Oorlog Israël

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mysa

Berichten: 10504
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 20:01

Las het ook. Echt verschrikkelijk!

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 20:04


Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 20:19

Met wie moet Israël onderhandelen over een oplossing? - https://nos.nl/l/2508258#UPDATE-container-75323244

Nieuwsuur. Interview met Ami Ayalon en Ehud Olmert over de (on) mogelijkheid van Barghouti als nieuwe Palestijnse leider.
Beetje laat dat bij Ayalon is doorgedrongen dat een Palestijnse staat nodig is om het conflict op te lossen, maar beter laat dan nooit, en hopelijk kan hij nog op een positieve manier invloed uitoefenen.

hwn hoe denk jij over wat Ehud Olmert zegt over Barghouti? Zou het inderdaad zo gaan dat hij geen keuze heeft dan zich zeer extreem op te stellen? Zijn grote aanhang weet toch allang van zijn pleidooi voor twee staten oplossing? Zouden ze hem afvallen als hij wordt vrijgelaten?
Lijkt mij als dat onderdeel van een ruil-deal is, dat dat geaccepteerd zal worden. Of is dat naïef?

hwn
Berichten: 4732
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 21:11

Ik ken hem natuurlijk niet persoonlijk, maar ik denk wel dat Barghouti integer is, en zijn idealen niet zal aanpassen aan wat de mensen denken, maar aan wat goed is voor de Palestijnse zaak, en dat hij het goed kan verkopen. Hij is inderdaad voor een tweestatenoplossing (ik intussen niet meer, ik vind Israël geen staat meer waardig als ze niet snel die regering vervangen, maar mijn mening zal niet veel uitmaken vrees ik), maar Hamas intussen toch ook gezien hun laatste statement en hun vernieuwd manifest van 2017 (waar ze half oktober wel nog anders spraken, ik denk dat ze nog niet allemaal op één lijn zitten). En gezien zijn lange tijd in gevangenschap zal hij sowieso wel een soort heldenstatus hebben bij de Palestijnen, dus volgens mij wint ie wel de verkiezingen (ik weet niet of de huidige peilingen uitgaan van een vrije Barghouti of een gevangen Barghouti).

Ik vrees helaas dat zijn vrijlating een droom zal blijven: Netanyahu heeft natuurlijk geen belang bij de vrijlating van Barghouti: Barghouti kan inderdaad, zoals het artikel van Mysa zei, een band vormen tussen Fatah en Hamas, en zo een eenheid creëren tussen Gaza en de West Bank, zodat een onafhankelijke staat realistischer wordt.

Maar ik vind het wel een beetje stom dat ze de hele tijd proberen het warm water opnieuw uit te vinden. De Palestijnse vertegenwoordiger van het VK zei: we willen simpelweg dat de VN-resoluties nageleefd worden, en dat recent document van Hamas zegt ongeveer hetzelfde, plus dat de wereld niet meer met twee maten en gewichten mag meten. Dus eigenlijk moet er niet onderhandeld worden over nieuwe voorwaarden, maar moeten gewoon de oude nageleefd worden door alle partijen. Zo logisch als wat, maar we weten allemaal dat dat niet zal gebeuren, aangezien enkele grootmachten Israël nog altijd als het slachtoffer behandelen.

Wat één of twee staten oplossing betreft: vind ik het standpunt van Dyab Abou Jahjah eigenlijk niet verkeerd: hij is voor één staat Palestina met zowel joodse als arabische inwoners, maar vindt sowieso een Palestijnse staat een must, desnoods via geweld (legitiem verzet tegen de bezetter). Als er een tweestatenoplossing komt, vindt hij dat dan wel het gewapend verzet moet stoppen en dat er dan via diplomatieke/politieke weg kan geijverd worden voor één staat.

Sorry, mijn antwoord is beetje chaotisch, deels antwoord op je vraag en deels eigen hersenspinsels.

