Soeverein of autonoom laten verklaren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 14:27

verootjoo schreef:
Hoe krijg je complotdenkers dan in een MRI voor wetenschappelijk onderzoek :=

Ja, dat was mijn tweede gedachte: zou wel nuttig zijn maar ik denk niet dat men eraan mee gaat werken. }:0

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 15:14

Er spelen hier vele dingen.
De overheid maakt zeker fouten en het probleem bij mensen die tegen de overheid zijn is dat fouten nooit worden toegegeven en zeker niet goed worden opgelost. Voor sommigen is de ellende van de toeslagenaffaire nog niet voorbij. Ik heb falen in de jeugdzorg van dichtbij meegemaakt, en hoe vaak lees je niet dat iemand uiteindelijk maar het heft in eigen hand neemt nadat er al tig verzoeken gedaan waren om het tij te keren? Daar komt natuurlijk onvrede vandaan. En ook de alsmaar stijgende prijzen, want er moet winst gemaakt worden. Verzekeraars zijn er niet voor jou, maar echt alleen voor zichzelf.
Je mag echter je zorgverzekering niet beëindigen. Er zijn wat opties en voorwaarden waarin het kan en mag, maar het is dan weer niet dat je zelf je geld wat je bespaart mag beheren, je moet nog steeds betalen. Dus je blijft te maken houden met winstbejag.
Kortom, dat mensen op een gegeven moment zo gekrenkt zijn en niets meer met de overheid te maken willen hebben, dat begrijp ik wel. Het is voor sommige mensen echt betalen, betalen, betalen, betalen, ja en amen knikken en niets anders meer kunnen dan betalen en opzitten en pootjes geven.

Maar waarom zijn dan mensen die het 'goed' lijken te doen soms gevoelig voor andere ideeën? Sinds corona is dat zeker toegenomen. En dat komt zeker ook doordat er onwaarheden verkondigd zijn en mensen gewoon bijna 3 jaar van hun leven is afgenomen.
Je zag in die tijd toch echt dingen terug die te maken hebben met propagandatechnieken. 1 van de dingen is dus het hebben over mogelijke gevolgen. Dus als het zo doorgaat, dan moeten we mogelijk in lockdown, mogelijk een avondklok. Als je hup ineens een avondklok uitroept, dan krijg je verzet, als je mensen voorbereid door het eerst tig keer te herhalen als mogelijke optie, dan is de schok als het gebeurt al afgenomen. Die is er al als er voor de eerste keer verteld wordt dat het mogelijk gaat gebeuren. En dan roepen er wat mensen en zeggen anderen 'het is er toch nog niet, waar maak je je druk om?'.
De kracht van herhaling wordt ook overal toegepast om mensen iets te laten geloven. Dit doen niet alleen complotdenkers, maar de msm zeker ook en de overheid ook. Door steeds weer te herhalen hoe slecht iets is voor het milieu, dan gaan mensen het opeens ook denken. Een goed voorbeeld hier van is de dieselauto. Die is zooo slecht, maar er zijn evenveel onderzoeken die juist bewijzen of beweren dat het een heel schone brandstof is met de huidige technologie.
Die coronaprikken waren echt niet zo veilig als gedacht werd. En nu de ziekte van plots opduikt, dan ligt het aan van alles, maar niet aan de prikken. Dat is ook weer te gemakkelijk gedacht in mijn ogen. Net als de oorsprong van het virus er steeds meer op wijst dat het gewoon uit een lab komt. Het kon immers in heel China opduiken, maar waarom juist op een plek waar zo'n lab staat? Toeval? Of is er toch meer aan de hand?
Ook worden soms tijdens het spel de regels aangepast, ik las laatst weer bij Maurice.nl dat de oversterfte nu anders berekend wordt en dat daardoor er opeens minder oversterfte is. Dat heet spelen met de statistieken om het gewenste resultaat te tonen. Dat doet Maurice ook wel eens, maar onze overheid of de msm ook.
En door als overheid een taskforce desinformatie in het leven te roepen, daarmee wek je juist meer argwaan op. Want wat is desinformatie? Ik ben graag breed geïnformeerd, dus lees niet alleen wat de msm schrijft, ik volg ook andere dingen. En ik neem zeker niet alles klakkeloos aan. Maar dat de EV bijvoorbeeld super groen is, terwijl er voor het delven van de grondstoffen van de accu enorm veel diesel nodig is, wat is dan de echte waarheid? en hoe groen is het nog werkelijk?
Ik geloof zeker dat er ernstige bijwerkingen mogelijk zijn van de coronaprikken en er ook nu nog mensen aan doodgaan, maar als ik kijk op https://www.howbadismybatch.com, dan vind ik die website er niet betrouwbaar uitzien. Maar als die nieuwsbron de overhand krijgt, dan is dat dus jouw geloof geworden. Het hele verhaal van chips in prikken geloof ik ook niet.

