Hoge kosten dierenartsen en buitenlandse investeerders

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 11:23

Mijn dierenarts is ook aangesloten bij evidentia. In de avond en weekenden doen zij de spoed. Het voordeel is dat door de week dezelfde dierenartsen aan het werk zijn. Ik het dierenziekenhuis hebben ze intensief care en medium care. Mijn hond heeft er 3 dagen gelegen en dankzij de super goeie zorg leeft hij nog. Bij mijn eigen dierenarts was er niet permanent toezicht op hem geweest. En ja het heeft een flinke duit met geld gekost. Zelf werk ik in de Huisartsenzorg en ik verwacht dat het kostenplaatje niet zo veel anders zou zijn. Een dierenarts heeft ook een medische studie gedaan en hoort daar een passend inkomen aan te verdienen. Zijn onkosten zullen niet zoveel afwijken. Dus ik begrijp de factuur wel die ik geserveerd kreeg.

Gini
Berichten: 17936
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 11:25

GaelleS schreef:
Ik werk 'deeltijds' in een dierenkliniek. Vorig jaar heb ik al mijn uren opgeteld die ik gespendeerd heb in kliniek, en ik kom aan 53 uur per week (eigenlijk meer want heb middagpauzes niet opgeteld, en vaak ook overuren die onbetaald zijn). Mijn collegas die voltijds werken doen 63 uur per week. En dat is verdeeld over 52 weken..

36uur na elkaar werken, of een heel weekend op kliniek zitten (1 op 3 momenteel) is inderdaad slopend.
Ik werk deeltijds als bekapper, en ik kan meer verdienen als bekapper in een kortere tijd lol.

Dierenartsen in de buurt verwijzen snel naar kliniek door, en we gaan inderdaad moeten gaan naar iets waar we de spoedgevallen kunnen clusteren want als DA alleen is het slopend, en probeer je het werk te verdelen is het alsnog slopend. 24/7 beschikbaar zijn is vaak niet haalbaar.

Ban nu 3j werkende en ben echt helemaal moe. De meeste klanten zijn wel ok, maar je hebt dan ook nog de poedersuiker waar je ook mee om moet gaan.

De prijzen op een kliniek gaan sowieso hoger zijn dan bij de kleine alleenstaande dierenarts: faciliteiten en materiaal zijn meer/anders en moeten ook bekostigd worden en assistenten en dierenartsen moeten ook betaald worden, en als het niet interessant zou zijn voor de kliniek zouden ze zich ook niet laten over nemen door de opkopers. Ik vind het jammer dat dit gebeurd en zou het ook liever anders zien maar wat is het alternatief dan ? :P

In België zijn er 2 spoeddiensten die ik ken die denk ik niet afhankelijk zijn van Anicura, evidensia of Nesto die samenwerken met de kleine DA (of wie er wil)

VetEmergency en Vets&GO. Zij doen dan enkel spoed (op verplaatsing) met uitgeruste auto's tussen 20 u en 8u.

https://vetemergency.be/nl/

https://www.vetandgo.be/nl/

De reden dat dit gebeurt is omdat het voor dierenartsen gewoon niet fiets haalbaar is om nog een leven te hebben anders.

Niemand is verplicht om hier te komen maar als er geen enkele DA de telefoon opneemt voor 9u , of als ze dat wel doen toch doorverwijzen naar ergens anders?


Dokters als ze afstuderen krijgen ze een bepaald budget om een praktijk op te richten. Dierenartsen krijgen dat niet.
We hebben zelfs geen info gehad over zelfstandig worden (ook door corona) we zijn afgestudeerd en we weten niet hoe of wat :')

Ik vind dat je best wel wat mag verdienen in ruil om je kapot te werken.. Prijzen mogen imo omhoog bij de enkele DA ook. Hoe paardentandartsen soms maar 100 euro per paard vragen snap ik ook niet. Dat materiaal is super duur :/


Jij bent dierenarts in België?
Wat ik niet zo goed snap, is dat er zoveel dierenartsen afstuderen dat ze sinds dit jaar een toelatingsexamen moesten invoeren om de aantallen wat in te perken. En toch lukt het niet om iedere dierenarts een redelijk normaal leven te geven waarbij nacht- en weekenddiensten zodanig ingepland zijn dat het voor iedereen haalbaar is. Waar zit het issue dat dat toch niet lijkt te lukken?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41706
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hoge kosten dierenartsen en buitenlandse investeerders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 11:40

Misschien komen net afgestudeerde dierenartsen er pas in het werkende leven echt achter dat het best een heel zwaar en heftig beroep is, met hele vervelende werktijden? Dat lijkt mij een verklaring. Of ook in België wordt heel veel parttime gewerkt waardoor roosters lastiger rond komen?