Edit: trouwens, wat Rafah en de aanpak van Israël betreft: Biden heeft gezegd dat de aanpak van Israël "over the top" is en dat het moet stoppen. Maar in hetzelfde interview noemde hij Sisi de president van Mexico ipv Egypte, dus geen idee hoe ernstig dit zal genomen worden. Maar het is simpel: gewoon geen wapens meer leveren, dan stopt het wel vanzelf hoor. Maar zo ver kan die demente vent niet meer denken.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 22:55

Met crowdfunding proberen Palestijnen hun geliefden uit Gaza te redden - https://nos.nl/l/2508479

Onmogelijke dilemma's waar mensen voor komen te staan.

hwn
Berichten: 4732
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 22:58

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... r-BB1i9gXu

Dat heeft jullie rechtbank goed gedaan! Al vrees ik dat het maar uitstel van executie is (letterlijk), aangezien de regering nog maar eens in beroep gaat. Gelukkig wordt de levering tijdelijk opgeschort.

Dit zijn dus als ik het goed begrijp, Amerikaanse onderdelen die in Nederland opgeslagen liggen? Het zou wel fijn zijn mocht daar nu plots een kortsluiting en brand zijn, waardoor de onderdelen onherstelbaar beschadigd worden, zonder dat er burgers getroffen worden. En voor de alarmbellen bij Staatsveiligheid nu gaan rinkelen: nee, dit is geen oproep tot sabotage of een aanslag of zo, gewoon wishful thinking (mocht ik gelovig zijn, zou ik tot een god bidden, maar dat ben ik niet... )

Goed nieuws voor de Israëlische bevolking dat er 2 gijzelaars bevrijd zijn. Al vrees ik langs de andere kant dat het voor Netanyahu weer een reden zal zijn om te zeggen dat ie goed bezig is, zodat de bevolking in Rafah het nu nog harder te verduren zal krijgen. Ik las wel van de Israëlische minister Gallant (Defensie dacht ik) dat ie zei dat dergelijk ingrijpen nog wel nodig zal zijn, maar dat ie hoopt de meeste gijzelaars door onderhandelingen vrij te krijgen. Deze lijkt toch nog een menselijk kantje te hebben, over de toekomst van Gaza was hij het ook niet eens met Netanyahu (hoe het juist zat, weet ik niet meer, ik denk dat hij Gaza niet wou bezetten achteraf, ofwel was hij tegen het deporteren van de Palestijnen).

irmaz

Berichten: 4805
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 09:56

hwn schreef:
Dit zijn dus als ik het goed begrijp, Amerikaanse onderdelen die in Nederland opgeslagen liggen? Het zou wel fijn zijn mocht daar nu plots een kortsluiting en brand zijn, waardoor de onderdelen onherstelbaar beschadigd worden, zonder dat er burgers getroffen worden. En voor de alarmbellen bij Staatsveiligheid nu gaan rinkelen: nee, dit is geen oproep tot sabotage of een aanslag of zo, gewoon wishful thinking (mocht ik gelovig zijn, zou ik tot een god bidden, maar dat ben ik niet... )

Niet staatsveiligheid maar gewoon fatsoen dat hier rinkelt.

Ik snap dat die oorlog je hoog zit en je emotioneel betrokken bent maar ik vind je opmerking echt niet kunnen. Stel je eens voor dat daar mensen aan het werk zijn? Of dat er woonhuizen in de buurt liggen?

hwn
Berichten: 4732
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 16:00

@Irmaz, je moet mijn quote helemaal lezen: "zonder dat er burgers getroffen worden". OK, ik had moeten zeggen "zonder dat er mensen getroffen worden", ik bedoelde niet dat er militair personeel moest sneuvelen.

En ga nu niet zeggen dat het beschadigd/onschadelijk worden van oorlogsmateriaal (zonder menselijke inmenging) onfantsoenlijk is, terwijl dat materiaal kan (en hoogstwaarschijnljk zou) gebruikt worden voor het doden van onschuldige burgers. Ik mag alleen hopen dat dit niet zal gebeuren met de Amerikaanse wapens in België, want dat zijn kernwapens :(

irmaz

Berichten: 4805
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 16:49

Ik vind nog steeds je opmerking niet kunnen. Ik vind het 'not done' om concreet te wensen dat er zaken vernield gaan worden, zelfs niet met een disclaimer dat je niet wilt dat er burgers worden getroffen.