Wat ik zelf een hele moeilijke vind is predictive programming. Ik heb laatst de film Contagion voor het eerst gezien en het is eng hoe sterk alles op de corona uitbraak leek. De overeenkomsten zijn gewoon eng. Toeval of niet?

Een ander voorbeeld van predictive programming is Californication van de Red hot Chili Peppers:
Citaat:
Psychic spies from China try to steal your mind's elation
And little girls from Sweden dream of silver screen quotation

Volgens sommigen dus het afluisteren en de spionage software van China en Gretha Tunberg als Zweedse.
Citaat:
Born and raised by those who praise control of population
Well, everybody's been there and I don't mean on vacation

Geen vakanties meer (dus het klimaatverhaal van nu), control of population (China met 1 kind toegestaan, maar nu de coronaprikken volgens sommigen)

Wat mij altijd opvalt aan predictive programming is dat er altijd achteraf bewijs gevoerd wordt. Dus nooit dat een liedje uitkomt en er gezegd wordt, let op, dit gaat straks gebeuren. Je kunt achteraf natuurlijk makkelijker mogelijke verbanden verzinnen.

Hier op bokt vind ik dat men snel in hokjes denkt. Er is niet 'DE' complotdenker. Je bent niet opeens een complotdenker als je niet gelooft in de dodelijkheid van een coronavirus. Ook is de complotdenker niet dom of hersenloos. Het virus werd ook niet ontkend, maar wel de mogelijke ernst door sommigen, of de kans op een mogelijk ernstig verloop . En een ander punt was dat je niet meer zelf mocht bepalen wat voor jou gevaarlijk was of niet. Je mag wel parachutespringen wat een risico heeft, maar je mocht ineens niet meer iemand omarmen of knuffelen, er werd voor je bepaald wat een risico was. Er was een negatief reisadvies naar het buitenland. Maar het was niet ineens dat je in Duitsland ofzo gevaar liep om dood te gaan, de situatie daar was niet veranderd t.o.v. er voor.
Als je het allemaal goed las, dan waren het adviezen. Dus ook van heb je klachten, blijf thuis was een advies. Laat je testen was een advies. Ga niet op vakantie was een advies. Het werd alleen gebracht of het verboden was. Maar je bepaalde nog altijd zelf of een snotje of koorts klachten waren om thuis te blijven. Een oranje reisadvies was geen verbod.
Maar het vreemde was, toen ik met dat negatieve reisadvies gewoon in Duitsland was werd er schande van gesproken. Maar niemand spreekt er schande van als ik naar het oranje gedeelte van Peru op vakantie wil. Het was gewoon een advies. En mogelijk was je niet geheel verzekerd, maar dat is een risico wat je gewoon mocht nemen. Dus ergens een schande van spreken was gewoon onterecht. Sowieso zijn reisadviezen soms bijzonder. Waarom is Rusland nu oranje en Oekraine rood? Waarom is Cuba geel terwijl ik het daar juist enorm veilig vond, veiliger dan in Mexico wat ook gewoon geel is?

Ik heb een ban voor bok gehad omdat ik aan het begin van corona tijdens het advies 'blijf thuis' schreef dat ik dat niet gedaan heb en ben gaan winkelen. Dat sloeg natuurlijk nergens op. Het advies was geen geschikt advies voor mij, ik kon er niets mee. En een advies mag je altijd in de wind slaan. Dat noemen sommigen eigenwijs, maar het in de wind slaan heeft bij diverse mensen juist opgeleverd wat ze graag wilden. Als ik het advies gevolgd had, had ik nooit aan de uni gestudeerd en slechts mavo gedaan.

Een wappie was en ben ik absoluut niet. Ook geen complotdenker.

Wat je nu ziet bij sommige stromingen van complotdenkers is hetzelfde als wat je ziet bij sommige stromingen van het geloof. De manier waarop dingen gebracht worden is gewoon een psychologisch spelletje. Je betaalt wat om bij de community te horen, en als je maar genoeg mensen het gevoel geeft dat er bij horen belangrijk is, dan hebben ze er ook wat voor over.
Dat sterk bij een community willen horen is van alle tijden, en de propagandatechnieken ook.

