito stem

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 11:51

listiglistje schreef:
xxCYNNxx schreef:


Dat is, imo, dr beste album ooit. Geweldig album is dat. Persoonlijk vind ik het jammer dat ze voornamelijk herinnerd wordt om het nummer Nothing compares 2 u, want alleen al op dr debuutalbum staan zeker 4 nummers die veel beter zijn dan dat nummer. Mijn mening dan.
Ik snap het wel hoor, want dat is een gigantische hit geweest destijds. Maar eigenlijk vind ik het jammer, want ze had zoveel betere nummers.

Aan de ene kant schrok ik toen ik het bericht las, maar aan de andere kant ook weer niet.
Hopelijk heeft ze rust nu


Nothing compares 2 U was ook niet van Sinéad, maar is een nummer van Prince, hij heeft het geschreven.
Hij heeft het nummer toen (1985) gegeven aan zijn toenmalige vriendin, zangeres van de Amerikaanse band The Family, het stond op hun debuutalbum.
Sinéad heeft de Coverversie opnieuw uitgebracht in 1990, toen werd het een hit.


I know.....is algemeen bekend toch? Dat Prince dat nummer geschreven heeft.


Ik vond het prachtig destijds(en nog steeds); toen ze die foto verscheurde. Eindelijk iemand die de hypocrisie van de kerk aan de kaak durfde te stellen. De oliebol die ze toen over zich heen kreeg sloeg echt nergens op, zelfs hier in Nederland, waar ook in de jaren 90 de kerk allang niet meer de allure had van tig decennia daarvoor ( en de eeuwen daarvoor). Met mijn 19 jaar destijds vond ik het best wel schokkend hoe bloeddorstig velen reageerde....om een verscheurde foto := Terwijl ze gewoon keihard de waarheid vertelde.

Onterecht, in mijn ogen dan, dat die actie dr zoveel gekost heeft destijds, want ze was ineens instant persona non grata en dat is ze best lang geweest ook toen.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 12:09

Wat een vrouw zeg en wat heeft ze veel moeten doorstaan.

Citaat:
Ik vind het trouwens ook sneu dat veel (nieuws)sites haar oude naam en foto steeds gebruiken, alsof haar nieuwe identiteit niet geaccepteerd wordt...


Ehm dat lijkt me toch logisch dat ze beelden pakken uit haar hoogtijdagen? Als er een beroemde voetballer overlijdt dan pakken ze toch ook de beelden van vroeger? Niet de beelden uit het bejaardenhuis. Daar zou ik niet zoveel achter gaan zoeken.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Sinéad O’Connor (56) overleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 12:17

Bovendien gebruikte ze voor optredens nog steeds haar oude naam, dus vrij logisch dat ze die naam gebruiken. Als ze dr moslim naam hadden gebruikt had iedereen gezegd; wie is overleden??
Nu weet iedereen direct over wie het gaat.

Zou daar idd verder niks achter zoeken.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 13:12

Popstra schreef:
Prachtige docu.
Ik was shocked van die amerikanen nadat ze die foto van de paus had verscheurd.. die waren zo kwaad..
1 vrouw zei het zelfs rechtvaardig te vinden dat Sinead als kind mishandeld was.
Wat een idioten daar toch!!
Hoe ze ook over haar kale hoofd praatte.
Ze verketterd werd

Ik was zelf in die tijd jong en was toen niet bewust van dit alles. Kon het mij wel herinneren zij die foto had verscheurd.

Ik zag op de docu over Pamela Anderson ook wat een achterlijke vragen die in die jaren 90 moest beantwoorden. Vreselijk respectloos en vrouw onvriendelijk. Wat een tijd was dat eigenlijk en nog zo kort geleden.
Bij Sinead was dat precies zo.
Alleen die was bijdehandter met antwoorden.

Dit...... precies dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 17:08

Afbeelding


Wat een pionier.
Ik wil zoveel schrijven, maar kom niet uit mijn woorden. Rust zacht mooie ziel Y;(

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 17:36

Ja veel te jong... maar haar tijd was al op! Gelukkig leeft haar erfgoed aan muziek voort! Y;(

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Sinéad O’Connor (56) overleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 21:56

Ik ben zo onder de indruk van de documentaire..

Anoniem

Re: Sinéad O’Connor (56) overleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 00:47

Zo zie je maar weer dat een beschadigde jeugd voor altijd sporen achterlaat. Zo sterke en mooie vrouw.