Daarnaast is de oorlog in Gaza niet het enige conflict in de wereld op dit moment. Jij weet bijvoorbeeld niet of er in datzelfde magazijn niet ook noodzakelijke spullen liggen opgeslagen om Ukraïne te verdedigen of om ons eigen land te verdedigen.

Je opmerking dat je niet hoopt dat het met Amerikaanse wapens in België gebeurd omdat daar kernwapens liggen snap ik niet. Moet ik daaruit begrijpen dat je het wel oké vind dat er Amerikaanse wapens in Nederland worden vernietigd? Daar liggen ook kernwapens :\

hwn
Berichten: 4732
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 17:50

Ik vind conflicten oplossen met wapens, oorlogen sowieso not done, ook niet in Oekraine, daarom blijf ik ver weg van dat topic. Misschien vind ik het niet kunnen dat er waar dan ook mensen vernield worden, da's erger dan zaken, daar al bij stilgestaan?

En ik snap niet wat je niet snapt: natuurlijk wil ik niet dat er kernwapens gaan ontbranden in Nederland, ik wil sowieso nergens wapens. Maar ook daar ga ik hier niet over in discussie, dat is een ander onderwerp, iets met de Navo (ben daarover op FB dit weekend al genoeg belachelijk gemaakt omdat ik het juist goed vind dat België beneden het vereiste defensiebudget zit ) en ik heb al zaken genoeg om me aan te ergeren, deze wereld bevalt me hoe langer hoe minder. Wordt binnenkort weer tijd voor een internet detox vrees ik. Tijd voor mooi weer en quality time met de paarden.

mysa

Berichten: 10504
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 18:32

Geen wapens vind ik in principe ook. Maar aan de andere kant: wat had Oekraïne moeten doen? Een buurland valt ze binnen, bombardeert erop los. Omdat dat buurland hen Nazi's vind, zogenaamd. Of eigenlijk omdat dat buurland Oekraïne gewoon wil hebben.
Idem inval in Polen door Dld en Rusland in 1939.
Denk maar niet dat netjes vragen om weg te gaan dan helpt.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 18:56

Ik vind het wel een gezonde gedachte van hwn. Wishful thinking dat er onverwacht iets gebeurt waardoor er minder mensen zullen worden vermoord in Rafah. Het is geen concreet actieplan, het is gewoon de wanhopige wens dat tenminste het lot de massamoord in Gaza afremt.
Zo lees ik het tenminste.
En ik snap dat gevoel vele malen beter dan de mensen die er nog eens een keer over willen vergaderen, stemmen, whatever. Er had allang ingegrepen moeten worden.
En ik begrijp ook dat wat met wishful thinking begint, op een gegeven moment wèl kan leiden tot een concreet actieplan, en uiteindelijk tot wat wij een terroristische organisatie noemen.
Als je wanhopig genoeg bent, er middenin zit, niet gehoord wordt..

hwn
Berichten: 4732
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 15:39

mysa schreef:
Geen wapens vind ik in principe ook. Maar aan de andere kant: wat had Oekraïne moeten doen? Een buurland valt ze binnen, bombardeert erop los. Omdat dat buurland hen Nazi's vind, zogenaamd. Of eigenlijk omdat dat buurland Oekraïne gewoon wil hebben.
Idem inval in Polen door Dld en Rusland in 1939.
Denk maar niet dat netjes vragen om weg te gaan dan helpt.


Ik vind dat het Westen gemakkelijkheidshalve nogal snel vergeet te vermelden dat Oekraine al sinds 2014 in een burgeroorlog verwikkeld is tussen het Oekraïens sprekende deel en het Russisch sprekende deel van de bevolking, dus waarschijnlijk kwam het minder uit de lucht vallen dan we dachten. Al rechtvaardigt het natuurlijk de inval niet.

Eventjes opgezocht op de website van vrede.be, een iets ouder artikel (september 22):
Voor wie beweert dat onderhandelingen onmogelijk zijn, hoeven we louter te kijken naar de gesprekken bemiddeld door Turkije die plaatsvonden in de eerste maand na de Russische invasie. Rusland en Oekraïne stemden toen voorlopig in met een vredesplan bestaande uit vijftien punten. De details moesten nog uitgewerkt worden, maar het werkkader en de politieke wil waren er.