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 11:43

Nyaleti schreef:
Jezus zeg.. Dat is inderdaad moeilijk doen om niks hoor, 'even' een MRI. Had je toen de patiëntenkaart mee van de vorige dierenarts? Want als jij inderdaad als nieuwe klant, zonder bekende achtergrond daar aankomt en zware medicatie wil, mag dat simpel weg niet volgens de wet. Maar om dan een MRI te doen.. een consult met verhaal en inderdaad het doosje had ook al voldoende moeten zijn.

Die verkeerde prijs door geven vind ik ook kwalijk. Gebeurt regelmatig lees ik..


Jazeker, maar ze vonden dat er verkeerd gehandeld was omdat er nooit beeldvormend onderzoek verricht was. Hele preek dat het écht eigenlijk niet kon dat zoiets nooit gedaan was.
Dat ze zware medicatie niet zomaar mee geven is natuurlijk 100% logisch, en inderdaad wettelijk niet toegestaan.

Ibbel

Berichten: 49211
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 11:48

_San87_ schreef:
Misschien komen net afgestudeerde dierenartsen er pas in het werkende leven echt achter dat het best een heel zwaar en heftig beroep is, met hele vervelende werktijden? Dat lijkt mij een verklaring. Of ook in België wordt heel veel parttime gewerkt waardoor roosters lastiger rond komen?


Selecteren bij toelating gebeurt al, ook op motivatie.
En ik denk dat selecteren aan de deur ook echt een simpele en goede reden heeft:
uitval beperken (want je investeert als universiteit een hoop tijd in je studenten) en alleen met 'goede' / 'gemotiveerde' studenten beginnen in de hoop dat die doorgaan tot het einde, omdat het aantal studieplaatsen ook beperkt is.

Je kan in Utrecht of Gent wel 500 studenten willen toelaten, maar als je er maar 200 goed les kunt geven schiet dat niet op. Maar als je door 'verkeerde' selectie aan de poort na 1 jaar van die 200 er 50 studenten afvallen, ga je de rest van het curriculum niet 'optimaal gevuld' door en mis je sowieso al 25% van wat je had kúnnen opleiden.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 10-09-23 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Lenexa

Berichten: 607
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 11:48

Ik zit wel bij een kliniek van evidensia, ik ben overgestapt nadat mijn (inmiddels overleden) kat met spoed bij hun ziekenhuis opgenomen moest worden. Ik kon binnen 20 min terecht, werd gelijk geholpen, kreeg duidelijke verwachtingen van onderzoeken en daarbij horende kosten. Nadat ik een dag later mijn doodsbange en nog steeds zieke kat op mocht halen, was de rekening ook bijna 1000 euro. Maar heb ik nog 6x in 3 dagen gebeld omdat het niet zo lukte met medicatie geven. En toen ik op zondagochtend om 6 uur huilend belde omdat het allemaal niet lukte, mocht ik gelijk langskomen voor een uitleg dwangvoeren(zonder kat en zonder kosten).
Ik ben daarna gelijk overgestapt naar hun reguliere praktijk. Ik vind het een heel fijn idee dat ik 24/7 terecht kan, ik ben altijd keurig geholpen, de dierenartsen zijn vriendelijk en lief tegen mn dieren en daar betaal ik met alle liefde meer voor.

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Hoge kosten dierenartsen en buitenlandse investeerders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 11:57

De praktijk hier is ook overgenomen door Evidentia... op zich merk je daar nog niet zoveel van, de prijzen zijn nog steeds netjes en heel eerlijk gezegd heb ik het vermoeden dat ze mij in ieder geval niet alle tijd in rekening brengen. Het scheelt ook dat ik twee van de dierenartsen en een assistente inmiddels goed ken. En daardoor snap ik ook wel waarom ze de praktijk verkocht hebben. Wat hier ook genoemd wordt, hard werken, laag salaris en iedere aanschaf van nieuwe apparatuur was weer ingewikkeld. Dat laatste is nu makkelijker geworden voor ze.

