Soeverein of autonoom laten verklaren

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 11:37

Mirranda schreef:
Daar waar het onze overheid te heet onder de voeten wordt worden mensen geframed, belachelijk gemaakt, als complotdenker weggezet of gepolariseerd. Misschien dat je dat nog niet in de gaten hebt. Het hele mediacircus wordt daarvoor ingezet.


Dit is het standaardriedeltje. Maar het wordt de overheid helemaal niet 'heet onder de voeten'.

Citaat:
Als hij werkelijk een simpele gek zou zijn, dan lacht de overheid daar toch om en besteden ze er geen aandacht aan.


Rare redenatie. Iedere 'simpele gek' kan desondanks schade doen. Hoef je niet speciaal een diepere waarheid voor te hebben hoor. In dit geval is de schade dus dat mensen door die onzin in de problemen komen, EN dat allerlei instanties en organisaties heel veel tijd en geld kwijt zijn aan de onzin. Dan is 'geen aandacht aan besteden' geen optie meer. Wat hij in z'n dagboek schrijft moet hij helemaal zelf weten - maar dit heeft impact op de maatschappij en daar moet de maatschappij dus iets mee.

(Iemand die iedere nacht om 5 uur een partijtje Smurfenhouse aanzet op standje 20 waar de hele buurt van mee kan genieten heeft ook geen diepere waarheid, maar veroorzaakt wel overlast en zal dus uiteindelijk aangepakt worden.)

Sansevieria
Berichten: 4224
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 11:43

Janneke2 schreef:
Mirranda schreef:
YP is geen advocaat en dat claimt hij ook niet.

Overigens heeft deze man zich helemaal niet soeverein of autonoom verklaard. Dat is iets waar anderen zich mee bezig houden.


Het wordt steeds gekker.

(Of niet: heeft deze Youri P. die vereniging waar je wel contributie voor betaaalt, maar die verder niets doet?
"Kassa voor Youri...!"

Inderdaad, zijn dure levensstijl moet immers bekostigd worden.
Zijn stichting voldoet op diverse vlakken niet aan de wettelijke eisen.
Vandaar de rechtszaken en inval Fiod.

DuoPenotti

Berichten: 30009
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 11:54

Ik ben al even mee aan het lezen.
Sterkte renee. Kan me er geen voorstelling van maken dat iemand die eerst gewoon meedraaie, een eigen bedrijf en bezittingen heeft, dit nu allemaal kwijt raakt door eigen toedoen. Zich mee laat zuigen zo diep de complotten in. Sterkte :knuffel:

mysa

Berichten: 10541
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 12:16

Wat me opvalt is dat deze, laat ik ze maar even netjes 'tegendraadse' mensen noemen, het altijd over 'de overheid' hebben, alsof dat een statisch en homogeen gezelschap is. En als ze dan het kabinet bedoelen, wat vaak na weken of maanden pas tot stand komt door compromissen te sluiten omdat ze het over van alles en nog wat oneens zijn: waar blijft dan de TK in het verhaal? Waar immers nog veel meer partijen en meningen vertegenwoordigd zijn en waarvan velen lijnrecht tegenover het kabinetsbeleid staan?

Hoe kunnen al die groepen die elkaar voortdurend bevechten nu opeens een geheim clubje vormen dat 'alle macht' heeft?

En wat met regeringswisselingen? Als de huidige formatie lukt, krijg je toch een volkomen andere 'overheid' dan de afgelopen jaren?

Het is zo ontzettend onlogisch allemaal.

@Renee: sterkte hoor, vreselijk moeilijk. Ik heb ook zo iemand in mijn omgeving. Die heeft zich gelukkig (nog) niet soeverein verklaard maar verder gelooft hij alle sprookjes uit Wappelonië.

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 12:59

verootjoo schreef:
Morganlefay schreef:
Onder curatele
Curatele is voor een meerderjarige die zijn financiële en persoonlijke zaken niet zelf kan regelen en voor wie beschermingsbewind en/of mentorschap niet genoeg is. Iemand die onder curatele staat is handelingsonbekwaam. De curator is de wettelijk vertegenwoordiger van de betrokkene.

https://www.zusterjansen.nl/zorgkompas/ ... nu-verder/


Moet je eerst handelingsonbekwaam zijn… voordat je dat bent ben je wel even verder.

