Zo meteen NPO1 20.34 uur industrie achter bloed drachtige merries

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Zo meteen NPO1 20.34 uur industrie achter bloed drachtige merries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-23 20:24


Happinez

Berichten: 8383
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Re: Zo meteen NPO1 20.34 uur industrie achter bloed drachtige merries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 20:35

Bedankt voor de tip ! ik ga kijken
Ik heb ooit een pony gehad die op een bloedtapperij gefokt is.

friezenfan2

Berichten: 2609
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 21:09

En wist iemand hier dat dit nog bestond?
Allemaal omdat wij zo graag een stukje vlees willen. |o

office
Berichten: 805
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 21:15

Bedankt voor de tip ik heb gekeken.Ik vind het wel sneu maar ze lopen lekker in kuddes buiten best een fijn leven menig (sport) paard heeft meer stress.
Jammer dat gezonde veulens naar de slacht gaan en vreemd contrast met Nederland waar we veel geld uit geven om onbruikbare paarden in leven te houden.Toch een cultuur verschil denk ik.Raar einde van de docu alsof hij afgeknipt is had wel verder willen kijken.En Lieve varkentjes die zou ik graag in het weiland laten lopen.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 21:16

Ja. Dat wist ik idd. En ook van die urine van zwangere vrouwen. Ze moeten die hormonen toch ergens vandaan halen? Verbaast me eigenlijk dat dit tegenwoordig nog niet gefabriceerd kan worden in een lab. Beetje zoals kweekvlees. Maar dat zal nog wel te duur zijn.

office
Berichten: 805
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 21:34

Natascha schreef:
Ja. Dat wist ik idd. En ook van die urine van zwangere vrouwen. Ze moeten die hormonen toch ergens vandaan halen? Verbaast me eigenlijk dat dit tegenwoordig nog niet gefabriceerd kan worden in een lab. Beetje zoals kweekvlees. Maar dat zal nog wel te duur zijn.


Dat verbaasd mij ook ja .En welke zwangere vrouwen geven vrijwillig hun urine voor dit doel vraag ik me ook af.Is dat wel legaal verkregen ?

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 21:46

office schreef:
Natascha schreef:
Ja. Dat wist ik idd. En ook van die urine van zwangere vrouwen. Ze moeten die hormonen toch ergens vandaan halen? Verbaast me eigenlijk dat dit tegenwoordig nog niet gefabriceerd kan worden in een lab. Beetje zoals kweekvlees. Maar dat zal nog wel te duur zijn.


Dat verbaasd mij ook ja .En welke zwangere vrouwen geven vrijwillig hun urine voor dit doel vraag ik me ook af.Is dat wel legaal verkregen ?

Waarom zou je urine niet vrijwillig afstaan? Vlgs mij gebeurd dat heel veel en kun je dat gewoon inleveren. Ik weet niet waar.

Linda2B
Berichten: 662
Geregistreerd: 04-04-08

Re: Zo meteen NPO1 20.34 uur industrie achter bloed drachtige merries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 21:49

Ja hoor, als je net zwanger bent wordt dat door de verloskundige gevraagd of je daaraan mee wilt doen en krijg je van moeders voor moeders de flessen geleverd en die worden ook weer opgehaald.

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Zo meteen NPO1 20.34 uur industrie achter bloed drachtige merries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 21:50


Freyr
Berichten: 696
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Zo meteen NPO1 20.34 uur industrie achter bloed drachtige merries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 21:54

Ik heb de aflevering nog niet gezien, alleen de trailer die ik vanochtend kreeg doorgestuurd.

Waar ik wel benieuwd naar ben: Hoe kijken jullie dan naar koeien & melk bijvoorbeeld? Is dat niet gelijk te trekken hieraan? De koeien worden immers ook elk jaar geïnsemineerd voor de melkproductie.

Je kan het natuurlijk nog veel verder trekken met helemaal geen dierlijke producten, maar daar wil ik niet perse naartoe.

office
Berichten: 805
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 21:58

Linda2B schreef:
Ja hoor, als je net zwanger bent wordt dat door de verloskundige gevraagd of je daaraan mee wilt doen en krijg je van moeders voor moeders de flessen geleverd en die worden ook weer opgehaald.



Ja dat weet ik maar dat is met de bedoeling om mensen moeders te helpen zwanger te raken .Ik neem aan dat je niet de intentie heb om met je urine paarden eerder drachtig te maken .Ten minste .. ik zou dan liever m’n plasje door het toilet spoelen .

office
Berichten: 805
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 22:00

Freyr schreef:
Ik heb de aflevering nog niet gezien, alleen de trailer die ik vanochtend kreeg doorgestuurd.

Waar ik wel benieuwd naar ben: Hoe kijken jullie dan naar koeien & melk bijvoorbeeld? Is dat niet gelijk te trekken hieraan? De koeien worden immers ook elk jaar geïnsemineerd voor de melkproductie.