Rusland was klaar om zich terug te trekken uit heel Oekraïne behalve de Krim en de zelfverklaarde republieken in de Donbas. Oekraïne toonde zich bereid afstand te doen van een toekomstig lidmaatschap van de NAVO en een positie van neutraliteit in te nemen tegenover Rusland en de NAVO. Het overeengekomen werkkader voorzag politieke transities in de Krim en de Donbas die door beide zijden geaccepteerd en erkend zouden worden en gebaseerd waren op de zelfbeschikking van de bevolking van deze regio’s. De toekomstige veiligheid van Oekraïne zou gegarandeerd worden door een groep andere landen, maar Oekraïne zou geen buitenlandse militaire basissen toestaan op zijn territorium.


Boris Johnson en de VS hebben gezegd dat ze hier niet mee akkoord zouden gaan, en dat ze Oekraïne op lange termijn zouden steunen in een oorlog.

En ja, ik had ook al begrepen dat er waardevolle energiebronnen zijn in Oekraïne (gas dacht ik?), en misschien wil Rusland die wel, maar de fanatieke steun van de VS doet bij mij op dit vlak ook wel de alarmbellen rinkelen hoor. En een Navo-toetreding van Oekraïne zou de VS de mogelijkheid te geven om troepen te stationeren aan de grens met Rusland.

irmaz

Berichten: 4805
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 17:36

hwn schreef:
mysa schreef:
Geen wapens vind ik in principe ook. Maar aan de andere kant: wat had Oekraïne moeten doen? Een buurland valt ze binnen, bombardeert erop los. Omdat dat buurland hen Nazi's vind, zogenaamd. Of eigenlijk omdat dat buurland Oekraïne gewoon wil hebben.
Idem inval in Polen door Dld en Rusland in 1939.
Denk maar niet dat netjes vragen om weg te gaan dan helpt.


Ik vind dat het Westen gemakkelijkheidshalve nogal snel vergeet te vermelden dat Oekraine al sinds 2014 in een burgeroorlog verwikkeld is tussen het Oekraïens sprekende deel en het Russisch sprekende deel van de bevolking, dus waarschijnlijk kwam het minder uit de lucht vallen dan we dachten. Al rechtvaardigt het natuurlijk de inval niet.

En dit is dus helemaal niet zo. Deze oorlog waar je aan refereert is een door Rusland opgezette charade. Er vechten sinds 2014 Russische milities, aangevuld met wat Ukraïnse bendes tegen het reguliere leger van Ukraïne. Het heeft dus helemaal niks te maken met taal, dat is een Russisch kletsverhaal (propaganda). De MH17 is ook niet door Russisch sprekende Ukraïnse eenheden neergehaald maar op Russisch bevel. Zoek gerust even de CV van Igor Strelkov op

Citaat:
Eventjes opgezocht op de website van vrede.be, een iets ouder artikel (september 22):
Voor wie beweert dat onderhandelingen onmogelijk zijn, hoeven we louter te kijken naar de gesprekken bemiddeld door Turkije die plaatsvonden in de eerste maand na de Russische invasie. Rusland en Oekraïne stemden toen voorlopig in met een vredesplan bestaande uit vijftien punten. De details moesten nog uitgewerkt worden, maar het werkkader en de politieke wil waren er.

Rusland was klaar om zich terug te trekken uit heel Oekraïne behalve de Krim en de zelfverklaarde republieken in de Donbas. Oekraïne toonde zich bereid afstand te doen van een toekomstig lidmaatschap van de NAVO en een positie van neutraliteit in te nemen tegenover Rusland en de NAVO. Het overeengekomen werkkader voorzag politieke transities in de Krim en de Donbas die door beide zijden geaccepteerd en erkend zouden worden en gebaseerd waren op de zelfbeschikking van de bevolking van deze regio’s. De toekomstige veiligheid van Oekraïne zou gegarandeerd worden door een groep andere landen, maar Oekraïne zou geen buitenlandse militaire basissen toestaan op zijn territorium.