Ik zou contact opnemen met de HA voor je moeder en kijken wat hij kan doen.
Maar hou er rekening mee dat dat heel vaak ook niks is :(
Volwassen, wilsbekwame mensen mogen hun eigen keuzes maken, ook al zijn dat de meest domme keuzes.
Ook bv een psychiatrische stoornis wordt alleen behandeld als je dit zelf wilt. Zo leven er mensen al jaren in een psychose die dat prima vinden en geen behandeling of medicatie wensen. Je bent niet zomaar wilsonbekwaam.

Het lijkt me heel erg verdrietig om je moeder zo te zien afglijden en je er geen grip op hebt.


Nee, door de curatele word je handelingsonbekwaam. Er is een (verwarrend) verschil tussen de medische en juridische betekenis van het begrip.

Renee: heel veel sterkte. Het lijkt me heel moeilijk om dit te zien bij iemand van wie je houdt :knuffel:

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 13:11

Renee, ik wens je heel veel sterkte. Het lijkt me heel moeilijk om te zien hoe iemand in zo’n fabeltjesfuik terecht komt en niet meer voor rede vatbaar is.

fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 13:55

mysa schreef:
Wat me opvalt is dat deze, laat ik ze maar even netjes 'tegendraadse' mensen noemen, het altijd over 'de overheid' hebben, alsof dat een statisch en homogeen gezelschap is. En als ze dan het kabinet bedoelen, wat vaak na weken of maanden pas tot stand komt door compromissen te sluiten omdat ze het over van alles en nog wat oneens zijn: waar blijft dan de TK in het verhaal? Waar immers nog veel meer partijen en meningen vertegenwoordigd zijn en waarvan velen lijnrecht tegenover het kabinetsbeleid staan?

Hoe kunnen al die groepen die elkaar voortdurend bevechten nu opeens een geheim clubje vormen dat 'alle macht' heeft?

En wat met regeringswisselingen? Als de huidige formatie lukt, krijg je toch een volkomen andere 'overheid' dan de afgelopen jaren?

Het is zo ontzettend onlogisch allemaal.

@Renee: sterkte hoor, vreselijk moeilijk. Ik heb ook zo iemand in mijn omgeving. Die heeft zich gelukkig (nog) niet soeverein verklaard maar verder gelooft hij alle sprookjes uit Wappelonië.

Nee nee, dat begrijp je verkeerd.
De overheid die wij zien is een farce.
Daarachter zit de echte macht die alles bepaald en beslist, maar dat weet je alleen als je er goed onderzoek naar hebt gedaan.
De domme mensen geloven dat de overheid die wij zien, t kabinet enzo, de mensen zijn die de beslissingen maken maar dat is niet zo.

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 13:59

Maar wie is dan die ‘echte’ macht? Ik kan er gewoon met mijn pet niet bij dat er daadwerkelijk mensen zijn die dit geloven.

fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:03

Ja die houden zich natuurlijk op de achtergrond.
Ze willen niet dat al die domme mensen erachter komen wie ze zijn.
:j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41786
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:05

Fitzroy schreef:
Maar wie is dan die ‘echte’ macht? Ik kan er gewoon met mijn pet niet bij dat er daadwerkelijk mensen zijn die dit geloven.

De Rothschilds, toch.

verootjoo
Berichten: 35667
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:06

Illuminatie :)*
En de elite sowieso, en ‘ze’ natuurlijk.

EmmaVZ

Berichten: 2710
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:08

fleurtjeuh schreef:
Ja die houden zich natuurlijk op de achtergrond.
Ze willen niet dat al die domme mensen erachter komen wie ze zijn.
:j

En waarom houden de "slimme" mensen die "onderzoek" gedaan hebben, dan voor zich wie die macht is? Waarom zou je níet die geheime macht openbaar maken zodat alle "domme" mensen ook inzien dat het kabinet een "farce" is, waardoor je uiteindelijk het systeem kan omgooien en alles "beter" kan maken?

Het klinkt een beetje als "je moet het geloven en we laten geen bewijs zien".

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:08

Ja, de elite. Welke elite? Ik ga eerst maar eens onderzoek doen ;)

fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:10

EmmaVZ schreef:
fleurtjeuh schreef:
Ja die houden zich natuurlijk op de achtergrond.
Ze willen niet dat al die domme mensen erachter komen wie ze zijn.
:j

En waarom houden de "slimme" mensen die "onderzoek" gedaan hebben, dan voor zich wie die macht is? Waarom zou je níet die geheime macht openbaar maken zodat alle "domme" mensen ook inzien dat het kabinet een "farce" is, waardoor je uiteindelijk het systeem kan omgooien en alles "beter" kan maken?

Het klinkt een beetje als "je moet het geloven en we laten geen bewijs zien".