Solistar

Berichten: 772
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 12:24

Maar punt is toch juist dat het geld met dit soort instanties niet naar salaris van de dierenartsen gaat, maar grotendeels naar de investeerders? Anders zou ik ook met alle liefde wat meer betalen..

_Cathalijne

Berichten: 856
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 12:25

Ibbel schreef:
_San87_ schreef:
Misschien komen net afgestudeerde dierenartsen er pas in het werkende leven echt achter dat het best een heel zwaar en heftig beroep is, met hele vervelende werktijden? Dat lijkt mij een verklaring. Of ook in België wordt heel veel parttime gewerkt waardoor roosters lastiger rond komen?


Selecteren bij toelating gebeurt al, ook op motivatie.
En ik denk dat selecteren aan de deur ook echt een simpele en goede reden heeft:
uitval beperken (want je investeert als universiteit een hoop tijd in je studenten) en alleen met 'goede' / 'gemotiveerde' studenten beginnen in de hoop dat die doorgaan tot het einde, omdat het aantal studieplaatsen ook beperkt is.

Je kan in Utrecht of Gent wel 500 studenten willen toelaten, maar als je er maar 200 goed les kunt geven schiet dat niet op. Maar als je door 'verkeerde' selectie aan de poort na 1 jaar van die 200 er 50 studenten afvallen, ga je de rest van het curriculum niet 'optimaal gevuld' door en mis je sowieso al 25% van wat je had kúnnen opleiden.


Imo leidt selecteren bij toelating juist tot verhoogde uitval in de eerste jaren na afstuderen. Er wordt namelijk voor een groot deel geselecteerd op cijfers, snel kunnen opnemen van grote hoeveelheid stof ed. kortom, perfectionisten, mensen die op jonge leeftijd qua intelligentie pieken, en op papier de perfecte dierenarts zijn (waarschijnlijk ook de reden dat zoveel meiden tegenwoordig op de opleiding zitten. Die pieken doorgaans vroeger dan de meeste jongens). Maar dat jij als 18 jarige op papier de perfecte dierenarts bent wil niet zeggen dat je op je 24e (of een paar jaar later) ook geschikt bent voor de praktische kant van het werk. Persoonlijk ben ik groot fan om studenten in de bachelor fase van de studie veel meer stage te laten lopen om in te zien wat het werk inhoudt, en dan niet 2 dagen in de week tussen 10-4, maar een paar weken achtereenvolgend inclusief nachtdienst. Of dit mogelijk is qua stage plekken, en qua roostering weet ik niet, maar zou echt voor een dergelijk systeem pleiten.

GaelleS

Berichten: 1977
Geregistreerd: 06-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 12:39

Gini schreef:
Jij bent dierenarts in België?
Wat ik niet zo goed snap, is dat er zoveel dierenartsen afstuderen dat ze sinds dit jaar een toelatingsexamen moesten invoeren om de aantallen wat in te perken. En toch lukt het niet om iedere dierenarts een redelijk normaal leven te geven waarbij nacht- en weekenddiensten zodanig ingepland zijn dat het voor iedereen haalbaar is. Waar zit het issue dat dat toch niet lijkt te lukken?



Ja. Die toelatingsexamen willen ze om minder studenten toe te laten om de kwaliteit van de opleiding te verbeteren, omdat er nu teveel studenten zijn om echt alles te kunnen leren. Of dat effectief een verbetering gaat geven? We shall see.

Toen ik aan de opleiding begon (nu 9j geleden) waren ze aan het dreigen dat we geen werk gingen vinden. Hoezo dan iedereen verzuipt in het werk :p



Zoals iemand anders aanhaalt ben ik ook wel voorstander van meer stage in dat opzicht. En liefst in de beginjaren zodat je een duidelijk beeld krijgt.

Er zijn verschillende studenten die ook gewoon uitvallen omdat ze halfweg beseffen dat ze het beroep eigenlijk totaal niet zien zitten en ermee stoppen.