Boris Johnson en de VS hebben gezegd dat ze hier niet mee akkoord zouden gaan, en dat ze Oekraïne op lange termijn zouden steunen in een oorlog.

En ja, ik had ook al begrepen dat er waardevolle energiebronnen zijn in Oekraïne (gas dacht ik?), en misschien wil Rusland die wel, maar de fanatieke steun van de VS doet bij mij op dit vlak ook wel de alarmbellen rinkelen hoor. En een Navo-toetreding van Oekraïne zou de VS de mogelijkheid te geven om troepen te stationeren aan de grens met Rusland.

Voordat je dit topic over Israel-Gaza vol gaat plempen met Russische propaganda, lees eerst even het Ukraine topic door. :)*

hwn
Berichten: 4732
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 18:58

@Irmaz, ik heb al gezegd dat ik me niet ging mengen in deze discussie, ik heb enkel geantwoord op een vraag van Mysa.

En een visie van een vredesbeweging over een gemiste kans op staakt-het-vuren direct afdoen als Russische propaganda vind ik op zijn minst erg ongenuanceerd (en is exact wat die vredesbeweging de wereld ook verwijt: ben je tegen oorlog in Afghanistan, dan ben je Al Qaeda supporter, tegen invasie van Irak: Saddam supporter, tegen Israels aanpak van Gaza ben je direct Hamas supporter). Ik heb trouwens nergens Russische of pro-Russische bronnen geraadpleegd voor mijn info.

irmaz

Berichten: 4805
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 21:57

hwn schreef:
@Irmaz, ik heb al gezegd dat ik me niet ging mengen in deze discussie, ik heb enkel geantwoord op een vraag van Mysa.

En een visie van een vredesbeweging over een gemiste kans op staakt-het-vuren direct afdoen als Russische propaganda vind ik op zijn minst erg ongenuanceerd (en is exact wat die vredesbeweging de wereld ook verwijt: ben je tegen oorlog in Afghanistan, dan ben je Al Qaeda supporter, tegen invasie van Irak: Saddam supporter, tegen Israels aanpak van Gaza ben je direct Hamas supporter). Ik heb trouwens nergens Russische of pro-Russische bronnen geraadpleegd voor mijn info.

Als je je een beetje verdiept in Rusland en Putin dan zou je weten dat er niet te onderhandelen valt met Putin.
Een staakt het vuren in Ukraïne zou alleen betekenen dat je Rusland de kans geeft zich te her-bewapenen en nog meer manschappen te regelen voor hun "meatgrinding" operaties. Je kunt rustig vergeten dat Putin Ukraïne met rust gaat laten. Misschien dat het een paar jaar duurt maar daarna heb je dan ook echt de poppen aan het dansen.

Ik sprak vandaag een Rus en zijn verwijt was dat het Westen (wij dus) Putin veel te lang zijn gang heeft laten gaan. Hij zei dat we in 2014 meteen in hadden moeten grijpen.

Ben jij je er trouwens van bewust dat het sinds een jaar of 5 gewoonte is geworden dat wanneer je in Rusland opgepakt wordt door de politie je daar ook "gewoon" gemarteld kan worden?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 22:24

Of verdwijnen -O-

irmaz

Berichten: 4805
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 13:03

Zou hiermee te onderhandelen zijn denk je?
Citaat:
Russen hebben de Oekraïens-orthodoxe priester Stepan Podolchak, die in Kalanchak, in de regio Kherson, diende, ontvoerd, gemarteld en geëxecuteerd. De Russen wilden dat pater Stepan de hiërarchie van de Moskouse Partiarchie zou aanvaarden, maar hij weigerde en werd vermoord.
https://twitter.com/sumlenny/status/1758441627595468976

En dit is geen incident :n

Janneke2

Berichten: 22799
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 13:13

irmaz schreef:
Zou hiermee te onderhandelen zijn denk je?
Citaat:
Russen hebben de Oekraïens-orthodoxe priester Stepan Podolchak, die in Kalanchak, in de regio Kherson, diende, ontvoerd, gemarteld en geëxecuteerd. De Russen wilden dat pater Stepan de hiërarchie van de Moskouse Partiarchie zou aanvaarden, maar hij weigerde en werd vermoord.