Als je daadwerkelijk 'slim' bent dan kom je daar wel achter zonder dat anderen het voorkauwen.
En anders ben je toch te 'dom' om het te begrijpen.

Goof

Berichten: 28949
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:11

Ik vind het eigenlijk superjammer dat er zulke nare, oordelende berichten worden geplaatst. Hiermee sluit je direct elk gesprek en zal iemand als Gabbergill nooit behoefte hebben om de andere kant van het verhaal toe te lichten.
Ik heb ook een mening over het hele verhaal 'soeverein', maar vind de menselijke gedachten erachter wel interessant.
Ik ben oprecht wel nieuwsgierig wat de 'andere kant' precies gelooft en vanuit welke overtuiging en motivatie. Hoe komt iemand daar?

mysa

Berichten: 10541
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Soeverein of autonoom laten verklaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:21

@Goof: dat is in het geval van degene die ik ken volkomen onverklaarbaar.
En denigrerend? Vast wel. Ik vind het echter ook vrij denigrerend om door hen een dom schaap genoemd te worden.

nicole_floor

Berichten: 3283
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:28

Goof schreef:
Ik vind het eigenlijk superjammer dat er zulke nare, oordelende berichten worden geplaatst. Hiermee sluit je direct elk gesprek en zal iemand als Gabbergill nooit behoefte hebben om de andere kant van het verhaal toe te lichten.
Ik heb ook een mening over het hele verhaal 'soeverein', maar vind de menselijke gedachten erachter wel interessant.
Ik ben oprecht wel nieuwsgierig wat de 'andere kant' precies gelooft en vanuit welke overtuiging en motivatie. Hoe komt iemand daar?

Dit vind ik ook! Ben er super nieuwsgierig na, gewoon ook om te weten waarom mensen dit geloven.

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:30

Citaat:
En waarom houden de "slimme" mensen die "onderzoek" gedaan hebben, dan voor zich wie die macht is? Waarom zou je níet die geheime macht openbaar maken zodat alle "domme" mensen ook inzien dat het kabinet een "farce" is, waardoor je uiteindelijk het systeem kan omgooien en alles "beter" kan maken?

Het klinkt een beetje als "je moet het geloven en we laten geen bewijs zien".


Misschien omdat die mensen overal afgezeken worden en er op een bepaald moment klaar mee zijn.
Als je niet wilt of kunt zien dat alles op het wereldtoneel met elkaar samenhangt en er vrijwel niets toevallig gebeurt is dat prima.

Maar bekijk dit eens: https://www.bitchute.com/video/cHMwZURVEQMs/

Tim Gielen is iemand die veel uitgezocht heeft en daarop deze video heeft gemaakt. Doe daarna vooral zelf je onderzoek. Niemand gaat je zeggen dat je alles moet geloven. Maar kijk open minded naar de info die je via de normale kanalen in ieder geval niet te zien krijgt.

DuoPenotti

Berichten: 30009
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:30

vrijmetselarij, Illuminatie is dat "ze"?

Nu geloof ik daar niet zo in als dat de complotdenkers doen.
Maar dat de rijke de rijke steunen en zo ook beroepen kunnen geven waar een ander nooit toegang tot heeft, is natuurlijk wel een feit. En zal nooit veranderen. Die 1 % rijken die meer bezit dan de rest van de wereld.

Morganlefay

Berichten: 8711
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:31

Het aluhoedjes gehalte viert hier weer hoogtij.
Ik lees een berg onzin en gemopper van Overheid dit en Overheid dat maar heeft iemand ooit de moeite genomen om iets te doen in die richting?

Goof

Berichten: 28949
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:31

mysa schreef:
@Goof: dat is in het geval van degene die ik ken volkomen onverklaarbaar.
En denigrerend? Vast wel. Ik vind het echter ook vrij denigrerend om door hen een dom schaap genoemd te worden.


Niemand heeft jou hier een dom schaap genoemd.

Onverklaarbaar? Ja. Voor jou, mij en vele anderen wel.
Maar het menselijk brein is fascinerend en hoe komt het dan dat het voor een andere groep mensen dusdanig verklaarbaar is dat zij er volledig voor gaan (met alle gevolgen van dien zelfs).
Waarom meteen een gesprek sluiten zonder het zelfs maar even aan te gaan en open te houden?

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:33

Ik sluit me een beetje aan bij Goof..
Er zijn genoeg documentaires te vinden over bijvoorbeeld cults, waarin uitgelegd wordt hoe mensen ertoe komen om in aparte dingen te geloven en achter bepaalde leiders aan te lopen.