Lughnassadh

Berichten: 1811
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 13:16

Solistar schreef:
Maar punt is toch juist dat het geld met dit soort instanties niet naar salaris van de dierenartsen gaat, maar grotendeels naar de investeerders? Anders zou ik ook met alle liefde wat meer betalen..

Precies dit! Ik wil een DA best betalen. Geen investeerders die hun zakken willen vullen.

Mijn DA heeft voor zover ik weet alleen de diensten uitbesteed aan Evidentia. Maar daar ga ik voor spoed echt niet heen. Is zeker 45 minuten en dat is gewoon te ver weg. Er zijn hier nog praktijken die wel zelf diensten doen. De reden waarom ik niet helemaal overstap is omdat mijn DA verder echt goede zorg levert, mij niks opdringt/geen nutteloze of overbodige dingen doet en zijn prijzen oké zijn. Hond is verzekerd dus dat scheelt wat. En wij kennen elkaar al een aantal jaar en weten wat we aan elkaar hebben. Doordat ik weet dat de zorg die we nu hebben gewoon heel goed enig goed het deze 2 door 1 deur kan stap je ook niet snel over. Want je weet niet wat je dan krijgt.

mysa

Berichten: 10504
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 13:19

https://nos.nl/artikel/2489945-nieuwe-r ... lijk-maken.

Nou, hopelijk gaat dit helpen. Dan hebben ze er niet zoveel meer aan om hun winsten via Guernsey te laten lopen.
En ja, dan kun je denken dat ze dat 'verlies' weer aan de consument gaan doorberekenen maar ik vermoed dat er dan wel dusdanig veel protest komt dat de kartelwaakhond ook in opstand komt.

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 13:57

Solistar schreef:
Maar punt is toch juist dat het geld met dit soort instanties niet naar salaris van de dierenartsen gaat, maar grotendeels naar de investeerders? Anders zou ik ook met alle liefde wat meer betalen..

Het salaris is en blijft laag, maar minder verantwoordelijkheid omdat je geen ondernemer meer bent, maar gewoon in loondienst is best prettig natuurlijk ;-)

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 13:58

Ik heb zelf 5 jaar bij een evidensia kliniek gewerkt. Heb echter een jaar geleden bewust de overstap gemaakt naar een zelfstandige praktijk. Beste keuze geweest die ik had kunnen maken. Ik ben hierdoor weer diensten gaan doen, soms heel zwaar, maar overall ook leuk. Wij doen met de hele praktijk dienst en dat komt neer op 1x in de 2 weken een nacht doordeweeks en elke 4 weken een weekenddeel (we delen het weekend in 3 op). Bevalt me prima en de belasting valt echt mee. We doen dienst voor meerdere niet-evidensia praktijken in de buurt. Deze draaien niet mee in het dienstrooster.
Ik merk wel wat hier meer word beschreven. Onze diensten worden namelijk echt drukker de laatste maanden. Elke nacht ben ik wel zeker de hele avond van sluit tot minimaal 23.00 bezig met de opname en patiënten die langskomen. In het weekend over het algemeen ook een uur of 8-10 gemiddeld genomen. Dus de druk komt meer op ons te liggen.

Wat mij ook een beetje tegenvalt aan evidensia is dat zij ook een grote vinger in de pap hebben bij de CAO onderhandelingen en wij als beroepsgroep al jaren 2-2,5% erbij krijgen. Geen enkele inflatiecorrectie.

Bij ons staat de zorg ook voorop, maar ik communiceer altijd álle opties aan eigenaren. Ja, soms is dat geen commerciëel goede zet, maar ik vind dat ik altijd eerlijk moet blijven aar een eigenaar. Gelukkig heb ik een werkgever nu die daar net zo over denkt. Toen ik bij evidensia werkte keken ze naar individuele omzet en daar werd je op beoordeeld. Dus ik snap wel dat deze verhalen er zijn die in het artikel geschetst zijn…

Marjo

Berichten: 37255
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Hoge kosten dierenartsen en buitenlandse investeerders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 14:00

Hoe komt het dan, dat onze huisdieren blijkbaar steed vaker zorg nodig hebben?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41706
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 14:02

Marjo schreef:
Hoe komt het dan, dat onze huisdieren blijkbaar steed vaker zorg nodig hebben?