Dat Rutte, en Maxima e.d. bij de WEF horen is geen geheim. En dat daar soms dingen besproken worden waar mensen tegen zijn ook niet. Niet iedereen is het overal mee eens, je mag er van uit gaan dat iedereen nog zelf kan denken. (hoewel dat volgens sommigen ook weer ontkend wordt, dat we gewoon een onderdeel zijn van een matrixachtig computerspel).

En dat het lastig is om mensen bij wie het verkeerd dreigt te gaan ergens uit te krijgen zie je dus niet alleen bij het verhaal van Renee terug, maar ook bij bijvoorbeeld uittreders of mensen die graag willen uittreden van/bij de JW-tjes. Daar zitten zeker mensen bij die eigenlijk er weg zouden willen, maar het simpelweg niet zomaar kunnen. De angst om verstoten te worden en je 'vrienden' kwijt te raken kan heel hoog zitten. Ook dat heb ik van dichtbij gezien in mijn familie (zelf nooit bij de JW-tjes gezeten).

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 16:23

tja, als je gaat beweren dat corona niet zo ernstig was, dan val je bij mij toch echt onder de wappies. Hoe vaak hebben IC's zo vol gelegen? Zelfs andere afdelingen lagen vol met doodzieke mensen. Schaar je dit dan onder 'aan de griep kun je ook doodgaan?

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 16:26

Germie maakt hierbij geen verschil tussen individueel risico en groepsrisico.
Daar zit een verschil tussen, maar de mens is van nature geneigd om alleen het individueel risico af te wegen, terwijl we daar net helemaal niks aan hebben als we te maken hebben met een pandemie.

Maar het is op zich wel een natuurlijke reactie.

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-24 16:28

germie schreef:
Je mag wel parachutespringen wat een risico heeft, maar je mocht ineens niet meer iemand omarmen of knuffelen, er werd voor je bepaald wat een risico was.


Het sleutelwoord is 'pandemie'. Gelukkig zijn wij geen "ieder voor zich"-maatschappij.

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 17:30

Jammer dat Corona er weer zo bij gehaald moet worden. Dat is toch zo'n overslaande langspeelplaat geworden.. en buiten de overeenkomst "wappie" snap ik niet waarom het hier weer aangehaald moet worden.

Fijn dat jij met dat advies niks kon. Ik ook niet. Ik ben tandje depressief geweest tijdens de Coronacrisis. Maar ik bleef wel binnen.

pien_2010

Berichten: 43314
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 17:35

Bedankt Germie voor je uitgebreide post. Om uitleg werd gevraagd en jij geeft het. Interessant om dit verhaal van iemand die er zo anders instaat als ik te lezen. Ik denk dat je gelijk hebt dat covid periode als een soort catelisator heeft gewerkt ook voor mensen die zich nu soeverein of autonoom verklaren.

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 17:51

Als jij gaat parachutespringen Germie vorm je een risico voor jezelf, niet voor anderen.
Anderen hebben er wel voor gezorgd dat jij zo veilig mogelijk kan parachutespringen.

Zo is het ook in de samenleving. We zorgen voor elkaar.
Jij was niet bang om corona te krijgen, anderen waren dat wel. Zeker mensen met een zwakke gezondheid zoals ik.

Ik was blij met de maatregelen zodat ik redelijk veilig kon blijven tot de vaccins beschikbaar waren.
Door je niets aan te trekken van de maatregelen bracht je mensen zoals ik in gevaar.

Mensen die zich autonoom of soeverein verklaren trekken zich ook niets aan van de samenleving in onze democratie waar we horen te zorgen voor elkaar.
Jij zal weinig gebruik maken van de gezondheidszorg en betaald zo meer dan je opmaakt, meestal dan toch.

Maar als je ziek wordt mag je blij zijn dat er ook voor jouw gezondheid geld is.

We wonen in verschillende landen, hier betalen we minder aan de ziektekosten. Maar al zou ik in Nederland wonen, ik maak veel meer op dan ik betaal en dus ben ik alleen maar blij dat anderen in de samenleving voor mij mee betalen.
Ik zet al voor 1000 euro in de maand een spuit bij mezelf om maar niet te spreken over alle ziekenhuis kosten en mijn invaliditeitsuitkering.

Gelukkig leven we niet als egoisten allemaal alleen voor onszelf maar zorgen we dankzij onze democratie voor elkaar.

Ik en vele mensen met mij zouden anders niet eens kunnen overleven.

Afanaisa91

Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 18:30

Ik volg dit topic met heel veel interesse. Allereerst heel veel sterkte Renée. Het lijkt me zo moeilijk te bevatten om je moeder zo ineens een ander persoon te zien worden.

