Babootje schreef:Soms kom je berichten tegen die zowel vermakelijk als treurig zijn. Bijvoorbeeld deze:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1952768 ... in-swalmenDat je denkt Kan-nie-waar zijn
(naar het gelijknamige en vermakelijk en tegelijkertijd treurige programma).
Komen jullie ook wel eens Kan-nie-waar-zijn's tegen in de maatschappij. Overijverige ambtenaren of blunderende bedrijven? Lijkt me leuk om ze hier te lezen.
Dit-kan-niet-waar-zijn dingen gebeuren naar mijn idee aan de lopende band in dit land. Mensen die vals beschuldigd / oneerlijk behandeld / gedupeerd worden.
En blunderende bedrijven... tja ik zag gister nog weer iets heel bijzonders. Was bij een kledingwinkel in de Kalverstraat. Een meisje had iets afgerekend. Dat moet je tegenwoordig allemaal zelf doen, maar tot mijn grote lol wilde 90% van de klanten gewoon bij de kassa afrekenen, een groot deel ook nog cash - heerlijk - maar dat terzijde..
Er was dus 1 meisje die het wel bij de zelfscan had gedaan, maar vervolgens zag ze pas na het afrekenen dat het kledingstuk kapot was. Maargoed, je mag natuurlijk gewoon ruilen. Met bonnetje. Alleen er was geen bonnetje uit het apparaat gekomen. Dus na heel lang in de rij wachten was zij aan de beurt (ik stond achter haar en had gezien dat ze net haar product had afgerekend en dat er geen bonnetje was gekomen). Dus degene achter de kassa zegt (in het Engels, want ja, wie spreekt er tegenwoordig nog Nederlands in dit land) ja nee zonder bonnetje kan ik het niet ruilen.
Ja zegt het meisje, maar er kwam geen bonnetje uit het apparaat.
Ja zegt degene achter de kassa, dat zou wel moeten.
Ja maar het is niet gebeurd
Ja helaas dan kan ik het niet ruilen, want zonder bon ruilen kan niet
Ja maar ik heb geen bon gekregen
Ja maar dat had wel gemoeten
Ja maar het is niet zo
Ja sorry maar zonder bon kan het niet geruild worden
Ja maar ik heb geen bon gekregen!!!!
Ja nou normaal komt er altijd een bon
Ja maar nu dus niet
Ja maar normaal altijd wel dus ja
Ja en nu?
Nou zonder bon mag het niet geruild worden zoals ik al zei
Het ging maar door. Wat een idiote situatie was dat. Hun machine is stuk en dat is dan het probleem van de klant....