Kapotgefokt? Vroeger lieten ze ze makkelijker gaan?

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 14:03

Marjo schreef:
Hoe komt het dan, dat onze huisdieren blijkbaar steed vaker zorg nodig hebben?


Omdat mensen langer wachten omdat mensen minder te besteden hebben (geldt niet voor iedereen, maar wel voor een deel van de spoedzorg)

Jessix

Berichten: 16465
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 14:09

Solistar schreef:
Maar punt is toch juist dat het geld met dit soort instanties niet naar salaris van de dierenartsen gaat, maar grotendeels naar de investeerders? Anders zou ik ook met alle liefde wat meer betalen..

Het gaat me ook niet zozeer om het geld, maar juist om de monopolie die hiermee gecreëerd wordt. Dat lijkt me geen fijne ontwikkeling.

Ook mis ik wel het hebben van een vaste dierenarts die jou en je dieren door en door kent. Ik kon met mijn vorige dierenarts lezen en schrijven. Veel kon ook in overleg. Hij pakte goed door als het nodig was, maar wist ook dat ik zelf wel het e.e.a. kon en zeker wel kon inschatten hoe de situatie is.

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 14:16

Marjo schreef:
Hoe komt het dan, dat onze huisdieren blijkbaar steed vaker zorg nodig hebben?

Omdat we om elke verkeerde scheet de dierenarts bellen en veel te lang door dokteren?

Marije_jiplover

Berichten: 25337
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 14:23

Citaat:
Wij hadden altijd een hele fijne dierenarts. 24/7 bereikbaar en ze hadden vaste prijzen en met spoed was dezelfde prijs als gewoon. Ook al was het midden in de nacht. De prijzen van een standaard consult waren wat hoger dan bij andere dierenartsen maar ik ben ook wel eens geweest dat ze niks gerekend hadden. Voor mijn gevoel stond het dier echt voorop of dat nou om paarden of konijnen ging zeg maar. Maar een aantal jaar terug zijn ze gaan doorverwijzen naar een anicura kliniek en zelf veel commerciëler geworden. Waarbij er een andere sfeer is ontstaan en geld een grotere rol lijkt te spelen en minder het belang van het dier.



Citaat:
Ik merk ook dat de kosten de pan uitvliegen waardoor mensen in veel gevallen te laat met hun dier naar de DA gaan, simpelweg omdat ze het niet meer kunnen betalen en omdat er ook praktijken bij zitten die zó star zijn, dat ze zonder betaling ook niet behandelen.



Ik lees hier twee zaken, waarbij ik me echt afvraag, of men er vanuit gaat dat een dierenartspraktijk een filantropische instelling is?

Het belang van het dier moet voorop staan, kennelijk ten koste van het belang van de dierenarts(praktijk)?

Wanneer de kosten te hoog zijn om een dier de juiste zorg te kunnen bieden, dan is dat toch aan de eigenaar om daar een oplossing voor te zoeken?

In het bovenstaande geval, de praktijk is "commerciëler" geworden, óf heeft de dierenarts tegen een burnout aan gezeten en heeftie besloten net iets beter voor zichzelf te gaan zorgen, door bijvoorbeeld geen spoedzorg meer aan te bieden en de tarieven wat te verhogen, om een fatsoenlijk inkomen te genereren?

Om de een of andere reden mag een dierenarts alleen maar een enorme dierenliefhebber zijn (volgens mij zijn de meesten dat, in ieder geval alle dierenartsen die ik ken en ik ken er heel veel) en als het baasje dan wat minder geld heeft, dan moet daar maar gewoon schappelijk mee omgegaan worden.

Maar een dierenartspraktijk is uiteindelijk gewoon een bedrijf dat kosten maakt, o.a. voor personeel, maar ook voor een gebouw, voor apparatuur, voor beschikbaarheid, voor het op peil houden van kennis, voor materialen en voorraad aan medicijnen, voor auto's voor het rijden van visites, etc etc etc (ik vergeet hier vast nog wel wat).