Vaak is het onmacht, dingen die niet helemaal goed gegaan zijn, een angst die aangewakkerd wordt (bijv na 9/11 ). En tijdens COVID zijn best wat mensen een hoop dingen kwijtgeraakt door invloed van de overheid (winkels die gesloten werden, ondernemers die moesten stoppen). Als er dan verhalen zijn die je vertellen dat het beter wordt als …. Dan klinkt dat aantrekkelijk waarschijnlijk.

Waarom is het vrij aannemelijk om in een God te geloven die niemand ooit gezien heeft, en is het ineens heel onwaarschijnlijk dat “de overheid” de boel belazert. Terwijl van dat laatste toch soms wel voorbeelden zijn.

Neem dan een snugger iemand die de verhalen aan elkaar kan breien én zegt dat als je maar naar hem/haar luistert dat alles dan goed komt, dan ben je al een heel eind op weg hoor..

Maar goed, als je al start met “complot theorie, wappie, dom, onnozel, fabeltjesfuik, aluhoedjes etc” dan wil je eigenlijk niet weten hoe die mensen tot hun ideeën komen, dan wil je eigenlijk alleen zeggen wat je er zelf van vindt

Cults zijn van alle tijden, over allerlei onderwerpen met allerlei voorgangers.. nu in het digitale tijdperk is het meer van hetzelfde, alleen zichtbaarder, denk ik

TS, het lijkt mij enorm lastig … :\
Laatst bijgewerkt door Cer op 20-01-24 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

josien_m_
Berichten: 2431
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:34

Kun je een goed gesprek op inhoud en logica voeren met mensen die geloven? Sektes vormen zich rond een goeroe die geloofd wordt en steeds meer met van alles wegkomt en zelfs gevolgd wordt. (en daardoor steeds verder wegdrijft van de maatschappij en extremer wordt) Hoe moeilijk is het wel gebleken daar mensen van los te krijgen? Zelfs als ze op eigen in itiatief vertrekken als ze dat al lukt. Het lijkt me dat er dezelfde mechanismen spelen als bij religieuze sektes. Een sooort verslaving/brainwash lijkt me.
Laatst bijgewerkt door josien_m_ op 20-01-24 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa

Berichten: 10541
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:36

Goof schreef:
mysa schreef:
@Goof: dat is in het geval van degene die ik ken volkomen onverklaarbaar.
En denigrerend? Vast wel. Ik vind het echter ook vrij denigrerend om door hen een dom schaap genoemd te worden.


Niemand heeft jou hier een dom schaap genoemd.


Hier niet, in persoon wel. En niet 1 keer.

verootjoo
Berichten: 35667
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 14:36

Mirranda schreef:
Citaat:
En waarom houden de "slimme" mensen die "onderzoek" gedaan hebben, dan voor zich wie die macht is? Waarom zou je níet die geheime macht openbaar maken zodat alle "domme" mensen ook inzien dat het kabinet een "farce" is, waardoor je uiteindelijk het systeem kan omgooien en alles "beter" kan maken?

Het klinkt een beetje als "je moet het geloven en we laten geen bewijs zien".


Misschien omdat die mensen overal afgezeken worden en er op een bepaald moment klaar mee zijn.
Als je niet wilt of kunt zien dat alles op het wereldtoneel met elkaar samenhangt en er vrijwel niets toevallig gebeurt is dat prima.

Maar bekijk dit eens: https://www.bitchute.com/video/cHMwZURVEQMs/

Tim Gielen is iemand die veel uitgezocht heeft en daarop deze video heeft gemaakt. Doe daarna vooral zelf je onderzoek. Niemand gaat je zeggen dat je alles moet geloven. Maar kijk open minded naar de info die je via de normale kanalen in ieder geval niet te zien krijgt.


Er worden mensen opgeleid om onderzoek te doen in allerlei vakgebieden.
Dat is een WO opleiding en daarna kan je een PHD doen en dan kan je wel zeggen dat je gedegen onderzoek kunt doen binnen jouw vakgebied.

Wat maakt dat jij denkt dat iedereen wel zelf z’n onderzoek kan doen en dan ook daar zelf betrouwbare conclusies aan kan verbinden? Dat vereist namelijk nogal wat vaardigheden en ik heb eigenlijk niemand die nog zien beheersen.

En hoe valt alles op het wereldtoneel dan samen? Denk je dan dat alle wereldleiders samenwerken?
En hoe zou dat dan gaan? Gezien er nog geen moment zonder oorlog is geweest sinds het bestaan van de mensheid kan ik gewoon niet geloven dat alle wereldleiders wel samen iets kunnen organiseren tegen ‘ons’.