En dit is geen incident :n


Verschrikkelijk.
Ik ben ervan overtuigd dat de man zelf regelrecht naar de hemel gaat, maar zijn beulen - "brrr...."

Popstra
Berichten: 13797
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 21:12

Dit is toch topic over de oorlog tussen israel en gaza?

hwn
Berichten: 4732
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 22:57

Ja Popstra, dat dacht ik ook. Er is nochtans genoeg nieuws te melden, alleen bereikt het nog nauwelijks de westerse media. Gelukkig heeft onze Rudi Vranckx nog zijn bronnen:

Israël opende gisteren voormiddag de aanval op het Nasser-ziekenhuis in Khan Younis. In de vroege ochtend begonnen ze het gebouw te bombarderen en iets voor 11 uur bestormden militairen het complex.
Voor het begin van de aanval stuurde het Israëlische leger een gehandboeide gijzelaar naar binnen met de boodschap om onmiddellijk te evacueren. Volgens een ooggetuige schoot een sniper vervolgens die gijzelaar dood.
De Palestijnse journalist Mohammed Salama filmde hoe mensen in het ziekenhuis patiënten probeerden te redden tijdens de bombardementen deze morgen (beelden zijn te zien op de FB pagina, ik kan het afzonderlijke bericht niet delen).

Wie nu nog zegt dat het IDF zich aan het oorlogsrecht houdt, die moet zich toch dringend laten nakijken. Niet alleen ga je geen ziekenhuizen bombarderen, zeker niet als je de mensen de tijd niet geeft om te evacueren (volgens Arabische nieuwssites hebben ze ook enkele mensen die de evacuatieroute netjes volgden geliquideerd), maar een gehandboeide gevangene zomaar neerknallen, dat is toch wel laffer dan laf.

En een link van de site van Anja Meulenbelt: dit leren ze blijkbaar in Israël op school (zal misschien niet overal zo zijn, ik vermoed dat dit vooral bij de extremisten in de nederzettingen op de West Bank is, maar misschien ben ik nu nog te positief): https://www.instagram.com/p/C3SC3mooWbu/

hwn
Berichten: 4732
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 21:26

"From the river to the sea" kan je op veel manieren gaan invullen. Hier de interpretatie van een anti-Netanyahu betoger in Tel-Aviv: "From the river to the sea, 2 states for security" (bron: aljazeera.com)

Afbeelding

hwn
Berichten: 4732
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 12:08

Nu pas gelezen (had wel al gelezen dat de VS Israël aangemaand had om voedselhulp door te laten en niet aan te vallen, maar of ze zich er iets van zullen aantrekken, dat antwoord kunnen we vast alweer raden...):

VN moet voedselhulp in het noorden opschorten omdat ze beschoten worden door het Israëlische leger. En in het zuiden is de wanhoop en de honger zo groot dat de konvooien geplunderd worden.

https://www.mo.be/nieuws/vn-moeten-voed ... UZF8gnyyS4

Ik snap trouwens niet waarom ze niet meer pakketten met hulpgoederen droppen per geleide parachute? OK, dan komen die waarschijnlijk ook eerst in de handen van de sterksten, maar ja, je moet toch wat zou ik denken?

En met het hele land uit te hongeren, doodt Israël toch ook zijn eigen gijzelaars zou je denken? Misschien heeft Hamas in zijn tunnels wel nog meer voorraden dan de rest van het land (geen idee hoor, ik denk maar luidop), maar ooit zijn die ook op.

irmaz

Berichten: 4805
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 12:32

hwn schreef:
En met het hele land uit te hongeren, doodt Israël toch ook zijn eigen gijzelaars zou je denken? Misschien heeft Hamas in zijn tunnels wel nog meer voorraden dan de rest van het land (geen idee hoor, ik denk maar luidop), maar ooit zijn die ook op.

Ik geloof niet dat Netanyahu en zijn kliek daar veel om geven eerlijk gezegd.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 16:18

Die indruk heb ik ook niet. De gijzelaars zijn collateral damage.

Sorry voor de goede mensen die er ook niets aan kunnen doen, maar Israël heeft al mijn sympathie verloren.