Je kan het natuurlijk nog veel verder trekken met helemaal geen dierlijke producten, maar daar wil ik niet perse naartoe.


Ja dat is ook hetzelfde ik vond de toon ook wat overdreven in deze docu .Er worden bij paarden ook allerlei ingrepen verricht zoals embryo s implanteren enzo.

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 22:50


Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Zo meteen NPO1 20.34 uur industrie achter bloed drachtige merries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 22:58

Walgelijke industrie. Ben niet voor niets al 36 jaar vega(n). Zó triest om te zien....

Maar dat van die urine van zwangere vrouwen, dát wist ik dus niet. Ik heb ooit als zwangere urine gegeven aan Moeders voor Moeders via mijn toenmalige vetloskundigenpraktijk. Dus niet voor deze walgelijke vleesindustrie....
Dus ik vraag me af, wat dit is?

Moet ik nu MvM benaderen (bestaat dat nog??) met deze prangende vraag, want ik vind ik hier wel wat van, natuurlijk. Ook al is dat 19 jaar geleden. Dit is zo ziek allemaal...

tamary

Berichten: 29196
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 23:05

Twiggy2008 schreef:
Walgelijke industrie. Ben niet voor niets al 36 jaar vega(n). Zó triest om te zien....

Maar dat van die urine van zwangere vrouwen, dát wist ik dus niet. Ik heb ooit als zwangere urine gegeven aan Moeders voor Moeders via mijn toenmalige vetloskundigenpraktijk. Dus niet voor deze walgelijke vleesindustrie....
Dus ik vraag me af, wat dit is?

Moet ik nu MvM benaderen (bestaat dat nog??) met deze prangende vraag, want ik vind ik hier wel wat van, natuurlijk. Ook al is dat 19 jaar geleden. Dit is zo ziek allemaal...

Even googlen en de website geeft je zo het antwoord :
Citaat:
In de media zijn artikelen verschenen waarin staat dat het hCG hormoon uit de urine van zwangere vrouwen ook gebruikt wordt voor andere doeleinden, bijvoorbeeld voor de veterinaire industrie. Klopt dit?

Nee, het hCG hormoon dat door Aspen Oss B.V. uit de urine van zwangere vrouwen wordt gehaald wordt niet gebruikt voor de veterinaire industrie. Moeders voor Moeders zamelt uitsluitend urine in ten behoeve van humane vruchtbaarheidsbehandelingen. We vermoeden dat het weleens in de media genoemde veterinair gebruik stamt uit het verleden, toen het wel werd gebruik voor de veterinaire industrie. Daar is in 1985 mee gestopt. Daarnaast is in het verleden ook urine ingezameld in Brazilië waarvan een deel voor de veterinaire industrie gebruikt werd, ook dit gebeurt al sinds 2010 niet meer. De toepassing van de veterinaire industrie behoort daarmee definitief tot het verleden. Wij garanderen nu dan ook dat de urine die Moeders voor Moeders inzamelt uitsluitend gebruikt wordt voor de productie van medicijnen ten behoeve van humane vruchtbaarheidsbehandelingen.
https://www.moedersvoormoeders.nl/ik-wi ... de-vragen/


Maar dit zijn dingen die je krijgt als de boer geen eerlijke, dus kostendekkende + beetje prijs voor zijn producten krijgt. Dan moet je en zien zoveel dieren te houden dat je subsidie krijgt en alles moet 100% produceren. Overheid laat hier dus nogal steken vallen, want sec zit daar een semi kartel achtig iets achter om goedkoop voedsel te maken op een manier dat de boer de aandeelhouder betaald en de belastingbetaler het verschil bij past. "Marktwerking" label is daar meer een excuus truus voor dan een rechtvaardiging, maar de werkelijke boosdoeners blijven zoals altijd buiten schot.
Laatst bijgewerkt door tamary op 03-10-23 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Linda2B
Berichten: 662
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 23:06

office schreef:
Linda2B schreef:
Ja hoor, als je net zwanger bent wordt dat door de verloskundige gevraagd of je daaraan mee wilt doen en krijg je van moeders voor moeders de flessen geleverd en die worden ook weer opgehaald.



Ja dat weet ik maar dat is met de bedoeling om mensen moeders te helpen zwanger te raken .Ik neem aan dat je niet de intentie heb om met je urine paarden eerder drachtig te maken .Ten minste .. ik zou dan liever m’n plasje door het toilet spoelen .


Oeps sorry je hebt gelijk, ik had je bericht verkeerd begrepen. Nou ben ik dus zo'n naïeveling die er dan vanuit gaat dat de urine die je inlevert bij MvM alleen wordt gebruikt om andere vrouwen te helpen, dat pretenderen ze toch iig.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 23:45