Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar
Babootje schreef:Wij overwogen zonnepanelen aan te schaffen maar om deze hele discussie niet gedaan. Zelfde geldt voor elektrisch rijden. Wij hebben heel veel winst behaald met het goed isoleren van onze woning en wat oude apparaten (vooral de koelkast bleek een energievreter) vervangen door nieuwe.
Ook het brandgevaar houdt ons tegen.
Ik geloof gewoon niet in het hele elektrisch rijden, als je ziet hoeveel problemen dat in de stad al geeft bij de aanleg en het gebruik van de benodigde laadinfra. Vanuit milieuoogpunt is het ook heel discutabel allemaal en gaan de ontwikkelingen van rijden op waterstof ook heel hard. Wij wachten nog maar even af.
nikkel schreef:De ACM had zelf de knuppel in het hoenderhok gegooid, door te stellen in iets andere bewoordingen dan ik typ, het is onredelijk dat de mensen zonder zonnepanelen moeten opdraaien voor de extra kosten veroorzaakt door mensen met zonnepanelen. Nu krijgen de energieleveranciers gewoon een reden om nog meer binnen te harken, onder het mom van wij moeten extra kosten maken.
ikke schreef:nikkel schreef:De ACM had zelf de knuppel in het hoenderhok gegooid, door te stellen in iets andere bewoordingen dan ik typ, het is onredelijk dat de mensen zonder zonnepanelen moeten opdraaien voor de extra kosten veroorzaakt door mensen met zonnepanelen. Nu krijgen de energieleveranciers gewoon een reden om nog meer binnen te harken, onder het mom van wij moeten extra kosten maken.
De energiemaatschappijen hebben daar kosten aan? Welke kosten?
De verrekening geschied volautomatisch, door data die ze van de netwerkbedrijven krijgen!
De netwerkbedrijven hebben de kosten om het net aan te passen en uit te breiden.
Paardjes83 schreef:ikke schreef:De energiemaatschappijen hebben daar kosten aan? Welke kosten?
De verrekening geschied volautomatisch, door data die ze van de netwerkbedrijven krijgen!
De netwerkbedrijven hebben de kosten om het net aan te passen en uit te breiden.
Doorbelasting van de kosten dus daar is zeker niks geks aan. Je krijgt geen factuur van je netwerkbeheerder dus die belast de kosten door.
Maar dat heeft nul te maken met wat van de Bron nu doet. Die saboteert gewoon de salderingsregeling. Maas in de wet en het kabinet is demissionair. Prima timing voor een proefballon.
Van de bron is sowieso een smerige partij. Kennissen kregen de eerste termijn bij het nieuwe contract dubbel afgeschreven als borg. Gevolg te weinig saldo op de rekening. Weg welkomstkorting.
Echt de enige in Nederland die zo werkt.
Nico12 schreef:Verontrustend en frustrerend. Heb het berekend voor mij. Opbrengst zonnepanelen 6500 KWh per jaar. Direct verbruik van de zonnepanelen 1500 KWh per jaar. Overig verbruik 2500 KWh. Dus totaal verbruik 4000 KWh. Terug levering 5000 KWh per jaar. Vergoeding teveel teruglevering 7 cent per KWh.
Met zonnepanelen zit ik in hoogste tarief en kost bij van de Bron 46 euro per maand. Voordeel MET zonnepanelen bij van de Bron 300 euro per jaar. Die 46 euro per maand is er al vanaf. De terug verdientijd van de zonnepanelen als ik zou overstappen naar van de Bron gaat van 5 ( huidig variabel ) naar 22 jaren. Feitelijk kun je de investering bij van de Bron niet terug verdienen immers een omvormer gaat geen 22 jaar mee.
Gelukkig zit ik niet bij van de Bron. Ik ontvang voor teveel terug levering 16,8 cent per KWh tot december.
DuoPenotti schreef:Dat het kan, zou kunnen annemiek, maar paar jaar terug bij de hagelstorm hier ging alles op de hoop bij het asbest...
En ze gaan 25 jaar mee.... Althans dat was hier de berekening. Daarna leveren ze veel te weinig meer op.
En elektrische auto, toevallig vorig week nog naar gekeken, voor ons nog onbetaalbaar.
DuoPenotti schreef:Fijn dat jij daar blij mee bent.
Maar dat vind ik hier buitenaf niet erg handig. Supermarkt ligt zo al op 10 minuten.
Plus familie is nu al half uur rijden (over wegen waar die niet mag komen) wil niet weten hoe lang dat dan duurt.
Mijn diesel is weer door de keur.
Ja is duur aan belasting. Maar schrijft ook niets meer af. Heeft me nog nooit in de steek gelaten. Dus tuf er nog weer even met door.
Arabesk schreef:DuoPenotti schreef:Dat het kan, zou kunnen annemiek, maar paar jaar terug bij de hagelstorm hier ging alles op de hoop bij het asbest...
En ze gaan 25 jaar mee.... Althans dat was hier de berekening. Daarna leveren ze veel te weinig meer op.
En elektrische auto, toevallig vorig week nog naar gekeken, voor ons nog onbetaalbaar.
Voor ons ook, dus hebben we een Opel rocks-e gekocht. Geweldig. Google maar even. 8500 euries, helemaal nieuw, 45 kmph en bereik 75km en je kunt opladen via een gewoon stopcontact en eventueel op een laadpaal met verloopstekker
[ [url=m/dxk7Dc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die gebruiken we voor alle lokale ritten. En daarnaast hebben we nog een vw bus voor de trailer. Want een elektrische trailer trek auto is helemaal onbetaalbaar.
Ik lach me helemaal slap met de huidige benzineprijs, ik rij vrijwel gratis rond dankzij de zonnepanelen. Met een smart stopcontact van de Action laadt ie in principe alleen tussen 10-18h op als ze zonnepanelen ook leveren.
Loretta schreef:Arabesk schreef:
Voor ons ook, dus hebben we een Opel rocks-e gekocht. Geweldig. Google maar even. 8500 euries, helemaal nieuw, 45 kmph en bereik 75km en je kunt opladen via een gewoon stopcontact en eventueel op een laadpaal met verloopstekker
[ [url=m/dxk7Dc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die gebruiken we voor alle lokale ritten. En daarnaast hebben we nog een vw bus voor de trailer. Want een elektrische trailer trek auto is helemaal onbetaalbaar.
Ik lach me helemaal slap met de huidige benzineprijs, ik rij vrijwel gratis rond dankzij de zonnepanelen. Met een smart stopcontact van de Action laadt ie in principe alleen tussen 10-18h op als ze zonnepanelen ook leveren.
Zulke kleine autootjes kunnen best nog weleens toekomst hebben.
In de begindagen fan de auto waren er ook kleine goedkope wagentjes voor de gewone man. De 2CV was en is nog steeds een icoon uit de auto geschiedenis.
Arabesk schreef:Voor ons ook, dus hebben we een Opel rocks-e gekocht. Geweldig. Google maar even. 8500 euries, helemaal nieuw, 45 kmph en bereik 75km en je kunt opladen via een gewoon stopcontact en eventueel op een laadpaal met verloopstekker