Dus als de prijzen te laag zijn, gaat dat uiteindelijk ten koste van de hele praktijk.

Die dan een keer over doen aan een hoogste bieder, tja, ik snap wel dat die keuze regelmatig gemaakt wordt.

Babsiej

Berichten: 6241
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 14:26

Wij hadden een week of 3 terug een zieke hond op zaterdagavond. Ze ging in rap tempo achteruit vanaf een uur of 16:00 met neurologische klachten en op een gegeven moment apathisch.

De dienstdoende kliniek was ook een evidensia kliniek een uur rijden hier vandaan en konden 3 uur later (23:15) terecht, op afspraak. We moesten wel alvast rekening houden met kosten want een consult is al 290 euro :$

Buiten dat ik t absurt veel geld vond dacht ik ook dat er sneller hulp nodig was. Dierenklinieken gebeld en een zelfstandige kliniek gevonden. Konden direct heen, 20 min rijden. En idd hadden niet veel langer moeten wachten. Vergiftiging, en direct aan infuus voor 36 uur.
Dus opname en alles erop en eraan. Totale kosten 155,-
Mijn eigen kliniek is ook zelfstandig, ik probeer de grote investeerders te boycotten :+

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 14:32

Nouvel schreef:
Helaas zijn er steeds minder dierenartspraktijken te vinden die nog zelfstandig zijn…

En waarom zou dat toch zijn?
Een beetje zoeken op bokt naar de ervaringen van bokkers met hun dierenartsen, de verwachtingen van de klanten en wat ze bereid zijn daarvoor te betalen zouden wel eens verhelderend kunnen zijn...
(In dit topic spreekt iemand zijn verwondering uit dat dierenartspraktijken niet behandelen als de eigenaar niet kan betalen... :+
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 10-09-23 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Lughnassadh

Berichten: 1811
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 14:34

Marjo schreef:
Hoe komt het dan, dat onze huisdieren blijkbaar steed vaker zorg nodig hebben?

Ook omdat er steeds meer kan en mensen steeds meer willen.
Mijn dieren krijgen de zorg die zo nodig hebben. Maar ik ben niks meer gaan doen of verder gegaan dan ik 20 jaar geleden deed. En ben ook niet van plan om dat te gaan doen.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 14:38

Babsiej schreef:
Wij hadden een week of 3 terug een zieke hond op zaterdagavond. Ze ging in rap tempo achteruit vanaf een uur of 16:00 met neurologische klachten en op een gegeven moment apathisch.

De dienstdoende kliniek was ook een evidensia kliniek een uur rijden hier vandaan en konden 3 uur later (23:15) terecht, op afspraak. We moesten wel alvast rekening houden met kosten want een consult is al 290 euro :$

Buiten dat ik t absurt veel geld vond dacht ik ook dat er sneller hulp nodig was. Dierenklinieken gebeld en een zelfstandige kliniek gevonden. Konden direct heen, 20 min rijden. En idd hadden niet veel langer moeten wachten. Vergiftiging, en direct aan infuus voor 36 uur.
Dus opname en alles erop en eraan. Totale kosten 155,-
Mijn eigen kliniek is ook zelfstandig, ik probeer de grote investeerders te boycotten :+


155,- voor consult, opname etc in weekend. Jouw dierenarts kan daar niet van rondkomen…

BigOne
Berichten: 38349
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 14:52

Achterom schreef:
De praktijk hier is ook overgenomen door Evidentia... op zich merk je daar nog niet zoveel van, de prijzen zijn nog steeds netjes en heel eerlijk gezegd heb ik het vermoeden dat ze mij in ieder geval niet alle tijd in rekening brengen. Het scheelt ook dat ik twee van de dierenartsen en een assistente inmiddels goed ken. En daardoor snap ik ook wel waarom ze de praktijk verkocht hebben. Wat hier ook genoemd wordt, hard werken, laag salaris en iedere aanschaf van nieuwe apparatuur was weer ingewikkeld. Dat laatste is nu makkelijker geworden voor ze.

Die nieuwste apparatuur is goed, echter wordt dat ook weer via leningen over diverse schijven( allemaal van de investeringsmaatschappij) geregeld zodat ze in Nederland op papier veel schulden hebben en dus bijna geen belasting betalen .