Ik dacht dat het menselijk wereldbeeld (dus is de mensheid intrinsiek goed of slecht?), en dus ook je kijk op veel dingen, veelal samenhangt met iemands hechtingsstijl. Ik ben wel heel benieuwd wat een pandemie voor een invloed kan hebben hierop.
Hechting vormt zich in sociale constructen, hebben social media en online communities hier een doorslaggevend aandeel in? Erg interessant.

Lubach had trouwens ooit een experiment gedaan hoe snel je met een nieuw ongepersonaliseerd YouTube account in de complothoek terechtkomt:



Qua coronadiscussie kan ik daar niet objectief in meegaan, dus ik houd het bij de gedeelde smart: er zijn zat mensen voor wie corona nog dagelijks centraal staat. Een deel van die groep heeft zich extra ingezet toen dat hard nodig was tijdens de pandemie. Denk bv. Aan contactberoepers met long-COVID, nabestaanden en zzp’ers met problemen of grote schulden.
Nu de wereld weer open is en veel weer mag en kan, en veel mensen weer wel van hun vrijheid kunnen genieten: doe dan ook iets extra’s terug voor de mensen die zich destijds ook extra hebben ingezet voor een ander.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 19:44

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het tegen de Boktregels is
Laatst bijgewerkt door xingridx op 24-01-24 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm tegen de Boktregels

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 20:01

Maatschappij verhard inderdaad. Iedereen moet rekening houden met mij, maar ik met niemand. Was op corona net zo goed van toepassing. Als je ziek was bleef je thuis punt. Dat was moeilijk voor sommige mensen, en ipv vaccin testen voordat je naar een afspraak ging nog moeilijker. En met die automatische nee, want reactie reflex die zo boven kwam drijven toen vermoed ik dat die verharding er al was en enkel door corona veel zichtbaarder geworden is.

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11573
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:55

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal reacties verwijderd, zodat jullie nu weer terug kunnen naar het onderwerp rondom soeverein of autonoom laten verklaren

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 22:21

xingridx schreef:
Ik heb een aantal reacties verwijderd, zodat jullie nu weer terug kunnen naar het onderwerp rondom soeverein of autonoom laten verklaren


Dan hoop ik wel dat er ook iets gedaan wordt aan de bron die deze verwijderde reacties heeft opgeroepen (behalve dan alleen verwijderen)...

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 22:39

Ibbel schreef:
xingridx schreef:
Ik heb een aantal reacties verwijderd, zodat jullie nu weer terug kunnen naar het onderwerp rondom soeverein of autonoom laten verklaren


Dan hoop ik wel dat er ook iets gedaan wordt aan de bron die deze verwijderde reacties heeft opgeroepen (behalve dan alleen verwijderen)...


Sluit ik me bij aan..

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 22:59

De bron is toch niet verwijderd? Ik zie hem gewoon nog. Maf.

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11573
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 23:02

Over individuele zaken doen we zoals bekend nooit uitspraken dus daar kan ik verder geen antwoord op geven :n

pien_2010

Berichten: 43314
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 09:33


prompter

Berichten: 11103
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 09:35

Ik las het ook Pien. Ongelofelijk hoe ver deze mensen willen gaan.

mysa

Berichten: 10485
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 09:50

Doodsbedreigingen? Dat is gewoon dom tuig wat mij betreft. Gebroeders Anker lijken - voorlopig - wel goed werk te hebben gedaan.

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 09:51

Een vriend van me is politieagent en ik vroeg hem naar dit fenomeen. :D Hij zuchtte een keer en gaf aan dat ze het daar regelmatig erg druk mee hebben. Ik kan me zo niet voorstellen hoe mensen hierin geloven. Dit topic was voor mij ook de eerste keer dat ik ervan hoorde. :o

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 10:39

jep, niet alleen de politie heeft het er druk mee, ook gemeente, rechtbank etc.etc.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 12:00

Op o.a. Facebook en Telegram zijn hele groepen waarin (verkeerd) advies wordt gegeven over soeverein verklaren en met name hoe je beslaglegging zou kunnen voorkomen.
Google maar eens op Youri Plate.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 12:06

Electra63 schreef:
Op o.a. Facebook en Telegram zijn hele groepen waarin (verkeerd) advies wordt gegeven over soeverein verklaren en met name hoe je beslaglegging zou kunnen voorkomen.
Google maar eens op Youri Plate.


Die naam is hier al veelvuldig voorbij gekomen ;)

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 13:00


Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 14:37

Het meest stompzinnige is nog wel dat ze zich op de Angelsaksische common law beroepen, die wij in Nederland helemaal niet kennen. Het Nederlandse recht is gebaseerd op het continentale recht, wat iets compleet anders is.